Παράλιο Άστρος
logo: Το Άστρος της Θαλάσσης
Αναζήτηση Go

Χώρα των ναυαγίων

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 04-05-2012 06:33:18 pm | από nskarmoutsos

Το σκουριασμένο κουφάρι ενός ναυαγισμένου πλοίου που έχει εγκαταλειφθεί στα τελείως αβαθή νερά των παραλιών της Νιγηρίας, δεν είναι καθόλου ασυνήθιστο θέαμα. Κάθε άλλο. Τα απομεινάρια εγκαταλελειμμένων πλοίων αφθονούν ακόμη και στις παραλίες του Λάγκος, του κύριου λιμανιού της χώρας. Κανένας δεν κάνει τον κόπο να τα μαζέψει, κανένας δεν ξέρει ούτε καν πόσα είναι. Αλλωστε, συνήθως το καθένα από αυτά τα πλοία κρύβει μια βρώμικη ιστορία. Ποτέ στη Νιγηρία, ένα από τα πιο διεφθαρμένα κράτη του πλανήτη, δεν μπορεί κανένας να είναι σίγουρος αν κάποιο πλοίο έπεσε όντως θύμα πειρατείας ή αν το βούλιαξαν οι ιδιοκτήτες του για να πάρουν την ασφάλεια...

Πηγή: ethnos.gr

Οι μαύρες θεότητες του Χάρλεμ

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 02-03-2014 09:12:26 am | από nskarmoutsos

Ella Fitzgerald, 1940

O Carl Van Vechten έφτασε στη Νέα Υόρκη το 1906 και αμέσως έπιασε δουλειά ως κριτικός χορού και μουσικής στους Τimes. Aυτό που αμέσως τον απορρόφησε και τον γοήτευσε ήταν η κουλτούρα του Χάρλεμ και οι αφροαμερικανοί της νυχτερινής ζωής και των κλαμπ. Σύντομα έγινε όχι μόνον υποστηρικτής αυτής της καλλιτεχνικής κοινότητας, αλλά και ένα ζωτικό κομμάτι της, καταγράφοντάς την, αρχικά ερασιτεχνικά, με την κάμερά του. Στο διαμέρισμα όπου ζούσε τότε με τη δεύτερή του σύζυγο, ηθοποιό Fania Marinoff, διοργάνωνε πάρτι μαζί με τον τότε "προστατευόμενό" του μαύρο καλλιτέχνη Langston Hughes. Καλεσμένοι του και τιμώμενα πρόσωπα ήταν όλοι οι πρωταγωνιστές του Χάρλεμ.

Αν και η φωτογραφία είχε αρχίσει να κερδίζει το ενδιαφέρον του και έως το 1930 είχε ήδη κάνει μια σειρά από ασπρόμαυρα πορτρέτα του Orson Welles, του Salvador Dali και της  Georgia O'Keeffe, ο Van Vechten παρέμενε δημοφιλής ως συγγραφέας και κριτικός. Το 1939 παρασύρθηκε από την επέλαση της έγχρωμης φωτογραφίας και άρχισε να φωτογραφίζει μανιωδώς το ρεύμα του Χάρλεμ. Οι φίλοι του και οι άνθρωποι της νυχτερινής σκηνής της Νέας Υόρκης, έγιναν τα μοντέλα του και πόζαραν μπροστά σε φωτεινές και περίτεχνες μεταξωτές ταπετσαρίες. Ανάμεσά τους προσωπικότητες που ξεχώρισαν, ενέπνευσαν και όρισαν καλλιτεχνικά την εποχή και την κουλτούρα του Χάρλεμ.

Για σχεδόν 25 χρόνια συνέχισε να απαθανατίζει σειρά ονομάτων που ο ίδιος θεωρούσε πως είναι η καρδιά της Αμερικής και εμπλούτιζε ένα αρχείο που σήμερα θεωρείται μοναδική καταγραφή της εποχής. Αυτές είναι 16 από τις ομορφότερες και πιο δυνατές φωτογραφίες που κοσμούν το αρχείο του Carl Van Vechten Trust/Beinecke Rare Book and Manuscript Library του Πανεπιστημίου του Γέιλ…συνέχεια 

Στο Moonlight Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας που κατά λάθος δόθηκε στο... La La Land

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 27-02-2017 08:49:29 am | από nskarmoutsos

Μια σοκαριστική έκπληξη μάς επιφύλαξαν τα 89α βραβεία της Ακαδημίας Κινηματογράφου. Οι Γουόρεν Μπίτι και Φέι Ντάναγουεϊ ανακοίνωσαν ως νικητή στην κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας το La La Land, οι συντελεστές σηκώθηκαν, άρχισαν τις ευχαριστίες για να μάθουν μετά ότι η ανακοίνωση ήταν λάθος και το Όσκαρ κέρδισε τελικά το Moonlight!

Άφωνοι έμειναν οι παριστάμενοι και οι συντελεστές των δύο ταινιών όταν ανακοινώθηκε ότι «δεν πρόκειται για αστείο». «Γουόρεν τι έκανες;» ήταν η αντίδραση του παρουσιαστή Τζίμι Κίμελ, ο οποίος πρόσθεσε «Ήμουν σίγουρος ότι θα τα κάνω μαντάρα». Προσπαθώντας να εξηγήσει το ανεξήγητο, ο Γουόρεν Μπίτι είπε ότι του έδωσαν λάθος χαρτί που έγραφε το όνομα της Έμμα Στόουν!

Τελικά, συνολικά έξι βραβεία κέρδισε το La La Land -από τις 14 υποψηφιότητες. Μεταξύ άλλων, η ταινία κατέκτησε βραβεία Σκηνοθεσίας, Α Γυναικείου Ρόλου, Σκηνογραφίας, Φωτογραφίας, Μουσικής, Τραγουδιού.

Τρία τα βραβεία για το Moonlight (Ταινίας, Διασκευασμένου Σεναρίου, Β Ανδρικού Ρόλου).

Κατά τα άλλα, τα φετινά Όσκαρ πήγαν... στα μηνύματα κατά του Τραμπ. Οι επικρίσεις προς τον αμερικανό πρόεδρο και τις πολιτικές του κυριάρχησαν σε όλη τη διάρκεια της οσκαρικής βραδιάς, είτε με έμμεσους είτε με άμεσους τρόπους.

Ο παρουσιαστής Τζίμι Κίμελ και οι διάσημοι σταρ εξαπέλυσαν συχνά τα βέλη τους στις πολιτικές του Τραμπ στέλνοντας μήνυμα κατά του διχασμού, ενώ μία από τις καλύτερες στιγμές της βραδιάς ήταν τα μηνύματα του Κίμελ στον Τραμπ μέσω Twitter. «Είσαι ξύπνιος;» και «Η Μέριλ λέει γεια» προκάλεσαν γέλια και έγιναν εκατοντάδες φορές retweet.

Δύο βραβεία για τον Αντιρρησία Συνείδησης (Μοντάζ και Ήχου).

Δυστυχώς Γιώργος Λάνθιμος και Ευθύμης Φιλίππου δεν κατάφεραν να κερδίσουν βραβείο Πρωτότυπου Σεναρίου για το Lobster -το βραβείο κέρδισε ο Κένεθ Λόνεργκαν για το Manchester by the Sea.

Η 89η τελετή απονομής ξεκίνησε φέτος διαφορετικά, με τον Τζάστιν Τιμπερλέικ να τραγουδά το υποψήφιο για Όσκαρ τραγούδι του Can't Stop the Feeling, να ξεσηκώνει το κοινό στο Dolby Theater που χόρεψε (ή προσπάθησε να χορέψει) όρθιο.

Στη συνέχεια, ο Τζίμι Κίμελ ανέβηκε στη στιγμή για τον μονόλογό του, ο οποίος περιελάμβανε αρκετές αιχμές κατά του Ντόναλντ Τραμπ αστειευόμενος με όσους κατηγόρησαν τα Όσκαρ ως ρατσιστικά πέρυσι (υπονοώντας την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στη χώρα από την προεδρία Τραμπ). Παρουσίασε τη Μέριλ Στριπ ως την πιο «υποτιμημένη» ηθοποιό, με όλη την αίθουσα να χειροκροτεί την γνωστή ηθοποιό.

Ο Κίμελ προσπάθησε να δημιουργήσει κάποιες χαριτωμένες στιγμές (όπως εκείνη που υποσχέθηκε γλυκά στους παρευρισκόμενους, τα οποία έπεσαν κυριολεκτικά από τον ουρανό ή την λιγότερο επιτυχημένη με το πούλμαν με τους τουρίστες να συναντούν τους διάσημους σταρ).

Ο Εμποράκος του Ασγκάρ Φαραντί κέρδισε Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας, με τον σκηνοθέτη να μην παρευρίσκεται στην τελετή απονομής αντιδρώντας για το διάταγμα σοκ του Ντόναλντ Τραμπ που απαγόρευε την είσοδο στις ΗΠΑ πολιτών από επτά μουσουλμανικές χώρες. Ο Φαραντί χαρακτήρισε «απάνθρωπη» την πολιτική αυτή και απήυθυνε -με γραπτό μήνυμα- έκκληση για ενότητα.

Όσον αφορά τις ερμηνείες, o Κέισι Άφλεκ κέρδισε το Όσκαρ Α Ανδρικού Ρόλου, η Έμμα Στόουν το Α Γυναικείου ρόλου, βραβείο Β' Ανδρικού κέρδισε το φαβορί Μαχερσάλα Άλι από την ταινία Moonlight, ο οποίος έγινε πριν από τέσσερις ημέρες πατέρας. Η Βαϊόλα Ντέιβις κέρδισε Όσκαρ Β' Γυναικείου Ρόλου και συγκινημένη ανέβηκε στη σκηνή, προκαλώντας συγκίνηση και στους παρευρισκόμενους.

Βραβείο Μακιγιάζ κέρδισε η ομάδα του Suicide Squad, ενώ Όσκαρ Κοστουμιών απέσπασε το Fantastic Beasts and Where to Find Them.

Όσκαρ καλύτερου Ντοκιμαντέρ απέσπασε η ταινία OJ: Made in America για την πολύκροτη δίκη του Ο.Τζ.Σίμπσον.

Όσκαρ Ήχου κέρδισε ο Αντιρρησίας Συνείδησης, με τον Κέβιν Ο' Κόνελ να κερδίζει για πρώτη φορά βραβείο. Το βραβείο του Ηχητικού Μοντάζ κέρδισε το Arrival.

Βραβείο Μικρού Μήκους Animation κέρδισε η ταινία Piper της Disney/ Pixar. Καλύτερη ταινία Animation αναδείχθηκε το Zootopia, με τον Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ που παρουσίαζε τα βραβεία να εκφράζει ως Μεξικάνος και «μετανάστης» όπως είπε την αντίδρασή του στις διχαστικές πολιτικές Τραμπ.

Ούτε η Δάφνη Ματζιαράκη κατάφερε να κερδίσει το Όσκαρ Μικρού Μήκους Ντοκιμαντέρ, το οποίο πήγε στο White Helmets, ενώ το Όσκαρ Μικρού Μήκους Ταινίας κέρδισε το Sing.

Πηγή: in.gr

Οι 10 πιο ακριβοί πίνακες ζωγραφικής: πόσο κόστισαν;

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 03-02-2013 09:23:31 am | από nskarmoutsos

Από τους «Χαρτοπαίχτες» του Paul Cézanne μέχρι τον Roy Lichtenstein και το «Αριστούργημα», πίνακας ο οποίος βρίσκεται σε ιδιωτική συλλογή, η τέχνη είναι ένα πολύ ακριβό σπορ. Ποια είναι η δεκάδα με τους πίνακες, που χτύπησαν κόκκινο στην τιμή και πόσο τελικά έφτασε η αξία τους σε δημοπρασίες και ιδιωτικές πωλήσεις, σύμφωνα με το περιοδικό τέχνης artwolf.com;

1.Paul Cézanne «The Card Players», 1892/93

267 εκ. δολαρίων

Τον Απρίλιο του 2011, ο πίνακας του Paul Cézanne «The Card Players» περνά από τα χέρια του έλληνα πλοιοκτήτη Γιώργου Εμπειρίκου, στα χέρια της Βασιλικής οικογένειας του Κατάρ, έναντι του αστρονομικού ποσού των 267 εκ. δολαρίων. Με αρχική τιμή στα 259 εκ. δολάρια, οι κριτικοί τέχνης επιμένουν, ότι η υπέροχη ψυχολογική ένταση, που αποτυπώνεται στα πρόσωπα των παικτών, κάνουν τον συγκεκριμένο πίνακα αριστούργημα της μετα-ιμπρεσιονιστής τέχνης…συνέχεια

Πετώντας

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 17-11-2016 09:50:32 am | από nskarmoutsos

Στιγμιότυπο από την παράσταση «Καρυοθραύστης», που το μπαλέτο της Μόσχας «La Classique» ανεβάζει σε θέατρο του Μπίντγκοστς, στην Πολωνία.

Πηγή: naftemporiki.gr

Η αινιγματική «Μόνα Λίζα»

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 03-11-2012 02:31:45 pm | από nskarmoutsos

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...
Στις 3 Νοεμβρίου το 1507: Ο σύζυγος της Λίζας Γκεραρντίνι, πλούσιος έμπορος από τη Βενετία, μισθώνει τις υπηρεσίες του Λεονάρντο Ντα Βίντσι...για να ζωγραφίσει το πορτρέτο της γυναίκας του. Ο Ιταλός μετρ θα δημιουργήσει το αριστούργημά του, που έμεινε στην ιστορία ως Μόνα Λίζα.
Ο Λεονάρντο ξεκίνησε να ζωγραφίζει τη Μόνα Λίζα στη Φλωρεντία της Ιταλίας. Σύμφωνα με τον σύγχρονο του Λεονάρντο, Τζιόρτζιο Βασσάρι, "...αφότου ασχολήθηκε επί τέσσερα χρόνια με το έργο, το άφησε ημιτελές..." Είναι γνωστό πως αυτή ήταν μια συνήθης συμπεριφορά του Λεονάρντο ο οποίος, αργότερα, μετάνιωσε που "δεν ολοκλήρωσε ποτέ ούτε ένα έργο". Θεωρείται πως συνέχισε να ασχολείται με τη Μόνα Λίζα για τρία χρόνια αφότου εγκαταστάθηκε στη Γαλλία και πως την τελείωσε λίγο πριν πεθάνει το 1519. Ο καλλιτέχνης μετέφερε τον πίνακα από την Ιταλία στη Γαλλία το 1516 όταν ο βασιλιάς Φραγκίσκος Α΄ τον προσκάλεσε να εργαστεί στο Clos Lucé κοντά στο βασιλικό κάστρο στην Αμπουάζ. Πιθανότατα μέσω των κληρονόμων του βοηθού του Λεονάρντο, Σαλάι, ο βασιλιάς αγόρασε τον πίνακα για 4.000 écu και τον τοποθέτησε στο παλάτι της Fontainebleau, όπου παρέμεινε έως ότου δόθηκε στον Λουδοβίκο ΙΔ΄. Ο Λουδοβίκος ΙΔ΄ μετέφερε το έργο στο Παλάτι των Βερσαλλιών. Μετά τη Γαλλική Επανάσταση, μεταφέρθηκε στο Μουσείο του Λούβρου. Ο Ναπολέοντας τοποθέτησε το έργο στο δωμάτιό του, στο Παλάτι του Κεραμεικού. Αργότερα ο πίνακας επεστράφη στο Μουσείο του Λούβρου. Κατά τη διάρκεια του Γαλλοπρωσικού Πολέμου (1870-1871) μεταφέρθηκε από το Λούβρο στο Brest Arsenal.
Ο πίνακας ήταν παραγγελία για το καινούριο τους σπίτι και για να γιορτάσουν τη γέννηση του δεύτερου γιου τους, Αντρέα. Η ταυτότητα της εικονιζόμενης γυναίκας αναγνωρίστηκε στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης το 2005 από έναν ειδικό που ανακάλυψε ένα σημείωμα του 1503 το οποίο είχε γράψει ο Αγκοστίνο Βεσπούτσι.
Διάφορες εναλλακτικές απόψεις έχουν εκφραστεί σχετικά με το θέμα. Κάποιοι μελετητές θεωρούν πως η Λίζα ντελ Τζιοκόντο ήταν το αντικείμενο μιας άλλης προσωπογραφίας, και εντοπίζουν τουλάχιστον άλλους τέσσερις πίνακες στους οποίους αναφέρεται ο Βασσάρι αποκαλώντας τους Μόνα Λίζα. O Σίγκμουντ Φρόυντ πίστευε πως το περιώνυμο μειδίαμα της Μόνα Λίζα ήταν αποτέλεσμα ανάκλησης ανάμνησης της μητέρας του Λεονάρντο. Άλλες προτάσεις για την ταυτότητα της εικονιζόμενης γυναίκας είναι: η Isabella από τη Νάπολη, η Cecilia Gallerani, η Costanza d'Avalos, Δούκισσα της Francavilla‎, η Isabella d'Este, η Pacifica Brandano or Brandino, η Isabela Gualanda, η Caterina Sforza, και ο ίδιος ο Λεονάρντο. Σήμερα οι απόψεις των ιστορικών της τέχνης συγκλίνουν στην ιδέα πως ο πίνακας απεικονίζει τη Λίζα ντελ Τζιοκόντο, που πάντα ήταν η παραδοσιακή άποψη.

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΑΡΓΟΛΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ: «Φ ρ ο ν τ ι σ τ ή ρ ι ο Μ π έ ρ τ ο λ τ Μ π ρ ε χ τ» με τον Κώστα Ν. Φαρμασώνη

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 10-10-2016 08:41:40 am | από nskarmoutsos

                                Δ Ε Λ Τ Ι Ο    Τ Υ Π Ο Υ

        «Φ ρ ο ν τ ι σ τ ή ρ ι ο   Μ π έ ρ τ ο λ τ   Μ π ρ ε χ τ»

                      Με τον Κώστα Ν. Φαρμασώνη

                    Η πρώτη εισήγηση ανοιχτή για το κοινό

Φροντιστήριο Μπέρτολτ Μπρεχτ διοργανώνει για το έτος  2016-17  η Πολιτιστική Αργολική Πρόταση στο νέο θέατρο της , στην οδό Οδυσσέα Ανδρούτσου 13,  Άργος,  με δάσκαλο το γνωστό  σκηνοθέτη Κώστα Ν. Φαρμασώνη.

Ο κύκλος των μαθημάτων και των ασκήσεων  θα περιλαμβάνει:

Α.  Γενικά μαθήματα Θεάτρου:

Εισαγωγή στο Θέατρο

Ασκήσεις Ορθοφωνίας

Δραματουργική Ανάλυση

Υποκριτική

Β.  Φροντιστήριο Μπέρτολτ Μπρεχτ:

1.  Ο Μπρεχτ ιδρύει το σύγχρονο Θέατρο:

Τοποθέτηση του Μπρεχτ στην ιστορία του Θεάτρου

 Το Θέατρο μιας γης που ανατέλλει: Αρχαίοι Έλληνες

Το Θέατρο μιας γης που κινείται: Ουϊλλιαμ  Σαίξπηρ

Το Θέατρο μιας γης που φλέγεται: Μπέρτολτ  Μπρεχτ

Ο πολυτάραχος βίος μιας καταλυτικής προσωπικότητας

 2.  Η Ιδεολογία- Τεχνικές

Να βλέπεις τα γεγονότα με τα μάτια ενός παιδιού

Να πιστεύεις ότι ο κόσμος μπορεί να αλλάξει

Τα σκηνικά εργαλεία: Η αποστασιοποίηση, τα songs

Οι περίοδοι του μπρεχτικού θεάτρου: σουρεαλιστική, διδακτική, επική.

Η «αναρχική» όψη της αλήθειας

Η κόντρα με όλες τις οργανωμένες ιδεολογίες

3.  Η παγκόσμια δόξα του Berliner Ensemble

Το Θέατρό του σαρώνει το ένα μετά το άλλο τα παγκόσμια βραβεία

Ο ηγέτης του Berliner Ensemble είναι υπάλληλος της συζύγου του

Ο διασημότερος Γερμανός δεν αποκτά ποτέ ξανά τη γερμανική υπηκοότητα, που του αφαίρεσαν οι Ναζί

Ο λατρεμένος του παγκόσμιου κοινού είναι για τις ιδεολογίες όλων των χρωμάτων μέχρι την ημέρα που πεθαίνει ένας «Μέγας ανεπιθύμητος»

4.  Η Κληρονομιά:

 Ακόμα κι αυτοί που τον αρνούνται, εφαρμόζουν τις αρχές του

Ο Μπρεχτ στην Ελλάδα:  Όσο ζει, είναι παντελώς άγνωστος. Μόλις πεθάνει, παίζεται σ` όλα τα βουνά και τα λαγκάδια

Ο Μπρεχτ στην εποχή της χρηματοπιστωτικής κρίσης  

Το lifestyle και  οι παραποιήσεις των έργων και των τραγουδιών του

Η γνώση του Μπρεχτ ως εφόδιο για έναν σκηνοθέτη ή έναν ηθοποιό

                                                        ***

Τα μαθήματα θα γίνονται κάθε δεύτερο Σάββατο, 16:00 έως 20:00 με έναρξη από το Σάββατο 15 Οκτωβρίου και θα ολοκληρωθούν τον Ιούνιο. Με τη λήξη του έτους οι σπουδαστές θα παρουσιάσουν  θεατρικό αναλόγιο με ένα έργο του Μπ. Μπρεχτ.

Χορηγείται Πιστοποιητικό Σπουδών ετήσιας φοίτησης.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ – ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ:  6948251621, 6944553080

Η Πολιτιστική Αργολική Πρόταση ανακοινώνει ότι η πρώτη συνάντηση των εγγεγραμμένων σπουδαστών θα γίνει το Σάββατο, 15 Οκτωβρίου, ώρα 16:00. Μετά το πρώτο δίωρο θα ακολουθήσει  εισήγηση του Κώστα Ν. Φαρμασώνη*  με τίτλο « Μπέρτολτ Μπρεχτ:  Ο μέγας ανεπιθύμητος» που θα  είναι ανοιχτή για το κοινό. Θα ακολουθήσει συζήτηση με όλους μαζί. 

Χρόνος προσέλευσης κοινού:  Σάββατο, 15 Οκτωβρίου, ώρα 18:00

Είσοδος ελεύθερη.

*Ο σκηνοθέτης Κώστας Ν. Φαρμασώνης έχει σπουδάσει στο ΜΑX-REINHARDT-SEMINAR  Βιέννης και έχει συνεργαστεί με τους μαθητές του Μπ. Μπρεχτ στο διάσημο θέατρό του, το BERLINER ENSEMBLE.

Το εικαστικό είναι σκίτσο του Μπ. Μπρεχτ από τον  Κάσπαρ Νέερ.

Κινητά μνημεία χαρακτηρίστηκαν έργα του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 02-10-2016 09:25:14 am | από nskarmoutsos

Τριάντα επτά έργα του λαϊκού ζωγράφου Θεόφιλου Χατζημιχαήλ από το Μουσείο -Βιβλιοθήκη Στρατή Ελευθεριάδη - Teriade χαρακτηρίστηκαν μνημεία από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ).

Πρόκειται για έργα, που ζωγράφισε ο Θεόφιλος για τον συλλέκτη έργων τέχνης Στρατή Ελευθεριάδη - Teriade, μετά τη γνωριμία τους στα τέλη της δεκαετίας του 1920, στη Μυτιλήνη. Τα έργα φιλοτεχνήθηκαν από το 1927 έως το 1933. Σημειώνεται ότι, μέσα στα έξι αυτά χρόνια, ο Θεόφιλος δημιούργησε πάνω από 120 πίνακες. Τα 37 από αυτά ο συλλέκτης τα δώρισε στο Μουσείο, που φέρει το όνομά του στη Βαρειά της Λέσβου, και τα υπόλοιπα τα στέγασε στο γειτονικό Μουσείο Θεόφιλου, που χτίστηκε με δικές του δαπάνες και, στη συνέχεια, το δώρισε στον δήμο Μυτιλήνης.

Τα έργα του Θεόφιλου απεικονίζουν μια ποικιλία ελληνικών θεμάτων, που χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: αυτά που παρουσιάζουν τη φύση και τον άνθρωπο (προσωπογραφίες, τοπία, εικόνες της καθημερινής ζωής) και εκείνα που περιγράφουν θέματα από την ελληνική μυθολογία, ιστορία και θρησκεία.

Το 1976, το υπουργείο Πολιτισμού προχώρησε σε χαρακτηρισμό των έργων του Θεόφιλου «οπουδήποτε και εάν ευρίσκονται» ως έργα «χρήζοντα ειδικής κρατικής προστασίας». Την προστασία είχε ζητήσει με έγγραφό του, έναν χρόνο πριν, ο τότε αναπληρωτής προϊστάμενος της Εφορείας Κλασικών Αρχαιοτήτων Βόλου και μετέπειτα πανεπιστημιακός, Γεώργιος Χουρμουζιάδης.

Όπως διαπιστώνει η Διεύθυνση Νεώτερου Πολιτιστικού Αποθέματος και Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς, η κήρυξη του 1976 εντάσσεται σε μια ευρύτερη περίοδο έντονης προβολής και ενδιαφέροντος για το έργο του Θεόφιλου, αλλά και ευρύτερα για τη λαϊκή τέχνη.

Η ομόφωνη κήρυξη στο πρόσφατο ΚΣΝΜ για τα 37 έργα από τη συλλογή του Μουσείου Teriade έχει ως στόχο την εξατομίκευση του χαρακτηρισμού του 1976 για τα 37 έργα και τον χαρακτηρισμό ως συλλογής των ίδιων έργων.

Σημειώνεται ότι, η παραπάνω κήρυξη δεν αναιρεί τον γενικό χαρακτηρισμό του 1976 του συνόλου της καλλιτεχνικής παραγωγής του Θεόφιλου, αλλά εξατομικεύει τα έργα, με σκοπό την καλύτερη προστασία του έργου του ζωγράφου.

Πηγή: naftemporiki.gr

Παιδική Θεατρική Ομάδα στον «ΘΥΡΕΑΤΗ»

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 30-09-2016 11:04:29 am | από nskarmoutsos

Δελτίο τύπου

Ο Σύλλογος Ελληνικών Χορών και Εθνογραφικών Ερευνών  «ΘΥΡΕΑΤΗΣ» σε συνεργασία με τη ζωγράφο και  θεατροπαιδαγωγό Τζωρτζίνα Κωστοπούλου ξεκινούν την ίδρυση  Θεατρικής Ομάδας που θα απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικού.

Τα μαθήματα θα  περιλαμβάνουν: διδασκαλία των στοιχείων του θεάτρου, παιχνίδια γνωριμίας και παιχνίδια με αντικείμενα, θεατρικό παιχνίδι, παντομίμα, αυτοσχεδιασμό, ασκήσεις για τη φωνή και την κίνηση, δραματοποίηση μύθων και τραγουδιών παρμένων από την Βυζαντινή και τη Νεοελληνική μας παράδοση.

ΣΤΟΧΟΣ : Η ανάπτυξη της ομαδικότητας, της φαντασίας, της κριτικής σκέψης και της έκφρασης των παιδιών με ένα θεματικό υλικό που ζωντανεύει μέσα τους την εθνική μας ταυτότητα.

Οι εγγραφές και η ενημέρωση θα ξεκινήσουν τη Τρίτη 4 Οκτωβρίου και ώρα 6:00 μμ στα γραφεία του Συλλόγου.

                       ΘΕΜΑΤΑ

Α΄ ΚΥΚΛΟΣ:   ΤΟ  ΨΩΜΙ           

  • Αφήγηση ελληνικών παραμυθιών, με ήχους, μουσικές και τραγούδια  από τον κύκλο του ψωμιού.
  • Θεατρικό παιχνίδι : παντομίμα και αυτοσχεδιασμοί πάνω στον κύκλο των εργασιών μέχρι να φτιαχτεί το ψωμί.(σπορά, θερισμός,  αλώνισμα, άλεσμα, ζύμωμα κλπ).
  • Μουσικό παιχνίδι: Τα παιδιά φτιάχνουν ηχητικά τοπία με διάφορα όργανα ανάλογα με τις   διαφορετικές δράσεις του κύκλου του ψωμιού.
  •  Εικαστικά : εργαστήριο με πηλό, ψωμιά και πλουμιά.

Β΄ ΚΥΚΛΟΣ: ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

  • Ήθη και έθιμα ελληνικά: Χριστουγεννιάτικες ιστορίες, θρύλοι, κάλαντα δραματοποιημένα και λαϊκά δρώμενα .
  • Θεατρικό παιχνίδι: Δραματοποίηση «Οι 12 μήνες» (λαϊκό παραμύθι), παντομίμα καλικάντζαροι, κίνηση των ξωτικών.
  • Εικαστικά : Αγγελάκια, μάσκες ξωτικών, χριστουγεννιάτικα στολίδια-δωράκια από  ανακυκλώσιμα υλικά.

Γ΄ ΚΥΚΛΟΣ: Ο ΑΡΓΑΛΕΙΟΣ

  • Ο Αργαλειός: Κόκκινη κλωστή δεμένη : . Αφήγηση παραμυθιών, μουσικές και τραγούδια που εξιστορούν την τέχνη της ύφανσης. Από την πρώτη ύλη στην κλωστή και από την κλωστή στο πανί, τα παιδιά θα παρακολουθήσουν και θα βιώσουν το συναρπαστικό ταξίδι μιας κλωστής.
  • Θεατρικό παιχνίδι : Παιχνίδι με σκοινιά και κλωστές που μπερδεύονται και ξεμπερδεύονται.
  • Εικαστικά : Χάρτινοι αργαλειοί με νημάτινα και χάρτινα υφάδια, κουρελούδες.

      Δ΄ΚΥΚΛΟΣ: ΗΛΙΟΣ ΚΑΙ ΘΑΛΑΣΣΑ

  • Ήλιος  και θάλασσα. Από τη ναυτική μας κληρονομιά.  Ένα ταξίδι μέσα από τραγούδια, λαϊκά παραμύθια και μύθους με θέμα τη θάλασσα, τα καράβια και τον ήλιο.
  • Θεατρικό παιχνίδι: Πανιά μεταμορφώνονται σε θάλασσες- και εμείς  ταξιδεύουμε σαν   ψάρια, γοργόνες, βάρκες και πουλιά.
  •  Εικαστικά : Χάρτινες βαρκούλες χρωματισμένες και θαλασσινά τοπία με κολλάζ. 

Σύντομο βιογραφικό

ΤΖΩΡΤΖΙΝΑ  ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ 

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπουδές:

ΑΚΤΟ:  Διακοσμητική

Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας:  Ζωγραφική, Γλυπτική και Θεωρητικά.

Σεμινάρια Θεατρικής Παιδείας: της Γενικής Γραμματείας Εκπαίδευσης Ενηλίκων, του Λάκη Κουρετζή, του φορέα Θέατρο στην Εκπαίδευση,  τα MARMARI  WORKSHOPS του Κώστα Ν. Φαρμασώνη με θέμα  την τέχνη της αφήγησης, και άλλα  θεματικά σεμινάρια του ιδίου.

Ως ζωγράφος έχει πάρει μέρος σε 18 ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ οργανώνει και Εργαστήρια Ζωγραφικής. Έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Δίδαξε Καλλιτεχνικά για 20 χρόνια σε σχολεία, Θέατρο και Θεατρικό παιχνίδι για παιδιά στο Αίγιο, την Αθήνα, το Άργος και την Κυνουρία και έχει αποσπάσει με τα παιδιά της βραβεία στους Πανελλήνιους Θεατρικούς Αγώνες. Έχει δουλέψει ως ενδυματολόγος και σχεδιάστρια/κατασκευάστρια κούκλας σε 10 επαγγελματικές παραστάσεις.

Έγραψε και παρουσίασε σε σχολεία της Αθήνας τη διαδραστική-μουσική- εικαστική παράσταση «Το μαγικό καζάνι».

Τη χρονιά που μας πέρασε υλοποίησε:

1)Εγαστήρια Ζωγραφικής για ενηλίκους και παιδιά και 2)Εργαστήριο Θεάτρου για παιδιά στον Πολιτιστικό Σύλλογο Παραλίου Άστρους, καθώς και Εργαστήριο Ζωγραφικής παιδιών στον Πολιτιστικό Σύλλογο Αγίου Ανδρέα.

Ίδρυσε  την νέα Ομάδα καλλιτεχνικής δράσης «Παραμυθόδεντρο» όπου παρουσίασε το καλοκαίρι  την παράσταση «Νερό αέρας και φωτιά και το χρυσό παπούτσι»

 

Θεατρικό εργαστήρι Άστρους: Έναρξη μαθημάτων στο θέατρο του δημοτικού σχολείου Μελιγούς τη Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου ώρα 17:00

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 22-09-2016 11:27:53 pm | από nskarmoutsos

Δ Ε Λ Τ Ι Ο   Τ Υ Π Ο Υ

Θ Ε Α Τ Ρ Ι Κ Ο   Ε Ρ Γ Α Σ Τ Η Ρ Ι    Α Σ Τ Ρ Ο Υ Σ

Με τον Σκηνοθέτη Κώστα Ν. Φαρμασώνη

ΕΝΑΡΞΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ    ΜΕΛΙΓΟΥΣ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 26 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΩΡΑ 17:00

Στο Θέατρο του Δημοτικού Σχολείου Μελιγούς θα πραγματοποιεί από φέτος τα μαθήματα και τις πρόβες του το Θεατρικό Εργαστήρι Άστρους μετά από απόφαση του Δημάρχου Βόρειας Κυνουρίας κ. Τάκη Μαντά.

Μια δεύτερη τεχνική αλλαγή στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα του Θ.Ε.Α. είναι ότι τα μαθήματα θα γίνονται κάθε Δευτέρα, ώρα 17:00 και όχι κάθε Κυριακή, όπως γινόταν μέχρι τώρα.

Παράλληλα μια τρίτη είδηση που σχολιάζεται θετικά, είναι η ανακήρυξη από το Θ.Ε.Α. της σεζόν 2016-2017 σε Έτος Γέλιου και Κωμωδίας.

Αυτά τα τρία δεδομένα συνθέτουν  το γενικό προφίλ του Θ.Ε.Α. για τη φετινή χρονιά. Ακολουθούν ολοκληρωμένα στοιχεία για την  σημερινή ταυτότητα του Εργαστηρίου:

ΤΟ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ Θ.Ε.Α.

Στο Θεατρικό Εργαστήρι, που είναι ανοιχτό για όλους τους πολίτες της περιοχής μας ανεξαρτήτως ηλικίας και ιδιότητας, τα μέλη  αποκτούν ανώτερη θεατρική παιδεία και εκφράζονται δημιουργικά μέσα από την τέχνη του θεάτρου.

Ιδιαίτερα το Εργαστήρι απευθύνεται σε:

-           Ερασιτέχνες  και Εκπαιδευτικούς

-           Μαθητές από 14 ετών

-           Κοινωνικούς λειτουργούς ή συναφείς ειδικότητες

-           Επαγγέλματα που στηρίζονται στη χρήση του προφορικού λόγου

-           Νέους ανθρώπους που ενδιαφέρονται να εργαστούν στο θέατρο, τα media, τη διαφήμιση κλπ.

-           Πολίτες της περιοχής μας, που επιθυμούν μέσα από το μύθο και τις τεχνικές του θεάτρου να βελτιώσουν το επίπεδο της ζωής τους.

·        Η συμμετοχή σε παράσταση είναι προαιρετική

 ** Χορηγείται Πιστοποιητικό Σπουδών ετήσιας φοίτησης

ΜΑΘΗΜΑΤΑ  (Κάθε Δευτέρα, ώρα 17:00)

Στο Εργαστήρι  με απλή βιωματική μέθοδο διδάσκεται η ύλη της Δραματικής Σχολής, αλλά και της Πανεπιστημιακής Θεατρολογίας:

Κύριες ενότητες:

1.        Ελληνικό και ξένο Θέατρο

2.        Δραματουργία και ανάλυση κειμένων

3.        Λογοτεχνία-Δημιουργική Γραφή

4.        Δημοτικό τραγούδι – Δραματοποίηση

5.        Λαϊκό παραμύθι

6.        Σκηνοθεσία

7.        Ορθοφωνία

8.        Υποκριτική.

9.        Ο λόγος στο Αρχαίο Δράμα.

10.      Αυτοσχεδιασμός – Γλώσσα σώματος

11.      Θέατρο και ζωή

12.      Προετοιμασία για εισαγωγικές στο ΥΠ.ΠΟ.

*** Παρέχεται ευχαρίστως συμβουλευτική στήριξη ερασιτεχνών και εκπαιδευτικών για τις παραστάσεις τους ανεξαρτήτως ιδιότητας μέλους μας ή όχι

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ 2016-2017

Ο θεματολογικός άξονας του Θ.Ε.Α. για το 2016-17 θα είναι το Γέλιο και η Κωμωδία. Το Γέλιο έχει παραμερισθεί στην εποχή μας, ιδιαίτερα στα χρόνια της κρίσης, με αποτέλεσμα η ζωή μας να παίρνει τα γκρίζα χρώματα του άγχους και της κατάθλιψης.

Το Θ.Ε.Α. φιλοδοξεί να αναστήσει το γέλιο τόσο για τα μέλη του, όσο και για το κοινό του. Έτσι τη φετινή χρονιά όλα τα κείμενα που θα επιλεγούν για τις ασκήσεις και τα μαθήματα θα στηρίζονται στην  κωμωδία και τη σάτιρα. Από τον Αριστοφάνη μέχρι τον Γκόγκολ, από τον Σαίξπηρ μέχρι το Μολιέρο, από τον Χουρμούζη μέχρι το Σακελλάριο και μέχρι τους σημερινούς ταλαντούχους κειμενογράφους.

Παράλληλα θα μελετηθεί ο υποκριτικός κώδικας των μεγάλων κωμικών του βωβού κινηματογράφου και των Ελλήνων κωμικών της χρυσής εποχής. Επίσης, οι σπουδαστές θα έχουν τη δυνατότητα να γράψουν και να παρουσιάσουν με την Ομάδα δικά τους κωμικά κείμενα.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ:

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΑΣΤΡΟΥΣ

ΘΕΑΤΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΕΛΙΓΟΥΣ

ΜΑΘΗΜΑΤΑ: ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ, ΩΡΑ 17:00

ΕΝΑΡΞΗ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΧΗ ΝΕΩΝ ΜΕΛΩΝ: 26 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2016

2016-17: ΕΤΟΣ ΓΕΛΙΟΥ ΚΑΙ ΚΩΜΩΔΙΑΣ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ – ΕΓΓΡΑΦΕΣ: 6936887881 -6974332585

ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΤΗΣ: ΔΗΜΟΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΚΥΝΟΥΡΙΑΣ

Προηγούμενες αναρτήσεις