Παράλιο Άστρος
logo: Το Άστρος της Θαλάσσης
Αναζήτηση Go

Περνάμε απ' τον μεσαίωνα της ταφής και των προστίμων, στον 21ο αιώνα της ανακύκλωσης;;

Κατηγορία Περιβάλλον | Αναρτήθηκε 22-06-2017 11:17:14 am | από nskarmoutsos

(Φωτ. αρχείου)

«Περνάμε από τον μεσαίωνα της ταφής και των προστίμων στον εικοστό πρώτο αιώνα της ανακύκλωσης, της πράσινης οικονομίας, των μηδενικών αποβλήτων, της οικονομίας χωρίς άνθρακα», δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός ΠΕΝ Σωκράτης Φάμελλος, κατά τη διάρκεια του πέμπτου διεθνούς συνεδρίου για τη βιώσιμη διαχείριση στερεών αποβλήτων, ενόψει της κατάθεσης του νομοσχεδίου για την ανακύκλωση το προσεχές διάστημα.
Όπως έκανε γνωστό ο κ. Φάμελλος, σήμερα το 80% των απορριμμάτων της χώρας θάβεται, ενώ «η Ελλάδα ζει στον μεσαίωνα των προστίμων», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά. Ειδικότερα, η χώρα έχει τιμωρηθεί με 80εκατομμύρια ευρώ εξαιτίας των ανεξέλεγκτων χωματερών, ενώ δέκα εκατομμύρια έχει χρεωθεί καθώς δεν υφίσταται καμία εγκατάσταση επικίνδυνων αποβλήτων. Για «τεράστιο πεδίο εργασίας, για την διαχείριση επικίνδυνων βιομηχανικών αποβλήτων», έκανε λόγο ο αναπληρωτής υπουργός, εξαγγέλλοντας τη δημιουργία πέντε εγκαταστάσεων.
Επιπλέον, υπενθύμισε ότι ήδη προσφάτως έχουν διασφαλιστεί περί τα 150 εκατομμύρια για τα έργα της Αττικής, 50-70 εκατομμύρια ευρώ για τα έργα επεξεργασίας της υπόλοιπης Ελλάδας και άλλα 10 εκατομμύρια ευρώ για την επικαιροποίηση των τοπικών σχεδίων διαχείρισης των δήμων. Όπως είπε, στόχος είναι «αντί να πληρώνουμε πρόστιμα, να χρηματοδοτούμε καλές επιδόσεις», προκειμένου να υπάρξουν κίνητρα για τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων.
Επιπλέον στόχος είναι «να μην υπάρχει εισφοροδιαφυγή», καθώς αυτή σήμερα φθάνει το 40%, έτσι ώστε «να πιάνουν τόπο οι πόροι των πολιτών», όπως επεσήμανε ο κ. Φάμελλος, προσθέτοντας ότι στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι «να μετράμε τη διαλογή στους δήμους και να συναρτώνται τα τέλη στη βάση του «pay as you throw». «Δεν μπορεί ο πολίτης που ανακυκλώνει, να μην εισπράττει και οικονομικά και περιβαλλοντικά από την ανακύκλωση», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου ο πρύτανης του ΕΜΠ επεσήμανε ότι «οι περισσότερες σχολές του ΕΜΠ δίνουν έμφαση στη βιώσιμη ανάπτυξη με επίκεντρο τον άνθρωπο». Όπως είπε, «η ανεύρεση οικονομικότερων και αποδοτικότερων λύσεων αποτελεί βασική ανάγκη», προσθέτοντας ότι «η κυκλική οικονομία όχι μόνο περιβαλλοντικά οφέλη αλλά και νέες θέσεις εργασίας».
Σημειώνεται ότι σκοπός του νομοσχεδίου για την ανακύκλωση είναι κατά προτεραιότητα η πρόληψη δημιουργίας αποβλήτων, η προετοιμασία για επαναχρησιμοποίηση, αλλά και η θέσπιση στόχων προετοιμασίας για επαναχρησιμοποίηση και ανακύκλωσης των αποβλήτων συσκευασίας, σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές οδηγίες, από την οποία θα προκύψουν σαφή περιβαλλοντικά, οικονομικά και κοινωνικά οφέλη.
Επιπλέον, στοχεύει στη διασφάλιση ότι πολύτιμα υλικά ανακτώνται μέσω της ορθής διαχείρισης των αποβλήτων, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται ότι τα αξιοποιήσιμα υλικά που περιέχονται στα απόβλητα θα διοχετεύονται ξανά στην οικονομία, συμβάλλοντας έτσι στην κυκλική οικονομία. Ακόμα στόχο αποτελεί η βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων όλων των φορέων που εμπλέκονται στον κύκλο ζωής των αποβλήτων συσκευασιών και άλλων προϊόντων, στην εφαρμογή της αρχής της διευρυμένης ευθύνης των παραγωγών.
Τέλος, με το νομοσχέδιο επιδιώκεται η ενθάρρυνση πρωτοβουλιών συμμετοχής της κοινωνικής οικονομίας και ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ των τοπικών κοινωνιών και των εμπλεκόμενων φορέων στη διαχείριση αποβλήτων, με στόχους κοινωνική συμμετοχή, κοινωνικό έλεγχο και επίτευξη κοινωνικών συναινέσεων.

Πηγή: real.gr

«Μια θάλασσα πλατιά»

Κατηγορία Περιβάλλον | Αναρτήθηκε 18-06-2017 09:18:06 pm | από nskarmoutsos

Παράλιο Άστρος: Σε «ποτάμι» μεταβάλλεται όταν βρέχει η οδός Μυκηνών, η οποία είναι κάθετος στην οδό Άργους -http://wikimapia.org/#lang=el&lat=37.427970&lon=22.761934&z=18&m=b- στον Ατσίγγανο.

Και όπως λέει η Κα Efi Chatziplatsi:

«Μια κακή μέρα...για την οδό Μυκηνών !!
Περιμένοντας εδώ και καιρό, παρ’ όλες τις αιτήσεις μας στον Δήμο ....την ασφαλτόστρωση της οδού και την διευθέτηση των όμβριων. Έως τότε, πως βγαίνουμε από το σπίτι μας όταν βρέχει ??»

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10212753411766233&set=o.1112710715421018&type=3&theater

(Φωτ. 18-6-2017)

«Παλιά μου τέχνη κόσκινο»

Κατηγορία Περιβάλλον | Αναρτήθηκε 18-06-2017 09:26:46 am | από nskarmoutsos

Με την πρώτη βροχή το Δημοτικό Παρκινγκ, στη συμβολή των οδών Δουζένη και Σπετσών στο Παράλιο Άστρος -εδώ http://wikimapia.org/#lang=el&lat=37.415652&lon=22.763919&z=19&m=b-, μετατρέπεται σε λίμνη Μουστού!!

(Φωτ. 18-6-2017, 09.15) 

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» για τα νερά του Ανάβαλου

Κατηγορία Περιβάλλον | Αναρτήθηκε 15-06-2017 10:53:51 am | από nskarmoutsos

Παρέμβαση του επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Νίκου Γόντικα στο ΠεΣυ Πελοποννήσου για την ΜΠΕ για τα νερά του Ανάβαλου

Τρίπολη 14 – 6 – 2017

Προβλέπει σημεία και τέρατα.

1ον Εξαιρεί τα νερά της Λέρνης που είναι φυσικό και καλής ποιότητας νερό και για ύδρευση και το αντικαθιστά με νερό από το εργοστάσιο αφαλάτωσης που θα φτιαχτεί στον Ανάβαλο με ΣΔΙΤ.

2ον Χωρίς καμιά μελέτη για τις επιπτώσεις στον Αργολικό κόλπο, που είναι ένας κλειστός κόλπος, προβλέπονται εργοστάσια αφαλάτωσης και στον Ανάβαλο και στην Κοιλάδα της Ερμιονίδας. Τεράστιες ποσότητες άλμης θα χύνονται στη θάλασσα από τα εργοστάσια αφαλάτωσης, που σίγουρα θα έχουν οδυνηρές συνέπειες στη ζωή στον Αργολικό κόλπο.

3ον Δεν αναφέρεται τίποτα για άρδευση και ύδρευση της Ερμιονίδας από τα νερά του Ανάβαλου, που είναι πάγιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής.

Φαίνεται ότι και στον τομέα της παράδοσης στο κεφάλαιο της διαχείρισης των υδάτινων πόρων της Πελοποννήσου πρωτοπορεί η Περιφέρεια Πελοποννήσου και ο Τατούλης. Αφού ολοκληρώνεται το έγκλημα παράδοσης της διαχείρισης των απορριμμάτων στην ΤΕΡΝΑ, με τη στήριξη των δυνάμεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και το τελείωμα της βρώμικης δουλειάς από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ – Οικολόγων, επιλογή που θα έχει βαριές συνέπειες στην υγεία και στην τσέπη των λαϊκών στρωμάτων και στο περιβάλλον στην Πελοπόννησο. Αφού ολοκληρώνετε αυτή τη δουλειά, τρέχετε το έγκλημα παράδοσης στο ιδιωτικό κεφάλαιο και της διαχείρισης των υδάτινων πόρων που είναι έγκλημα στη νιοστή.

Οι αντιλαϊκές σας επιδιώξεις φάνηκαν με το που αναλάβατε τα ηνία της Πελοποννήσου το 2011, που φέρατε στο ΠεΣυ το μνημόνιο συνεργασίας Περιφέρειας Πελοποννήσου – ΕΥΔΑΠ για τη διαχείριση των υδάτινων πόρων στην Περιφέρεια. Ένα μνημόνιο που ποτέ δεν δώσατε στα μέλη του ΠεΣυ, που υποκλέψατε την ψήφο του ΠεΣυ για να ικανοποιήσετε τις επιδιώξεις των καπιταλιστών, που νιάζονται να βάλουν στο χέρι τα νερά της Πελοποννήσου. Προχωρήσατε αμέσως μετά στη στημένη μελέτη για το εργοστάσιο αφαλάτωσης των νερών του Ανάβαλου που σήμερα συζητάμε. Επίσης το 2013 διαθέσατε 25.000 ευρώ σε ειδικό Συμβούλιο για την υποβολή φακέλου στην Ειδική Υπηρεσία ΣΔΙΤ, που απ’ ότι φαίνεται είναι για το ιδιωτικό εργοστάσιο αφαλάτωσης των νερών του Ανάβαλου για ύδρευση.

Πολύ καλά σχεδιασμένο και μελετημένο το έγκλημα.

Για να υλοποιηθούν αυτοί οι σχεδιασμοί βρίσκονται και οι «επιστήμονες μελετητές», που πληρώθηκαν αδρά (π/υ 735.000 ευρώ συν ΦΠΑ) και χωρίς να εξετάσουν τα υπαρκτά προβλήματα που υπάρχουν όσον αφορά στην ύδρευση και άρδευση στην Αργολίδα και την βελτίωση αυτών που πολλοί φορείς, οι υπηρεσίες και εμείς επανειλημμένα έχουμε επισημάνει και προτείνει. Λένε αυτοί οι επιστήμονες ή εμείς ή το χάος, ή το εργοστάσιο αφαλάτωσης στον Ανάβαλο ή η λειψυδρία και η ερημοποίηση της Αργολίδας. Σαν να μην υπάρχουν τα νερά της Λέρνης και άλλων πηγών και λύσεων, να μην υπάρχουν μέτρα βελτίωσης της ποσότητας και ποιότητας των διαθέσιμων υδάτων. Αυτά τα νερά ας χύνονται στη θάλασσα, αφού θα φτιαχτεί το εργοστάσιο αφαλάτωσης, για να πίνει ο κόσμος βιομηχανοποιημένο νερό.

Και θέλετε αυτή την άποψη να την δεχτούμε και ως επιστημονική. Εκτός αν τα νερά της Λέρνης δοθούν σε ιδιώτη καπιταλιστικό όμιλο για εμφιάλωση;

Ο ένας ιδιώτης το εργοστάσιο αφαλάτωσης των νερών του Ανάβαλου και ο άλλος ιδιώτης τα νερά της Λέρνης.

Τις αντιλαϊκές στοχεύσεις σας για στοχευμένη ΜΠΕ, που να διευκολύνει την παράδοση των νερών του Ανάβαλου στο μεγάλο κεφάλαιο, με την κατασκευή εργοστασίου αφαλάτωσης με ΣΔΙΤ, κυνικά αποκαλύπτει το έγγραφο των μελετητών, που προσπαθεί να αντικρούσει τις τεκμηριωμένες αντιρρήσεις της Υπηρεσίας.

Ενδεικτικά αναφέρει:

Σχετικά με το ότι εξετάζονται μόνο δύο ακραίες εναλλακτικές λύσεις, δηλαδή ή εμείς ή το χάος, ή το εργοστάσιο αφαλάτωσης των νερών του Ανάβαλου ή η ερημοποίηση της Αργολίδας οι μελετητές απαντούν «η εξέταση των εναλλακτικών λύσεων έγινε σύμφωνα με το συμβατικό αντικείμενο της μελέτης».

Σχετικά με την ύδρευση του Δήμου Ερμιονίδας από τα νερά του Ανάβαλου οι μελετητές απαντούν ότι «ούτε στα συμβατικά τεύχη της προκήρυξης της μελέτης, ούτε στη σύμβαση δεν υπάρχει πρόταση εξεύρεσης εναλλακτικών λύσεων» δηλαδή ύδρευσης από τα νερά του Ανάβαλου.

Σχετικά με το ισοζύγιο νερού που προτείνεται να επανεξεταστεί οι μελετητές απαντούν ότι «δεν αποτελεί αντικείμενο της παρούσας περιβαλλοντικής αδειοδότησης» και ας ορίζεται ρητά στο Σχέδιο Διαχείρισης Λεκανών Υδατικού Διαμερίσματος Αν. Πελοποννήσου ότι «απαιτείται επικαιροποίηση των υφιστάμενων έργων και μελετών των αναγκών ύδρευσης και άρδευσης, που συνδέονται με τις πηγές του Ανάβαλου, Λέρνης και Κεφαλόβρυσου».

Τέλος σχετικά με την ειδική Τδρογεωλογική Μελέτη προστασίας της πηγής Ανάβαλου οι μελετητές απαντούν ότι «η εκπόνηση μιας τέτοιας μελέτης δεν εντάσσεται στο συμβατικό αντικείμενο της παρούσας σύμβασης».

Εν κατακλείδι οι μελετητές στο λίγων σελίδων απαντητικό τους σημείωμα, στις τεκμηριωμένα επιστημονικά ενστάσεις των επιστημόνων υπαλλήλων και προϊσταμένων των Υπηρεσιών μας, απαντούν ότι «εμείς πληρωθήκαμε να φτιάξουμε μελέτη για εργοστάσιο αφαλάτωσης των νερών του Ανάβαλου και αυτό τεκμηριώνουμε». Κάτι ανάλογο που έκενε και ο μελετητής για τα σκουπίδια. Το 2009 χωροθετούσε εγκαταστάσεις διαχείρισης των απορριμμάτων της Αργολίδας στα σύνορα Αρκαδίας Αργολίδας και το 2013 ο ίδιος μελετητής με επιστημονικά κριτήρια χωροθετούσε το εργοστάσιο στην Παλιόχουνη στην άλλη άκρη της Αρκαδίας και το ΣΜΑ στην Ν. Κίο. Γιατί απλούστατα έτσι ήθελε η ΤΕΡΝΑ που πλήρωνε τη μελέτη. Να τους χαίρεστε τέτοιους επιστήμονες που μελετούν αλα καρτ και με βάση τις επιθυμίες αυτών που τους πληρώνουν.

Απειλούν τους υπαλλήλους

Και επειδή οι αρμόδιοι υπάλληλοι και προϊστάμενοι των Δ/σεων Περιβάλλοντος της Αργολίδας και της Περιφέρειας σεβόμενοι την θέση τους σαν Δημόσιοι Λειτουργοί και σαν επιστήμονες τεκμηριωμένα διαφωνούν και δεν συναινούν, έρχεται και ο κ. Τατούλης στο περασμένο ΠεΣυ ευθέως και άμεσα να ψέξει και να απειλήσει τους ευσυνείδητους υπαλλήλους και προϊσταμένους. Μην τολμήσετε να υλοποιήσετε τις απειλές σας.

Αναθέσατε στη Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας να εισηγηθεί για περιβαλλοντικά ζητήματα στο ΠεΣυ. Βρώμικο έργο που της έχει ανατεθεί επανειλημμένα όπως με τη διαχείριση των απορριμμάτων, το βιοαέριο στην Τρίπολη, το δρόμο Λίμνη Βουλιαγμένης – Περαχώρα στην Κορινθία κ.α. ρουσφέτια ή συμφέροντα.

Τώρα μέτρα για το νερό

Είναι απαράδεκτο μια περιοχή τόσο πλούσια σε νερό οι κάτοικοι της να μην έχουν εξασφαλισμένη επάρκεια φτηνού και ποιοτικού νερού.

Η υπηρεσία διατυπώνει προτάσεις βελτίωσης της υφιστάμενης κατάστασης που κατά τη γνώμη μας έπρεπε να έχουν γίνει από καιρό, εγώ θα προσθέσω μερικές ακόμη που τις θεωρώ και είναι στοιχειώδης.

Όπως μέτρα προστασίας της πηγής της Λέρνης.

-                   Να υλοποιηθούν οι μελέτες πολλών χρόνων για την κατασκευή αποχετευτικού δικτύου στους Μύλους.

-                   Να απομακρυνθεί το νεκροταφείο που βρίσκεται σε μικρή απόσταση από την πηγή.

-                   Να γίνει περίφραξη και υδρομάστευση της πηγής.

-                   Να γίνουν τα αναγκαία δίκτυα ώστε μεγάλες γεωργικές εκτάσεις στην ευρύτερη περιοχή του Αργολικού κάμπου που σήμερα αρδεύονται με νερό που αντλείται από τον υδροφόρο ορίζοντα των πηγών Λέρνης και Αμυμώνης, να αρδεύονται από τον Ανάβαλο.

Σοβαρά μέτρα εμπλουτισμού του υδροφόρου ορίζοντα με καλή αξιοποίηση προς τούτο των νερών του Κεφαλαρίου.

Καταψηφίζουμε την ΜΠΕ. Καλούμε το λαό της Αργολίδας να πάρει στα δικά του χέρια την υπεράσπιση των υδάτινων πόρων και του Ανάβαλου στην Αργολίδα. Να μην παραδοθούν στο ιδιωτικό κεφάλαιο για κερδοφορία. Να διατεθούν για την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών

Ο Δήμος Βόρειας Κυνουρίας δεν έχει στείλει στοιχεία για τους δασικούς χάρτες

Κατηγορία Περιβάλλον | Αναρτήθηκε 13-06-2017 05:29:48 pm | από nskarmoutsos

Επιστολή στους ΟΤΑ που καθυστερούν να αποστείλουν τα απαραίτητα στοιχεία για τους δασικούς χάρτες έστειλε, σήμερα,  ο Αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος, με τη λήξη του προβλεπόμενου χρόνου υποβολής των σχεδίων οικισμών και των οικιστικών πυκνώσεων, από τους ΟΤΑ στο Κτηματολόγιο.
 
Στην επιστολή του επισημαίνει ότι παρότι έληξε σήμερα η χρονική παράταση που είχε δοθεί με το Νόμο 4467/17, διαπιστώνεται ότι το 42,5% των Δήμων που τους αφορά το θέμα δεν έχουν προβεί στις απαραίτητες νομοθετημένες, εδώ και ένα χρόνο, υποχρεώσεις τους για το έργο των δασικών χαρτών.
Για το λόγο αυτό το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας κατέθεσε πρόσφατα τροπολογία στη Βουλή, που αναμένεται να ψηφιστεί την ερχόμενη εβδομάδα, δίνοντας νέα και τελευταία παράταση για την περίοδο ανάρτησης  των δασικών χαρτών,  έως 27 Ιουλίου 2017.
Συγκεκριμένα, με βάση ανάλυση που έκανε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας διαπίστωσε ότι μέχρι την Παρασκευή 9 Ιουνίου 2017 το 57,5% των Δήμων με ανάρτηση δασικού χάρτη (δηλαδή 69 δήμοι) είχε ολοκληρώσει την ανάρτηση των σχεδίων οικισμών και των οικιστικών πυκνώσεων, όπως προβλέπεται από τον Μάιο του 2016, μετά την ψήφιση του νόμου 4389/2016.
 
Οι υπόλοιποι 51 Δήμοι δεν είχαν προβεί στις ενέργειες που απαιτεί ο νόμος και οι οποίες διασφαλίζουν την κατοικία των δημοτών τους, σε περιοχές εντός σχεδίου και σε περιοχές οικιστικών πυκνώσεων.
 
Ο Αν. ΥΠΕΝ ενημερώνει για πολλοστή φορά και προσωπικά τον/την κάθε Δήμαρχο, ότι :
 

  • η οριοθέτηση στο χάρτη εκ μέρους του δήμου των εγκεκριμένων σχεδίων πόλεως συνεπάγεται αυτόματα τη μη κατάρτιση δασικού χάρτη εντός αυτών των ορίων, ενώ
  • η οριοθέτηση άλλων σχεδίων πόλεως και οικιστικών πυκνώσεων συνεπάγεται αυτόματα τη μη ανάρτηση του δασικού χάρτη εντός αυτών των ορίων και τη μετάθεση της επίλυσης των προβλημάτων δόμησης εντός δασικού χαρακτήρα εκτάσεων σε επόμενο στάδιο.

Με την επιλογή της καθυστέρησης και της άρνησης συνεργασίας  οι Δήμοι δεν διασφαλίζουν τα δικαιώματα των πολιτών τους και τους ωθούν στο δρόμο της υποβολής αντιρρήσεων, υποχρεώνοντάς τους και στην καταβολή διαφόρων ποσών για τις αντιρρήσεις, τα οποία, εφόσον είχαν οριοθετηθεί οι οικισμοί και οι πυκνώσεις,  δεν θα ήταν αναγκαία.
 
Παράλληλα, δυσχεραίνεται και το έργο των Επιτροπών Εξέτασης Αντιρρήσεων που θα υποχρεωθούν να ελέγξουν περιπτώσεις δόμησης, ενώ ο νομοθέτης επέλεξε να εξεταστούν αυτές οι περιοχές με πολεοδομικά και περιβαλλοντικά κριτήρια σε επόμενο χρονικό στάδιο, και να προχωρήσει η κύρωση των δασικών χαρτών στον εκτός οικισμών χώρο.
 
Πρέπει να σημειωθεί ότι πριν την ανάρτηση των δασικών χαρτών, μόλις 3 στους 10 Δήμους είχαν υλοποιήσει τις υποχρεώσεις τους,  όσον αφορά στην οριοθέτηση των οικισμών και των οικιστικών πυκνώσεων επί των δασικών χαρτών, όπως προέβλεπε ο νόμος.
 
Μετά την Εγκύκλιο 151590/331/6.2.2017 του Αν. ΥΠΕΝ και το Νόμο 4467/2017 έχει διπλασιαστεί  η ανταπόκριση των Δήμων. Σε αυτή την κατεύθυνση είχε υπάρξει και συμφωνία του  Αν. Υπουργού με το ΔΣ της ΚΕΔΕ την Μεγάλη Τρίτη 11 Απριλίου 2017. Σημειώνουμε ότι από την μεριά του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχουν υλοποιηθεί όλες οι δεσμεύσεις που συμφωνήθηκαν στο ΔΣ της ΚΕΔΕ.
 
Οι Δήμοι οι οποίοι δεν έχουν ανταποκριθεί μέχρι σήμερα είναι :

1.       ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΕΩΣ

2.       ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΝΗΣ
3.       ΑΝΔΡΑΒΙΔΑΣ-ΚΥΛΛΗΝΗΣ
4.       ΑΝΔΡΙΤΣΑΙΝΑΣ-ΚΡΕΣΤΕΝΩΝ
5.       ΑΡΧΑΙΑΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ
6.       ΒΟΪΟΥ
7.       ΒΟΡΕΙΑΣ ΚΥΝΟΥΡΙΑΣ
8.       ΒΟΡΕΙΩΝ ΤΖΟΥΜΕΡΚΩΝ
9.       ΓΟΡΤΥΝΙΑΣ
10.   ΔΕΛΤΑ
11.   ΔΟΞΑΤΟΥ
12.   ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΝΗΣ
13.   ΔΩΔΩΝΗΣ
14.   ΕΔΕΣΣΗΣ
15.   ΕΛΑΦΟΝΗΣΟΥ
16.   ΕΟΡΔΑΙΑΣ
17.   ΖΑΓΟΡΑΣ-ΜΟΥΡΕΣΙΟΥ
18.   ΖΑΓΟΡΙΟΥ
19.   ΖΑΧΑΡΩΣ
20.   ΙΛΙΟΥ
21.   ΙΣΤΙΑΙΑΣ-ΑΙΔΗΨΟΥ
22.   ΚΑΒΑΛΑΣ
23.   ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
24.   ΚΑΣΣΑΝΔΡΑΣ
25.   ΚΕΡΚΥΡΑΣ
26.   ΚΙΜΩΛΟΥ
27.   ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
28.   ΚΟΝΙΤΣΑΣ
29.   ΜΕΣΣΗΝΗΣ
30.   ΜΕΤΣΟΒΟΥ
31.   ΜΗΛΟΥ
32.   ΜΥΚΟΝΟΥ
33.   ΝΑΥΠΛΙΕΩΝ
34.   ΝΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΤΙΔΑΣ
35.   ΝΟΤΙΑΣ ΚΥΝΟΥΡΙΑΣ
36.   ΝΟΤΙΟΥ ΠΗΛΙΟΥ
37.   ΟΙΧΑΛΙΑΣ
38.   ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
39.   ΠΡΕΒΕΖΗΣ
40.   ΠΥΛΟΥ-ΝΕΣΤΟΡΟΣ
41.   ΠΥΡΓΟΥ
42.   ΣΙΘΩΝΙΑΣ
43.   ΣΙΦΝΟΥ
44.   ΣΚΟΠΕΛΟΥ
45.   ΣΠΑΡΤΗΣ
46.   ΣΠΕΤΣΩΝ
47.   ΣΥΡΟΥ - ΕΡΜΟΥΠΟΛΗΣ
48.   ΤΥΡΝΑΒΟΥ
49.   ΦΑΡΣΑΛΩΝ
50.   ΧΙΟΥ
51.   ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ

Πηγή: arcadiaportal.gr

Τι πρέπει να ξέρω πηγαίνοντας προς την παραλία

Κατηγορία Περιβάλλον | Αναρτήθηκε 14-06-2016 09:03:00 pm | από nskarmoutsos

(Φωτ. κεντρική ακτή Παραλίου Άστρους)

Κουίζ: Ξαπλώστρες καταλαμβάνουν κάθε εκατοστό άμμου, μέχρι το κύμα. Καντίνες με ηχεία, λειτουργούν ως «καφετέριες στην άμμο». Παραλιακά εστιατόρια έχουν βγάλει τραπεζάκια για ρομαντικά δείπνα δίπλα στη θάλασσα. Παραθαλάσσια μπαρ έχουν στήσει εξέδρες και περιφραγμένους χώρους για τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες τους. Ξενοδοχεία διαφημίζουν παραδεισένιες ιδιωτικές παραλίες. Ποιο είναι το κοινό χαρακτηριστικό όλων αυτών των περιπτώσεων; Είναι... η παρανομία.

Η χρήση των αιγιαλών και των παραλιών από τους δήμους και ιδιώτες υπόκειται σε συγκεκριμένες προϋποθέσεις, τις οποίες οφείλουν να τηρούν. Ας δούμε τις βασικότερες από αυτές:

1. Πώς παραχωρείται η χρήση αιγιαλού και παραλίας;

Αιγιαλοί και παραλίες είναι, βάσει του Συντάγματος, δημόσιοι (εκτός συναλλαγής) και κοινόχρηστοι. Κάθε χρόνο, το υπουργείο Οικονομικών εκδίδει μια απόφαση με την οποία παραχωρεί το δικαίωμα απλής χρήσης τους στους δήμους, που με τη σειρά τους μπορεί να το παραχωρήσουν σε ιδιώτες ή δημοτικές επιχειρήσεις. Η παραχώρηση της εκμετάλλευσης χώρου μπροστά από μια τουριστική επιχείρηση (λ.χ. ένα ξενοδοχείο) μπορεί να γίνεται απευθείας, ενώ στις υπόλοιπες περιπτώσεις μέσω δημοπρασίας από τον δήμο.

2. Υπάρχουν ιδιωτικές παραλίες στη χώρα μας;

Οχι. Ακόμα κι αν μια επιχείρηση (λ.χ. ένα ξενοδοχείο) βρίσκεται ακριβώς μπροστά από μια παραλία, οφείλει υποχρεωτικά να διατηρεί ελεύθερη την πρόσβαση των λουομένων (αν η μόνη δίοδος είναι μέσω των εγκαταστάσεών του).

3. Υπό ποιους όρους επιτρέπεται να τοποθετούνται ομπρέλες και ξαπλώστρες;

Η μέγιστη παραχωρούμενη επιφάνεια δεν μπορεί να ξεπερνά το 50% μιας παραλίας. Και η μέγιστη κάλυψη της χρήσης δεν μπορεί να υπερβαίνει το μισό της έκτασης που παραχωρήθηκε: πρέπει να υπάρχουν οριζόντιοι και κάθετοι διάδρομοι μήκους ενός μέτρου. Επιπλέον, οι ξαπλώστρες δεν επιτρέπεται... να είναι «η μία επάνω στην άλλη»: ένα τυπικό σετ (ξαπλώστρα - ομπρέλα - τραπεζάκι) πρέπει κατ’ ελάχιστον να έχει χώρο 5 τετραγωνικών μέτρων.

4. Μπορούν οι ξαπλώστρες να φθάνουν στο κύμα;

Οχι. Υποχρεωτικά πρέπει να διατηρείται απόσταση 5 μέτρων από την τελευταία σειρά από ξαπλώστρες μέχρι τη θάλασσα.

5. Σε μια μεγάλη παραλία μπορούν να υπάρχουν πολλές παραχωρήσεις σε «ομπρελάδες»;

Ναι. Αλλά πρέπει να καταλαμβάνουν έως 500 τ.μ. έκαστος και να διατηρούν ανάμεσά τους ελεύθερη ζώνη 100 μέτρων (και συνολικά να καταλάβουν έως το 50% μιας παραλίας). Η υποχρέωση ελεύθερης ζώνης δεν ισχύει για τις περιπτώσεις χρήσης της παραλίας από τις επιχειρήσεις που βρίσκονται σε επαφή με αυτήν.

6. Τα εστιατόρια «επάνω στο κύμα» είναι παράνομα;

Ναι. Ο νόμος απαγορεύει ρητά την τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων από επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος.

7. Τι ισχύει για τις καντίνες;

Μπορούν να καταλάβουν μέχρι 15 τ.μ. Πρέπει να λειτουργούν με άδεια και να πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές. Δεν επιτρέπεται να έχουν ηχεία και πρέπει να απέχουν 100 μέτρα από τις παραθαλάσσιες επιχειρήσεις (λ.χ. κέντρα αναψυχής, ξενοδοχεία).

8. Επιτρέπονται περιφράξεις επάνω στην άμμο;Κατηγορηματικά όχι. Η παραχώρηση απλής χρήσης δεν ακυρώνει την κοινοχρησία του αγαθού. Επίσης απαγορεύεται οποιαδήποτε κατασκευή που συνδέεται μόνιμα με το έδαφος, όπως οι πακτώσεις με τσιμέντο.

9. Τι ισχύει για τη μουσική;

Απαγορεύεται η τοποθέτηση ηχητικών συστημάτων στον δημόσιο χώρο. Στις περιπτώσεις παραθαλάσσιων επιχειρήσεων, η παραγόμενη στάθμη θορύβου δεν πρέπει να ξεπερνά τα 50 ντεσιμπέλ.

10. Τι ισχύει για τον φωτισμό;

Πρέπει να είναι χαμηλός και περιορισμένος, στο απολύτως αναγκαίο για λόγους ασφαλείας και καθοδήγησης.

11. Αυτά ισχύουν για όλες τις παραλίες;

Ναι, εκτός από τις παραλίες των προστατευόμενων περιοχών (Natura), όπου υπάρχουν πιο συγκεκριμένοι περιορισμοί, όπως η απαγόρευση ισοπέδωσης των αμμοθινών και ο υποχρεωτικός καθημερινός καθαρισμός τους.

Ποιοι είναι υπεύθυνοι για τι

Πού μπορεί να απευθυνθεί ένας πολίτης για να καταγγείλει παρανομίες στη χρήση μιας παραλίας; Τυπικά υπεύθυνοι είναι ο δήμος αλλά και το αρμόδιο Γραφείο Δημόσιας Περιουσίας (οι παλαιές Κτηματικές Υπηρεσίες). Αυτοψίες πρέπει να πραγματοποιούν και οι δύο για την τήρηση των όσων έχουν συμφωνηθεί, επομένως ο πολίτης μπορεί να απευθυνθεί σε οποιονδήποτε από τους δύο. Στην πραγματικότητα βέβαια, επειδή οι μισθώσεις παραλιών γίνονται κατά κανόνα σε τοπικούς επιχειρηματίες, είναι ίσως σοφότερο να απευθυνθεί κάποιος απευθείας στο Γραφείο Δημόσιας Περιουσίας, κάνοντας έγγραφη καταγγελία. Επίσης σε κάποιες περιπτώσεις (λ.χ. ηχορρύπανση) ενδέχεται να εμπλέκεται και η αστυνομία. Ειδικά για τις επιχειρήσεις που ενοικιάζουν μέσα θαλάσσιας αναψυχής, αποκλειστικά υπεύθυνο είναι το Λιμενικό Σώμα, το οποίο ορίζει και τους ειδικούς όρους λειτουργίας τους.

Δυστυχώς, στην πράξη οι έλεγχοι από τις υπηρεσίες στις μισθώσεις είναι ελάχιστες, άλλοτε ελλείψει προσωπικού και άλλοτε ελλείψει βούλησης. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα χώρου εστίασης στη Μύκονο, όπου (παρά τις επαναλαμβανόμενες καταγγελίες) έχει καταπατήσει την παραλία, χτίζοντας κιόσκια, κτίσματα, πέργκολες, τοιχία και ό,τι άλλο εξυπηρετεί την επιχείρηση...

Πηγή: kathimerini.gr

Δήμοι, πυρκαγιές και καθαρισμοί...

Κατηγορία Περιβάλλον | Αναρτήθηκε 04-06-2014 06:16:15 pm | από nskarmoutsos

Μπορεί ο καιρός να κάνει κόλπα, το καλοκαίρι όμως έρχεται ακάθεκτο και μαζί του όλα τα καλά και τα κακά.

Φυσικά αξιοποιούμε πλήρως όλα τα καλά, πλην όμως φροντίζουμε να περιορίζουμε όσο γίνεται τα κακά. Και το χειρότερο, όπως γίνεται αντιληπτό εύκολα, είναι ο κίνδυνος της πυρκαγιάς. Ο οποίος φέτος έχει αυξηθεί σημαντικά καθώς ο καιρός ευνόησε τη βλάστηση και το χορτάρι τραβάει την ανηφόρα.
Ξεκινώντας από τη δική του υποχρέωση, ο δήμος οφείλει να καλέσει με κάθε τρόπο τους πολίτες να καθαρίσουν οικόπεδα και χωράφια με ιδιαίτερο βάρος και προτεραιότητα για αυτά που βρίσκονται σε επαφή με τον οικιστικό ιστό τόσο στην πόλη όσο και στα χωριά. Δεν χρειάζεται να προσπαθήσει πολύ κάποιος για να αντιληφθεί ότι γενικώς έχουμε την τύχη μαζί μας αλλά δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αυτό θα γίνεται αιωνίως. Η επέκταση του οικιστικού ιστού για αγροτικές περιοχές φέρνει σε επαφή σπίτια και χωράφια και οι μεγαλύτερες ζημιές όπως είναι γνωστό γίνονται σε αυτές τις περιπτώσεις.
Τόσα χρόνια οι δήμοι θα έπρεπε να έχουν πλήρη κατάλογο ιδιοκτησιών και ιδιοκτητών ώστε η ειδοποίηση να γίνεται προσωπικά και πριν από την έναρξη της θερμοπυρικής περιόδου, όπως επίσης και ο έλεγχος για το ποιοι και κατά πόσο έχουν προβεί στους αναγκαίους καθαρισμούς.
Βεβαίως η ανάγκη καθαρισμών δεν περιορίζεται στα οικόπεδα και τα κτήματα εντός και περί τον οικιστικό ιστό. Θα πρέπει να συνειδητοποιηθεί ότι αποτελεί υποχρέωση όλων καθώς η πείρα δείχνει ότι η πυρκαγιά με λίγο αέρα επεκτείνεται ταχύτατα και κατατρώει εκτάσεις με πρώτη ύλη τα χορτάρια που μένουν στα χωράφια. Το ίδιο συμβαίνει με τη βλάστηση στους δρόμους, στις άκρες των οποίων πολλές φορές ορθώνονται λόφοι από κλαριά οι οποίοι αποτελούν και το πλέον πρόσφορο μέσο για την επέκταση της πυρκαγιάς, ακόμη και αν το εύρος του δρόμου γενικά δεν θα το επέτρεπε.
Χωρίς πολλά πολλά, οι δήμοι οφείλουν να αναλάβουν δράση τώρα, και δημόσια και κατ’ ιδίαν με τους ιδιοκτήτες, για το καλύτερο δυνατό αντιπυρικό αποτέλεσμα.

Ανακύκλωση με σύνθημα «πληρώνω όσο πετάω»

Κατηγορία Περιβάλλον | Αναρτήθηκε 01-06-2017 09:39:56 am | από nskarmoutsos

Μειωμένα τέλη καθαριότητας στη λογική της εφαρμογής συστημάτων «πληρώνω όσο πετάω» θα πληρώνουν οι δημότες των δήμων, οι οποίοι θα έχουν προχωρήσει σε έργα ανακύκλωσης και διαλογής στην πηγή.

Η διάταξη, η οποία, όπως όλα δείχνουν, θα συμπεριληφθεί στο σχέδιο νόμου για την ανακύκλωση που θα είναι έτοιμο έως τα μέσα Ιουνίου, θα ορίζει ότι η τιμολογιακή πολιτική που θα εφαρμόζει κάθε Φορέας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων και τα τέλη διάθεσης σε ταφή ή επεξεργασίας θα εξαρτώνται άμεσα από την απόδοση του δήμου σε ζητήματα ανακύκλωσης, κάτι το οποίο θα έχει άμεση επίπτωση στον δημότη που θα πληρώνει και μειωμένα τέλη. Οπως επεσήμανε σε χθεσινή του ομιλία ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Σωκράτης Φάμελλος, με τον τρόπο αυτό θα δοθεί ένα κίνητρο και στους ίδιους τους δημότες, προκειμένου να ανακυκλώνουν περισσότερο δεδομένου ότι έως τώρα τα δημοτικά τέλη υπολογίζονταν μόνο με βάση τα τετραγωνικά μέτρα των σπιτιών, ανεξαρτήτως του εάν ο δημότης ανακυκλώνει ή όχι. Οπως επεσήμανε ο κ. Φάμελλος στις επόμενες θεσμικές πρωτοβουλίες του υπουργείου Περιβάλλοντος συμπεριλαμβάνονται:

• Η τροποποίηση του πλαισίου της ανακύκλωσης με σειρά παρεμβάσεων βελτιστοποίησης του έργου της ανακύκλωσης. Στόχος του νέου νόμου θα είναι ο διπλασιασμός της ανακύκλωσης.

• Εκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την ενθάρρυνση χωριστής συλλογής και επεξεργασίας βιοαποβλήτων (οργανικών), καθώς και για διαδικασία και μηχανισμό πιστοποίησης κόμποστ και διαδικασίας κομποστοποίησης.

• Διαμόρφωση θεσμικού πλαισίου αρμοδιοτήτων των δήμων με ανάδειξη του νέου τους ρόλου και των φορέων διαχείρισης στερεών αποβλήτων, ώστε να ξεπεραστούν αδυναμίες και επικαλύψεις, να αναδειχθεί ο ρόλος των δήμων, να ενδυναμωθεί η τεχνογνωσία τους και να καταστούν ικανοί να λειτουργήσουν βιώσιμες μονάδες.

• Η διάθεση των ανακυκλώσιμων στην αγορά και η δυνατότητα πωλήσεών τους από τους ΟΤΑ.

• Εφαρμογή από αρχές 2018 του τέλους ταφής ανεπεξέργαστων ΑΣΑ, σε σύνδεση με τη λειτουργία υποδομών επεξεργασίας αποβλήτων

• Η σύνταξη ενιαίου κανονισμού καθαριότητας για όλους τους δήμους της χώρας και Κανονισμού για τους μεγάλους παραγωγούς. Θα υπάρξει υποχρέωση έως το τέλος του χρόνου να έχουν εφοδιαστεί με ειδικούς καφέ κάδους οι μεγάλοι παραγωγοί (ξενοδοχεία, χώροι εστίασης, λέσχες, αγορές κ.λπ., με στόχο να επεκταθεί και στους δημότες).

Πηγή: ethnos.gr

«Πάγο» στις αυξήσεις στην τιμή του νερού από την Επιτροπή Υδάτων

Κατηγορία Περιβάλλον | Αναρτήθηκε 24-05-2017 09:23:20 am | από nskarmoutsos

«Παγώνει» τις αυξήσεις στην τιμή του νερού για οικιακή ή αγροτική χρήση η Εθνική Επιτροπή Υδάτων. Οπως αποφάσισε, οι αυξήσεις για ανάκτηση του πραγματικού κόστους του νερού, όπως επιβάλλει κοινοτική οδηγία, δεν μπορούν να υπερβαίνουν την αύξηση του ποσοστού του ΑΕΠ της προηγούμενης χρονιάς, η οποία ήταν πέρυσι αρνητική. Με την εφαρμογή των νέων κανόνων πρέπει να σταματήσει και η δωρεάν διάθεση αρδευτικού νερού –όπου αυτή εξακολουθεί να συμβαίνει–, χωρίς όμως να επηρεάζεται η βιωσιμότητα των καλλιεργειών. Η έγκριση του νέου πλαισίου τιμολόγησης αποτελούσε αιρεσιμότητα (προϋπόθεση για ένταξη στο ΕΣΠΑ) στον τομέα των υδάτων.
Το νέο πλαίσιο, το οποίο ενέκριναν οι επτά υπουργοί που συμμετέχουν στην Εθνική Επιτροπή Υδάτων (με επικεφαλής το υπουργείο Περιβάλλοντος, στην αρμοδιότητα του οποίου ανήκουν τα νερά) δίνει τους γενικούς κανόνες κοστολόγησης και τιμολόγησης που πρέπει να ακολουθήσουν τα επόμενα χρόνια όλοι οι πάροχοι νερού: οι ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΔΕΥΑ και λοιπές υπηρεσίες των δήμων για το οικιακό νερό και οι ΓΟΕΒ, ΤΟΕΒ κ.λπ. για το αρδευτικό νερό. Να σημειωθεί ότι η συγκριμένη απόφαση έπρεπε να είχε εκδοθεί από το 2010 και αποτελούσε αιρεσιμότητα για τη χώρα στον τομέα των υδάτων. Οπως εκτιμά το ΥΠΕΝ, η μη εκπλήρωσή της θα σήμαινε απώλεια πόρων, ύψους 1,2 δισ. ευρώ του ΕΣΠΑ, ενώ η δημοσίευσή της «απελευθερώνει» σημαντικές πράξεις προκήρυξης και χρηματοδότησης υποδομών άρδευσης σε όλη την Ελλάδα.
Οπως ορίζει η απόφαση, στην τιμή του νερού πρέπει να συνυπολογίζεται το περιβαλλοντικό κόστος (το οποίο και θα αποδίδεται στο Πράσινο Ταμείο), το «κόστος πόρου» (εκεί όπου ο πόρος υφίσταται μεγάλη πίεση) και γενικώς τα έργα, οι υποδομές και το κόστος λειτουργίας τους. Το περιβαλλοντικό τέλος και το κόστος πόρου προσδιορίzονται κάθε φθινόπωρο από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, με βάση μια γενική μεθοδολογία. Επί της αρχής, τα έσοδα πρέπει να καλύπτουν όχι μόνο τα έξοδα, αλλά το συνολικό κόστος του νερού. Ομως αυξήσεις δεν μπορούν να επιβληθούν άμεσα, καθώς δεν πρέπει να ξεπερνούν το ποσοστό αύξησης του ΑΕΠ.
Επί της αρχής, το νερό ύδρευσης πρέπει να χρεώνεται κλιμακωτά. Η πρώτη κλίμακα θα «αντιστοιχεί στις βασικές ανάγκες διαβίωσης του πληθυσμού» και θα παρέχεται «σε οικονομικά προσιτή τιμή, που μπορεί να προσεγγίζει και τη μηδενική». Μέριμνα επίσης πρέπει να λαμβάνεται για τις ευπαθείς ομάδες, αλλά χωρίς να επιτρέπεται η σπατάλη νερού.
Οσον αφορά στην άρδευση, κάθε νέο οργανωμένο δίκτυο πρέπει υποχρεωτικά να διαθέτει υδρομετρητές. Οσα δεν διαθέτουν πρέπει εντός τριετίας να αποκτήσουν – αν όμως αυτό δεν είναι εφικτό, τότε να καταθέσουν ένα σχέδιο δράσης (που να μην ξεπερνά τα επτά χρόνια). Η δωρεάν παροχή νερού αποκλείεται, ωστόσο η τιμολόγηση του νερού δεν πρέπει «να ανατρέπει τις συνθήκες βιωσιμότητας των αγροτικών χρήσεων». Οπου δεν υπάρχουν υδρομετρητές, ο πάροχος πρέπει να χρεώνει εκτιμώντας την ποσότητα που καταναλώθηκε κατά έκταση γης και καλλιέργεια. Οι αγρότες που θα εφαρμόζουν καλές πρακτικές άρδευσης δεν θα επιβαρύνονται με περιβαλλοντικά τέλη, ενώ από την καταβολή περιβαλλοντικών τελών θα εξαιρούνται οι πιο αδύναμοι οικονομικά.
Γενικά, οι αλλαγές δεν αναμένονται σύντομα, καθώς τα περιβαλλοντικά τέλη δεν θα επιβληθούν πριν από την αναθεώρηση των σχεδίων διαχείρισης των λεκανών απορροής (το νωρίτερο το 2018, ενδεχομένως και αργότερα). Το νέο πλαίσιο συνεπάγεται ότι τόσο οι ΔΕΥΑ όσο και οι ΤΟΕΒ πρέπει να πάψουν να χρησιμοποιούνται ως «εργαλεία» παροχών και πρέπει να τιμολογούν το νερό πιο κοντά στην πραγματικότητα (κάτι που σε ορισμένες περιοχές, όπως, λ.χ., στα νησιά όπου υπάρχει σοβαρό έλλειμμα νερού δεν ήταν ο κανόνας).

Πηγή: kathimerini.gr

Ο Δεματοποιητής του Δήμου Βόρειας Κυνουρίας

Κατηγορία Περιβάλλον | Αναρτήθηκε 17-05-2017 03:35:15 pm | από nskarmoutsos

Η μονάδα διαχείρισης απορριμμάτων -Δεματοποιητής- του Δήμου Βόρειας Κυνουρίας, στη περιοχή του χειμάρρου Τάνου -εδώ http://wikimapia.org/#lang=el&lat=37.420464&lon=22.740026&z=17&m=b-, γλάροι κάθονται πάνω στη σκεπασμένη χωματερή.

(Φωτ. 17-5-2017, 13.30) 

Προηγούμενες αναρτήσεις