Παράλιο Άστρος
logo: Το Άστρος της Θαλάσσης
Αναζήτηση Go

59 αριστουργηματικές φωτογραφίες από την Ελλάδα (1903-1920)

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 17-08-2015 08:46:10 am | από nskarmoutsos

Πάργα 1913

Το έργο του Φρεντ Μπουασονά, αν και γνωστό στην Ευρώπη των αρχών του 20ου αιώνα, αξίζει σήμερα μια δεύτερη ανάγνωση. Η πρόοδος σε τεχνικά θέματα, η ανακάλυψη του χρώματος, η ευχρηστία των μηχανών και οι ανέσεις του ταξιδιού, μπορεί σήμερα να καθιστούν το έργο του απαρχαιωμένο, αλλά η ιστορική ματιά αποκαλύπτει τον μοντερνισμό του σε σύγκριση με άλλους φωτογράφους που περιπλανήθηκαν στην Ελλάδα. Ο καλλιτέχνης, πέρα από το καταγραφικό ενδιαφέρον του για όλα όσα εξαφανίζονται, μας δίνει μια εικόνα της Ελλάδας που εκτείνεται πέρα από την εθνογραφική μαρτυρία. Η μεγάλη πίστη και ο θαυμασμός του για τη χώρα αυτή μεταδίδονται μέσα από το έργο του με μια τρυφερότητα και μια αγάπη που η δύναμη τους ακόμη και σήμερα, μετά από τόσα χρόνια, δίνει ψυχή σ' αυτά τα κομμάτια χαρτιού, τα οποία θα μπορούσαν να είχαν παραμείνει απλές φωτογραφίες...συνέχεια

Αθήνα, Πλάκα 1929

Δεσποινίς ετών...39: οι top 4 γεροντοκόρες του ελληνικού σινεμά

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 09-06-2012 09:55:35 am | από nskarmoutsos

Σήμερα τις αποκαλούν (ή καλύτερα αυτοαποκαλούνται) «καριερίστες» και «εργένισσες», παλιότερα όμως ήταν μεγάλος βραχνάς να είσαι «γεροντοκόρη».

Ξενίδης: Πόσων ετών;

Κωνσταντάρας: -Πρέπει να βάλουμε ετών ε;

Ξενίδης: -Ε βέβαια!

Κωνσταντάρας: -Συνδυασμός δε χωράει;

Ξενίδης: -Τι συνδυασμός δηλαδή;

Κωνσταντάρας: -Ξέρω γω να βάλουμε δηλαδή, ξέρω γω.. 30 ετών και 750 μηνών;

Κάπως έτσι προσπαθούσε ο δόλιος ο Ρωμιός...που είχε φιλότιμο, να κρύψει τα χρόνια της αδερφής του Χρυσάνθης Καραντάρη (Μίτση Κωνσταντάρα), προκειμένου να την παντρέψει.

Απανταχού «γεροντοκόρες» λοιπόν, ενωθείτε γιατί το click@Life , με αφορμή κάποια…πρόσφατα γεγονότα (χρόνια πολλά, λοιπόν), τιμά με το παρόν κείμενο-ύμνο, τις ανύπαντρες κορασίδες του ελληνικού σινεμά.

Και θα ξεκινήσουμε με την προαναφερθείσα «κακομοίρα-γεροντοκόρη». Είναι ο τύπος που ενσάρκωσε με μεγάλη επιτυχία η Μίτση Κωνσταντάρα στην ταινία «Ο Ρωμιός έχει φιλότιμο» του Αλέκου Σακελάριου (1968), ριμέικ της θρυλικής «Δεσποινίς ετών …39» των Σακελάριου-Γιαννακόπουλου, του 1954.

Άβουλη και στην ουσία έρμαιο του υπεύθυνου αδερφού, η «κακομοίρα-γεροντοκόρη» περιμένει καρτερικά τον κατά φαντασία γαμπρό που επιτέλους θα την αποκαταστήσει. Και μαζί και μ αυτή, τη φήμη της οικογένειας, και το..μέλλον του πολύπαθου αδερφού της. Μεγάλο όνειδος και προκατάληψη για τις ανύπαντρες που «δεν είχαν στον ήλιο μοίρα», η Μίτση Κωνσταντάρα ανοίγει τον «ασκό του Αιόλου» για τις «απανταχού κορασίδες».

Ένα όνομα –εγγύηση στην κατηγορία…γεροντοκόρη, ήταν αναμφίβολα η Ταϋγέτη, η «γεροντοκόρη –θεία» δηλαδή. Μεγάλος μπελάς. Ως θεία του Θανάση Βέγγου στον «Πατατρέχα» του 1966, είχε μείνει «στο ράφι» και έβλεπε τις ανιψιές της να αποκαθίστανται η μία μετά την άλλη. Τι κι αν απειλούσε να «πάρει παραθείο» ο …Πολύδωρος, όταν, τον άφηνε σε ησυχία η ετέρα γεροντοκόρη της πολυκατοικίας, και σαγηνευτική παρουσία, Κυρία Κουφοπούλου, επέμενε «Έλα θεία. Ασ 'το παραθείο. Θα σου βρω και σένα θείο». Και φυσικά στην συγκεκριμένη ταινία οι …γεροντοκόρες ήταν αρκετές, τουλάχιστον στην αρχή, με τις ατάκες περί «ραφιού» να ακολουθούν η μία την άλλη. Χαρακτηριστική η αγανάκτηση που βγάζει ο Βέγγος, όταν η πρώτη …διδάξασα Σούλη Σαμπάχ, ως μεγαλύτερη γεροντοκόρη-αδερφή, ανακοινώνει ότι έχει φτιάξει ντολμαδάκια μούρλια, και εκείνος της απαντά «Τα ντολμαδάκια ξέρεις να τα τυλάς. Κανένα γαμπρό να δούμε πώς θα τυλίξεις». Και ο πόνος συνεχίζεται…με αίσιο βέβαια τέλος.

Κορυφαία παρουσία στον ελληνικό κινηματογράφο ως γεροντοκόρη είναι αυτή της Ρένας Βλαχοπούλου, που κατά καιρούς έχει υποδυθεί την ανύπαντρη αδερφή, που τον έχει όμως τον τρόπο της. Ιδού λοιπόν μία «Τρελή τρελή σαραντάρα», που αν και έχει παντρευτεί στο παρελθόν επιδίδεται από τζετ σκι μέχρι αγώνες αυτοκινήτων, προκειμένου να βρει σύντροφο….ανεξαρτήτου ηλικίας, ύφους, ύψους και κάθε λογής διάκρισης. Με επίγνωση πάντα, βέβαια, αφού τόνιζε στη φίλη της «Είδες; Σ' αυτή την ηλικία, έγινα και μούσα. Αλλά έτσι είναι η ζωή. Αρχίζεις μουσίτσα, γίνεσαι μούσα και στο τέλος καταντάς μουσείο».

Βέβαια η Ρένα Βλαχοπούλου είναι master στον τομέα «ενεργή γεροντοκόρη» καθώς ποτέ δεν περίμενε τον γαμπρό…στο πιάτο. Αντίθετα τους κυνηγούσε και ας επέμενε ο αδερφός της, Ντίνος Ηλιόπουλος να της κουβαλάει κάθε λογής γνωστό και άγνωστο επίδοξο γαμπρό. Βλέπετε βιαζόταν να παντρέψει τις αδερφές του στην κωμωδία του Δαλιανίδη «Μερικοί το προτιμούν κρύο» (1962) και δεν μπορούσε να περιμένει για να πάρει και εκείνος σειρά. Επειδή όλα όμως πάνε αλυσίδα στη ζωή, η Ρένα Βλαχοπούλου είχε τη λύση «Γάτες μπόλικες υπάρχουν, θα πάρω τη γατούλα μου όπως κάνουν όλες οι γεροντοκόρες και θα ζήσω το υπόλοιπο της ζωής μου μαζί της» και όταν ο πατέρας της κύριος Αγγέλου, επέμενε πεισματικά ότι όσο ζει αυτός, δεν θα παντρευτεί κανείς πριν από εκείνη, ο κακομοίρης ο αδερφός, απελπισμένος απαντούσε «Τι σε νοιάζει εσένα ρε πατέρα; Εσύ θα ζήσεις με τις γάτες; Αυτή θα ζήσει. Ε, άσε να παντρευτούμε πρώτα εμείς και δεν θα την αφήσουμε έτσι τη Ρένα. Όλο και θα της βρούμε ένα καλό... γατί».

Ο κορυφαίος τίτλος στην κατάταξη της ανύπαντρης γεροντοκόρης βέβαια ανήκει δικαιωματικά στην «Ωραία των Αθηνών» Γεωργία Βασιλειάδου. Θα μπορούσαμε να την αποκαλέσουμε «γεροντοκόρη- κόλαφο», «γεροντοκόρη- famme fatale» και όχι άδικα αφού όπως η ίδια ισχυριζόταν ως Αριστέα «Κοντά μου, οι νεαροί θα έχουν όλα τα ροκφόρ». Και θα τα είχαν…αναμφίβολα αν αυτή με τη σειρά της συμβουλευόταν έναν καθρέφτη …που και που.

Σαγηνευτική, μοιραία και με υψηλή αισθητική, όπως προφανώς θεωρούσε η ίδια για τον εαυτό της, δεν υπήρχε λόγος ως μοναδικό «κελεπούρι» να είναι γεροντοκόρη. Επειδή όμως η πραγματικότητα ήταν τελείως διαφορετική, η κακομοίρα «Αριστέα» θα παντρευόταν μόνο εάν κάποιος …έχανε ένα στοίχημα.

Επειδή όμως ο ελληνικός κινηματογράφος όλα «εν σοφία εποίησε», μη μου ανησυχείτε απανταχού γεροντοκόρες γιατί, …δεν είστε μόνες σας.

Πηγή: naftemporiki.gr

Η Κοίμηση της Θεοτόκου στην τέχνη

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 15-08-2014 02:02:33 pm | από nskarmoutsos

Pieter Bruegel, 1564

Η Κοίμηση της Θεοτόκου είναι Θεομητορική εορτή των Χριστιανικών Εκκλησιών, η οποία εορτάζεται στις 15 Αυγούστου.

Στην Ελλάδα γιορτάζεται με ιδιαίτερη λαμπρότητα σε πολλά μέρη της χώρας, ονομάζεται δε και "Πάσχα του καλοκαιριού".

Κατά την χριστιανική παράδοση, όταν η Παναγία πληροφορήθηκε άνωθεν τον επικείμενο θάνατό της προσευχήθηκε στο όρος των Ελαιών, ετοιμάστηκε, και ανέφερε το γεγονός στους Αποστόλους.

Επειδή κατά την ημέρα της κοίμησης δεν ήταν όλοι οι Απόστολοι στα Ιεροσόλυμα, μία νεφέλη τους άρπαξε και τους έφερε κοντά της.

Την τοποθέτησαν στο μνήμα της Γεσθημανής, αλλά μετά από τρεις μέρες ο τάφος ήταν άδειος. Η Παναγία μετατέθη τους ουρανούς."

Η "Κοίμηση της Θεοτόκου" είναι ένα δημοφιλέστατο θέμα τόσο στην ανατολική όσο και στην δυτική χριστιανική τέχνη και ζωγραφική– Στην δυτική, βέβαια, μεταφράζεται ως ο "Θάνατος της Παρθένου Μαρίας".

Από την άλλη, στην δυτική τέχνη του 15ου και 16ου αιώνα έδαφος στην ζωγραφική χριστιανικής θεματολογίας κερδίζει περισσότερο η "Ανάληψη της Θεοτόκου στον Παράδεισο", παρά η "Κοίμηση", ο θάνατός της.

Δεν υπάρχει καμία πληροφορία στην Βίβλο για τον θάνατο της Παναγίας, ωστόσο μία χριστιανική παράδοση του 5ου αιώνα επιβεβαιώνει το κάλεσμα των Δώδεκα Αποστόλων από την ίδια, ώστε να είναι παρόντες στην τελευταία της στιγμή.

Οι Απόστολοι που κάθονται γύρω από το κρεβάτι της είναι και το συνηθέστερο θέμα στους περισσότερους πίνακες και αναπαραστάσεις.

Ξεχωρίσαμε τους 25 πιο εντυπωσιακούς απ' αυτούς…συνέχεια

Φιλίες!!

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 17-05-2012 09:27:25 am | από nskarmoutsos

Στα χέρια ενός συγγραφέα παιδικών βιβλίων, η εικονιζόμενη φωτογραφία θα αποτελούσε την αφορμή για την συγγραφή ενός βιβλίου που αφορά την φιλία ενός μπούφου με μια χελώνα, όταν συναντιούνται τυχαία στον ωκεανό. Σε ότι αφορά την ειδησεογραφία, η φωτογραφία έρχεται για να συνοδεύσει την είδηση λύσης ενός μυστηρίου που αφορά την εξέλιξη των ειδών. Επιστήμονες ισχυρίζονται ότι οι χελώνες συγγενεύουν περισσότερο με τους κροκόδειλους και τα πουλιά παρά με τις σαύρες και τα φίδια. (AFP/ Jose Cabezas).

Πηγή: kathimerini.gr

Άγιος Ανδρέας: Ζωγραφίζοντας τη Λαϊκή μας Παράδοση και τη Φύση σε πέτρα και ξύλο

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 16-05-2012 02:32:51 pm | από nskarmoutsos

Η Ελένη Τετώρου  ζει στον Άγιο Ανδρέα όπου και έχει το εργαστήριο της, ζωγραφίζει πάνω σε βότσαλα, σε ξύλα και σε παλιά αντικείμενα…συνέχεια

Χώρα των ναυαγίων

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 04-05-2012 06:33:18 pm | από nskarmoutsos

Το σκουριασμένο κουφάρι ενός ναυαγισμένου πλοίου που έχει εγκαταλειφθεί στα τελείως αβαθή νερά των παραλιών της Νιγηρίας, δεν είναι καθόλου ασυνήθιστο θέαμα. Κάθε άλλο. Τα απομεινάρια εγκαταλελειμμένων πλοίων αφθονούν ακόμη και στις παραλίες του Λάγκος, του κύριου λιμανιού της χώρας. Κανένας δεν κάνει τον κόπο να τα μαζέψει, κανένας δεν ξέρει ούτε καν πόσα είναι. Αλλωστε, συνήθως το καθένα από αυτά τα πλοία κρύβει μια βρώμικη ιστορία. Ποτέ στη Νιγηρία, ένα από τα πιο διεφθαρμένα κράτη του πλανήτη, δεν μπορεί κανένας να είναι σίγουρος αν κάποιο πλοίο έπεσε όντως θύμα πειρατείας ή αν το βούλιαξαν οι ιδιοκτήτες του για να πάρουν την ασφάλεια...

Πηγή: ethnos.gr

5η Γιορτή Circulo Cooperativa, Παρασκευή 21/08 παραλία Καραθώνας

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 17-07-2015 11:51:35 am | από nskarmoutsos

«Αν δεν φαντάζεσαι φωτιές, με κάρβουνα μην παίζεις…»

Την Παρασκευή 21 Αυγούστου 2015 το Circulo Cooperativa, παρουσιάζει την         «5η Γιορτή Circulo Cooperativa» στην ελεύθερη(για όσο…και πάλι) παραλία της Καραθώνας.

Σε πείσμα των ημερών, κόντρα στην μιζέρια και τον μαρασμό που καταβάλει τις περισσότερες απόπειρες οργάνωσης οποιασδήποτε πολιτιστικής έκφρασης, απαντάμε με την μεγαλύτερη αυτό-οργανωμένη μουσική απόδραση και του φετινού καλοκαιριού!

Με ώθηση από τους χιλιάδες ανθρώπους που συμμετέχουν μαζικά κάθε χρονιά υποστηρίζοντας έμπρακτα την πραγματοποίηση της Γιορτής, ετοιμάζουμε ένα μουσικό καταιγισμό ανάλογο των παλαβών εξελίξεων και σας περιμένουμε όλους να κρατήσουμε την φλόγα ζωντανή.

Ο Μίλτος Πασχαλίδης, ο Λεωνίδας Μπαλάφας, οι Big Nose Attack, η Μαρία Κηλαηδόνη με τον Πάνο Μπίρμπα αναλαμβάνουν τα υπόλοιπα…

Και όπως πάντα…για πάντα…. με ελεύθερη είσοδο για όλους!

Υ.Γ. Φέτος, περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά, συμπαραστεκόμαστε στις αυτό-οργανωμένες δομές αλληλεγγύης της περιοχής μας. Το Κοινωνικό Παντοπωλείο Πολιτών Άργους και η Αργολική Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης για τους άπορους κρατούμενους των Δικαστικών φυλακών Ναυπλίου θα είναι μαζί μας στην παραλία της Καραθώνας. Συμβάλλουμε δυναμικά στην δράση τους όσοι και όπως μπορούμε.

http://www.circulo.gr/

https://www.facebook.com/MiltosPashalidis

https://www.facebook.com/leonidasbalafas

https://www.facebook.com/thebignoseattack

Θεατρική παράσταση «Τ ο Κ ο ρ ί τ σ ι κ α ι τ ο Δ α χ τ υ λ ί δ ι» από το Θεατρικό Εργαστήρι Άστρους στο Ίδρυμα Ζαφείρη 17 και 18 Ιουλίου

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 15-07-2015 09:31:06 pm | από nskarmoutsos

ΘΕΑΤΡΙΚΟ  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ  ΑΣΤΡΟΥΣ

Υπό την αιγίδα του Ιδρύματος «Μνήμη Αγγελικής και Λεωνίδα    

                                              Ζαφείρη»

                               Η  π ρ ώ τ η   π α ρ ά σ τ α σ η

                 “ Τ ο   Κ ο ρ ί τ σ ι   κ α ι   τ ο   Δ α χ τ υ λ ί δ ι “

Την παρθενική του γνωριμία με το κοινό της περιοχής μας θα πραγματοποιήσει στις 17 και 18 Ιουλίου το Θεατρικό Εργαστήρι Άστρους με την παράσταση «Το Κορίτσι και το Δαχτυλίδι» σε σύνθεση κειμένου και σκηνοθεσία του Κώστα Ν. Φαρμασώνη.

Η παράσταση θα δοθεί στην κλιματιζόμενη αίθουσα του Ιδρύματος Μνήμη Αγγελικής και Λεωνίδα Ζαφείρη, το οποίο φιλοξένησε το Θεατρικό Εργαστήρι καθ` όλο το έτος 2014-15.

Το κείμενο της παράστασης αποτελούν σκηνές από το ελληνικό και το ξένο θέατρο ενορχηστρωμένες από το σκηνοθέτη σ` ένα ενιαίο κείμενο με αρχή, μέση και τέλος, με τη μορφή ενός περιπετειώδους αισθηματικού και χιουμοριστικού ταξιδιού μέσα απ` τις «Χώρες των ανθρώπων». Ο πρωταγωνιστής , εκτελώντας έναν όρκο που έδωσε στην αγαπημένη του, διαβαίνει μέσα από χώρες, άλλοτε φιλικές κι άλλοτε εχθρικές, άλλοτε κωμικές κι άλλοτε τραγελαφικά εφιαλτικές, που θέλουν να τον εγκλωβίσουν ή να τον εξαπατήσουν, χώρες που δίνουν στο ταξίδι του το χαρακτήρα μιας πνευματικής Οδύσσειας…

Με αφορμή το ταξίδι, θίγονται με σατιρική διάθεση αδυναμίες της ανθρώπινης φύσης αλλά και των κοινωνικών και πολιτικών συστημάτων.

Την παράσταση υπηρετούν με ενθουσιασμό  27 σπουδαστές του Εργαστηρίου, διαφόρων  ηλικιών και ετερόκλητων επαγγελμάτων, που στη συντριπτική τους πλειοψηφία ανεβαίνουν για πρώτη φορά στη σκηνή.

ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΚΑΙ ΤΟ ΔΑΧΤΥΛΙΔΙ

Σύνθεση κειμένου- Σκηνοθεσία: Κώστας Ν. Φαρμασώνης

Κοστούμια- Σκηνικά αντικείμενα- Αφίσα: Τζωρτζίνα Κωστοπούλου

Κιθάρα, Εκτάρα, Tραγούδι: Ελεάνα Κρεμύδα

Κρουστά: Τάσος Κρεμύδας

Ακκορντεόν: Τάσος Κωνσταντούρος

Φωτογραφίες: Φώτης Δαλιάνης

Παίζουν με σειρά εμφάνισης:

Μαρία Τετώρου, Τασία Θεοδοσοπούλου, Γιωργία Αλουπογιάννη-Φούφα, Λένα Σιμωνετάτου- Χρυσογένη, Δημήτρης Κουτρουμπής, Ραφαηλία Γύφτου, Χριστίνα Τσιούλου, Χρύσα Λυκούρεση, Βασίλης Χαρμπαλής,ΓιάννηςΚούρος,  Ελένη Μπουτσικάκη-Τσαγγούρη, Μοίρα Μπούζιου, Γιώργος Παπούλιας, Σταυρούλα Περεντέ, Έφη Μίγγα, Γιάννης Γιοβάς, Τάσος Κρεμύδας,Τάσος Κωνσταντούρος, Μαρία Κρεμμύδα- Σκαρμούτσου, Ελεάνα Κρεμύδα , Διονυσία Κρεμύδα,  Ανθούλα Πουλημένου, Μαρία Μπουτσικάκη, Αγγελική Φούφα

Χρόνος και τόπος παράστασης:

Παρασκευή, 17 Ιουλίου, ώρα 9.15 μ.μ.

Σάββατο, 18 Ιουλίου, ώρα 9.15 μ.μ.

Ίδρυμα «Μνήμη Αγγελικής και Λεωνίδα Ζαφείρη», Άστρος

Συνδιοργανωτής: Πολιτιστική Αργολική Πρόταση

Η παράσταση επιχορηγείται από το Δήμο Βόρειας Κυνουρίας

«Η πύλη της κολάσεως»

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 11-07-2012 12:05:47 am | από nskarmoutsos

Τα ηφαίστεια προκαλούν τρόμο και μεγάλες καταστροφές όταν εκραγούν! Για καρέ του δευτερολέπτου όμως, χαρίζουν ένα εντυπωσιακό θέαμα, αν παράλληλα καίγεται και ο ουρανός...Η φωτογραφία αυτή αποτελεί το πιο τρανό παράδειγμα...

Η λάβα βγαίνει από το ηφαίστειο της Ισλανδίας, το Hekla. Είναι ένα από τα πιο ενεργά ηφαίστεια στον κόσμο, αφού έχει εκραγεί περισσότερες από 20 φορές την τελευταία 1000ετία.

Η λήψη της φωτογραφίας έγινε το 1991 από τον φωτογράφο Sigurdur H. Stefnisson και πήρε το βραβείο του National Geographic.

Aυτό το ηφαίστειο ήταν ο φόβος και ο τρόμος. Στην εποχή του Μεσαίωνα ονομαζόταν " Η πύλη της κολάσεως".

Πηγή: enikos.gr

Ισότης

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 16-06-2015 09:17:53 am | από nskarmoutsos

(Φωτ. Γιάννη Χρυσοστόμου)

Ομαδική έκθεση φωτογραφίας στον πολυχώρο εικόνας Κούνιο, στη Θεσσαλονίκη.

Πηγή: naftemporiki.gr

Προηγούμενες αναρτήσεις