Παράλιο Άστρος
logo: Το Άστρος της Θαλάσσης
Αναζήτηση Go

Οι δέκα ταινίες με τη μεγαλύτερη επιρροή διαχρονικά

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 23-01-2015 12:12:00 am | από nskarmoutsos

Το μιούζικαλ του 1939 «Ο Μάγος του Οζ» με πρωταγωνίστρια την Τζούντι Γκάρλαντ πήρε την πρώτη θέση στην λίστα με τις δέκα ταινίες που έχουν ασκήσει τη μεγαλύτερη επιρροή στην ποπ κουλτούρα, διαφορετικών γενεών και χρονικών περιόδων.

Στη μελέτη τους με τίτλο «Εκτίμηση της Σημασίας των Δημιουργικών Έργων» που παρουσιάζει ο Guardian, οι ερευνητές Max Wasserman, Xiao Han T Zeng and Luís AN Amaral από το Πανεπιστήμιο Northwestern του Ιλινόις, πήραν ως βάση τους την διασημότερη παγκοσμίως κινηματογραφική ιστοσελίδα, την Internet Movie Database (IMDB) και ανέλυσαν τις αναφορές των χρηστών σε ταινίες με στόχο να ανακαλύψουν ποια είναι αυτή που «αναφέρεται» περισσότερο και επομένως, ποια είχε τη μεγαλύτερη επιρροή στους σινεφίλ. Απέκλεισαν ταινίες των τελευταίων 25 ετών, ώστε να ενισχυθεί η αίσθηση αυτού που στην εργασία αποκαλείται «σημασία με διάρκεια».

Πρώτη στη λίστα των αποτελεσμάτων τους και με αξιοπρόσεκτη απόσταση σε σχέση με τη δεύτερη έρχεται η ταινία «ο Μάγος του Οζ» με πρωταγωνιστές τους Τζούντι Γκάρλαντ και Φρανκ Μόργκαν, με 565 αναφορές στην IMDB. Ακολουθεί η πρώτη της κινηματογραφικής σειράς Ο Πόλεμος των Άστρων (1977), ενώ στην τρίτη θέση έρχεται το διάσημο θρίλερ του Άλφρεντ Χίτσκοκ Ψυχώ (1960). Τέταρτο σε αναφορές έρχεται το πολεμικό δράμα Καζαμπλάνκα ενώ την πεντάδα κλείνει ένα ακόμη φιλμ του 1939, το πολεμικό έπος Όσα Παίρνει ο Άνεμος. 

Οι δέκα πιο επιδραστικές ταινίες του Χόλιγουντ
Ο Μάγος του Οζ (565 αναφορές)

Ο Πόλεμος των Αστρων (297)
 Ψυχώ (241)

Καζαμπλάνκα (212)

Όσα παίρνει ο Άνεμος (198)

Κινγκ Κονγκ (191)

Φρανκενστάιν (170)

Ο Νονός (162)

Πολίτης Κέιν (143)

2001: Οδύσσεια του Διαστήματος (143)

Πηγή: tvxs.gr

Αλύγιστος

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 01-01-2015 11:07:52 am | από nskarmoutsos

Σκηνοθεσία: Αντζελίνα Τζολί . Παίζουν: Τζακ Ο’ Κόνελ, Γκάρετ Χέντλαντ, Ντόνολ Γκλίσον, Μιγιαβί, Φιν Γουίτροκ
Η Αντζελίνα Τζολί στη δεύτερη σκηνοθετική της απόπειρα καταπιάνεται με την απίστευτη ζωή του Λούι Ζαμπερίνι, ήρωα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και Ολυμπιονίκη.
Η ταινία βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Λόρα Χίλενμπραντ και αφηγείται την αληθινή ιστορία του Ζαμπερίνι, ο οποίος πολεμώντας στον Ειρηνικό επέζησε της πτώσης του αεροπλάνου του, έμεινε 47 ημέρες πάνω σε μια σχεδία, για να τον ανακαλύψουν οι Ιάπωνες και να τον στείλουν σε στρατόπεδο αιχμαλώτων πολέμου.

Πηγή: topontiki.gr

Οι πιό αγαπημένες ελληνικές ταινίες όλων των εποχών

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 22-12-2014 06:23:38 pm | από nskarmoutsos

Zorba the Greek (1964). 

Λίγο πριν αποχαιρετίσουμε το 2014, την επετειακή χρονιά του ελληνικού σινεμά που γιόρτασε φέτος τα εκατό του χρόνια, και ενώ το 55ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονικής έκανε αναδρομικό αφιέρωμα με ταινίες που ψήφισε το ίδιο το κοινό, κάνουμε το δικό μας μίνι γκάλοπ με πρόσωπα των γραμμάτων και των τεχνών ρωτώντας τους ποια είναι η αγαπημένη τους ελληνική ταινία όλων των εποχών. Οι απαντήσεις τους επιφύλαξαν μικρές και μεγάλες εκπλήξεις. Προλογίζει η κριτικός κινηματογράφου Μαρία Κατσουνάκη.

Από τον «Δράκο» στον «Κυνόδοντα»

Συμβαίνει κάτι περίεργο με την ηλικία του ελληνικού κινηματογράφου. Λειτουργεί αντίστροφα. Είναι σα να ξεκίνησε ηλικιωμένος, σε βαθύ γήρας, και σιγά σιγά να απελευθερώθηκε από βάρη και να προσπάθησε να ανακαλύψει τον κόσμο από την αρχή. Να άνοιξε διάπλατα τα μάτια με έκπληξη και όρεξη να ανατρέψει κανόνες, να αντιμετωπίσει την πραγματικότητα χωρίς προστατευτικά φίλτρα.
Μέσα σε αυτόν τον αιώνα που ξεκίνησε με την «Γκόλφω» (1914, πρώτη μεγάλου μήκους που γυρίστηκε στην Ελλάδα), οι διαδρομές ήταν ποικίλες. Κι αν η ενδοσκόπηση κερδίζει την άτυπη αυτή κούρσα, αφήνοντας πίσω, λαχανιασμένη, την κωμωδία, στην τελευταία σειρά τον σαρκασμό και κολλημένο στην αφετηρία τον αυτοσαρκασμό και τη λιτότητα, πάντα θα υπάρχουν τα πρόσωπα του Λογοθετίδη, του Αυλωνίτη, του Ηλιόπουλου, να μας κλείνουν το μάτι. Κοιτώντας από μια, τεχνητή, απόσταση αυτόν τον αιώνα, βλέπουμε ταινίες που χωρίς δισταγμό αποκαλεί κανείς αριστουργήματα και άλλες που υπερτιμήθηκαν και λησμονήθηκαν στο χρόνο. Βλέπει κυρίως όμως ηθοποιούς που άφησαν εποχή και μια νέα γενιά ερμηνευτών να καθιερώνεται παίρνοντας τη σκυτάλη. Το πρόσωπο του ελληνικού σινεμά είναι τα πρόσωπα των ηθοποιών του. Η Μάρω Βασιλείου («Ευδοκία»), η Αννα Βαγενά (το «Προξενιό της Αννας»), η Μελίνα Μερκούρη («Στέλλα»), ο Θανάσης Βέγγος … ο κατάλογος μεγαλύτερος από τις ταινίες.
Από τις αρχές του αιώνα, στη μεταπολεμική εποχή κι από εκεί στη δικτατορία, στη γέννηση του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου έως το πρόσφατο weird wave, η εικόνα της Ελλάδας άλλαζε παράλληλα με το ελληνικό σινεμά. Μπορεί το κοινό να μην ήταν πάντα θεατής των κινηματογραφικών αλλαγών και οι σκηνοθέτες να γύριζαν, για μεγάλα διαστήματα, την πλάτη τους στην κοινωνία. Ομως το παρόν, με τις διεθνείς διακρίσεις, δεν είναι αποκομμένο από το συνεχές - ασυνεχές του παρελθόντος. Από αυτό που κρατάμε και από αυτό που πετάμε. Μαζί πορεύονται. Σε αυτήν την τούρτα γενεθλίων ο «Δράκος» έχει δίπλα του τον «Κυνόδοντα». Είναι αταίριαστοι αλλά όχι άγνωστοι μεταξύ τους.
Ας περιμένουν οι γυναίκες (1998)
Σκηνοθεσία:  Σταύρος Τσιώλης

Το «Ας περιμένουν οι γυναίκες» είναι μια βαθιά πολιτική σάτιρα που σχολιάζει με εξαιρετικό τρόπο τον «Νεοέλληνα» της μεταπολίτευσης, την πολιτική διαφθορά, τις πελατειακές σχέσεις με το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ, το λάιφ στάιλ, όλα όσα έφεραν τα σημερινά αποτελέσματα. Το κάνει δε με έναν χιουμοριστικό τρόπο και αυτό την κάνει σπουδαία. Δυστυχώς στην Ελλάδα ο πολιτικός και ο καταγγελτικός λόγος εκφράζονται συνήθως «σοβαρά», ενώ η κωμωδία αφορά πάντα φωτομοντέλα, κακά τηλεοπτικά σενάρια και χαζό χιούμορ. Λίγοι καλλιτέχνες, όπως ο Τσιώλης ή ο Κεχαίδης στο θέατρο, καταφέρνουν να κάνουν σάτιρα χωρίς να χάσουν τον στόχο. Οι διάλογοι στην ταινία, με αποκορύφωμα την κλασική πια σκηνή με το «πέναλτι» είναι ταυτόχρονα λαϊκοί, σουρεαλιστικοί, καυστικοί αλλά και ανθρώπινοι. Ενας δεύτερος λόγος που μου αρέσει πολύ αυτή η ταινία είναι γιατί χρησιμοποιεί επαγγελματίες ηθοποιούς αλλά και ερασιτέχνες, και έχει κάτι... χύμα στον τρόπο που έχει γυριστεί. Δεν είναι αυτοαναφορική, δεν είναι ελιτίστικη και βρίσκεται σε άμεσο διάλογο με την κοινωνία. Και μόνο για τις 2 στρουμπουλές γιαγιάδες που βάζουν τα cd, της αξίζει ειδική μνεία...«Ε, Αρχοντούλα;» Αυτό το σινεμά μας λείπει σήμερα.

Κωνσταντίνα Βούλγαρη, σκηνοθέτις και υπεύθυνη του www.hitandrun.gr

Attenberg (2010)
Σκηνοθεσία: Αθηνά Ραχήλ Τσαγκάρη

Το Attenberg είναι ό τι καλύτερο έλαχε στον ελληνικό κινηματογράφο τον 21ο αιώνα. Μια ταινία – μετεωρίτης που ήρθε από το πουθενά. Μια ταινία που δεν επιβάλλεται με το έτσι θέλω, μια ταινία που πρέπει να της αξίζεις. Οπως κάποιο έργο μοντέρνας τέχνης το προσπερνάει κανείς χωρίς να του δώσει σημασία, φτάνει όμως ένα κλικ για να σταθεί, να το παρατηρήσει και να του αποκαλυφθεί άξαφνα το νοηματικό πλούτο που περιέχει, έτσι και η ταινία της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγκάρη μπορεί να σου ξεφύγει, να περάσει απαρατήρητη. Στην ουσία, το Attenberg αγκαλιάζει μια πολλαπλή θεματολογία γύρω από το θάνατο, το σεξ, την μύηση και τον νεωτερισμό. Αντισυμβατικά και αβίαστα, χωρίς ψυχολογικά βαρίδια αλλά με αλλοπρόσαλλο χιούμορ, καταφέρνει να ταιριάξει την κατάθλιψη με την χαρμοσύνη, να συνδέσει την εκζήτηση των αλλόκοτων συμπεριφορών με την τρυφερότητα των συναισθημάτων, να χορογραφήσει τα σώματα με παιχνιδιάρικο ύφος, να ελαφρύνει τον θάνατο και να απομυθοποιήσει το σεξ. Εκπληκτικό εγχείρημα που τοποθετεί τον κινηματογράφο ως σύνθετη εκφραστικότητα στην διασταύρωση άλλων τεχνών και μέσων, όπως ο χορός, το θέατρο και η video installation. Μεταμοντέρνα και αφοπλιστική χειρονομία που εμπνέει και την μουσική υπόκρουση της ταινίας από την πανκ στην τζαζ και μέχρι τα νοσταλγικά τραγούδια της Φρανσουάζ Αρντί. Με ανυπομονησία. ανάμικτη με  δέος, περιμένουμε την επόμενη ταινία της Τσαγκάρη…

Μισέλ Δημόπουλος, κριτικός κινηματογράφου, πρώην Διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Συνέχεια

Το κτίριο με τα 27 πρόσωπα στo κέντρο της Ρώμης

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 01-12-2014 09:40:41 am | από nskarmoutsos

Νέα πνοή σε παλιά κτίρια δίνει ο καλλιτέχνης του δρόμου (street artist), Blu, ο οποίος φτιάχνει αριστουργήματα στις προσόψεις τους.
Πρόσφατα ολοκλήρωσε ένα γιγαντιαίο γκράφιτι που αναδιπλώνεται και στις δύο πλευρές ενός κτιρίου στο κέντρο της Ρώμης.

Τα περίπου 50 παράθυρα του κτιρίου έγιναν μάτια και στόματα για τις 27 περίεργες φιγούρες που ζωγράφισε ο καλλιτέχνης και που μοιάζουν να κοιτούν τους περαστικούς.
Ο Blu έχει κοσμήσει με την τέχνη του δεκάδες κτίρια, όχι μόνο στη Ρώμη, αλλά και στη Σαρδηνία, το Μπάρι, τη Σικελία, τη Χιλή, την Ισπανία και αλλού.

Πηγή: in.gr

Η αινιγματική «Μόνα Λίζα»

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 03-11-2012 02:31:45 pm | από nskarmoutsos

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ...
Στις 3 Νοεμβρίου το 1507: Ο σύζυγος της Λίζας Γκεραρντίνι, πλούσιος έμπορος από τη Βενετία, μισθώνει τις υπηρεσίες του Λεονάρντο Ντα Βίντσι...για να ζωγραφίσει το πορτρέτο της γυναίκας του. Ο Ιταλός μετρ θα δημιουργήσει το αριστούργημά του, που έμεινε στην ιστορία ως Μόνα Λίζα.
Ο Λεονάρντο ξεκίνησε να ζωγραφίζει τη Μόνα Λίζα στη Φλωρεντία της Ιταλίας. Σύμφωνα με τον σύγχρονο του Λεονάρντο, Τζιόρτζιο Βασσάρι, "...αφότου ασχολήθηκε επί τέσσερα χρόνια με το έργο, το άφησε ημιτελές..." Είναι γνωστό πως αυτή ήταν μια συνήθης συμπεριφορά του Λεονάρντο ο οποίος, αργότερα, μετάνιωσε που "δεν ολοκλήρωσε ποτέ ούτε ένα έργο". Θεωρείται πως συνέχισε να ασχολείται με τη Μόνα Λίζα για τρία χρόνια αφότου εγκαταστάθηκε στη Γαλλία και πως την τελείωσε λίγο πριν πεθάνει το 1519. Ο καλλιτέχνης μετέφερε τον πίνακα από την Ιταλία στη Γαλλία το 1516 όταν ο βασιλιάς Φραγκίσκος Α΄ τον προσκάλεσε να εργαστεί στο Clos Lucé κοντά στο βασιλικό κάστρο στην Αμπουάζ. Πιθανότατα μέσω των κληρονόμων του βοηθού του Λεονάρντο, Σαλάι, ο βασιλιάς αγόρασε τον πίνακα για 4.000 écu και τον τοποθέτησε στο παλάτι της Fontainebleau, όπου παρέμεινε έως ότου δόθηκε στον Λουδοβίκο ΙΔ΄. Ο Λουδοβίκος ΙΔ΄ μετέφερε το έργο στο Παλάτι των Βερσαλλιών. Μετά τη Γαλλική Επανάσταση, μεταφέρθηκε στο Μουσείο του Λούβρου. Ο Ναπολέοντας τοποθέτησε το έργο στο δωμάτιό του, στο Παλάτι του Κεραμεικού. Αργότερα ο πίνακας επεστράφη στο Μουσείο του Λούβρου. Κατά τη διάρκεια του Γαλλοπρωσικού Πολέμου (1870-1871) μεταφέρθηκε από το Λούβρο στο Brest Arsenal.
Ο πίνακας ήταν παραγγελία για το καινούριο τους σπίτι και για να γιορτάσουν τη γέννηση του δεύτερου γιου τους, Αντρέα. Η ταυτότητα της εικονιζόμενης γυναίκας αναγνωρίστηκε στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης το 2005 από έναν ειδικό που ανακάλυψε ένα σημείωμα του 1503 το οποίο είχε γράψει ο Αγκοστίνο Βεσπούτσι.
Διάφορες εναλλακτικές απόψεις έχουν εκφραστεί σχετικά με το θέμα. Κάποιοι μελετητές θεωρούν πως η Λίζα ντελ Τζιοκόντο ήταν το αντικείμενο μιας άλλης προσωπογραφίας, και εντοπίζουν τουλάχιστον άλλους τέσσερις πίνακες στους οποίους αναφέρεται ο Βασσάρι αποκαλώντας τους Μόνα Λίζα. O Σίγκμουντ Φρόυντ πίστευε πως το περιώνυμο μειδίαμα της Μόνα Λίζα ήταν αποτέλεσμα ανάκλησης ανάμνησης της μητέρας του Λεονάρντο. Άλλες προτάσεις για την ταυτότητα της εικονιζόμενης γυναίκας είναι: η Isabella από τη Νάπολη, η Cecilia Gallerani, η Costanza d'Avalos, Δούκισσα της Francavilla‎, η Isabella d'Este, η Pacifica Brandano or Brandino, η Isabela Gualanda, η Caterina Sforza, και ο ίδιος ο Λεονάρντο. Σήμερα οι απόψεις των ιστορικών της τέχνης συγκλίνουν στην ιδέα πως ο πίνακας απεικονίζει τη Λίζα ντελ Τζιοκόντο, που πάντα ήταν η παραδοσιακή άποψη.

Ένα αίτημα δεκαετιών γίνεται πραγματικότητα: Έναρξη μαθημάτων στο «Θεατρικό Εργαστήρι Άστρους»

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 16-09-2014 01:00:23 pm | από nskarmoutsos

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΑΣΤΡΟΥΣ

Με τον σκηνοθέτη Κώστα Ν. Φαρμασώνη

Υπό την αιγίδα

του Ιδρύματος Μνήμη Αγγελικής και Λεωνίδα Ζαφείρη

Κάθε Kυριακή  17.00 - 21.00

Έναρξη μαθημάτων  21 Σεπτεμβρίου

Μετά από 30 χρόνια σιγής, η επιμονή κάποιων συμπολιτών μας, η ανταπόκριση ενός δικού μας σκηνοθέτη, οι ανοιχτές πόρτες του Ιδρύματος Ζαφείρη και η συνδρομή δύο πολιτιστικών συλλόγων, ξαναφέρνουν στον τόπο μας, σύγχρονο και αναβαθμισμένο, το θεατρικό λόγο: Το Θεατρικό Εργαστήρι Άστρους αποτελεί πλέον πραγματικότητα, μπαίνει στη ζωή μας με ρεαλιστικούς στόχους και ξεκινάει επίσημα τη λειτουργία του την Κυριακή, 21 Σεπτεμβρίου στις 5.00 το απόγευμα στο Ίδρυμα Ζαφείρη.

Στο Θεατρικό αυτό Εργαστήριο, που θα είναι ανοιχτό για όλους τους συμπολίτες μας ανεξαρτήτως ηλικίας και ιδιότητας, θα μπορούν τα μέλη να αποκτούν ανώτερη θεατρική παιδεία και να εκφράζονται δημιουργικά μέσα από την τέχνη του θεάτρου.

Ενδεικτικά το Εργαστήρι απευθύνεται σε:

  • Ερασιτέχνες  και Εκπαιδευτικούς
  • Μαθητές από 16 ετών
  • Κοινωνικούς λειτουργούς ή συναφή επαγγέλματα
  • Δικηγόρους ή συναφή επαγγέλματα που επιθυμούν να βελτιώσουν τον προφορικό τους λόγο
  • Νέους και νέες που ενδιαφέρονται να εργαστούν στο θέατρο, τα media, τη διαφήμιση κλπ.
  • Πολίτες της περιοχής μας, που επιθυμούν μέσα από το μύθο και τις τεχνικές του θεάτρου να βελτιώσουν την ψυχοσωματική τους υπόσταση και να πάρουν μέρος σ` αυτή τη χαρά που δίνει η ζωντανή δημιουργία.

Στο Εργαστήρι  με απλή βιωματική μέθοδο διδάσκεται η ύλη της Δραματικής Σχολής, αλλά και της Πανεπιστημιακής Θεατρολογίας:

Κύριες ενότητες:

  1. Ελληνικό και ξένο Θέατρο
  2. Δραματουργία και ανάλυση κειμένων
  3. Λογοτεχνία-Δημιουργική Γραφή
  4. Δημοτικό τραγούδι - Δραματοποίηση
  5. Σκηνοθεσία
  6. Ορθοφωνία
  7. Υποκριτική.
  8. Ο λόγος στο Αρχαίο Δράμα.
  9. Αυτοσχεδιασμός – Γλώσσα σώματος
  10. Θέατρο και ζωή
  11. Συμβουλευτική στήριξη ερασιτεχνών και εκπαιδευτικών για τις παραστάσεις τους
  12. Προετοιμασία για εισαγωγικές στο ΥΠ.ΠΟ

- Η συμμετοχή σε παράσταση είναι προαιρετική

- Χορηγείται Πιστοποιητικό Σπουδών ετήσιας φοίτησης

Πρέπει να σημειωθεί, ότι το Θεατρικό Εργαστήρι φύσει και θέσει δεν στοχεύει απλά στη συσσώρευση καλλιτεχνικών και επιστημονικών

γνώσεων, αλλά στη δημιουργία ενός ζωντανού κυττάρου ατομικής και κοινωνικής ισορροπίας για τον τόπο μας.

H ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

     Κρεμμύδα-Σκαρμούτσου Μαρία  6981305068

Μοσχοπούλου Ευτυχία  6973708415

Περεντέ Σταυρούλα  6977247083

ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΤΕΣ

     Σύλλογος  Θυρεάτης

     Πολιτιστικός Σύλλογος Παραλίου Άστρους

Το Θεατρικό Εργαστήρι Άστρους είναι ανοιχτό σε συνεργασίες με όλους τους Συλλόγους της περιοχής μας, όταν οι στόχοι είναι κοινοί.

«Θεατρικό Εργαστήρι Κατίνα Παξινού» από την Πολιτιστική Αργολική Πρόταση με τον Κώστα Φαρμασώνη

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 11-09-2014 10:46:49 am | από nskarmoutsos

Την περίοδο 2014-2015, η Πολιτιστική Αργολική Πρόταση θα λειτουργήσει Θεατρικό Εργαστήρι επαγγελματικού επιπέδου «Εργαστήρι Κατίνα Παξινού». Διεύθυνση: Κώστας Ν. Φαρμασώνης, Σκηνοθέτης. 

Το τμήμα αυτό που συνεχίζεται για Τρίτη χρονιά απευθύνεται σε: - Ερασιτέχνες ηθοποιούς ή σκηνοθέτες. - Εκπαιδευτικούς - Μαθητές από 16 ετών - Κοινωνικούς λειτουργούς ή συναφή επαγγέλματα - Δικηγόρους ή συναφή επαγγέλματα που επιθυμούν να βελτιώσουν τον προφορικό τους λόγο. - Πολίτες της περιοχής μας, που επιθυμούν μέσα από το μύθο ή τις τεχνικές του θεάτρου να βελτιώσουν τη φυσική και ψυχική τους κατάσταση. Στο τμήμα των ενηλίκων θα γίνεται με απλό και επαγωγικό τρόπο αναλυτική προσέγγιση όλων των κεφαλαίων της θεατρικής παιδείας και θα διδάσκονται τεχνικές κατάκτησης της θεατρικής τέχνης, όπως ακριβώς γίνεται σε μια καλή Δραματική Σχολή. 

ΤΟΜΕΙΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 

1. Το θέατρο. Γιατί το χρειαζόμαστε. 

2. Επιλογή έργου. Το ρεπερτόριο, Ελληνικό και ξένο. 

3. Θεματολογικοί κύκλοι: λ.χ. Το θέατρο της Ανατολικής Ευρώπης, της Αμερικής κ,λ,π. 

4. Σχολές ερμηνευτικής κειμένων. 

5. Ανάλυση και ξεκλείδωμα κειμένου. 

6. Δραματοποίηση κειμένου.

7. Δημιουργική γραφή. 

8. Σκηνοθεσία- Σκηνογραφία. 

9. Ορθοφωνία- Αναπνοή- Ρυθμός- Προσωδία. 

10. Ρόλος- Ερμηνεία. 

11. Πρακτικές ασκήσεις στα παραπάνω αντικείμενα. 

12. Αυτοσχεδιασμός – Γλώσσα σώματος – Κίνηση – Αίσθηση Ομάδας. 

13. Ειδική υποστήριξη ερασιτεχνών και εκπαιδευτικών για τις παραγωγές τους στην Ομάδα ή στο Σχολείο. . 

14. Προετοιμασία υποψηφίων Δραματικών Σχολών για τις εξετάσεις στο ΥΠ.ΠΟ 

Κάθε Σάββατο 17.00 - 21.00 Θέατρο Οδού Ατρέως 5 

Η συμμετοχή σε παράσταση είναι προαιρετική Χορηγείται Πιστοποιητικό Σπουδών ετήσιας φοίτησης Οι σπουδαστές μπορούν να προτείνουν ρόλους για ασκήσεις Εγγραφές από 10 Σεπτεμβρίου, τηλ. 694 825 1621 & 694 455 3080 - Έναρξη μαθημάτων 20/09/2014

Θεατρικό Εργαστήρι Άστρους: Απόψε αυτοσχεδιάζουμε…

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 25-08-2014 01:38:27 pm | από nskarmoutsos

Δελτίο τύπου

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΑΣΤΡΟΥΣ

Με τον σκηνοθέτη Κώστα Ν. Φαρμασώνη

Υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Μνήμη Αγγελικής και Λεωνίδα Ζαφείρη

Απόψε αυτοσχεδιάζουμε…

Με φουσκωμένα τα πανιά του, το Θεατρικό Εργαστήρι Άστρους επιχειρεί τα πρώτα δοκιμαστικά του ταξίδια μέσα στο Ελληνικό καλοκαίρι. Ήδη στις 2 και 3 Αυγούστου στην παραλία του Αγ. Ανδρέα ταξίδεψε με τα μέλη του στο χώρο του Μύθου με το 1ο Σεμινάριο Αφήγησης και Δραματοποίησης, που έκλεισε με μεγάλη επιτυχία.

Ο επόμενος μικρός απόπλους θα κινηθεί με τη γλώσσα του σώματος στο χώρο του Παιχνιδιού, αφού είναι γνωστό, πως ο άνθρωπος παίζει περισσότερο απ` όλα τα άλλα πλάσματα του πλανήτη.

Τα μέλη του Εργαστηρίου μέσα στη φύση θα «μιμηθούν» τα στοιχεία του περιβάλλοντος, τα ζώα, τα φυτά και τα δέντρα και θα ξετυλίξουν την ευρηματικότητά τους εκτελώντας απλές, ομαδικές ασκήσεις δημιουργικού αυτοσχεδιασμού.

Στόχος της συνάντησης είναι η ανάπτυξη της δυναμικής της Ομάδας μέσα από τη χαρά του παιχνιδιού, που δεν θα πρέπει να το αναθέτουμε αποκλειστικά και μόνον στα παιδιά μας…

Η συνάντηση αυτή, που θα έχει τον τίτλο «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε», θα πραγματοποιηθεί στο προαύλιο των Αγ. Αποστόλων, παραλία Αγ. Ανδρέα, την Τετάρτη, 27 Αυγούστου από 6.30 έως 10.15 μ. μ.

Η συμμετοχή στη Βραδιά Αυτοσχεδιασμού είναι δωρεάν.

Μετά τη συνάντηση η Ομάδα θα καθίσει για ένα ποτήρι κρασί.

Ευχαριστούμε θερμά τον εξαιρετικό Παπα-Γιώργη και το Συμβούλιο της Εκκλησίας για τη συνδρομή τους.

Αναγκαίες διευκρινίσεις:

Επειδή δεχόμαστε σχετικά ερωτήματα, θέλουμε να διευκρινίσουμε, ότι:

1. Οι πιλοτικές αυτές δράσεις του Θεατρικού Εργαστηρίου έχουν αναγνωριστικό χαρακτήρα με σκοπό την εξειδίκευση της διδασκαλίας- και δεν έχουν σχέση με το επίσημο πρόγραμμα, που ξεκινάει στις 21 Σεπτεμβρίου, και

2. Ο σχετικά μεγάλος αριθμός στη λίστα ενδιαφερομένων για το Θεατρικό Εργαστήριο από το Σεπτέμβριο, δεν εμποδίζει την εγγραφή και άλλων νέων μελών. Υπάρχει πάντα η δυνατότητα λειτουργίας  και δεύτερου ισότιμου Τμήματος, εφόσον αυτό τελικά κριθεί απαραίτητο.

Η Οργανωτική Επιτροπή του Θεατρικού Εργαστηρίου Άστρους

  1. Κρεμμύδα-Σκαρμούτσου Μαρία, τηλ. 6981305068
  2. Μοσχοπούλου Ευτυχία, τηλ. 6973708415
  3. Περεντέ Σταυρούλα, τηλ. 6977247083

Συνδιοργανωτές:

Σύλλογος Θυρεάτης

Πολιτιστικός Σύλλογος Παραλίου Άστρους

Η Κοίμηση της Θεοτόκου στην τέχνη

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 15-08-2014 02:02:33 pm | από nskarmoutsos

Pieter Bruegel, 1564

Η Κοίμηση της Θεοτόκου είναι Θεομητορική εορτή των Χριστιανικών Εκκλησιών, η οποία εορτάζεται στις 15 Αυγούστου.

Στην Ελλάδα γιορτάζεται με ιδιαίτερη λαμπρότητα σε πολλά μέρη της χώρας, ονομάζεται δε και "Πάσχα του καλοκαιριού".

Κατά την χριστιανική παράδοση, όταν η Παναγία πληροφορήθηκε άνωθεν τον επικείμενο θάνατό της προσευχήθηκε στο όρος των Ελαιών, ετοιμάστηκε, και ανέφερε το γεγονός στους Αποστόλους.

Επειδή κατά την ημέρα της κοίμησης δεν ήταν όλοι οι Απόστολοι στα Ιεροσόλυμα, μία νεφέλη τους άρπαξε και τους έφερε κοντά της.

Την τοποθέτησαν στο μνήμα της Γεσθημανής, αλλά μετά από τρεις μέρες ο τάφος ήταν άδειος. Η Παναγία μετατέθη τους ουρανούς."

Η "Κοίμηση της Θεοτόκου" είναι ένα δημοφιλέστατο θέμα τόσο στην ανατολική όσο και στην δυτική χριστιανική τέχνη και ζωγραφική– Στην δυτική, βέβαια, μεταφράζεται ως ο "Θάνατος της Παρθένου Μαρίας".

Από την άλλη, στην δυτική τέχνη του 15ου και 16ου αιώνα έδαφος στην ζωγραφική χριστιανικής θεματολογίας κερδίζει περισσότερο η "Ανάληψη της Θεοτόκου στον Παράδεισο", παρά η "Κοίμηση", ο θάνατός της.

Δεν υπάρχει καμία πληροφορία στην Βίβλο για τον θάνατο της Παναγίας, ωστόσο μία χριστιανική παράδοση του 5ου αιώνα επιβεβαιώνει το κάλεσμα των Δώδεκα Αποστόλων από την ίδια, ώστε να είναι παρόντες στην τελευταία της στιγμή.

Οι Απόστολοι που κάθονται γύρω από το κρεβάτι της είναι και το συνηθέστερο θέμα στους περισσότερους πίνακες και αναπαραστάσεις.

Ξεχωρίσαμε τους 25 πιο εντυπωσιακούς απ' αυτούς…συνέχεια

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΑΣΤΡΟΥΣ: 1ο Σεμινάριο Αφήγησης - Δραματοποίησης: 2-3 Αυγούστου Παραλία Αγ. Ανδρέα, Προαύλιο Αγ. Αποστόλων, 6.30 μ.μ.

Κατηγορία Τέχνη | Αναρτήθηκε 31-07-2014 08:19:00 pm | από nskarmoutsos

ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΑΣΤΡΟΥΣ

Με τον σκηνοθέτη Κώστα Ν. Φαρμασώνη

Δελτίο τύπου

Υπό την αιγίδα του Ιδρύματος Μνήμη Αγγελικής και Λεωνίδα Ζαφείρη.

Στο γραφικό εξωκλήσι των Αγίων Αποστόλων στο αρχαίο κάστρο της Παραλίας Αγ. Ανδρέα θα πραγματοποιηθεί το Σαββατοκύριακο 2 και 3 Αυγούστου, τα απογεύματα από 6.30 έως 10.30 το βράδυ, το 1ο Σεμινάριο Αφήγησης και Δραματοποίησης του Θεατρικού Εργαστηρίου Άστρους.

Το πρόγραμμα του Σεμιναρίου είναι το ακόλουθο:

Σάββατο 6.30 μ.μ. :

-Εισήγηση του σκηνοθέτη Κώστα Ν. Φαρμασώνη με τίτλο: Η αφήγηση στη γλώσσα του Ομήρου.

-11 αφηγήσεις μελών της Ομάδας, που μπορούν να προέρχονται από το χώρο των παραμυθιών, των ονείρων ή της πραγματικότητας.

-Σχολιασμός και ανάλυση των αφηγήσεων.

-Επιλογή των προς δραματοποίηση αφηγήσεων.

-Κατανομή εργασιών σε συγγραφικές ομάδες, που θα κάνουν τη δραματοποίηση των επιλεγμένων αφηγήσεων σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη την Κυριακή το πρωϊ.

Κυριακή 6.30 μ.μ. :

-Ανάγνωση των μικροδραμάτων που έγραψαν οι συγγραφικές ομάδες.

-Διανομή ρόλων και επιτόπιες πρόβες.

-Παρουσίαση των κομματιών στα μέλη του Εργαστηρίου.

Πρέπει να τονισθεί ότι ο σκοπός του δωρεάν αυτού Σεμιναρίου είναι καθαρά παιδευτικός και στοχεύει  στην ανάπτυξη της δυναμικής της Ομάδας. Για το λόγο αυτό το Σεμινάριο δεν θα έχει δημόσιο χαρακτήρα. Αν όμως υπάρχουν κάποιοι συμπολίτες μας, που έχουν σοβαρούς λόγους να πάρουν μέρος ως ακροατές, θα πρέπει να επικοινωνήσουν κατευθείαν με το σκηνοθέτη στο τηλέφωνο 6936887881.

Ευχαριστούμε θερμά τον εξαιρετικό Παπα-Γιώργη και το Συμβούλιο της Εκκλησίας για τη συνδρομή τους.

Η Οργανωτική Επιτροπή του Θεατρικού Εργαστηρίου Άστρους

      1.   Κρεμμύδα-Σκαρμούτσου Μαρία, τηλ. 6981305068

  1. Μοσχοπούλου Ευτυχία, τηλ. 6973708415
  2. Περεντέ Σταυρούλα, τηλ. 6977247083

 

Συνδιοργανωτές: Σύλλογος Θυρεάτης - Πολιτιστικός Σύλλογος Παραλίου Άστρους

Προηγούμενες αναρτήσεις