Παράλιο Άστρος
logo: Το Άστρος της Θαλάσσης
Αναζήτηση Go

2-3 Αυγούστου: 1ο Σεμινάριο Αφήγησης και Δραματοποίησης από το Θεατρικό Εργαστήρι Άστρους με το σκηνοθέτη Κώστα Ν. Φαρμασώνη

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 30-06-2014 10:24:20 pm | από nskarmoutsos

Πατήστε εδώ για να δείτε το φωτογραφικό υλικό.

Δελτίο τύπου

Η μεγάλη συμμετοχή πολλών νεαρών ατόμων, που προστέθηκαν στη δύναμη της ομάδας είναι αυτό που εντυπωσίασε στην πρώτη από τις προγραμματισμένες θερινές συναντήσεις του Θεατρικού Εργαστηρίου Άστρους την  Κυριακή, 29 Ιουνίου στην καφετέρια  LA LUNA.

Στη συνάντηση έγινε μέσα σε χαλαρό, φιλικό κλίμα η υποδοχή των νέων μελών, συζητήθηκαν θέματα οργάνωσης και επικοινωνίας, καθώς και η διατυπωμένη άποψη για κοινές δράσεις στη διάρκεια του καλοκαιριού.

Αποτέλεσμα της συνάντησης ήταν και η απόφαση να πραγματοποιηθεί στην περιοχή μας το πρώτο Σεμινάριο Αφήγησης και Δραματοποίησης, με σκοπό να αρχίσει να καλλιεργείται με πρακτικό τρόπο η δυναμική της ομάδας.

Η δράση αυτή θα υλοποιηθεί το πρώτο Σαββατοκύριακο του Αυγούστου στον όμορφο περίβολο της εκκλησίας των Αγίων Αποστόλων στο λόφο της παραλίας Αγίου Ανδρέα. Η συμμετοχή θα είναι δωρεάν και θα απευθύνεται σε ενήλικες άνω των 16 ετών.

Η Οργανωτική Επιτροπή του Θεατρικού Εργαστηρίου Άστρους

  1. Κρεμμύδα-Σκαρμούτσου Μαρία, τηλ. 6981305068
  2. Μοσχοπούλου Ευτυχία, τηλ. 6973708415
  3. Περεντέ Σταυρούλα, τηλ. 6977247083

Ξεκινούν οι παραστάσεις στο μεγάλο και το μικρό θέατρο Επιδαύρου (Ολόκληρο το πρόγραμμα)

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 30-06-2014 05:36:09 pm | από nskarmoutsos

Επτά πολλά υποσχόμενες παραστάσεις, στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου και τέσσερις στο μικρό, ανεβαίνουν φέτος τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. 

Ελένη του Ευριπίδη (5 Ιουλίου): 

Ο ταλαντούχος 26χρονος Δημήτρης Καραντζάς σκηνοθετεί έναν νεανικό θίασο, στην ευριπίδεια τραγωδία με το αίσιο τέλος: Η πραγματική Ελένη ζει στην Αίγυπτο, ενώ η συνονόματή της στην Τροία δεν ήταν παρά ένα είδωλο, επινόηση των θεών. Εισιτήρια από 5€ έως 35€. 

Προμηθέας Δεσμώτης του Αισχύλου (12 Ιουλίου): 

Το καινούριο αγαπημένο παιδί της ελληνικής θεατρικής και κινηματογραφικής σκηνής, ο Έκτορας Λυγίζος σκηνοθετεί ένα πολλά υποσχόμενο θίασο (Στεφανία Γουλιώτη, Άννα Μάσχα, Θάνος Τοκάκης, μεταξύ άλλων) σε μια από τις πιο συμβολικές τραγωδίες του Αισχύλου. Εισιτήρια από 5€ έως 35€. 

Φιλοκτήτης του Σοφοκλή (18 και 19 Ιουλίου): 

Ο Κώστας Φιλίππογλου, που μας εντυπωσίασε τον χειμώνα με την «Τίρζα» του, και τα ονόματα-εγγύηση των Μιχαήλ Μαρμαρινού, Αιμίλιου Χειλάκη και Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, μας κάνουν να βλέπουμε εδώ μια από τις δύο πιο σίγουρες επιτυχίες του φετινού φεστιβάλ. Εισιτήρια από 5€ έως 40€. 

Ιππόλυτος του Ευριπίδη (25-26 Ιουλίου): 

Η Λυδία Κονιόρδου σκηνοθετεί για το Εθνικό Θέατρο το δεύτερο «σιγουράκι» του καλοκαιριού, με Λήδα Πρωτοψάλτη, Νίκο Κουρή και Μάρθα Φριντζήλα στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Εισιτήρια από 5€ έως 45€. 

Βάτραχοι του Αριστοφάνη (1-2 Αυγούστου): 

Φεστιβάλ Επιδαύρου χωρίς Αριστοφάνη δε γίνεται, και την φετινή κωμωδία αναλαμβάνει, επίσης για το Εθνικό, ο Γιάννης Κακλέας, με συμμάχους-πρωταγωνιστές τους Βασίλη Χαραλαμπόπουλο, Γιάννη Ζουγανέλη, Φάνη Μουρατίδη, Εβελίνα Παπούλια και Λαέρτη Μαλκότση. Εισιτήρια από 5€ έως 45€. 

Βάκχες του Ευριπίδη (8-9 Αυγούστου): 

Η Άντζελα Μπρούσκου σκηνοθετεί με τον δικό της, ιδιαίτερο τρόπο την Αγλαΐα Παππά και τον Άρη Σερβετάλη στους πρωταγωνιστικούς ρόλους του Διόνυσου και του Πενθέα, αντίστοιχα. Εισιτήρια από 5€ έως 40€. 

Πέρσες του Αισχύλου (15-16 Αυγούστου): 

Η Νικαίτη Κονρούτη σκηνοθετεί για το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος την σπαραξικάρδια τραγωδία του Αισχύλου, που διηγείται τον πόλεμο από την πλευρά των ηττημένων. Πρωταγωνιστούν, μεταξύ άλλων, οι Γιάννης Φέρτης και Λάζαρος Γεωργακόπουλος. Εισιτήρια από 15€ έως 50€.

Το Μικρό Θέατρο της Επιδαύρου, πλάι στη θάλασσα στην Παλαιά Επίδαυρο, μένει και φέτος πιστό στην παράδοση που το θέλει να φιλοξενεί κυρίως μουσικές παραστάσεις. 

Με τέσσερις μόνο παραστάσεις τον Ιούλιο και καμία τον Αύγουστο, το πιο περιορισμένο του πρόγραμμα στην ιστορία του Φεστιβάλ, περιλαμβάνει ενδιαφέρουσες προτάσεις, όπως το μουσικό έργο Επικίνδυνη Ηλικία με την Νατάσσα Μποφίλιου στις 4 και 5 Ιουλίου, τη συναυλία Sunday Cloudy Sunday του Vassilikos στις 11 και 12 Ιουλίου, το «Τραγούδι του Μετανάστη» με τον Δημήτρη Μπάση και τη Γιώτα Νέγκα στις 18 και 19 Ιουλίου και μία θεατρική παράσταση: Το Μανιφέστο του Πολέμου, βασισμένο στο έργο του Θουκυδίδη, μεταφερμένο στο θέατρο από τη Ρούλα Πατεράκη με τον Δημήτρη Λιγνάδη και έναν μεγάλο θίασο ηθοποιών. Η παράσταση ανεβαίνει στις 25 και 26 Ιουλίου. 

Όλα τα εισιτήρια για το Μικρό Θέατρο της Επιδαύρου κυμαίνονται από 5€ έως 20€.

Συνάντηση στη LA LUNA την Κυριακή 29 Ιουνίου 6.30 μ.μ. του Θεατρικού Εργαστηρίου Άστρους

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 28-06-2014 12:16:39 am | από nskarmoutsos

Η πρώτη από τις προγραμματισμένες θερινές συναντήσεις του Θεατρικού Εργαστηρίου Άστρους θα γίνει την Κυριακή, 29 Ιουνίου, στις 6.30 το απόγευμα στην καφετέρια  LA LUNA.

Σκοπός της συνάντησης αυτής, που συνδυάζει «το τερπνόν μετά του ωφελίμου», είναι η καλύτερη γνωριμία των μελών μεταξύ τους, καθώς και η υποδοχή νεωτέρων μελών, που ζήτησαν να μετάσχουν στην ομάδα.

Στη συνάντηση θα συζητηθούν θέματα οργάνωσης και επικοινωνίας, καθώς και η διατυπωμένη βούληση των μελών για χαλαρές αλλά ουσιαστικές κοινές δράσεις στη διάρκεια του καλοκαιριού.

Μέσα σε αυτή την προοπτική θα τεθεί επί τάπητος και η προσφορά του Κώστα Ν. Φαρμασώνη για την υλοποίηση ενός θερινού πιλοτικού Εργαστηρίου Αφήγησης και Δραματοποίησης σε μια ρομαντική γωνιά της Θυρέας Το ειδικό αυτό Εργαστήριο Αφήγησης και Δραματοποίησης θα σχεδιαστεί για ενήλικες από 16 ετών και άνω.

Για τη συμμετοχή σας στη συνάντηση για καφέ στο  LA LUNA παρακαλούμε επικοινωνείτε με την Οργανωτική Επιτροπή, που αποτελείται από τις κυρίες:

  1. Κρεμμύδα-Σκαρμούτσου Μαρία, τηλ. 6981305068
  2. Μοσχοπούλου Ευτυχία, τηλ. 6973708415
  3. Περεντέ Σταυρούλα, τηλ. 6977247083

Καλύτερη ταινία η «Μικρά Αγγλία» στο Φεστιβάλ της Σαγκάης

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 23-06-2014 09:20:37 am | από nskarmoutsos

Σάρωσε τα βραβεία στο 17ο Διεθνές Φεστιβάλ της Σαγκάης η ελληνική ταινία "Μικρή Αγγλία". Εκτός από το Χρυσό Κύπελλο του διαγωνισμού για την καλύτερη ταινία, η «Μικρά Αγγλία» εξασφάλισε, επίσης, το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας στον σκηνοθέτη της, Παντελή Βούλγαρη. Η Πηνελόπη Τσιλίκα κέρδισε το βραβείο καλύτερης ηθοποιού για την συγκινητική ερμηνεία της στην ατμοσφαιρική ταινία. 
Η κριτική επιτροπή φεστιβάλ είχε για πρώτη φορά γυναίκα επικεφαλής, την ηθοποιό κινεζικής καταγωγής, Γκονγκ Λι. Ακόμη διακρίθηκε η μοναδική κινεζική ταινία που έλαβε μέρος στον διαγωνισμό με τίτλο "Ο θείος της Νίκης", από τον Zhang Meng.
Το βραβείο καλύτερου σεναρίου πήγε στον Cyril Gely και Volker Schlöndorff για το έργο "Διπλωματία", ενώ με το βραβείο  καλύτερου ηθοποιού τιμήθηκε ο Vithaya Pansringarm για την ταινία The Last Executioner.
Στην επιτροπή συμμετείχαν επίσης ο σκηνοθέτης από την Κορέα, Im Sang-soo, ο Βρετανός σκηνοθέτης Sally Potter, ο Δανός σκηνοθέτης Lone Scherfig, ο διευθυντής Liu Jie, η ιρανική ηθοποιός Peyman Moaadi και ο Ιάπωνας σκηνοθέτης Shunji Iwai.
Το βραβείο του καλύτερου κινηματογραφιστή δόθηκε στον Luo Pan για το The Sacred Arrow, ενώ το μουσικό βραβείο του φεστιβάλ απονεμήθηκε στον Gregg Alexander για την μουσική επένδυση στο "Begin Again".

Το φετινό φεστιβάλ της Σαγκάης είχε άρωμα και από το Χόλιγουντ, αφού έκαναν την παρουσία τους σταρ διεθνούς φήμης, όπως η Natalie Portman, John Cusack και η Nicole Kidman.

Πηγή: kathimerini.gr

Πρόσκληση σε συνάντηση την Κυριακή 15 Ιουνίου για να πάρει «σάρκα και οστά» το Θεατρικό Εργαστήρι Άστρους

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 11-06-2014 03:34:06 am | από nskarmoutsos

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΑΣΤΡΟΥΣ

Με τον σκηνοθέτη Κώστα Ν. Φαρμασώνη

Υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Μνήμη Αγγελικής και Λεωνίδα Ζαφείρη

ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΥΣ

Το υπό ίδρυσιν Θεατρικό Εργαστήρι Άστρους, που προγραμματίζει την έναρξη των μαθημάτων του στις 21 Σεπτεμβρίου, πραγματοποιεί ανοιχτή συνάντηση με τους ενδιαφερόμενους συμπολίτες μας την Κυριακή, 15 Ιουνίου στις 6.00 το απόγευμα στο Ίδρυμα Μνήμη Αγγελικής και Λεωνίδα Ζαφείρη.

Σκοπός της συνάντησης-συζήτησης είναι να αναλυθεί ο τρόπος λειτουργίας του Εργαστηρίου, και να απαντηθούν τυχόν απορίες από τον ίδιο τον υπεύθυνο Σκηνοθέτη σχετικά μ` έναν εντελώς νέο θεσμό στην περιοχή μας.

Για την καλύτερη προετοιμασία των ενδιαφερόμενων γνωστοποιούνται τα εξής:

  1. Τα μαθήματα θα πραγματοποιούνται για το πρώτο υπό διαμόρφωσιν Τμήμα κάθε Κυριακή από 5.00 έως 9.00 στο Ζαφείρειο Ίδρυμα.
  2. Μπορούν να μετέχουν, ανεξαρτήτως επαγγέλματος άτομα κάθε ηλικίας από 16 ετών και άνω.
  3. Τα μαθήματα αφορούν στη θεωρία και την πράξη της Θεατρικής Τέχνης και καταλήγουν σε παρουσίαση της δουλειάς (η συμμετοχή στην παρουσίαση είναι προαιρετική).
  4. Τα μαθήματα έχουν βιωματικό χαρακτήρα και συνδέουν το Θέατρο με τη Ζωή, με στόχο, πλην των άλλων, τη βελτίωση της προσωπικής εκφραστικής και του λόγου, καθώς και την ψυχοσωματική αρμονία των μετεχόντων.
  5. Η μέθοδος διδασκαλίας στοχεύει σε υψηλό επίπεδο αισθητικής, αλλά χρησιμοποιεί μεθόδους κατάλληλες για ερασιτέχνες.
  6. Στη συνάντηση αυτή θα σχηματιστεί ο πυρήνας για το πρώτο Τμήμα του Εργαστηρίου.

Βάσει προγράμματος οι κύριοι άξονες των μαθημάτων θα είναι οι ακόλουθοι:

Ιστορία Θεάτρου-Ορθοφωνία-Χαλάρωση-Αυτοσχεδιασμός-Ερμηνεία Κειμένου-Δημιουργική Γραφή-Δημοτικό Τραγούδι-Δραματοποίηση-Υποκριτική-Σκηνοθεσία-Αρχαίο-Νέο Ελληνικό-Παγκόσμιο Θέατρο-Ελληνική- Ξένη Λογοτεχνία-Θέατρο και Ζωή.

Πρωτότυπες τεκμηριωμένες προτάσεις των μελών θα συζητούνται στην Ομάδα.

ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ

Αγαπητοί συμπολίτες,

Το Θεατρικό Εργαστήρι είναι αίτημα πολλών ετών στην περιοχή μας. Ξεκινάει τώρα από μία πρωτοβουλία πολιτών. Στο αίτημα αυτό ανταποκρίνεται με χαρά ένας καταξιωμένος Δάσκαλος, θέλοντας να στήσει και στην πόλη του αυτό που με επιτυχία έχει στήσει σε άλλες πόλεις.

Γνωρίζουμε καλά, ότι ένα Θεατρικό Εργαστήρι δεν είναι μόνο μια παρέα, που κατά καιρούς δίνει παραστάσεις. Ένα Θεατρικό Εργαστήρι-και μάλιστα με αυτές τις προδιαγραφές-είναι τόπος συνάντησης και ελευθερίας. Είναι τόπος που σμιλεύει ιδέες, φουσκώνει τα πανιά του μύθου και κατατροπώνει τις μάσκες του φόβου.

Είναι ένας τόπος χαράς.

Σας περιμένουμε!

H ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

  1. Κρεμμύδα-Σκαρμούτσου Μαρία, τηλ. 6981305068
  2. Μοσχοπούλου Ευτυχία, τηλ. 6973708415
  3. Περεντέ Σταυρούλα, τηλ. 6977247083

ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΤΕΣ

  1. Σύλλογος  Θυρεάτης
  2. Πολιτιστικός Σύλλογος Παραλίου Άστρους

Το Θεατρικό Εργαστήρι θα είναι ανοιχτό σε συνεργασίες με όλους τους Συλλόγους της περιοχής μας, όταν οι στόχοι είναι κοινοί.

Έκθεση στο παράρτημα της Εθνικής Πινακοθήκης στο Ναύπλιο: «Η θάλασσα στη νεοελληνική τέχνη»

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 06-06-2014 11:40:40 am | από nskarmoutsos

Ιωάννης Αλταμούρας (Φλωρεντία 1852-Σπέτσες 1878)
Καΐκι στις Σπέτσες, 1877 Λάδι σε μουσαμά, 29 x 39 εκ.

Το  και Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου στο Ναύπλιο διοργανώνει έκθεση με τίτλο «Η Θάλασσα στη Νεοελληνική Τέχνη», με έργα που προέρχονται αποκλειστικά από τις συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης.
Στόχος της έκθεσης είναι η γνωριμία-ανάγνωση της θαλασσογραφίας στη νεοελληνική ζωγραφική, καθώς η θάλασσα, άμεσα συνδεδεμένη με τη ζωή του ελληνικού λαού, τις αναμνήσεις και τα βιώματά του, αποτέλεσε πηγή έμπνευσης και καλλιτεχνικής δημιουργίας, ήδη από το τελευταίο τέταρτο του 19ου αιώνα.
Η έκθεση χωρίζεται σε τρεις ενότητες: Στην πρώτη περιλαμβάνονται έργα των μεγάλων θαλασσογράφων μας, του Κωνσταντίνου Βολανάκη, του Βασίλειου Χατζή και του Ιωάννη Αλταμούρα, στα έργα των οποίων διαφαίνονται οι πρώτες επιδράσεις του Ιμπρεσιονισμού.
Στην δεύτερη ενότητα περιλαμβάνονται έργα των Κωνσταντίνου Μαλέα, Νικόλαου Λύτρα, Κωνσταντίνου Παρθένη, Μιχάλη Οικονόμου , οι οποίοι θεωρούνται ανανεωτές της τέχνης σύμφωνα με το πνεύμα του μοντερνισμού στις αρχές του 20ου αιώνα. Οι καλλιτέχνες αυτής της περιόδου βγαίνουν στη φύση αναζητώντας σχήματα και χρώματα για να αποδώσουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του ελληνικού φωτός.
Η τρίτη ενότητα αντιπροσωπεύεται από πίνακες των Νίκου Χατζηκυριάκου –Γκίκα, Αγήνορα Αστεριάδη, Παναγιώτη Τέτση, Κώστα Τσόκλη, που εκφράζουν το προσωπικό τους ιδίωμα στον χώρο της τοπιογραφίας.
Λαμπρινή Καρακούρτη-Ορφανοπούλου
Επιμελήτρια Εθνικής Πινακοθήκης
Υπεύθυνη Παραρτήματος Ναυπλίου
Πληροφορίες
Τοποθεσία: Παράρτημα της Εθνικής Πινακοθήκης και Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου, Σιδηράς Μεραρχίας 23, Ναύπλιο
Ημερομηνία: 14 Ιουνίου έως 30 Δεκεμβρίου 2014
Ώρες λειτουργία: Δευτέρα, Πέμπτη, Σάββατο: 10.00-15.00
Τετάρτη, Παρασκευή: 10.00-15.00 & 17.00-20.00
Κυριακή: 10.00-14.00
Τρίτη: Κλειστά
Πληροφορίες: Τηλ.: 27520 21915-21935

Ανακοίνωση για το θεατρικό εργαστήρι Άστρους

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 30-05-2014 08:46:56 pm | από nskarmoutsos

Η Οργανωτική Επιτροπή για την ίδρυση του Θεατρικού Εργαστηρίου Άστρους, που θα λειτουργήσει από το Σεπτέμβριο με Δάσκαλο τον Σκηνοθέτη Κώστα Ν. Φαρμασώνη, ανακοινώνει, ότι λόγω των εορτών της Αναλήψεως και ακολούθως του Αγίου Πνεύματος, η προγραμματισμένη για την Κυριακή, 1η Ιουνίου ανοιχτή συνάντηση με τους ενδιαφερόμενους συμπολίτες μας, αναβάλλεται για τη μεθεπόμενη Κυριακή, 15 Ιουνίου, στις 6.00 το απόγευμα.

Χώρος της συνάντησης θα είναι το Ζαφείρειο Ίδρυμα.

Η ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ:

Ευτυχία Μοσχοπούλου, 6973708415

Μαρία Κρεμμύδα-Σκαρμούτσου,6981305068

Σταυρούλα Περεντέ, 6977247083

Ημέρα της Ελλάδας σήμερα στις Κάννες

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 19-05-2014 11:11:07 am | από nskarmoutsos

Η ελληνική «Ξένια» προβάλλεται σήμερα

Η Ελλάδα δηλώνει παρούσα απόψε στο 67ο φεστιβάλ των Καννών με την «Ξένια» του Πάνου Κούτρα, που προβάλλεται στο τμήμα «Ενα κάποιο βλέμμα». Μία πενταετία μετά τη «Στρέλλα» του, ο Κούτρας επανέρχεται στο προσκήνιο εκπροσωπώντας το ελληνικό σινεμά στο μεγαλύτερο διεθνές κινηματογραφικό σαλόνι. Το θέμα της οικογένειας είναι και πάλι ο πυρήνας της μυθοπλασίας: δύο έφηβοι, παιδιά Αλβανής μητέρας, μετά τον θάνατό της, διασχίζουν κατά μήκος τη σύγχρονη Ελλάδα αναζητώντας τον Ελληνα πατέρα τους, που τους έχει εγκαταλείψει. Πρωταγωνιστές της ταινίας είναι ο Κώστας Νικούλι και ο Νίκος Γκέλια.
Το φεστιβάλ οδεύει προς τα μισά της φετινής του διαδρομής χωρίς να έχει ζήσει την έκπληξη μιας πραγματικά σπουδαίας ταινίας. Οι απεργίες στις αερομεταφορές, που προκάλεσαν ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων προς τη λουτρόπολη της Κυανής Ακτής, αλλά και στα ταξί της Νίκαιας, δημιούργησαν μικρή αναστάτωση την προηγούμενη εβδομάδα στο φεστιβάλ, που ξεκίνησε με πριγκιπικό γκλάμουρ αλλά και με χασμουρητά.
Βίοι διασήμων
Το βιογραφικό «Grace de Monaco» του Ολιβιέ Νταν γύρω από την Γκρέις Κέλι κατά γενική εκτίμηση ήταν κάτω των προσδοκιών. Το ίδιο συνέβη σε γενικές γραμμές και με τη δεύτερη γαλλική ταινία, το επίσης βιογραφικό «Saint Laurent» του Μπερτράντ Μπονελό που προβλήθηκε το περασμένο Σάββατο, το οποίο προκάλεσε μικρό σκάνδαλο λόγω των αναφορών του στην ιδιωτική ζωή του διάσημου Γάλλου μόδιστρου.
Το βαρύ πυροβολικό του γαλλόφωνου κινηματογράφου δεν έχει μπει ακόμη στο παιχνίδι των εντυπώσεων. Αύριο κάνει πρεμιέρα το «Deux Jours, Une Nuit» των Βέλγων Ζαν Πιερ και Λικ Νταρντέν, ενώ την Παρασκευή το «Sils Maria» του Ολιβιέ Ασαγιάς θα κλείσει το διαγωνιστικό πρόγραμμα.
Ανακαλύψεις
Η επιτυχία ενός κινηματογραφικού φεστιβάλ ενίοτε κρίνεται και από τις μικρές ανακαλύψεις του. Τις προηγούμενες ημέρες, δύο ταινίες αγνώστων σκηνοθετών λειτούργησαν ως αντίβαρο στη λάμψη της κοσμικής πασαρέλας. Το «Relatos Salvajes» του Νταμιάν Ζιφρόν από την Αργεντική αποτελείται από έξι μικρά αυτόνομα επεισόδια γύρω από το παράλογο της καθημερινής ζωής.
Εκπληξη από το πουθενά του παγκόσμιου κινηματογραφικού χάρτη ήταν και το «Τιμπουκτού» του Μαυριτανού Αμπντεραχμάν Σιασακό. Η σκληρή ζωή στο Μάλι, αδιανόητη για τον μέσο Ευρωπαίο, αναπαριστάται με χιούμορ αναδύοντας αίσθηση χαράς και αισιοδοξία.
Σταθερές αξίες
Συμπαγής και με χαμηλούς τόνους ήταν η πρώτη βρετανική κάθοδος στις Κάννες με τον Μάικ Λι και το «Mr. Turner». Αλλη μια βιογραφία στην οθόνη του φεστιβάλ γύρω από τον ζωγράφο Γουίλιαμ Τέρνερ, ο οποίος έχαιρε μεγάλης εκτίμησης στη Μεγάλη Βρετανία κυρίως για τις θαλασσογραφίες του στην αυγή του 19ου αιώνα. Ο Λι, όπως πάντα, βασίζεται στην οργανική ύλη του κινηματογράφου, στον ηθοποιό. Αποσπά εξαιρετική ερμηνεία από τον Τίμοθι Σπολ, που ενσαρκώνει τον ζωγράφο. Ο ήρωάς του είναι αντιφατικό πλάσμα: σπουδαίος καλλιτέχνης αλλά και κυνικός, σε σημείο απώθησης στην ιδιωτική του ζωή. Πέμπτη βράδυ αναμένεται η δεύτερη βρετανική συμμετοχή στο διαγωνιστικό πρόγραμμα, το «Jimmy’s Hall», του πάντα ανήσυχου κοινωνικά Κεν Λόουτς.
Η χθεσινή ημέρα σημαδεύτηκε από την παρουσία του Αμερικανού ηθοποιού και σκηνοθέτη Τόμι Λι Τζόουνς με το «The Homesman». Ηρεμη ταινία, με τη δράση της τοποθετημένη στη Νεμπράσκα του 1850. Στον κεντρικό ρόλο βρίσκεται η Χίλαρι Σουάνκ.

Πηγή: kathimerini.gr

O Αϊζενστάιν, ο Βισκόντι, ο Τσιτσάνης κι ο Ρίτσος

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 01-05-2014 08:45:33 am | από nskarmoutsos

Η Πρωτομαγιά, φορτισμένη πολιτικά και ιδεολογικά, έχει εμπνεύσει τους ανθρώπους της έβδομης τέχνης. μέσα από τα έργα τους καταδεικνύουν τις κοινωνικές αντιθέσεις, τις ταξικές ανισότητες και τους αγώνες της εργατικής τάξηςΣημαντικοί σκηνοθέτες, χρησιμοποιώντας αντιθέσεις, έτσι όπως τις είχε ορίσει ιδεολογικά ο Μαρξ, συχνά σοκάροντας τον θεατή, τον αναγκάζουν να σκεφθεί τη δική του κοινωνική θέση μέσα στον ταξικό αγώνα και να αποκτήσει ταξική συνείδηση.
Είναι αλήθεια ότι δεν έχουν γυριστεί ταινίες που να αναφέ­ρονται στην Πρωτομαγιά, εκτός από κάποια ντοκιμαντέρ. Ωστόσο υπάρχουν κάποιες ταινίες που κατάφεραν να αναδείξουν τους αγώνες της εργατικής τάξης, καταγγέλ­λοντας την απάνθρωπη βιαιότητα του ιμπεριαλισμού, και να κάνουν τον θεατή να σκεφτεί μετά την προβολή τους.
Η μεγάλη «Απεργία»
Η «Απεργία» (1924) του σκηνοθέτη με τη μεγαλύτερη επιρροή στο σινεμά, του Σεργκέι Αϊζενστάιν, αφηγείται τη διενέργεια και καταστολή μια απεργίας κάνοντας χρήση του μεταφορικού μοντάζ, δημιουργώντας εντυπώσεις μέσα από τη διαδοχική διαλεκτική σύγκρουση των εικόνων, με στόχο τον προβληματισμό - σοκ του θεατή. Η αφήγηση τοποθετείται την περίοδο της τσαρικής κυρι­αρχίας στη Ρωσία. Οι εργάτες ενός εργοστασίου ετοιμά­ζονται να κηρύξουν μια μεγάλη απεργία. Οι εργοδότες στέλνουν κατασκόπους δικούς τους και της κυβέρνησης για να καταστείλουν την απεργία. Ο Αϊζενστάιν χαρα­κτηρίζει την «Απεργία» «κινηματοθεατρικό» έργο και τη διαιρεί σε έξι πράξεις: «Όλα στο εργοστάσιο είναι ήρεμα», «Η απεργία κηρύσσεται», «Το εργοστάσιο δεν δουλεύει», «Η απεργία παρατείνεται», «Η προβοκάτσια», «Οι απεργοί συντρίβονται».
Στόχος – θεωρητικός και πρακτικός – η επιρροή του θεατή, ώστε να ταυτιστεί με την αναγκαιότητα της επανάστασης και την εδραίωσή της στη συνείδηση της εργατικής τάξης. Στην «Απεργία» η αφήγηση είναι συλλογική, ο σκηνοθέτης προτάσσει το θέμα της συλλογικότητας, οι απεργοί της φά­μπρικας πρέπει να ιδωθούν σαν ένα σώμα. Η ταινία μάς καλεί να ακούσουμε με πολύ μεγάλη προσοχή τις διακηρύξεις του δημιουργού της σαν σύνθεση τέχνης και επιστήμης. Η «Απεργία» δεν αποτελεί απλό πείραμα σύνθεσης, αλλά ολό­κληρο πειραματικό εργαστήρι, γράφει ο Αμερικανός κριτικός κινηματογράφου Jay Leyda, το 1960.
Οι φτωχοί ψαράδες και ο «κόκκινος» Πρίγκιπας
Το 1948, ο εστέτ και κομμουνιστής Λουκίνο Βισκόντι θα πάρει ανάθεση από το Κόμμα να κάνει μια ταινία («Η γη τρέμει») για την εργατική τάξη της Νότιας Ιταλίας. Ο πόλε­μος μόλις έχει τελειώσει, αλλά τα φασιστικά απομεινάρια εξακολουθούν να δηλητηριάζουν την ιταλική κοινωνία. Στο ψαροχώρι Τρέτσα, παρακολουθούμε τη ζωή των κατοίκων μέσα από την οικογένεια Βαλάστρο που θέλει να ξεφύγει από την εκμετάλλευση των χονδρεμπόρων. Οι Βαλάστρο, παλεύοντας ενάντια στη φύση και την κοι­νωνία, χάνουν το σπίτι τους και τη βάρκα τους. Αυτό που κερδίζουν, είναι η ταξική τους συνειδητοποίηση. Βαθιά πολιτικοποιημένος, ο Βισκόντι κινηματογραφεί απόλυτα ρεαλιστικά τους ερασιτέχνες ηθοποιούς, σαν τα ασήμαντα γεγονότα στη σελίδα του επαρχιακού «χρονικού», «που εγγράφεται ανάμεσα στο μονότονο μουρμούρισμα των κυμάτων που χτυπούν στα βράχια και το ασυνείδητο, χαρούμενο τραγούδι του Ρόκο Σπάτου», όπως ο ίδιος ο Βισκόντι έχει πει.
Χρησιμοποιώντας τις αντιθέσεις, όπως τις είχαν ορίσει φιλο­σοφικά ο Μαρξ και ο Χέγκελ, ο Ιταλός σκηνοθέτης αποκρυσταλλώνει την ουσία της μαρξιστικής ιδεολογίας χωρίς να καθοδηγεί τον θεατή. Θα μπορούσε να πέσει στην παγίδα ενός άχρωμου ντοκιμαντέρ ή να υποστεί τις συνέπειες ενός διδακτικού μαρξιστικού έργου. Στην εποχή της, η ταινία κα­τηγορήθηκε για τις πολιτικές της θέσεις. Οι αντιδράσεις του κοινού ήταν αρνητικές και σφυρίγματα και φωνές γέμισαν την κινηματογραφική αίθουσα κατά τη διάρκεια της προβο­λής της. Μέλη της χριστιανικής παράταξης την πολέμησαν και τη δυσφήμησαν.
Η μαζική προβολή τού «Η γη τρέμει» έγινε το 1950 και πέρασαν πολλά χρόνια ώσπου να «ανακαλυφθεί» το ρεα­λιστικό αριστούργημα του Βισκόντι για το οποίο ο Μπαζέν έγραψε: «Οι ψαράδες του Βισκόντι είναι αληθινοί ψαρά­δες, αλλά βαδίζουν όπως οι πρίγκιπες της Τραγωδίας και οι ήρωες της Όπερας, ενώ η αξιοπρέπεια της φωτογραφίας δανείζει στα κουρέλια τους την αριστοκρατικότητα Ανα­γεννησιακού κεντήματος».
Η νίκη των εργατών
Το 1954, ο σκηνοθέτης Χέμπερτ Μπίμπερμαν υπογράφει το «Αλάτι της γης». Είναι η εποχή του μακαρθισμού και ο Μπίμπερμαν μαζί με άλλους σκηνοθέτες «ετοιμάζονται» να παρουσιαστούν ενώπιον της περιβόητης επιτροπής. Έχει φτιαχτεί η ομάδα των «Δέκα του Χόλιγουντ», που είχαν αποκλειστεί από τα κινηματογραφικά στούντιο της Αμερικής. Η ομάδα παράγει την ταινία ενώ ο Μπίμπερμαν υπογράφει τη σκηνοθεσία.
Η ιστορία διαδραματίζεται σε ένα ορυχείο ψευδαργύρου στο Μεξικό. Οι Μεξικάνοι εργάτες δουλεύουν σκληρά βιώνοντας τον απάνθρωπο χαρακτήρα της σύγχρονης δουλείας. Οι γυναίκες τους θα τους πείσουν να κάνουν απεργία. Η νίκη των εργατών θα έρθει σαν σωτηρία. Εδώ δεν έχουμε βίαιες συ­γκρούσεις. Παθητικά και αργά βιώνουμε την απεργία και την απόγνωση των εργατών. Με σαφείς αναφορές από το «Η γη τρέμει» και τον ιταλικό νεορεαλισμό, η ταινία του Μπίμπερμαν απαγορεύτηκε στις ΗΠΑ.
Η κόλαση της εργατικής τάξης

Μπορεί σκηνοθέτες σαν τον Αϊζενστάιν και τον Βισκόντι να κατήγγειλαν την αυθαιρεσία των εργοδοτών, ωστόσο στις μέρες μας ταινίες όπως το «Ελεύθερος ωραρίου» (2001) του Λοράν Καντέτ, αποτυπώνουν τον νέο εργατικό μεσαίωνα και την τρομακτική εικόνα του σήμερα. Στο «Ελεύθερος ωραρίου», ο ήρωας, ένα στέλεχος επιχείρη­σης, χάνει τη δουλειά του και δεν έχει το κουράγιο να το πει στην οικογένειά του και τους φίλους του. Δεν μπορεί και δεν θέλει βοήθεια από κανέναν. Όταν γίνει γνωστή η ιστορία του, η οικογένειά του θα του ζητήσει εξηγήσεις και αυτός, προσπα­θώντας να σώσει την αξιοπρέπειά του, θα φύγει κυνηγημένος. Ο Καντέτ υπογράφει το προσωπικό του μανιφέστο, περιγρά­φοντας το εφιαλτικό πορτρέτο του σύγχρονου ανθρώπου μέσα στον κόσμο της εργασίας.
«Πρωτομαγιά με τον σουγιά, χαράξαν το φεγγάρι...»
Οι αγώνες της εργατικής Πρωτομαγιάς είναι άμεσα συνδεδεμένοι με μουσική και τραγούδια που θα «συνοδεύσουν» τα συλλαλητήρια και τις διαδηλώσεις. Συνθέτες, στιχουργοί και τραγουδιστές, λαϊκοί ως επί το πλείστον, κατέγραφαν όσα συνέβαιναν γύρω τους. Ο Παναγιώτης Τούντας έγραψε το «Εργάτης τιμημένος» το 1932. Τρία χρόνια μετά, ο Γιώργος Μπάτης θα γράψει τα «Φωνογραφιτζήδες», «Θερμαστής», «Σφουγγαράδες». Ο «Εργάτης» του Απόστολου Καλδάρα γράφτηκε το 1948 και οι «Φάμπρικες» του Βασίλη Τσιτσάνη το 1950. Ο Γιάννης Ρίτσος θα αφήσει παρακαταθήκη τον «Επιτάφιο», ένα ποίημα - ποταμό που κουβαλάει πίσω του ένα παρελθόν φορτωμένο διχασμούς και αίμα. Μάης του 1936. Την Τετάρτη 29 Απριλίου οι καπνεργάτες της Θεσσαλονίκης κηρύττουν απεργία ζητώντας αύξηση των ημερομισθίων που έχουν πέσει στο μισό. Τις επόμενες μέρες ο αγώνας των εργατών απλώνεται παντού. Καπνεργάτες, σιδηροδρομικοί, αυτοκινητιστές κατεβαίνουν στους δρόμους. Στις 8 του Μάη, σκηνές μάχης ξετυλίγονται σε κάθε γωνιά της πόλης. Η διαταγή του Μεταξά είναι πεντακάθαρη: «Πυροβολήστε στο ψαχνό». Ο 25χρονος Τάσος Τούσης είναι ο πρώτος νεκρός. Την επόμενη μέρα δημοσιεύεται στην εφημερίδα «Ριζοσπάστης», η εικόνα της μάνας που θρηνεί. Η Κατίνα πάνω από το άψυχο σώμα του Τάσου. Ο Γιάννης Ρίτσος συγκλονισμένος κλείνεται στο σπίτι του και ξεκινάει να γράφει τους πρώτους στίχους από τον «Επιτάφιο».
Ο ποιητής μέσα σε τρεις μέρες γράφει 14 από τα 20 ποιήματα και δημοσιεύει 3 από αυτά στο φύλλο της εφημερίδας του «Ριζοσπάστη» στις 12 Μαΐου. Το βιβλίο με τα ποιήματα κυκλοφορεί τον Ιούνιο του ίδιου χρόνου και προκαλεί έντονες αντιδράσεις από τη δικτατορία του Μεταξά. Τα χρόνια περνάνε, ο Ρίτσος επιστρέφει από την εξορία, αναδημοσιεύει μερικά έργα του και στέλνει και ένα αντίτυπο στον Μίκη Θεοδωράκη που μένει στο Παρίσι. Στην αφιέρωση σημειώνει: «Το βιβλίο τούτο κάηκε από τον Μεταξά το 1938 κάτω από τους Στύλους του Ολυμπίου Διός». Ο Μίκης μελοποιεί μέρος του έργου περιμένοντας τη γυναίκα του να γυρίσει από το σούπερ-μάρκετ. Στέλνει τη μουσική σύνθεση στον Μάνο Χατζιδάκι και τον Γιάννη Ρίτσο. Η πρώτη εκτέλεση ηχογραφείται με τη φωνή της Νάνας Μούσχουρη. Το αποτέλεσμα δεν ικανοποιεί τον Μίκη Θεοδωράκη. Έναν χρόνο μετά, ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης θα ερμηνεύσει μοναδικά τον «Επιτάφιο». Η ποίηση έχει βρει μια πλήρη αντιστοιχία με τη μουσική για να πλησιάσει τους ανθρώπους που ποτέ δεν πλησίαζε.
«Πρωτομαγιά / με το σουγιά / χάραξαν το φεγγίτη / και μια βραδιά / σαν τα θεριά / σε πήραν από το σπίτι». Η πτώση της δικτατορίας μετρά λίγους μήνες την εποχή που εκδίδεται η πρώτη δουλειά του Σταύρου Ξαρχάκου μετά τη μεταπολίτευση. Πάνω σε στίχους του Νίκου Γκάτσου, γράφει δέκα τραγούδια, έξι εκ των οποίων ερμηνεύει η Βίκυ Μοσχολιού και τέσσερα ο Νίκος Δημητράτος. Ο δίσκος «Νυν και αεί» (1974) κυκλοφόρησε τα Χριστούγεννα μετά την εξέγερση του Πολυτεχνείου. Μια εξαιρετική δουλειά, που μιλά για τα βάσανα και τις πίκρες του λαού μας, αλλά δίνει και μια νότα αισιοδοξίας για το μέλλον. Το θέμα στο εξώφυλλο του δίσκου (ένα στεφάνι λουλούδια) έχει ζωγραφίσει ο Γιάννης Μόραλης.

Κωστούλα Τωμαδάκη

Πηγή: topontiki.gr

Αθήνα: 100 ταράτσες, 100 ανεπανάληπτες φωτογραφίες

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 13-04-2014 08:37:05 am | από nskarmoutsos

Αν θέλετε να δείτε την Αθήνα όπως ποτέ άλλοτε, δεν έχετε παρά να πληκτρολογήσετε  http://100taratses.com/, συναντώντας μια άλλη…πόλη.
Το εγχείρημα έφερε εις πέρας με ένα αποτέλεσμα μαγευτικό ο συγγραφέας και μπλόγκερ, Θοδωρής Γεωργακόπουλος, σκαρφαλώνοντας από τον περασμένο Ιανουάριο στα πιο απίθανα σημεία της ελληνικής πρωτεύουσας.

Επίκεντρο του φωτογραφικού φακού του η Ακρόπολη, την οποία και απαθανάτισε σε κάθε συνθήκη, ώρα και από κάθε γωνία. Όσο για την ανταπόκριση που γνώρισε στην προσπάθειά του, αρκεί να υπογραμμιστεί ότι «σε 44 από αυτές (ταράτσες) με κάλεσαν μόνοι τους ιδιοκτήτες, ενοικιαστές ή υπάλληλοι, οι οποίοι είδαν το project στο ίντερνετ ή διάβασαν κάπου γι” αυτό και μου έστειλαν email ή μηνύματα στα social media. Τους ευχαριστώ όλους, ήταν ευγενέστατοι και θαυμάσιοι.

Προηγούμενες αναρτήσεις