Παράλιο Άστρος
logo: Το Άστρος της Θαλάσσης
Αναζήτηση Go

Μελτέμι

Κατηγορία Καιρός | Αναρτήθηκε 21-07-2017 10:34:45 pm | από nskarmoutsos

(Φωτ. μελτέμι στον Ατσίγγανο)

Τοπική πρόγνωση για το Σάββατο 22-7-2017

Αίθριος, μελτέμια θα επικρατήσουν στον Αργολικό με ένταση έως 4 μποφόρ, η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 25 έως 33 βαθμούς Κελσίου.

Υ.Σ: Η θερμοκρασία αυτή την ώρα, 21-7-2017 22.30, είναι 29 βαθμοί Κελσίου…συνέχεια

Αυτό είναι το λουλούδι που σκοτώνει

Κατηγορία Παράξενα | Αναρτήθηκε 22-07-2014 08:55:31 am | από nskarmoutsos

Ένα λουλούδι το οποίο σε κάθε τμήμα του περιέχει δηλητήριο και το οποίο αν έρθουμε σε επαφή μπορεί να προκαλέσει έντονο πόνο στο στομάχι, εμετό, διάρροια, ζάλη, αδυναμία, δυσκολία στην αναπνοή, μέχρι και θάνατο υπάρχει στη Βρετανία.
Το σπάνιο λουλούδι έχει την ονομασία «corn-cockle» ή πιο επιστημονικά «agrostemma githago» και είναι τόσο θανατηφόρο που οι γεωπόνοι σημειώνουν πως δεν πρέπει να το αγγίξει κανείς.
Πηγή: newsbeast.gr

Οι πρώτες εικόνες μετά τον φονικό σεισμό στην Κω

Κατηγορία Γενική | Αναρτήθηκε 21-07-2017 10:32:49 am | από nskarmoutsos

Νύχτα τρόμου πέρασαν οι κάτοικοι της Κω μετά την ισχυρή σεισμική δόνηση των 6,4 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ που ταρακούνησε το νησί στη 1:31 π.μ., αφήνοντας πίσω δύο νεκρούς και αρκετούς τραυματίες.

Το πρώτο φως της ημέρας αποκαλύπτει το μέγεθος των καταστροφών που έχουν προκληθεί από το ισχυρό χτύπημα του εγκέλαδου.

Μεταξύ των κτιρίων που κατέρρευσαν είναι το Ιερό του Μητροπολιτικού Ναού του Αγ. Νικολάου και Τμήμα του Μουσουλμανικού Τεμένους στην πλ. Ελευθερίας. Από παλίρροια και άμπωτη στο λιμάνι της Κω κινδύνευσαν σκάφη, ενώ σοβαρές ρηγματώσεις σημειώθηκαν στην προβλήτα όλου του εσωτερικού λιμανιού.

Κλιμάκια μηχανικών της Κω και της περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου κατ’ εντολή του προέδρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου Γιάννη Γλυνού βρίσκονται από νωρίς το πρωί στους δρόμους της πόλης της Κω αλλά και σε ολόκληρο το νησί με σκοπό να διεξάγουν μακροσποπικό έλεγχο στα κτίρια τα οποία έχουν πληγεί από την ισχυρή σεισμική δόνηση.

Όπως είπε ο κ. Γλυνός στο ΑΠΕ-ΜΠΕ σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις «οι ζημιές περιορίζονται σε παλαιά κτίρια λιθοδομών και τα νέα κτίρια του νησιού, μεταξύ των οποίων και οι πολυάριθμες ξενοδοχειακές μονάδες, παρουσιάζουν ελάχιστα έως καθόλου προβλήματα».

Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν και τις επόμενες ημέρες. Οι ζημιές σε πρώτη φάση φαίνεται να περιορίζονται στην πόλη της Κω.

Πυροσβεστική, ΕΚΑΒ και πολίτες ψάχνουν στα συντρίμμια για τυχόν εγκλωβισμένους και τραυματίες, ενώ τα προβλήματα ηλεκτροδότησης αρχίζουν να αποκαθίστανται. Στην Κω βρίσκονται από τα ξημερώματα 15 άνδρες της ΕΜΑΚ με δύο σκύλους για να ενισχύσουν τις δυνάμεις της Πυροσβεστικής στο νησί, που είναι 25 πυροσβέστες με επτά οχήματα.

Ο σεισμός προκάλεσε υλικές ζημιές σε πολλά σπίτια με αποτέλεσμα να πανικοβληθούν οι κάτοικοι και αρκετοί να έχουν απομακρυνθεί από τα σπίτια τους, φοβούμενοι τους μετασεισμούς.

Όλος ο κρατικός μηχανισμός της Κω είναι σε επιφυλακή, ενώ ανακλήθηκαν και όλες οι άδειες των γιατρών.

Σοβαρές ζημιές έχει υποστεί και το λιμάνι του νησιού, το οποίο μέχρι να ελεγχθεί από τα ειδικά κλιμάκια, καθίσταται προσωρινά ανενεργό.

Το βράδυ δεν μπόρεσε να καταπλεύσει στο νησί το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο Blue Star Paros.

Ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Νεκτάριος Σαντορινιός μαζί με τους υπουργούς Προστασίας του Πολίτη Νίκο Τόσκα και Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη βρίσκονται ήδη στην περιοχή.

Το αεροδρόμιο της Κω θα λειτουργήσει κανονικά, καθώς δεν έχει δημιουργηθεί πρόβλημα, δήλωσε ο κ. Σαντορινιός, που τονίζει ότι το σοβαρότερο πρόβλημα είναι το λιμάνι.

Πρόσθεσε επίσης, ότι κάποιοι επιβάτες, φορτηγά και δίκυκλα, που επιβιβάστηκαν στη Νίσυρο και στην Κάλυμνο από τη μη προσέγγιση πλοίου στο νησί θα μεταφερθούν με πλοίο ανοιχτού τύπου στην Κώ στο Μαστιχάρι και στην Καρδάμαινα.

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη η πρώτη εικόνα δείχνει ζημιές σε παλιά κτίρια του νησιού.

Το επίκεντρο και οι μετασεισμοί

Το επίκεντρο τού σεισμού ήταν στην θαλάσσια περιοχή μεταξύ Ρόδου και Κω, κοντά στις τουρκικές ακτές και είχε εστιακό βάθος 8 χλμ.

Λίγα λεπτά αργότερα ακολούθησε δεύτερος σεισμός 5,1 Ρίχτερ 26 χλμ βόρεια της Λέρου, στο ίδιο εστιακό βάθος.

Σύμφωνα με το Ευρωμεσογειακό Ινστιτούτο, από τις 01:53 και για την επόμενη μισή ώρα ακολούθησαν τρεις ισχυροί μετασεισμοί 4,6, 4,5 και 4,7 Ρίχτερ σε απόσταση μικρότερη των 10 χλμ από τα τουρκικά παράλια, με αποτέλεσμα να τρομοκρατηθούν και οι κάτοικοι της γειτονικής χώρας.

Στο νησί μετέβη εσπευσμένα κλιμάκιο του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (ΟΑΣΠ) με επικεφαλής τον πρόεδρό του, καθηγητή Ευθύμιο Λέκκα.

Πηγή: in.gr

Πού πήγαν όλα τα πλαστικά του κόσμου

Κατηγορία Γενική | Αναρτήθηκε 20-07-2017 10:45:17 pm | από nskarmoutsos

Από τότε που ανακαλύφθηκαν τα πρώτα πλαστικά μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, η ανθρωπότητα έχει παραγάγει συνολικά 8,3 δισεκατομμύρια τόνους τέτοιων υλικών.
Και από αυτήν την αστρονομική ποσότητα, τα δύο τρίτα βρίσκονται σήμερα σε χωματερές ή στο περιβάλλον, εκτιμά η πρώτη ανάλυση της παραγωγής, της χρήσης και της κατάληξης των πλαστικών υλικών σε παγκόσμιο επίπεδο.
Τα πλαστικά υλικά που έχουμε χρησιμοποιήσει και απορρίψει μέχρι σήμερα εκτιμάται ότι θα αρκούσαν για να θαφτεί το νησί του Μανχάταν σε βάθος 3,2 χιλιομέτρων.
«Τα περισσότερα πλαστικά δε είναι βιοδιασπώμενα, κι αυτό σημαίνει ότι τα πλαστικά απορρίμματα που έχουν δημιουργήσει οι άνθρωποι θα είναι μαζί μας για εκατοντάδες ή και χιλιάδες χρόνια» λέει η Τζένα Τζάμπεκ του Πανεπιστημίου της Τζόρτζια, μέλος της ερευνητικής ομάδας.
Από τους 8,3 δισ. τόνους πλαστικού που είχαν παραχθεί μέχρι το 2015, οι 6,3 δισεκατομμύρια τόνοι είναι πλέον σκουπίδια. Από τα απορρίμματα αυτά μόνο το 9% ανακυκλώθηκε και το 12% αποτεφρώθηκε. Το τρομακτικό ποσοστό του 79% συσσωρεύεται σε ξηρές και θάλασσες, αναφέρουν ερευνητές στην επιθεώρηση Science Advances.
Αν οι σημερινές τάσεις συνεχιστούν, περίπου 12 δισεκατομμύρια τόνοι πλαστικών θα βρίσκονται σε χωματερές και στο περιβάλλον έως το 2050. Δώδεκα δισεκατομμύρια τόνοι είναι 35.000 φορές το βάρος του Εμπάιρ Στέιτ Μπίλντινγκ.
Εξετάζοντας τα στατιστικά στοιχεία της βιομηχανίας για την παραγωγή πλαστικών σε παγκόσμιο επίπεδο, οι ερευνητές υπολόγισαν ότι η παγκόσμια παραγωγή πλαστικών εκτινάχθηκε από τους 2 εκατομμύρια τόνος το 1950 σε 400 εκατομμύρια τόνους. Από τη συνολική ποσότητα παραγωγής από το 1950 έως το 2015, το μισό παρήχθη τα τελευταία 13 χρόνια.
Η παραγωγή έχει πλέον ξεπεράσει τα περισσότερα υλικά που παράγει ο άνθρωπος με εξαίρεση κάποια δομικά υλικά όπως ο χάλυβας και το τσιμέντο. Η διαφορά είναι ότι τα δομικά υλικά παραμένουν χρήσιμα για δεκαετίες, ενώ τα περισσότερα πλαστικά απορρίπτονται έπειτα από μία χρήση.
Η ίδια ερευνητική ομάδα είχε αναφέρει το 2015 στο Science ότι περίπου 8 εκατομμύρια τόνοι πλαστικών έπεσαν στις θάλασσες το 2010.
«Υπάρχουν σήμερα άνθρωποι που θυμούνται έναν κόσμο χωρίς πλαστικά» επισημαίνει η Τζάμπεκ. «Τώρα πλέον δεν μπορεί κανείς να πάει πουθενά χωρίς να τα συναντήσει, συμπεριλαμβανομένων των ωκεανών.
Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι τα πλαστικά σκουπίδια στη θάλασσα απειλούν χελώνες, δελφίνια, θαλασσοπούλια και άλλα ζώα που τα περνούν για τροφή.
Με τον καιρό τα πλαστικά διασπώνται σε μικρά κομμάτια, για τα οποία υπάρχουν ενδείξεις ότι φτάνουν τελικά στην κορυφή του τροφικού πλέγματος και τελικά στο πιάτο μας.

Πηγή: in.gr

Αίθριος

Κατηγορία Καιρός | Αναρτήθηκε 20-07-2017 10:33:56 pm | από nskarmoutsos

(Φωτ. μελτέμι μέτριας έντασης στον Ατσίγγανο)

Τοπική πρόγνωση για την Παρασκευή 21-7-2017

Καθαρός, μελτέμια στον Αργολικό μέτριας έντασης 3-4 μποφόρ, η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 24 έως 32 βαθμούς.

Υ.Σ: Η θερμοκρασία αυτή την ώρα, 20-7-2017 22.30, είναι 27 βαθμοί Κελσίου…συνέχεια

Δασικοί χάρτες: Πώς θα σώσετε τα χωράφια σας

Κατηγορία Γενική | Αναρτήθηκε 20-07-2017 09:59:23 am | από nskarmoutsos

Τροπολογία στο… παρά πέντε για τους δασικούς χάρτες περνά το υπουργείο Περιβάλλοντος, την ίδια ώρα που ο αν. υπουργός Σωκράτης Φάμελλος δηλώνει πως δεν θα δοθεί περαιτέρω παράταση, σημειώνοντας μάλιστα ότι η 27η Ιουλίου αποτελεί καταληκτική ημερομηνία.

Ωστόσο, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου, το ΥΠΕΝ προσανατολίζεται να ανακοινώσει τελευταία στιγμή την… εκ νέου παράταση που έχει ήδη οριστεί ως την 23η Σεπτεμβρίου. Αλλωστε οι βεβιασμένες κινήσεις του υπουργείου, σε συνδυασμό με τα ανοιχτά μέτωπα, τις γκρίζες ζώνες και τις τροπολογίες που καταθέτονται κυριολεκτικά τελευταία στιγμή, αποτυπώνουν με ακρίβεια την ανάγκη επανεξέτασης της διαδικασίας.

Πιο συγκεκριμένα, το ΥΠΕΝ καλείται να προχωρήσει σε τρεις βασικούς άξονες προκειμένου να επιλύσει προβλήματα που τείνουν να του δημιουργήσουν «πονοκέφαλο». Από τη μια πλευρά, λοιπόν, αναζήτα λύση για τις οικιστικές πυκνώσεις τόσο για την απόφαση που εκκρεμεί από το ΣτΕ και αφορά τη συνταγματικότητά τους όσο και την ασυνέπεια των 28 ΟΤΑ που δεν έχουν καταθέσει τα όρια οικισμού. Από την άλλη, φαίνεται να δέχεται συνεχώς πιέσεις από αρμόδιους φορείς για παράταση, ενώ η τροπολογία που κατέθεσε το βράδυ της Τρίτης μαρτυρά πως όντως χρειάζεται περαιτέρω χρόνο.

Για αγρότες

Ειδικότερα, οι τροποποιήσεις και συμπληρώσεις σε διατάξεις της δασικής νομοθεσίας που προωθεί η κυβέρνηση με την τροπολογία που κατατέθηκε στο νομοσχέδιο για τους ΟΤΑ αφορά στους αγρότες που έχουν εκχερσωμένη γη, στους δασικούς συνεταιρισμούς και σε μονάδες, οι οποίες όμως δεν έχουν αδειοδοτηθεί ακόμη λόγω διαφόρων εμπλοκών, αλλά και γενικότερα σε αγρούς που χαρακτηρίστηκαν δασικοί.

Με την τροπολογία, μεταξύ άλλων, επισημαίνεται ότι για τη χορήγηση έγκρισης επέμβασης στα δάση, στις δασικές και τις χορτολιβαδικές εκτάσεις, που εκχερσώθηκαν από 11.6.1975 έως 17.3.2007 για γεωργική εκμετάλλευση χωρίς την απαιτούμενη άδεια της οικείας δασικής αρχής και καλλιεργούνται μέχρι σήμερα, δεν απαιτείται η τήρηση των προβλεπόμενων προϋποθέσεων.

Παράλληλα, προβλέπει ότι για τις εκτάσεις με αγροτική μορφή που διασώθηκαν, οι οποίες στερούνται τίτλων ιδιοκτησίας και δεν είναι δάση, μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά και μόνο για γεωργική και δενδροκομική εκμετάλλευση χωρίς να επιτρέπεται αλλαγή χρήσης. Ακόμα, οι αγρότες που καλλιεργούσαν επί σειρά ετών τις γεωργικές εκτάσεις που τους έχουν παραχωρηθεί με προσωρινούς τίτλους παραχώρησης, υπό προϋποθέσεις έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν οριστικό τίτλο.

Οικοδομικές άδειες

Αναλυτικότερα, απελευθερώνεται η έκδοση οικοδομικών αδειών, οι οποίες μπορούν να εκδοθούν άμεσα μετά τη λήξη της υποβολής αντιρρήσεων, έπειτα από αίτηση του ενδιαφερόμενου και έκδοση από τη Διεύθυνση Δασών του νομού βεβαίωσης ότι η έκταση είναι ΑΑ, δηλαδή υπήρξε ανέκαθεν μη δασική (εφόσον δεν έχουν ασκηθεί αντιρρήσεις ή δεν είναι στις εξαιρέσεις από την αναδάσωση).

Επιπλέον, δίνεται απαλλαγή του πολίτη από την υποχρέωση να απευθύνεται στη Δασική Υπηρεσία για βεβαίωση του χαρακτήρα της έκτασης, καθώς και παράταση για τρία χρόνια ώστε να γίνουν τα προσωρινά παραχωρητήρια της δασικής νομοθεσίας οριστικά.

Πρόδηλα σφάλματα

Καθορίζεται πρόδηλο σφάλμα στη διαδικασία κατάρτισης του δασικού χάρτη οποιαδήποτε προφανής:

* τεχνικού χαρακτήρα απόκλιση ή εσφαλμένη τεχνική απόδοση των οριογραμμών που παρατηρείται πάνω στα φωτογραμμετρικά υπόβαθρα και προκύπτει είτε από μετρήσεις εδάφους είτε από φωτοερμηνευτική απόδοση του θεματικού περιεχομένου του χάρτη, που έρχεται σε αντίθεση με την εικόνα που παρουσιάζεται σ’ αυτά,

* παράλειψη, εκ παραδρομής, της αποτύπωσης σαφώς δασικής έκτασης εντός ευρύτερης άλλης μορφής (αγροτικής κ.λπ.) και το αντίστροφο,

* απεικόνιση εμφανώς λανθασμένη αγροτικής έκτασης ως δασικής και το αντίστροφο,

* παράλειψη εγγραφών στοιχείων των πολυγώνων του χάρτη στη βάση δεδομένων,

* λάθος αποτύπωση θεματικής επιφάνειας που οφείλεται σε διαμορφωμένα στοιχεία εικόνας (φωτογραφίας) λόγω διαβαθμισμένων περιοχών,

* απόδοση ως «χορτολιβαδικής», έκτασης που αφορά σε πεδινή και ομαλής κλίσης περιοχή, η οποία εξαιρείται της υπαγωγής στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, σύμφωνα με το Π.Δ. 32/2016 (ΦΕΚ 46 Α’),

* απόδοση ως «χορτολιβαδικής», έκτασης που αφορά σε αναγνωρισμένη, κατά τις κείμενες διατάξεις, έναντι του Δημοσίου ως ιδιωτικής, η οποία εξαιρείται της υπαγωγής στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας,

* απόδοση ως δασικής, έκτασης που αφορά τεχνητή δασική φυτεία, η οποία εξαιρείται της υπαγωγής στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας και

* ειδικά σφάλματα που οφείλονται σε παράλειψη απεικόνισης πράξεων της διοίκησης πριν από την κύρωση του δασικού χάρτη.

Εξαγορά

Το κόστος εξαγοράς ή έγκρισης επέμβασης για τις καλλιεργούμενες εκτάσεις:

Πιο συγκεκριμένα, καλλιεργούνται γεωργικά καλλιεργούμενες εκτάσεις των οποίων η μορφή άλλαξε από δάσος σε αγρό έως το 2007 ως εξής και ανάλογα με τα χαρακτηριστικά της περιοχής που έχει γίνει η επέμβαση:

* σε δημόσια δάση και δασικές εκτάσεις, το αντάλλαγμα χρήσης υπολογίζεται στο 20% της καθοριζόμενης αξίας τους (αξία δάσους),

* σε ιδιωτικά δάση και δασικές εκτάσεις, το αντάλλαγμα χρήσης υπολογίζεται στο 12,5% της καθοριζόμενης αξίας τους,

* σε δημόσιες εκτάσεις των περιπτώσεων α’ και β’ της παραγράφου 5 του άρθρου 3 του νόμου 998/1979 ως ισχύει (χορτολιβαδικές ή βραχώδεις ή πετρώδεις), το αντάλλαγμα χρήσης υπολογίζεται στο 15% της καθοριζόμενης αξίας τους.

Πρόσθετος επιβαρύνσεις

Επιπλέον, για τις εκτάσεις που άλλαξαν χρήση από δάσος σε αγρό από το 1975 έως το 2007, υπάρχει πρόσθετη επιβάρυνση της τάξης του 10% της «αξίας δάσους», που θα καλύπτει τη «δαπάνη αναδάσωσης». Οπότε, τα ποσοστά για τις ανωτέρω κατηγορίες εκτάσεων διαμορφώνονται σε 30%, 22,5% και 25%, αντίστοιχα.

Οι εκτάσεις προ του 1975 δεν υπόκεινται στη «δαπάνη αναδάσωσης». Το αντάλλαγμα χρήσης μπορεί να καταβληθεί σε 100 δόσεις με ελάχιστη δόση 30 ευρώ.

Η μείωση αυτή συμπληρώνει τη μείωση που προέβλεψε ο νόμος 4467/2017 στο κόστος εξαγοράς μιας έκτασης δασικού χαρακτήρα που άλλαξε χρήση για γεωργική εκμετάλλευση πριν από το 1975, όπου προβλέπεται πια η καταβολή του ¼ της αντικειμενικής αξίας.

Με τον ίδιο νόμο έχουν επέλθει και σημαντικές βελτιώσεις των απαιτήσεων της αίτησης που υποβάλλουν στις Δασικές Υπηρεσίες οι αγρότες και καλλιεργητές, αφού δεν απαιτείται πια υποβολή οικονομοτεχνικής μελέτης για τις εκτάσεις που εκχερσώθηκαν μεταξύ 1975-2007, εφόσον αυτές είναι ενταγμένες στο ΟΣΔΕ, ενώ σε όλες τις παραπάνω εκτάσεις επιτρέπεται πια η ύπαρξη μικροεγκαταστάσεων (υπόστεγα, μετρητές ΔΕΗ, δεξαμενές, γεωτρήσεις, κ.λπ.) που εξυπηρετούν τη γεωργική καλλιέργεια.

Πηγή: Ελεύθερος Τύπος

Αίθριος

Κατηγορία Καιρός | Αναρτήθηκε 19-07-2017 10:50:51 pm | από nskarmoutsos

(Φωτ. Ανοιχτό Θέατρο Παραλίου Άστρους)

Τοπική πρόγνωση για την Πέμπτη 20-7-2017

Καθαρός, μελτέμια στον Αργολικό μέτριας έντασης 3-4 μποφόρ, η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 23 έως 30 βαθμούς.

Υ.Σ: Η θερμοκρασία αυτή την ώρα, 19-7-2017 22.45, είναι 27 βαθμούς Κελσίου…συνέχεια

Πανδαισία χρωμάτων σε φυσικό σπήλαιο

Κατηγορία Παράξενα | Αναρτήθηκε 20-07-2014 06:44:15 pm | από nskarmoutsos

Το σπήλαιο Reed Flute βρίσκεται στην επαρχία Guangxi της Κίνας και είναι γνωστό με την κοινή ονομασία «Σπήλαιο των Φυσικών Τεχνών» (σ.σ. «Palace of Natural Arts»), δημοφιλές για τους εντυπωσιακούς σταλακτίτες και σταλαγμίτες του που το καλύπτουν από άκρη σε άκρη δημιουργώντας απίθανους σχηματισμούς.
Το σπήλαιο χρονολογείται πάνω από 180 εκατομμύρια έτη και αποτελεί έναν από τους αγαπημένους τουριστικούς προορισμούς της ευρύτερης περιοχής. Πρόσφατα μάλιστα απέκτησε διαφορετική -πιο εντυπωσιακή- εμφάνιση με την εφαρμογή τεχνητού φωτισμού στο εσωτερικό του.
Τα 250 και πλέον μέτρα μήκους που χρειάζεται να καλύψει κάποιος για να το θαυμάσει μεταμορφώθηκαν σε μια πανδαισία χρωμάτων σε όλες τις αποχρώσεις του ουράνιου τόσξου, συνθέτοντας ένα εκπληκτικό σκηνικό, δραματικό και επιβλητικό συνάμα.
 Οι αντικατοπτρισμοί στα σημεία όπου υπάρχει νερό δραματοποιούν ακόμα περισσότερο το αποτέλεσμα, ενώ οι αντανακλάσεις στους ασβεστολιθικούς βράχους κερδίζουν τα βλέμματα.
ΠΗΓΗ: perierga.gr

Η υπερθέρμανση του πλανήτη μπορεί να περιορίσει τις απογειώσεις αεροσκαφών παγκοσμίως

Κατηγορία Επιστήμη | Αναρτήθηκε 19-07-2017 09:54:07 am | από nskarmoutsos

Οι αυξανόμενες θερμοκρασίες λόγω της κλιματικής αλλαγής θα καταστήσουν την απογείωση πιο δύσκολη για πολλά αεροσκάφη σε όλο τον κόσμο τις επόμενες δεκαετίες, σύμφωνα με νέα μελέτη Αμερικανών επιστημόνων.

Κατά τη διάρκεια των πιο θερμών κομματιών της ημέρας, το 10% με 30% των πλήρως φορτωμένων αεροπλάνων μπορεί να χρειαστεί να αφαιρέσει κάποια καύσιμα, φορτίο ή επιβάτες, ή να περιμένει για ψυχρότερες ώρες ώστε να απογειωθεί, αναφέρει η μελέτη του Πανεπιστημίου Κολούμπια.

«Τα αποτελέσματά μας υποδηλώνουν ότι ο περιορισμός του βάρους μπορεί να επιβάλει ένα μη αμελητέο κόστος στις αεροπορικές εταιρείες και να επηρεάσει τις αερομεταφορές σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο επικεφαλής της μελέτης, Ήθαν Κόφελ.

Καθώς ο αέρας θερμαίνεται, εξαπλώνεται και η πυκνότητά του μειώνεται. Σε πιο αραιό αέρα, τα πτερύγια δημιουργούν λιγότερη ανύψωση καθώς το αεροσκάφος επιταχύνει κατά μήκος του αεροδιαδρόμου. Συνεπώς, ανάλογα με το μοντέλο του αεροσκάφους, το μήκος του διαδρόμου και άλλους παράγοντες, σε κάποιο σημείο ένα γεμάτο αεροπλάνο μπορεί να μην μπορεί να απογειωθεί με ασφάλεια αν η θερμοκρασία γίνει πολύ υψηλή. Τότε θα πρέπει να αφαιρεθεί βάρος, ή να καθυστερήσει ή ακυρωθεί η πτήση.

Η μέση παγκόσμια θερμοκρασία αυξήθηκε σχεδόν κατά ένα βαθμό Κελσίου από το 1980 και αυτό μπορεί να έχει ήδη αποτέλεσμα στις αερομεταφορές. Ενδεικτικά, στα τέλη Ιουνίου, η αμερικανική αεροπορική εταιρεία American Airlines ακύρωσε πάνω από 40 πτήσεις από το Φοίνιξ της Αριζόνα, όταν οι υψηλές θερμοκρασίες επηρέασαν μικρότερα περιφερειακά αεροσκάφη.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η μέση θερμοκρασία αναμένεται να αυξηθεί έως και κατά άλλους τρεις βαθμούς Κελσίου μέχρι το 2100. Τα κύματα καύσωνα πιθανότατα θα γίνουν πολύ συχνότερα, ενώ οι ετήσιες μέγιστες ημερήσιες θερμοκρασίες στα αεροδρόμια παγκοσμίως προβλέπεται να αυξηθούν κατά 4 έως 8 βαθμούς Κελσίου μέχρι το 2080, σύμφωνα με τη μελέτη.

«Αυτό δείχνει τους ανεξερεύνητους κινδύνους της κλιματικής αλλαγής στην αεροπλοΐα», δήλωσε ο κλιματολόγος Ράντλεϊ Χόρτον, μέλος της ερευνητικής ομάδας.

Οι περισσότερες μελέτες έχουν επικεντρωθεί μέχρι τώρα στο πώς η αεροπορία μπορεί να επηρεάσει την υπερθέρμανση του πλανήτη, καθώς τα αεροσκάφη προκαλούν περίπου το 2% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, και όχι το αντίστροφο. Εξάλλου, άλλες μελέτες έχουν προειδοποιήσει ότι το θερμαινόμενο κλίμα μπορεί να αυξήσει τις αναταράξεις, ενώ η άνοδος της στάθμης της θάλασσας απειλεί διάφορα μεγάλα αεροδρόμια.

Οι ερευνητές εκτιμούν ότι εάν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου δεν μετριαστούν, το βάρος των καυσίμων και του φορτίου θα πρέπει να μειωθεί κατά 4% στις πιο καυτές ημέρες για ορισμένα αεροσκάφη. Εάν μειωθούν δραματικά οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, οι μειώσεις αυτές μπορεί να ανέλθουν μόλις στο 0,5%. Για ένα μέσο αεροσκάφος 160 θέσεων, μια μείωση βάρους κατά 4% θα σήμαινε περίπου 12 ή 13 λιγότερους επιβάτες.

Τα αεροδρόμια με μικρότερους διαδρόμους, σε θερμότερα μέρη του κόσμου ή σε μεγαλύτερα υψόμετρα, όπου ο αέρας είναι ήδη πιο αραιός, θα επηρεαστούν περισσότερο. Οι συνέπειες όμως θα μπορούσαν να μετριαστούν με νέα σχέδια κινητήρα ή σκάφους ή με επέκταση των διαδρόμων, καταλήγει η έρευνα.

Πηγή: naftemporiki.gr

Αίθριος

Κατηγορία Καιρός | Αναρτήθηκε 18-07-2017 10:34:53 pm | από nskarmoutsos

(Φωτ. μελτέμι στον Ατσίγγανο)

Τοπική πρόγνωση για την Τετάρτη 19-7-2017

Καθαρός, μελτέμια θα επικρατήσουν στον Αργολικό με μέτρια ένταση 4 μποφόρ, η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 21 έως 30 βαθμούς.

Υ.Σ: Η θερμοκρασία αυτή την ώρα, 18-7-2017 22.30, είναι 25 βαθμοί Κελσίου...συνέχεια

Προηγούμενες αναρτήσεις