Παράλιο Άστρος
logo: Το Άστρος της Θαλάσσης
Αναζήτηση Go

Μετ' εμποδίων η συμμετοχή των δήμων σε περιβαλλοντικό πρόγραμμα Πράσινου Ταμείου

Κατηγορία Περιβάλλον | Αναρτήθηκε 19-10-2017 11:57:57 am | από nskarmoutsos

Να μπορούν να συμμετάσχουν όλοι οι δήμοι στην υποβολή προτάσεων για έργα με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο, στο πρόγραμμά του «Δράσεις Περιβαλλοντικού Ισοζυγίου» ζητεί η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (τώρα προβλέπεται ότι μπορούν να συμμετάσχουν μόνο όσοι έχουν τουλάχιστον έναν οικισμό με πληθυσμό άνω των 5.000 κατοίκων, βάσει της τελευταίας απογραφής της ΕΛΣΤΑΤ).
Η ΚΕΔΕ χαρακτηρίζει απαράδεκτη την προϋπόθεση αυτή και καταγγέλλει ότι έτσι αποκλείεται η πλειονότητα των δήμων, συμπεριλαμβανομένων όλων των μικρών, ορεινών και απομακρυσμένων.
«Για το λόγο αυτό η Ενωση», δήλωσε ο πρόεδρός της Γιώργος Πατούλης, «καλεί τη διοίκηση του Πράσινου Ταμείου και το εποπτεύον υπουργείο να ανακαλέσουν την εκδοθείσα Πρόσκληση και να αναπροσαρμόσουν τους όρους της, προκειμένου να αποφευχθεί ο αποκλεισμός από τη διαδικασία υποβολής προτάσεων της πλειοψηφίας των δήμων».

Πηγή: real.gr

Πρόστιμα από 20 έως 500 ευρώ σε όσους δεν ανακυκλώνουν

Κατηγορία Περιβάλλον | Αναρτήθηκε 06-10-2017 09:04:13 am | από nskarmoutsos

«Ντρίμπλα» του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας στους δήμους. Τους πετά το …μπαλάκι της ανακύκλωσης και αν δεν συμμορφωθούν απειλούνται με πρόστιμα.
Τα «μαύρα πρόβατα» στη διαχείριση των απορριμμάτων στην Ελλάδα παίρνουν τελικά πάνω τους όλο το βάρος του έργου. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο για την εναλλακτική διαχείριση των συσκευασιών, το οποίο αναμένεται να εισαχθεί σήμερα Παρασκευή στη Βουλή για συζήτηση και ψήφιση, οι δήμοι αναγορεύονται σε βασικό μοχλό της αλυσίδας «πρόληψη, επαναχρησιμοποίηση, ανακύκλωση».
Μάλιστα, στις τοπικές αρχές που έως και σήμερα δεν ανακυκλώνουν παρά μόνο το 4,69% των δημοτικών απορριμμάτων, δίνεται η δυνατότητα να βάζουν πρόστιμο στους πολίτες οι οποίοι δεν συμμορφώνονται, από 20 ευρώ έως και 500 ευρώ ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε την Πέμπτη κατά την παρουσίαση του σχεδίου νόμου ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος κ. Σωκράτης Φάμελλος, τα πρόστιμα σε πρώτη φάση θα αφορούν εκείνους που «σαμποτάρουν», είτε ηθελημένα είτε τυχαία, την ανακύκλωση (π.χ. τοποθετώντας οργανικά σκουπίδια στον κάδο του χαρτιού) και σε δεύτερη φάση θα συνδεθούν με τη συμμετοχή στα προγράμματα ανακύκλωσης (βάσει της αρχής «πληρώνω όσο πετάω»).

Πηγή: in.gr

«Λαϊκή Συσπείρωση»: Γιατί έφεραν την Προγραμματική Σύμβαση Περιφέρειας – ΦΟΔΣΑ για τα σκουπίδια

Κατηγορία Περιβάλλον | Αναρτήθηκε 22-09-2017 08:55:48 am | από nskarmoutsos

Δελτίο τύπου

Παρέμβαση του επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Νίκου Γόντικα στη συνεδρίαση του ΠεΣυ για την υπογραφή της Προγραμματικής Σύμβασης ΠΣ με το ΦΟΔΣΑ για την παράδοση της διαχείρισης των απορριμμάτων στην ΤΕΡΝΑ

Α. Εύλογα γεννιέται το ερώτημα σε τί συνίσταται η σκοπούμενη «διευκόλυνση» και «διασφάλιση» και υπέρ τίνος λειτουργεί, που αναφέρεται στο Άρθρο 1 σαν σκοπός της Προγραμματικής Σύμβασης (ΠΣ):

  • Στην Π.Σ. ξεκαθαρίζεται από την αρχή ότι δεν πρόκειται για κάποιας μορφής «εξουσιοδότηση» του ΦΟΔΣΑ προς την Περιφέρεια. Πελοποννήσου να υπογράψει τη ΣΔΙΤ. Όπως αναφέρεται στο «Προοίμιο» και αλλού το προς τούτο νομικό δικαίωμα της Περιφέρειας το έχει αναγνωρίσει το ίδιο το Ελεγκτικό Συνέδριο με την υπ’ αρ. 309/2015 Πράξη του.
  • Αρκεί μια γρήγορη ανάγνωση της ΠΣ για να καταλάβει κανείς ότι όλη η ουσία της έγκειται στην ικανοποίηση της εξωσυμβατικής απαίτησης του αναδόχου να διασφαλίζεται απρόσκοπτα η παρακάτω ροή των εσόδων του: Λαϊκά στρώματα – Δήμοι – ΦΟΔΣΑ – Περιφέρεια Πελοποννήσου– ΤΕΡΝΑ. Χωρίς την εξωσυμβατική αυτή ρύθμιση, ήταν προβληματική η υπογραφή της ΣΔΙΤ από τον ανάδοχο, με δεδομένη την νομική αδυναμία της Περιφέρειας να επιβάλει απ’ ευθείας στους δήμους την είσπραξη υπέρ της ΤΕΡΝΑ των τελών επεξεργασίας και διάθεσης που τους αντιστοιχούν.  Κρίθηκε, επομένως, απαραίτητο από το πολιτικό προσωπικό του κεφαλαίου και των τριών βαθμίδων του κράτους (Τοπική Διοίκηση 1ου βαθμού - μέσω του ΦΟΔΣΑ -, Περιφέρεια Πελοποννήσου, Κυβέρνηση), να μπει από τον ΦΟΔΣΑ μια γερή θηλιά στους δήμους και μέσω αυτών στη λαϊκή οικογένεια, ώστε να διασφαλίζεται εσαεί το αναμενόμενο ποσοστό κέρδους για τον ανάδοχο. Από την άλλη μεριά βγαίνει και η κυβέρνηση από τη δύσκολη (επικοινωνιακά τουλάχιστον) θέση να «προχωρήσει τη σύμβαση με νομοθετική διάταξη!», όπως «οι συναρμόδιοι υπουργοί Αλ. Χαρίτσης και Σωκρ. Φάμελλος απειλούσαν»

Β. Ειδικές Παρατηρήσεις στο κείμενο της Π.Σ.

  • Αφού  κατοχυρώνετε τη συμβατική παντοδυναμία της ΣΔΙΤ και μέσω αυτής της ΠΣ, αποτελεί επιχείρηση παραπλάνησης, και μάλιστα χοντροκομμένη, η δήθεν «βελτίωση» του αρχικού σχεδίου της ΠΣ με τις 4 προσθήκες που περιλαμβάνονται στο αποφασιστικό μέρος της Απόφασης του ΦΟΔΣΑ. Και όχι μόνο γι’ αυτό αλλά και για τους παρακάτω λόγους:
  1. Οι υπόψη «προσθήκες/ βελτιώσεις» τίθενται στο αποφασιστικό ως «δεσμεύσεις της κυβέρνησης» και κανενός από τα μέρη που συμβάλλονται στη ΣΔΙΤ (Περιφέρεια, ΤΕΡΝΑ).
  2. Αλλά και στο ίδιο το σώμα της ΠΣ δεν περιλαμβάνονται αυτές σε κανένα από τα άρθρα (για την ακρίβεια δεν αναφέρονται καν) ως ρητή δέσμευση της Περιφέρειας. Αναφέρονται μόνο, και υπό τύπο ευχολογίου, στο ακροτελεύτιο εδάφιο του «Προοιμίου», που προστέθηκε γι’ αυτό το λόγο στο αρχικό σχέδιο της ΠΣ. Σύμφωνα με αυτό, ο ΦΟΔΣΑ και η Περιφέρεια απλώς «δεσμεύονται ρητά ότι θα προβούν άμεσα σε κάθε νόμιμη ενέργεια προς όλους τους φορείς, προκειμένου να υλοποιηθούν πρόσθετες δράσεις …», που «εντάσσονται στο γενικότερο κυβερνητικό σχέδιο, όπως αυτό έχει εκφρασθεί πολλάκις από τους αρμόδιους κρατικούς και πολιτικούς φορείς και με τη σύμφωνη γνώμη της αναδόχου εταιρεία. Ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι.

Ευχολόγια

Φυσικά η ΤΕΡΝΑ δεν έχει κανένα λόγο, το αντίθετο, να αρνηθεί την κατασκευή με απ’ ευθείας ανάθεση «επιπλέον οκτώ (8) σταθμών μεταφόρτωσης αποβλήτων στην ευρύτερη περιοχή, με προοπτική να ανέλθουν στους ένδεκα (11), με την εξασφάλιση χρηματοδότησης από οποιαδήποτε πηγή (κοινοτική ή εθνική)».Ούτε φυσικά να αρνηθεί τη «δημιουργία φωτοβολταϊκού πάρκου ισχύος 3MW, ιδιοκτησίας του ΦΟΔΣΑ» έναντι αδράς και πάλι αμοιβής. Όσο για «την μείωση της ελάχιστης εγγυημένης ποσότητας απορριμμάτων σε 100.000 τόνους ανά έτος», έναντι των 150.000 τον που ορίζει η ΣΔΙΤ, όποιος ισχυρίζεται ότι ο πολυεθνικός όμιλος και το τραπεζικό κεφάλαιο, που συμμετέχει στη ΣΔΙΤ, υπάρχει περίπτωση (ανατρέποντας μάλιστα και τις εσωτερικές τους συμφωνίες μεταξύ τους και με τρίτους), να δώσουν «τη σύμφωνη γνώμη τους» σε μια τέτοια μείωση του τζίρου τους είναι άξιος να υποσκελίσει και το Βαρόνο Μινχάουζεν στην ψευτιά.

  • Στην παρ.2.1 του άρθ.2 περιορίζεται ο ΦΟΔΣΑ στη δημιουργία εκείνων μόνο των μονάδων διαχείρισης απορριμμάτων (μεταξύ αυτών και προδιαχωρισμένων με διαλογή στην πηγή - ΔσΠ), που δεν είναι ανταγωνιστικές με τις «κεντρικές», δηλ. με αυτές που θα εκμεταλλεύεται ο ανάδοχος! Διατύπωση που χωράει τα πάντα, και σε κάθε περίπτωση ότι θα διασφαλίζονται σε όλη τη διάρκεια της σύμβασης, οι εγγυημένες από τη ΣΔΙΤ ποσότητες των σύμμεικτων απορριμμάτων προς τις εγκαταστάσεις του αναδόχου (150.000 τον/έτος). Όρος, που καθηλώνει για τα επόμενα 25 περίπου χρόνια την ανακύκλωση με ΔσΠ στα όρια που τίθενται από το ΠΕΣΔΑ για το 2020, με μικρές μόνο διακυμάνσεις! Για την επόμενη 25ετία καμιά παραπέρα πρόοδος της ανακύκλωσης με ΔσΠ.!
  • Στο προτελευταίο εδάφιο του «Προοιμίου» διαπράττεται αυτόφωρη λαθροχειρία καθώς ο ΦΟΔΣΑ, πέρα από «Κύριος του Έργου» - που πράγματι είναι – αναγορεύεται και «φορέας σχεδιασμού» του ΠΕΣΔΑ, ιδιότητα που του αποδίδεται προκειμένου να «συνεργαστεί» με την Περιφέρεια στο πλαίσιο της ΠΣ. Είναι όμως γνωστό, αναφέρεται άλλωστε σε πολλά σημεία της ΠΣ, ότι φορέας σχεδιασμού του ΠΕΣΔΑ Πελοποννήσου δεν ήταν ο ΦΟΔΣΑ αλλά η Περιφέρεια!
  • Δεν αφήνεται κανένα περιθώριο στον ΦΟΔΣΑ για την ελάφρυνση των εισφορών των δήμων (δηλ. της λαϊκής οικογένειας) με την αξιοποίηση και πόρων από άλλες πηγές, πρώτα και κύρια από κεντρικούς δημόσιους πόρους. Ο σχετικός όρος είναι σαφής, ορίζει ότι η «τιμολογιακή πολιτική [σ.σ.: του ΦΟΔΣΑ απέναντι στους δήμους] για το ετήσιο κόστος διαχείρισης», δηλ. για την αμοιβή του αναδόχου, θα πρέπει να καθορίζεται «με βάση τις αρχές «ο ρυπαίνων πληρώνει», της ανταποδοτικότητας, της διαφάνειας [σ.σ.: το γνωστό κερασάκι] και στο πλαίσιο δημιουργίας κινήτρων [σ.σ.: έτσι λένε το χαράτσι ταφής, το «πληρώνω όσο πετάω», και ό,τι άλλο θα σκεφτούν] για τη μείωση του όγκου και της επικινδυνότητας των αποβλήτων …».
  • Τέλος ήταν τόση η πρεμούρα των συντακτών της ΠΣ για το δέσιμο από παντού του ΦΟΔΣΑ σχετικά με την απρόσκοπτη ροή των χρημάτων προς τον ανάδοχο, που «ξεχνούν» ότι με τα έσοδα από τις εισφορές των δήμων ο ΦΟΔΣΑ έχει να υλοποιήσει και άλλο αντικείμενο πέρα από το να τροφοδοτεί τα κέρδη του επιχειρηματικού ομίλου. Για παράδειγμα στην παρ.1.4 του άρθ.1 αναφέρεται ότι «καθ΄ όλο το χρονικό διάστημα διαρκείας της παρούσας σύμβασης» ο ΦΟΔΣΑ θα μεταβιβάζει στην Περιφέρεια «τις εισφορές των μελών του Δήμων» προκειμένου αυτή να πληρώνει την ΤΕΡΝΑ. Το ίδιο επαναλαμβάνεται και σε άλλα σημεία, όπως στην παρ.2.6 του άρθ.1, την παρ.2.2 του άρθ.2, στο άρθ.3 («Οι πόροι για την κάλυψη των οικονομικών υποχρεώσεων της σύμβασης είναι οι υποχρεωτικές ετήσιες εισφορές των Δήμων προς τον ΦΟΔΣΑ») και αλλού.

Ολοι δουλεύουν για τη ΤΕΡΝΑ

Με βάση και τα παραπάνω έχει αξία συνάδελφοι να δούμε και την εξής πλευρά.

Το 2011 η παράταξη της ΝΔ του κ. Δράκου ήταν ενάντια στη ΣΔΙΤ. Άλλαξε στην πορεία, όταν ανέλαβε κυβέρνηση η ΝΔ, για να διαφωνήσουν στη συνέχεια όλοι οι βουλευτές της στην Πελοπόννησο, σύμφωνα και με την πρόσφατη ερώτηση στη βουλή, που αγνοείται η τύχη της.

Το ΠΑΣΟΚ ήταν υπέρ το 2012, κομμάτι του όμως που διαφώνησε με τον κ. Τατούλη και είτε παραμένει στο ΠΑΣΟΚ, είτε μεταπήδησε στο ΣΥΡΙΖΑ ήταν και είναι υποτίθεται κατά.

Ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν σφοδρός πολέμιος του Τατούλη και της ΣΔΙΤ με την ΤΕΡΝΑ.

Όλοι όμως στις κρίσιμες στιγμές ευθυγραμμίζονται με τις βουλές των επιχειρηματικών ομίλων.

Προετοιμάστηκε το έγκλημα επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ και ολοκληρώνεται η βρώμικη δουλειά που βρομάει πιο πολύ κι από τα σκουπίδια, με την συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΜΕΛ-Οικολόγων.

Όμως εδώ δεν έχουμε μια απλή κολοτούμτα του ΣΥΡΙΖΑ έχουμε μια πολιτική κατρακύλα.

Δυόμιση χρόνια εν κρυπτό συζητά και διαπραγματεύεται με την ΤΕΡΝΑ, άραγε τι;

Μεθοδεύει πότε τάζοντας εκατομμύρια στους Δημάρχους που θα διαχειρίζονταν με τα ΤΣΔΑ και πότε εκβιάζοντας με το συμμορφωθείτε γιατί θα νομοθετήσω, μεθοδεύει το μάντρωμα των Δημάρχων.

Έφτασε στο σημείο να «νεκραναστήσει» την επί τέσσερες μήνες ανενεργή απόφαση του ΠεΣυ 49/20-2-2017 υπέρ του ΠΕΣΔΑ Τατούλη-ΤΕΡΝΑ και να το επικυρώσει στις 12-6-2017.

Τελικά «τα έδωσε όλα» στην ΤΕΡΝΑ.

Όσοι σήμερα ψηφίσετε την ΠΣ δεν μπορείτε μετά από δύο, τρία ή και πέντε χρόνια να λέτε δεν ήξερα, δεν γνώριζα, εξαπατήθηκα από τον Τατούλη, όπως λένε και κάνουν οι βουλευτές της ΝΔ σε όλη την Πελοπόννησο και ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ στην ΑΡΚΑΔΙΑ.

Τα ξέρετε πλέον όλοι και όλα, όσο και να προσπαθεί να σας τα κρύψει ο Τατούλης και η Νικολάκου.

Πάρτε τις ευθύνες σας.

Εμείς καταψηφίζουμε.

Πελοπόννησος: «Πράσινο φως» για τα σκουπίδια από τον ΦοΔΣΑ

Κατηγορία Περιβάλλον | Αναρτήθηκε 14-09-2017 09:02:29 am | από nskarmoutsos

“Πράσινο φως” στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, να προχωρήσει στην υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης της ΣΔΙΤ με την ΤΕΡΝΑ για τη διαχείριση των σκουπιδιών βάσει του αναθεωρημένου ΠΕΣΔΑ, έδωσε χθες Τρίτη, στην Τρίπολη, το Δ.Σ. του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦοΔΣΑ).

Οπως έγινε γνωστό, στην κρίσιμη ψηφοφορία που διεξήχθη, η πρόταση για κεντρική διαχείριση σύμφωνα με τον αναθεωρημένο ΠΕΣΔΑ και την βελτιωμένη ΣΔΙΤ -όπου προβλέπεται μεταξύ άλλων ελάχιστη εγγυημένη ποσότητα 100.000 τόνων- έλαβε 22 ψήφους, έναντι 17 της πρότασης για τοπική διαχείριση.

Πηγή: eleftheriaonline.gr

Κρίσιμη συνεδρίαση του ΦοΔΣΑ Πελοποννήσου

Κατηγορία Περιβάλλον | Αναρτήθηκε 12-09-2017 09:15:02 am | από nskarmoutsos

Την πιο κρίσιμη συνεδρίασή του για τη λειτουργία του και για το καυτό ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων στην Πελοπόννησο, που βρίσκεται σε αδιέξοδο, πραγματοποιεί το Δ.Σ. του ΦοΔΣΑ, σήμερα Τρίτη στις 6 το απόγευμα, στο Πνευματικό Κέντρο Τρίπολης.
Και αυτό γιατί το όλο κλίμα αντιπαράθεσης και διχογνωμίας στους δημάρχους της Περιφέρειας για το κρίσιμο ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων οδήγησε και στην παραίτηση και του νέου προέδρου του ΦοΔΣΑ - δημάρχου Ευρώτα Γιάννη Γρυπιώτη (είχε προηγηθεί η πρώτη του δημάρχου Ξυλοκάστρου - Ευρωστίνης Ηλία Ανδρικόπουλου), οπως αναφέρει δημοσίευμα του eleftheriaonline.gr
Το πρώτο και πολύ σημαντικό θέμα είναι η έγκριση ή όχι της προγραμματικής σύμβασης με την Περιφέρεια Πελοποννήσου για την υλοποίηση των έργων κεντρικής διαχείρισης, που περιλαμβάνονται στον αναθεωρημένο ΠΕΣΔΑ Πελοποννήσου. Δηλαδή, το αν οι δήμαρχοι θα συναινέσουν και θα ανοίξουν το δρόμο για την υλοποίηση της ΣΔΙΤ της Περιφέρειας, με ανάδοχο την ΤΕΡΝΑ, με τις βελτιώσεις από τη διαπραγμάτευση της κυβέρνησης με τον ανάδοχο.
Η πλειοψηφία των δήμων, των μικρών και του πιο μεγάλου στην Περιφέρεια, του Δήμου Καλαμάτας είναι υπέρ της έγκρισης της σύμβασης και της υλοποίησης της κεντρικής διαχείρισης, εκτιμώντας ότι είναι η μόνη λύση. Ομως, οι άλλοι 4 μεγάλοι δήμοι της Περιφέρειας, Κορίνθου, Αργους - Μυκηνών, Τρίπολης, Σπάρτης, ο Δήμος Βόρειας Κυνουρίας και κάποιοι άλλοι αντιδρούν και τάσσονται υπέρ της τοπικής διαχείρισης από τους ίδιους τους δήμους, προσωρινή στην αρχή που θα γίνει μόνιμη στη συνέχεια. Θεωρούν ότι είναι υψηλό το κόστος της κεντρικής διαχείρισης με ανάδοχο την ΤΕΡΝΑ και παίρνουν θάρρος από τις επιφυλάξεις και την ταύτιση μαζί τους των βουλευτών της Ν.Δ. στην Περιφέρεια.
Η σημερινή συνεδρίαση είναι κρίσιμη πέρα από τη συνοχή του ΦοΔΣΑ και των δημάρχων και για την ίδια τη λειτουργία και για το μέλλον του Φορέα. Το Δ.Σ. θα αποφασίσει αν θα κάνει αποδεκτή την παραίτηση του προέδρου του Φορέα - δημάρχου Ευρώτα Γ. Γρυπιώτη και αν θα προχωρήσει σε εκλογές για νέο Δ.Σ. Ολα αυτά θα εξαρτηθούν από το κλίμα που θα έχει διαμορφωθεί και από τη βούληση που θα υπάρχει, προκειμένου ο ΦοΔΣΑ να αναλάβει ευθύνες και τον αποφασιστικό ρόλο που πρέπει να διαδραματίσει.

Πηγή: eleftheriaonline.gr

Συνεχίζεται ο υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς για το Δήμο Βόρειας Κυνουρίας και τη Δευτέρα 28-8-2017

Κατηγορία Περιβάλλον | Αναρτήθηκε 27-08-2017 03:43:23 pm | από nskarmoutsos

Σύμφωνα με το Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς που εκδίδει η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης (www.civilprotection.gr), για τη Δευτέρα 28-8-2017, προβλέπεται υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς (κατηγορία κινδύνου 3) για την περιοχή του Δήμου Βόρειας Κυνουρίας.

Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας συνιστά στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αποφεύγουν ενέργειες στην ύπαιθρο που μπορούν να προκαλέσουν πυρκαγιά από αμέλεια, όπως η ρίψη αναμμένων τσιγάρων, το κάψιμο ξερών χόρτων και κλαδιών ή υπολειμμάτων καθαρισμού, η χρήση μηχανημάτων που προκαλούν σπινθήρες όπως δισκοπρίονα, συσκευές συγκόλλησης, η χρήση υπαίθριων ψησταριών κ.α. Επίσης, υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου απαγορεύεται η καύση των αγρών.
Σε περίπτωση που αντιληφθούν πυρκαγιά, οι πολίτες παρακαλούνται να ειδοποιήσουν αμέσως την Πυροσβεστική Υπηρεσία στον αριθμό κλήσης 199.

Υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς για το Δήμο Βόρειας Κυνουρίας για τη Κυριακή 27-8-2017

Κατηγορία Περιβάλλον | Αναρτήθηκε 27-08-2017 09:28:36 am | από nskarmoutsos

Σύμφωνα με το Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς που εκδίδει η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης (www.civilprotection.gr), για τη Κυριακή 27-8-2017, προβλέπεται υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς (κατηγορία κινδύνου 3) για την περιοχή του Δήμου Βόρειας Κυνουρίας.

Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας συνιστά στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αποφεύγουν ενέργειες στην ύπαιθρο που μπορούν να προκαλέσουν πυρκαγιά από αμέλεια, όπως η ρίψη αναμμένων τσιγάρων, το κάψιμο ξερών χόρτων και κλαδιών ή υπολειμμάτων καθαρισμού, η χρήση μηχανημάτων που προκαλούν σπινθήρες όπως δισκοπρίονα, συσκευές συγκόλλησης, η χρήση υπαίθριων ψησταριών κ.α. Επίσης, υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου απαγορεύεται η καύση των αγρών.
Σε περίπτωση που αντιληφθούν πυρκαγιά, οι πολίτες παρακαλούνται να ειδοποιήσουν αμέσως την Πυροσβεστική Υπηρεσία στον αριθμό κλήσης 199.

Υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς για το Δήμο Βόρειας Κυνουρίας για το Σάββατο 26-8-2017

Κατηγορία Περιβάλλον | Αναρτήθηκε 25-08-2017 09:19:48 pm | από nskarmoutsos

Σύμφωνα με το Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς που εκδίδει η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης (www.civilprotection.gr), για το Σάββατο 26-8-2017, προβλέπεται υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς (κατηγορία κινδύνου 3) για την περιοχή του Δήμου Βόρειας Κυνουρίας.

Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας συνιστά στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αποφεύγουν ενέργειες στην ύπαιθρο που μπορούν να προκαλέσουν πυρκαγιά από αμέλεια, όπως η ρίψη αναμμένων τσιγάρων, το κάψιμο ξερών χόρτων και κλαδιών ή υπολειμμάτων καθαρισμού, η χρήση μηχανημάτων που προκαλούν σπινθήρες όπως δισκοπρίονα, συσκευές συγκόλλησης, η χρήση υπαίθριων ψησταριών κ.α. Επίσης, υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου απαγορεύεται η καύση των αγρών.
Σε περίπτωση που αντιληφθούν πυρκαγιά, οι πολίτες παρακαλούνται να ειδοποιήσουν αμέσως την Πυροσβεστική Υπηρεσία στον αριθμό κλήσης 199.

Οργιο αυθαιρεσίας στις ελληνικές παραλίες

Κατηγορία Περιβάλλον | Αναρτήθηκε 24-08-2017 02:20:42 pm | από nskarmoutsos

***Η «μάχη της ξαπλώστρας» παραμένει μια επαναλαμβανόμενη ήττα. Οι μισθωτές της παραλίας «απλώνονται» στον διπλάσιο ή τριπλάσιο χώρο, αμελούν την καθαριότητα, προσθέτουν τις δικές τους ημιμόνιμες κατασκευές.***

Είναι μία από αυτές τις παραλίες που μπορούν να «ξεπλύνουν» από πάνω μας την πόλη στιγμιαία, μόλις τα γυμνά πέλματα χωθούν στη ζεστή άμμο. Καταγάλανα νερά, υπέροχη φύση, λαμπερός ήλιος, όλα τα κλισέ του καλοκαιριού μαζεμένα σε μερικές εκατοντάδες μέτρα της απόληξης ενός νησιού. Κι όμως, χρόνο με τον χρόνο, ο παράδεισος αυτός γίνεται ολοένα και πιο μικρός: τα τραπεζοκαθίσματα φθάνουν στην άμμο, οι ξαπλώστρες καταλαμβάνουν το καλύτερο κομμάτι της παραλίας (ενίοτε με εξωφρενικές τιμές, χωρίς καν στοιχειώδεις παροχές), συχνά αγγίζουν το κύμα, η μουσική καλύπτει τον ήχο της θάλασσας. Χρόνο με τον χρόνο, η κατάσταση γίνεται ολοένα και πιο δύσκολο να ελεγχθεί.

Η «μάχη της ξαπλώστρας» παραμένει μια επαναλαμβανόμενη ήττα. Οι αποδεκατισμένες υπηρεσίες που ασχολούνται με τη μίσθωση και τον έλεγχο των αιγιαλών υποστηρίζουν ότι ελάχιστοι είναι οι επιχειρηματίες που τηρούν το συμβόλαιο που έχουν υπογράψει: οι περισσότεροι «απλώνονται» στον διπλάσιο ή και τριπλάσιο χώρο, αμελούν τα απαραίτητα κενά και την καθαριότητα, προσθέτουν τις δικές τους ημιμόνιμες κατασκευές. Ή ακόμα χειρότερα: συχνά ανακαλύπτονται επιτήδειοι που εκμεταλλεύονται παραλίες χωρίς καμία άδεια (και μίσθωμα). Η πολιτεία υπόσχεται για ακόμα μία χρονιά ότι θα δώσει λύση, γνωρίζοντας ότι της λείπουν τα βασικά μέσα για να το πράξει. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή: οι παραλίες και οι αιγιαλοί όλης της χώρας ανήκουν στο Δημόσιο, το οποίο αποφασίζει κατά περίπτωση για τα έργα που πραγματοποιούνται σε αυτές (λ.χ. λιμενικά) ή τη μακροχρόνια παραχώρηση της χρήσης τους (λ.χ. σε ένα ξενοδοχείο). Εξαίρεση αποτελεί η μίσθωση αιγιαλών και παραλιών για «απλή χρήση», δηλαδή για λόγους αναψυχής με ομπρέλες, ξαπλώστρες και άλλες υποχρεωτικά προσωρινές κατασκευές. Η παραχώρηση από το Δημόσιο προς τους δήμους πραγματοποιούνταν τα τελευταία χρόνια σε ετήσια βάση με κάποιους κανόνες (διαφύλαξη κοινόχρηστου χαρακτήρα, ελάχιστες αποστάσεις κ.λπ.). Οι δήμοι με τη σειρά τους τις μισθώνουν σε ιδιώτες, αποδίδοντας ένα ποσοστό στο κράτος.

Προβλήματα

Το μοντέλο είχε προβλήματα: οι μισθώσεις έγιναν αντικείμενο συναλλαγής και δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις που τα «μαύρα» ποσά ξεπερνούσαν εκείνα που αποδίδονταν στα ταμεία των δήμων και του κράτους. Επιπλέον, οι έλεγχοι γίνονταν μόνο ύστερα από καταγγελίες, καθώς ελάχιστοι δήμαρχοι ήταν διατεθειμένοι να συγκρουστούν μεσούσης της τουριστικής περιόδους με τους (τελικά όχι και τόσο) επαγγελματίες του τουρισμού.

Η πρώτη ανατροπή στο μοντέλο αυτό έγινε το 2014, όταν αποφασίστηκε οι μισθώσεις να «περνούν» υποχρεωτικά από το κεντρικό κράτος, δηλαδή από τις κτηματικές υπηρεσίες (ονομάζονται πλέον Περιφερειακές Διευθύνσεις Δημόσιας Περιουσίας) και τα κατά τόπους «αυτοτελή» γραφεία τους. Οι προθέσεις ήταν καλές: να σταματήσει η ροή «μαύρου χρήματος» και να υπάρξει καλύτερος έλεγχος.

Η δεύτερη ανατροπή έγινε φέτος, επίσης με καλές προθέσεις. Το υπουργείο Οικονομικών (συγκεκριμένα η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας), που είναι ο διαχειριστής αιγιαλών και παραλιών, προχώρησε για πρώτη χρονιά στην «παράκαμψη» των δήμων για επιλεγμένες παραλίες, τη μίσθωση των οποίων δημοπράτησε ηλεκτρονικά. Επίσης, προβλέφθηκε η δυνατότητα μακροχρόνιων μισθώσεων (έως τρία χρόνια) σε κάποιες περιπτώσεις, ανατρέποντας τον κανόνα τού «όλα κάθε χρόνο από την αρχή».

Την τελευταία ώρα

Παρά τις καλές προθέσεις, όμως, οι παρεμβάσεις αυτές δεν είναι βέβαιο ότι διευκόλυναν την κατάσταση. Τα ούτως ή άλλως υποστελεχωμένα (και ήδη επιφορτισμένα με άλλες αρμοδιότητες) «αυτοτελή γραφεία δημόσιας περιουσίας» παρέλυσαν από τον φόρτο της δουλειάς. Τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Εσωτερικών επέτειναν το πρόβλημα εκδίδοντας για ακόμα μία χρονιά την «τελευταία ώρα» (για την ακρίβεια στα τέλη Μαΐου) την απαραίτητη απόφαση, που ορίζει τη διαδικασία μίσθωσης. Χαρακτηριστικό είναι ότι το «αυτοτελές γραφείο δημόσιας περιουσίας» στις Κυκλάδες, όπως και πολλά ακόμα, εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να συνάπτει νέα μισθωτήρια, παρότι βρισκόμαστε στο τέλος του καλοκαιριού. Επιπλέον, η νέα οργανωτική δομή δημιούργησε μια ακατανόητη γραφειοκρατία, καθώς και η παραμικρή απόφαση των αυτοτελών γραφείων πρέπει να εγκρίνεται από την περιφερειακή διεύθυνση, αφού προηγηθεί η απαραίτητη αλληλογραφία. Για παράδειγμα, οι αποφάσεις των αυτοτελών γραφείων Κυκλάδων, Δωδεκανήσου, Σάμου, Χίου και Λέσβου πρέπει να εγκρίνονται από την Περιφερειακή Διεύθυνση Δημόσιας Περιουσίας Αιγαίου στον Πειραιά. «Το πηγαινέλα των εγγράφων είναι ένας ψυχολογικός θάνατος», λέει υπάλληλος της υπηρεσίας. «Ακόμα κι αν θέλεις να κάνεις τη δουλειά σου σωστά, έρχεται κάποια στιγμή που παραιτείσαι».

Απαντήσεις σε εννέα ερωτήσεις

– Πώς παραχωρείται μια παραλία;

Είτε έπειτα από διενέργεια πλειοδοτικού διαγωνισμού από τον δήμο (ή τις περιφερειακές διευθύνσεις του υπουργείου Οικονομικών) είτε απευθείας σε ξενοδοχεία, κάμπινγκ ή κέντρα αναψυχής που βρίσκονται μπροστά από την παραλία. Υποθετικά, η διαδικασία θα πρέπει να γίνεται κάθε χρόνο έως την 1η Απριλίου, ώστε οι συμβάσεις να έχουν υπογραφεί έως την 1η Ιουνίου (κάτι που βέβαια στην πράξη δεν έχει μέχρι σήμερα τηρηθεί).

– Πόσο διαρκεί η παραχώρηση;

Κανονικά, λήγει στο τέλος του έτους, αλλά υπάρχει η δυνατότητα να συναφθεί συμβόλαιο για δύο ή τρία χρόνια, χωρίς να ορίζεται υπό ποιες προϋποθέσεις.

– Πώς ορίζεται το μίσθωμα;

Με βάση τα συγκριτικά στοιχεία της περιοχής, το ποσόν που έχει καταβληθεί τα τελευταία πέντε χρόνια, καθώς και τις πραγματικές εμπορικές αξίες. Το 70% καταλήγει στον δήμο και το 30% στο Δημόσιο (στις ηλεκτρονικές δημοπρασίες του υπουργείου το ποσοστό είναι 50-50).

– Τι επιτρέπεται;

Η παραχώρηση γίνεται για «απλή χρήση», δηλαδή για εκμίσθωση ξαπλωστρών, ομπρελών, τραπεζοκαθισμάτων, θαλάσσιων μέσων αναψυχής, λειτουργία τροχήλατης καντίνας.

– Ποιος είναι υπεύθυνος για την καθαριότητα της παραχωρημένης ακτής;

Δεν είναι σαφές. Σε ένα σημείο της σχετικής απόφασης αναφέρεται ότι ο δήμος «έχει την υποχρέωση να μεριμνά» για τον καθημερινό καθαρισμό των κοινόχρηστων χώρων, την τοποθέτηση καλαίσθητων δοχείων απορριμμάτων και γενικά την εξασφάλιση της καθαριότητας και της αισθητικής της ακτής και του περιβάλλοντος χώρου. Σε άλλο σημείο, αναφέρεται ότι οι μισθωτές «οφείλουν να μεριμνούν» για ακριβώς τα ίδια.

– Πού μπορούν να καταγγελθούν παραβάσεις;

Στις αστυνομικές και λιμενικές αρχές, στα κατά τόπους αυτοτελή γραφεία δημόσιας περιουσίας, στους δήμους.

– Τι οφείλουν να τηρούν οι επιχειρηματίες;

Οφείλουν να εξασφαλίζουν την ελεύθερη και απρόσκοπτη πρόσβαση των πολιτών στην παραλία και στον αιγιαλό και να μεριμνούν για την ασφάλεια των λουομένων και των διερχομένων στον παραχωρούμενο χώρο. Απαγορεύεται οποιαδήποτε επέμβαση που να αλλοιώνει τη φυσική μορφολογία (λ.χ. «ίσιωμα» αμμοθινών).

– Τι ισχύει για τις προστατευόμενες περιοχές;

Η παραχώρηση επιτρέπεται όπου υπάρχει νόμιμα υφιστάμενος δρόμος πρόσβασης και στάθμευσης (και εκτός αμμοθινών). Απαγορεύονται επεμβάσεις, όπως ισοπέδωση θινών, εκρίζωση φυτών, οι μόνιμες ή ημιμόνιμες κατασκευές.

– Πού απαγορεύεται η παραχώρηση αιγιαλού και παραλίας;

Εκτός από τις θέσεις όπου αυτό ορίζεται για λόγους εθνικής ασφάλειας ή προστασίας αρχαιοτήτων, εξαιρούνται και περιοχές για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος: όλοι οι παράκτιοι νησιωτικοί υγρότοποι, καθώς και οι περιοχές του Εθνικού Θαλάσσιου Πάρκου Σποράδων. Επίσης, στο παράκτιο τμήμα από Νέδα προς Βορράν και μέχρι το ρέμα Μπραζέρη προς Νότο, του Κυπαρισσιακού Κόλπου, για λειτουργία θαλάσσιας αναψυχής και τοποθέτηση επίπλων θαλάσσης. Και στις παράκτιες περιοχές του υγροβιότοπου Μικρό και Μεγάλο Λιβάδι Ιστιαίας και κοινότητας Ασμηνίου Ευβοίας, του Μύρτου Κεφαλληνίας, των Δήμων Αργους και Μιδέας, της κοινότητας Λάρδου της Ρόδου, της Αλυκής Ασφενδίου και Πυλίου της Κω και των κοινοτήτων Καλαμίτσι-Αμυγδάλι, Μάζης, Γεωργιούπολης, Κουρνά, Φυλακής, Καστέλλου Χανίων και Επισκοπής Ρεθύμνης.

Πηγή: kathimerini.gr

Πορεία στο σκοτάδι για τα σκουπίδια της Πελοποννήσου

Κατηγορία Περιβάλλον | Αναρτήθηκε 22-08-2017 09:20:03 am | από nskarmoutsos

Αφαντος παραμένει ο ΦοΔΣΑ Πελοποννήσου όσον αφορά το κρίσιμο ζήτημα της γνωμοδότησης για τη διαχείριση των απορριμμάτων: Για το αν θα δώσει το “πράσινο φως” για την υπογραφή της ΣΔΙΤ και τη διαχείριση των απορριμμάτων με ανάδοχο την ΤΕΡΝΑ.

Η κυβέρνηση είχε δώσει προθεσμία στο ΦοΔΣΑ έως το τέλος Ιουνίου, αλλά το Δ.Σ. του φορέα δεν συνεδρίασε και δεν πήρε θέση. Πληροφορίες ήθελαν το Δ.Σ. του ΦοΔΣΑ να συνέρχεται αυτή την εβδομάδα, αλλά για την ώρα δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση.

Η διχογνωμία και η αντιπαράθεση για το σοβαρό αυτό ζήτημα καλά κρατεί στην αυτοδιοίκηση της Πελοποννήσου. Η πλειοψηφία των μικρών δήμων μαζί με το Δήμο Καλαμάτας -το μεγαλύτερο δήμο στην Περιφέρεια- έχουν ταχθεί υπέρ της ΣΔΙΤ με τις βελτιώσεις που επιτεύχθηκαν με τη διαπραγμάτευση της κυβέρνησης με την ΤΕΡΝΑ. Θεωρούν ότι μόνοι τους δεν μπορούν να διαχειριστούν τα σκουπίδια τους, γι' αυτό και δεν έχουν προχωρήσει την προσωρινή διαχείριση κι εκτιμούν ότι η ΣΔΙΤ είναι μονόδρομος.

Από την άλλη, 5 δήμοι, από τους οποίους 4 μεγάλοι (Κορίνθου, Αργους - Μυκηνών, Τρίπολης, Σπάρτης) αντιδρούν στη ΣΔΙΤ και έχουν καταθέσει προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας την ακύρωσή της. Αντιτίθενται κυρίως στο υψηλό κόστος της διαχείρισης και το βασικό τους επιχείρημα πλέον είναι το χαμηλό κόστος (45 ευρώ ο τόνος) της διαχείρισης, που πέτυχε στο διαγωνισμό για την προσωρινή ο Δήμος Αργους - Μυκηνών. Εκτιμούν ότι παρά το αδιέξοδο που έχει διαμορφωθεί, οι δήμοι μπορούν να αναλάβουν μόνοι τους τη διαχείριση των απορριμμάτων και να πετύχουν πιο φθηνή τιμή, που δεν θα είναι δυσβάστακτη για τους δήμους και τις τοπικές κοινωνίες.

Πηγή: eleftheriaonline.gr

Προηγούμενες αναρτήσεις