Παράλιο Άστρος
logo: Το Άστρος της Θαλάσσης
Αναζήτηση Go

Ένας ποταμός επάνω σε έναν… ποταμό!

Κατηγορία Παράξενα | Αναρτήθηκε 23-02-2015 03:25:51 pm | από nskarmoutsos

Μια ασυνήθιστη «πλωτή γέφυρα» συνδέει την Ανατολική και τη Δυτική Γερμανία πάνω από τον ποταμό Έλβα, στην πόλη του Μαγδεμβούργου, κοντά στο Βερολίνο.
Στην ουσία πρόκειται για την πρωτότυπη δημιουργία ενός ποταμού επάνω σε έναν άλλο ποταμό!
Η κατασκευή της, που κράτησε 6 χρόνια, ολοκληρώθηκε το 2003 και είναι η μεγαλύτερη «πλωτή γέφυρα» της Ευρώπης, ενώ δύο σημαντικά γερμανικά κανάλια της Γερμανίας ενώθηκαν προς όφελος της ναυτιλίας και της ευκολότερης διακίνησης των προϊόντων.

Η γέφυρα έχει μήκος 918 μέτρα και συνδέει το Βερολίνο με τα λιμάνια που βρίσκονται κατά μήκος του ποταμού Ρήνου, ενώ το κόστος της κατασκευής άγγιξε το μισό δισεκατομμύριο ευρώ.
Η «πλωτή γέφυρα» ήταν στα «σκαριά» για περισσότερα από 80 χρόνια, με τα πρώτα έργα να έχουν ξεκινήσει στην περιοχή από το 1930, αλλά η κατασκευή διακόπηκε κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Πηγή: perierga.gr

Μια ονειρεμένη κοιλάδα

Κατηγορία Γενική | Αναρτήθηκε 23-02-2014 08:35:24 am | από nskarmoutsos

Η κοιλάδα Flam βρίσκεται μεταξύ των ανατολικών και δυτικών τμημάτων της Νορβηγίας και ολόκληρη η περιοχή είναι γνωστή ως το Grand Canyon της Νορβηγίας, λόγω της άγριας και συναρπαστικής φυσικής της ομορφιάς, ενώ ξεχωρίζει για την πλούσια χλωρίδα και πανίδα, τους πολιτιστικούς θησαυρούς, την ιστορία και τα ιδιαίτερα γεωλογικά της χαρακτηριστικά.

Στη βάση της κοιλάδας ένα μικρό χωριουδάκι 450 κατοίκων ξεχωρίζει στον ορίζοντα, εντυπωσιάζοντας με τα μικρά γραφικά και πολύχρωμα σπιτάκια του τα οποία γλείφουν τις ακτές του ποταμού.

Η φυσική ομορφιά, απαράμιλλη, κάτι που κάνει ντόπιους αλλά και ξένους να συρρέουν στην περιοχή για να απολαύσουν υπαίθριες δραστηριότητες αλλά και για να απαθανατίσουν στο φακό μοναδικές εικόνες.
ΠΗΓΗ: perierga.gr

Συννεφιά

Κατηγορία Καιρός | Αναρτήθηκε 22-02-2018 05:52:46 pm | από nskarmoutsos

(Φωτ. ο Ατσίγγανος)

Τοπική πρόγνωση για τη Παρασκευή 23-2-2018

Συννεφιασμένος με πιθανότητα βροχής τις βραδινές ώρες, οι άνεμοι στον Αργολικό θα πνέουν μεταβλητοί ασθενείς έως μέτριοι 2-4 μποφόρ, η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 10 έως 14 βαθμούς…συνέχεια

Πώς το πλοίο θα μπει στην... πρίζα

Κατηγορία Τεχνολογία | Αναρτήθηκε 22-02-2018 09:59:10 am | από nskarmoutsos

Την επανάσταση στις πράσινες θαλάσσιες μεταφορές φέρνει στην Ελλάδα το κοινοτικό πρόγραμμα elemed (Electrification in the Eastern Mediterranean), το οποίο έχει πεδίο εφαρμογής σε συνολικά τρεις ευρωπαϊκές χώρες. Η Ελλάδα φιλοδοξεί να αναπτύξει και να εφαρμόσει την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης στα πλοία, ώστε τα μικρότερα να μπορούν να κινηθούν στο Αιγαίο με μπαταρίες που θα αλλάζουν από λιμάνι σε λιμάνι (pit stop) και τα μεγαλύτερα να μπορούν να ηλεκτροδοτηθούν στα λιμάνια, ενισχύοντας με τον τρόπο αυτό τις προσπάθειες για περιβαλλοντικά φιλικούς, θαλάσσιους κόμβους. Για τον σκοπό αυτό εκτός από τις υποδομές που θα αναπτυχθούν και σε ελληνικά λιμάνια, έχει ξεκινήσει ο σχεδιασμός ενός πλήρως ηλεκτρικού επιβατηγού καταμαράν, χωρητικότητας πλέον των 1.000 επιβατών, το οποίο θα δύναται να διανύει απόσταση 17-20 ναυτικών μιλίων, προβλέποντας την εγκατάσταση της μεγαλύτερης μπαταρίας σε πλοίο στην Ευρώπη.

Όπως επισημαίνει στη «Ν» ο διευθυντής ναυτικής τεχνολογίας και καινοτομίας Νοτίου Ευρώπης, Lloyd’s Register Παναγιώτης Μήτρου, το πρώτο βήμα θα ολοκληρωθεί τον προσεχή Μάρτιο, όταν και θα τελειώσουν οι εργασίες για τη λειτουργία της εγκατάστασης παροχής ηλεκτρικής ενέργειας σε ελλιμενισμένα πλοία στο λιμάνι της Κυλλήνης. Πρόκειται για την πρώτη υποδομή ηλεκτροδότησης πλοίων στην Ανατολική Μεσόγειο, που πραγματοποιείται στα πλαίσια της ευρωπαϊκής δράσης elemed, η οποία προωθεί τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας στη ναυτιλία.

Ήδη μεγάλα λιμάνια ανά τον κόσμο, με πρωτοπόρα τα αμερικανικά, έχουν εγκαταστήσει παροχές ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς, τεχνολογία γνωστή και ως «cold-ironing», αναγκάζοντας τα πλοία να έχουν σβηστές τις μηχανές και τα φουγάρα τους.

Στόχος είναι μέχρι το 2025 τα κύρια ευρωπαϊκά λιμάνια να διαθέτουν σταθμούς ηλεκτροδότησης πλοίων, ενώ μέχρι το 2030 η τεχνολογία αυτή να έχει εφαρμοστεί σε όλα τα λιμάνια των ευρωπαϊκών θαλάσσιων διαδρόμων. Η παροχή της ηλεκτρικής ενέργειας δεν θα περιορίζεται σε μια κατηγορία πλοίων, αλλά θα καλύπτει όλο το φάσμα, από την ακτοπλοΐα και τα μικρότερης κλίμακας πλοία, μέχρι τους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων και τα κρουαζιερόπλοια, όπου οι ενεργειακές ανάγκες είναι αυξημένες και κατά συνέπεια και οι ρύποι που εκλύονται πολλαπλάσιοι.

Η χρήση του ηλεκτρισμού δεν περιορίζεται όμως μόνο σε εγκαταστάσεις ηλεκτροδότησης στα λιμάνια, αλλά και ηλεκτροφόρτισης (φόρτιση μπαταριών). Όπως εξηγεί στη «Ν» ο κ. Μήτρου, σήμερα πλέον των 120 πλοίων παγκοσμίως κινούνται με υβριδική πρόωση, υποβοηθούμενη από μπαταρίες. «Πρόκειται για μια ταχέως αναπτυσσόμενη τεχνολογία, αν αναλογιστεί κανείς ότι το 2010 μόλις 30 πλοία ήταν υβριδικά και σε αυτό συνέβαλαν οι πρόσφατοι αυστηροί περιβαλλοντικοί κανονισμοί που επιβάλλουν τη χρήση ναυτιλιακών καυσίμων μικρής περιεκτικότητας σε θείο, καθώς και οι μελλοντικοί κανονισμοί για τον περιορισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Προς το παρόν, τα πλοία που κινούνται με μπαταρία είναι κυρίως υποστηρικτικά πλοία ή πλοία μικρών αποστάσεων και πορθμειακών γραμμών» σημειώνει ο κ. Μήτρου και προσθέτει: «Η τεχνολογία συνεχώς εξελίσσεται, οι περιορισμοί στην αυτονομία της μπαταρίας αίρονται και τα κόστη εγκατάστασης μειώνονται, με αποτέλεσμα σε λίγα χρόνια να δούμε μεγαλύτερα πλοία να χρησιμοποιούν τον ηλεκτρισμό είτε ως βασική κινητήριο δύναμη είτε ως βοηθητική, όπως για παράδειγμα στα κρουαζιερόπλοια για τους ελιγμούς που κάνουν εντός του λιμένα, πρασινίζοντας ακόμα περισσότερο τους ρύπους τους». 

Τρεις χώρες και 4 λιμάνια
Η Δράση elemed (Electrification in the Eastern Mediterranean) προωθεί τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας ως ναυτιλιακού καυσίμου, αποσκοπώντας να μειώσει σημαντικά το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας στην Ανατολική Μεσόγειο. Το πρόγραμμα, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, υλοποιεί μελέτες για την εγκατάσταση υποδομών ηλεκτροδότησης ελλιμενισμένων πλοίων σε τρεις χώρες (Ελλάδα, Κύπρο, Σλοβενία) και σε τέσσερα λιμάνια κατά μήκος του νοτιοανατολικού θαλάσσιου διαδρόμου (Κόπερ, Κυλλήνη, Πειραιάς, Λεμεσός), περιορίζοντας δραστικά τον θόρυβο και τους αέριους ρύπους, ιδιαίτερα στις αστικές περιοχές πλησίον των λιμένων. Στα πλαίσια του elemed θα πραγματοποιηθεί η πρώτη υποδομή ηλεκτροδότησης πλοίων στην Ανατολική Μεσόγειο, στο λιμάνι της Κυλλήνης.

Η εγκατάσταση της Κυλλήνης αποτελεί το εφαλτήριο
Η τεχνολογία αυτή μπορεί να εφαρμοστεί και στην Ελλάδα. Ήδη η εγκατάσταση της Κυλλήνης αποτελεί το εφαλτήριο για την ευρύτερη υιοθέτηση της τεχνολογίας ηλεκτροδότησης πλοίων στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Πρόκειται για μια πραγματική εφαρμογή, η οποία εγκαθιστά μια θέση ηλεκτροδότησης με την οποία θα διασυνδεθεί το Fior Di Levante που εκτελεί δρομολόγια προς Ζάκυνθο και Κεφαλονιά, ενώ προβλέπει τέσσερις επιπλέον θέσεις ηλεκτροδότησης και μία θέση ηλεκτροφόρτισης. Είναι ένα φιλόδοξο project, το οποίο όμως θα ανοίξει τον δρόμο ώστε μεγάλα λιμάνια της χώρας, όπως ο Πειραιάς, να γίνουν σύγχρονοι ενεργειακοί κόμβοι, τροφοδοτώντας τη ναυτιλία με καθαρή ενέργεια.  Ταυτόχρονα, ακολουθώντας τα πρωτοπόρα παραδείγματα της Σκανδιναβίας, συνεχίζει ο κ. Μήτρου, η οποία έχει ξεκινήσει μια πραγματική επανάσταση στις πράσινες θαλάσσιες μεταφορές, στα πλαίσια της δράσης elemed σχεδιάζεται ένα πλήρως ηλεκτρικό επιβατηγό διπλής γάστρας (καταμαράν), χωρητικότητας πλέον των 1.000 επιβατών, το οποίο δύναται να διανύει απόσταση 17-20 ναυτικών μιλίων, προβλέποντας την εγκατάσταση της μεγαλύτερης μπαταρίας σε πλοίο στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με τον διευθυντή ναυτικής τεχνολογίας και καινοτομίας Νοτίου Ευρώπης, Lloyd’s Register, Παναγιώτη Μήτρου, δεν είναι τυχαίο που νησιωτικές χώρες όπως η Νορβηγία είναι ηγέτιδες στη χρήση ηλεκτρικών πλοίων. «Οι δυνατότητες που προκύπτουν από την ηλεκτρική πρόωση των πλοίων είναι “κομμένες και ραμμένες” για θαλάσσιες συγκοινωνίες μικρών αποστάσεων και μεγάλης συχνότητας. Μπορεί κανείς να αναλογιστεί τα οφέλη που θα προκύψουν από την ευρεία εφαρμογή της υβριδικής αυτής τεχνολογίας στις ακτοπλοϊκές γραμμές μεταξύ των ελληνικών νησιών» αναφέρει στη «Ν» και προσθέτει: «Πέραν της μείωσης των τοπικών ρύπων, τα ηλεκτρικά πλοία προσφέρουν μια μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία, χωρίς θόρυβο και αναταράξεις, και το κυριότερο ενεργειακά αποδοτικές μεταφορές και μικρότερα λειτουργικά κόστη. Ειδικότερα, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τη μορφολογία του ελληνικού νησιωτικού πλέγματος, το πάντρεμα μεταξύ της ναυτιλίας με τη λειτουργία πράσινων ηλεκτρικών πλοίων και της ενέργειας με την ανάπτυξη έξυπνων δικτύων στα νησιωτικά λιμάνια που θα μετατρέπουν τον άφθονο ήλιο και άνεμο σε ηλεκτρική ενέργεια, διανοίγει τεράστιες δυνατότητες βιώσιμης ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού των ελληνικών νησιωτικών περιοχών, καθώς και ενίσχυσης των θαλάσσιων διαδρομών, εντάσσοντας τα κοντινά νησιά στον αστικό ιστό της ηπειρωτικής Ελλάδας».

Για τις περιπτώσεις που η ηλεκτρική ισχύς του υπάρχοντος δικτύου δεν επαρκεί για τη φόρτιση των μπαταριών των πλοίων κατά την παραμονή τους στο λιμάνι σε εύλογο χρόνο, όπως μπορεί να συμβαίνει στα απομακρυσμένα μη διασυνδεδεμένα νησιά, η τεχνολογία δίνει λύσεις, με τις μπαταρίες κοινής χρήσης (battery swapping). Το πλοίο κατά την αποβίβαση ανταλλάσσει, «σε ρυθμούς pit-stop», την αποφορτισμένη μπαταρία του με μια κοινόχρηστη μπαταρία, η οποία έχει φορτίσει κατά τις νυχτερινές ώρες, όπου υπάρχει προνομιακή τιμή στο ρεύμα. Κατά αυτόν τον τρόπο, τα μέχρι σήμερα ασύμφορα και κρατικά επιδοτούμενα δρομολόγια άγονων γραμμών μπορούν να γίνουν βιώσιμα, πιο αποδοτικά και πιο συχνά. 

Πηγή: naftemporiki.gr

Πρωτιά της Αθήνας σε καύσωνες και ξηρασία

Κατηγορία Γενική | Αναρτήθηκε 22-02-2018 09:13:07 am | από nskarmoutsos

Μια καυτή ευρωπαϊκή «πρωτιά» κατέκτησε η Αθήνα, καθώς σύμφωνα με μελέτη της Πολυτεχνικής Σχολής του Νιούκαστλ, βρίσκεται στην πρώτη θέση μεταξύ των πρωτευουσών όσον αφορά τον κίνδυνο μεγάλης αύξησης καυσώνων τα επόμενα χρόνια λόγω κλιματικής αλλαγής. Ταυτόχρονα, πέντε ελληνικές πόλεις (Αθήνα, Πάτρα, Ηράκλειο, Καλαμάτα και Πειραιάς) βρίσκονται μεταξύ των 30 ευρωπαϊκών πόλεων που κινδυνεύουν περισσότερο από τον συνδυασμό συχνών εμφανίσεων παρατεταμένης ξηρασίας και ασφυκτικού καύσωνα.

Οι ερευνητές του Πολυτεχνείου ανέλυσαν με βάση πλήθος κλιματικών μοντέλων (και με βάση τρία σενάρια της Διακυβερνητικής Επιστημονικής Επιτροπής για την Κλιματική Αλλαγή) τις πιθανές τάσεις σε 571 ευρωπαϊκές πόλεις έως το 2050 ή το 2100, όσον αφορά τρία βασικά φαινόμενα: τις πλημμύρες, τις ξηρασίες και τους καύσωνες. Η μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Environmental Research Letters, προβλέπει αύξηση των ανώτερων θερμοκρασιών και πιο συχνούς καύσωνες στο σύνολο της Ευρώπης, αυξημένη ξηρασία στη νότια Ευρώπη και ενισχυμένο κίνδυνο από πλημμύρες ιδίως στη βορειοδυτική Ευρώπη. Μάλιστα, σε περιοχές του ευρωπαϊκού Νότου υπάρχει πιθανότητα για φαινόμενα ξηρασίας έως 14 φορές χειρότερα από ό,τι τα τελευταία χρόνια. Οι πέντε πρωτεύουσες με την πιο αυξημένη απειλή πληγμάτων ξηρασίας είναι κατά σειρά η Αθήνα, η Λισσαβώνα, η Μαδρίτη, η Λευκωσία και η Σόφια. Οσον αφορά τους καύσωνες, η μεγαλύτερη αύξηση στα φαινόμενα προβλέπεται κατά σειρά σε Αθήνα, Λευκωσία, Πράγα, Ρώμη και Σόφια.

«Αν και ο ευρωπαϊκός Νότος είναι συνηθισμένος στην αντιμετώπιση των ξηρασιών, οι αλλαγές που έρχονται μπορεί να ξεπεράσουν το σημείο θραύσης», υπογράμμισε η δρ Σέλμα Γκερέιρο, μία από τους επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας. Ο έτερος επικεφαλής δρ Ρίτσαρντ Ντόουσον υπογράμμισε πως υπάρχουν πόλεις που αντιμετωπίζουν περισσότερες της μιας προκλήσεις από την κλιματική αλλαγή. «Είναι επείγουσα ανάγκη να σχεδιάσουμε και να προσαρμόσουμε τις πόλεις μας για να αντιμετωπίσουμε αυτές τις μελλοντικές συνθήκες», συμπλήρωσε.

Η μελέτη του Πολυτεχνείου του Νιούκαστλ έρχεται να προειδοποιήσει για μελλοντικές απειλές. Εξάλλου, η Μεσόγειος και η Ελλάδα βρίσκονται σε μια γεωγραφική ζώνη-μεταίχμιο της κλιματικής αλλαγής. Αλλά δεν είναι μόνο οι προβλέψεις.

Σύγκριση στοιχείων

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός, που είχε αναδείξει η «Κ», σύμφωνα με το οποίο το διάστημα 2001-2016 όλοι ανεξαιρέτως οι θερινοί μήνες στην Αθήνα εμφανίζουν μέσες υψηλότερες θερμοκρασίες ανώτερες από τις αντίστοιχες κλιματικές τιμές, δηλαδή τον μέσο όρο των καλοκαιριών των ετών 1961-1990! Η σύγκριση έγινε με βάση τα στοιχεία του μετεωρολογικού σταθμού του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών στο Θησείο. Σε αυτή συγκρίνονται οι μέσες μέγιστες θερμοκρασίες (δηλαδή ο μηνιαίος μέσος όρος των ημερήσιων ανώτερων τιμών) των θερινών μηνών 2001-2016 και βρέθηκαν όλες ανώτερες των θεωρούμενων ως κανονικών τιμών. Σε 16 έτη, 48 θερινοί μήνες ήταν θερμότεροι των κλιματικών τιμών και μάλιστα σημαντικά. Μάλιστα, σε 12 μήνες καταγράφηκε αύξηση από έναν έως δύο βαθμούς Κελσίου, ενώ σε 11 μήνες τα θερμόμετρα κοκκίνισαν, σημειώνοντας αύξηση άνω των 3° C. Η κλιματική αλλαγή είναι ήδη εδώ.

Πηγή: kathimerini.gr

Νεφελώδης

Κατηγορία Καιρός | Αναρτήθηκε 21-02-2018 06:09:23 pm | από nskarmoutsos

(Φωτ. λιμάνι Παραλίου Άστρους)

Τοπική πρόγνωση για τη Πέμπτη 22-2-2018

Μερική νέφωση, οι άνεμοι στον Αργολικό θα πνέουν μεταβλητοί ασθενείς έως μέτριοι 2-4 μποφόρ, η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 9 έως 14 βαθμούς…συνέχεια

Τα χημικά προϊόντα από πετρέλαιο έχουν την ίδια επίδραση στην ατμοσφαιρική ρύπανση με τις εκπομπές οχημάτων

Κατηγορία Γενική | Αναρτήθηκε 21-02-2018 10:00:16 am | από nskarmoutsos

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη από την Εθνική Υπηρεσία Ωκεανών και Ατμόσφαιρας των ΗΠΑ (NOAA), οι εκπομπές των χημικών προϊόντων από πετρέλαιο, όπως αρώματα, καθαριστικά, φυτοφάρμακα και μπογιές, συμβάλλουν εξίσου στην ατμοσφαιρική ρύπανση με τις εκπομπές των οχημάτων.

Το πιο εντυπωσιακό εύρημα της μελέτης ήταν ότι τα προϊόντα αυτά έχουν την ίδια επίδραση στην ατμοσφαιρική ρύπανση με ολόκληρο τον τομέα των μεταφορών, παρ’ όλο που οι άνθρωποι χρησιμοποιούν πολύ περισσότερα καύσιμα από ό,τι χημικά προϊόντα με βάση το πετρέλαιο. Μάλιστα, οι άνθρωποι χρησιμοποιούν 15 φορές περισσότερα καύσιμα, κατά βάρος, από ό,τι χημικά προϊόντα από πετρέλαιο.

Ένας λόγος για αυτό το φαινόμενο είναι ότι τα χημικά προϊόντα παράγουν μικροσκοπικά σωματίδια, ικανά να βλάψουν τους πνεύμονες του ανθρώπου, με ρυθμό διπλάσιο από τον τομέα των μεταφορών. Η φύση αυτών των ρύπων και ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιούμε τα προϊόντα και τα καύσιμα καθιστά τον αντίκτυπό τους διαφορετικό. Για παράδειγμα, η βενζίνη συνήθως αποθηκεύεται σε αεροστεγή δοχεία και καίγεται για να απελευθερώσει ενέργεια. Τα χημικά προϊόντα έχουν σχεδιαστεί ώστε να εξατμίζονται, οπότε αντί να τα αποθηκεύουμε, τα εφαρμόζουμε στο δέρμα και τα σπίτια μας, επιτρέποντάς τους να εισέλθουν στον αέρα.

Η μελέτη υπολόγισε επίσης ότι η συμβολή των εκπομπών οχημάτων στην ατμοσφαιρική ρύπανση κατά κανόνα υπερεκτιμάται, λόγω των πιο αυστηρών κανονισμών των τελευταίων ετών, ενώ οι εκπομπές από χημικά προϊόντα υποτιμώνται κατά περίπου δύο ή τρεις φορές.

Πηγή: naftemporiki.gr

Σπάνιο κυκλικό ουράνιο τόξο στον ουρανό της Μυκόνου

Κατηγορία Παράξενα | Αναρτήθηκε 21-02-2018 09:36:59 am | από nskarmoutsos

Μία πραγματικά μαγευτική εικόνα αντίκρυσαν τους κατοίκους της Μυκόνου την Κυριακή.

Ο ουρανός γέμισε με ένα πανέμορφο κυκλικό ουράνιο τόξο.
Το όχι και πολύ συνηθισμένο φαινόμενο τράβηξε την προσοχή ντόπιων αλλά και επισκεπτών του νησιού.

Πηγή: thetoc.gr

Βρέθηκε ποταμός που βράζει… κυριολεκτικά

Κατηγορία Παράξενα | Αναρτήθηκε 21-02-2016 09:01:57 am | από nskarmoutsos

Ενα άγνωστο μέχρι σήμερα πραγματικά καυτό ποτάμι ανακαλύφθηκε στα βάθη ενός τροπικού δάσους στον Αμαζόνιο.
Ο θρύλος
Ο Αντρές Ρούζο διδακτορικός φοιτητής γεωφυσικής του Πανεπιστημίου Southern Methodist στις ΗΠΑ είχε ακούσει ως παιδί από τον παππού του μια ιστορία για το πώς οι Ισπανοί κονκισταδόρες εξόντωσαν τον τελευταίο αυτοκράτορα των Ινκας.
Σύμφωνα με την ιστορία μετά την δολοφονία του αυτοκράτορα οι κονκισταδόρες μπήκαν στην ζούγκλα του Αμαζονίου αναζητώντας χρυσό.
Επέστρεψαν έντρομοι από την εμπειρία που είχαν αφού στη διάρκεια του ταξιδιού ανέφεραν ότι ήρθαν αντιμέτωποι με δηλητηριώδη φίδια, τοξικά ύδατα και ένα ποταμό που… έβραζε!
Η ιστορία ήταν γνωστή αλλά οι ειδικοί είχαν απορρίψει την ύπαρξη ενός τέτοιου ποταμού επειδή ο Αμαζόνιος βρίσκεται μακριά από ενεργά ηφαίστεια η εσωτερική δραστηριότητα των οποίων θα μπορούσε να τον τροφοδοτήσει με καυτό νερό.
Όταν πριν από λίγο καιρό σε ένα οικογενειακό τραπέζι ο Ρούζο άκουσε ξανά ιστορίες για αυτό το ποτάμι αποφάσισε να ψάξει να το βρει.
Η ανακάλυψη
Ο Ρούζο οργάνωσε μια ερευνητική αποστολή στα βάθη του περουβιανού Αμαζόνιου και τελικά εντόπισε τον ποταμό. Στην πραγματικότητα δεν πρόκειται για ένα αυτόνομο ποτάμι αλλά για ένα μέρος του ποταμού Mayantuyaku.
Ένα σύνθετο γεωλογικό φαινόμενο μετατρέπει ένα κομμάτι μήκος 6.5 χλμ του ποταμού σε γκέιζερ. Στην συγκεκριμένη περιοχή υπάρχουν πολλά πορώδη ιζηματογενή πετρώματα.
Όταν βρέχει το νερό εισέρχεται στο εσωτερικό των πετρωμάτων και η θερμοκρασία του αυξάνεται από την εσωτερική θερμότητα της γης.
Το θερμό νερό στη συνέχεια κυλάει μέσα στο υπέδαφος και βγαίνει στην επιφάνεια στο εσωτερικό του ποταμού μέσα από κάποιες ρωγμές του εδάφους.
ΠΗΓΗ: tovima.gr

Υετός

Κατηγορία Καιρός | Αναρτήθηκε 20-02-2018 04:38:40 pm | από nskarmoutsos

(Φωτ. βροχή στη Νέα προβλήτα, λιμάνι Παραλίου Άστρους)

Τοπική πρόγνωση για τη Τετάρτη 21-2-2018

Βροχή, οι άνεμοι στον Αργολικό θα πνέουν από ανατολικές διευθύνσεις ασθενείς έως μέτριοι 2-3 μποφόρ, η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 9 έως 12 βαθμούς Κελσίου…συνέχεια

*Υετός = το νερό που πέφτει συνολικά ως βροχή, χαλάζι ή χιόνι.

Προηγούμενες αναρτήσεις