Παράλιο Άστρος
logo: Το Άστρος της Θαλάσσης
Αναζήτηση Go

Οι δήμοι θα πληρώσουν για τις χωματερές

Κατηγορία Περιβάλλον | Αναρτήθηκε 03-11-2017 08:18:19 pm | από nskarmoutsos

Τον «λογαριασμό» για τις παράνομες χωματερές στέλνει στους δήμους –και σε δύο περιφέρειες– η πολιτεία. Κάνοντας την απειλή ετών πράξη, τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Εσωτερικών προχώρησαν στον επιμερισμό των πρώτων 37,1 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχούν στα πρόστιμα των τριών πρώτων εξαμήνων, και μόλις αυτά υπογραφούν από τον υπουργό Εσωτερικών θα παρακρατηθούν από την τακτική επιχορήγηση των δήμων. Με τον τρόπο αυτό η πολιτεία ασκεί ευθέως πίεση και στις 41 περιοχές που ακόμα διαθέτουν ενεργές χωματερές, προκειμένου να καταλήξουν σε μια νόμιμη λύση για τη διαχείριση των απορριμμάτων τους.

Η δυνατότητα καταλογισμού στους υπαίτιους (δήμους, περιφέρειες) των προστίμων που πληρώνει η χώρα για τις παράνομες χωματερές, τα λύματα και τα επικίνδυνα απόβλητα έχει θεσμοθετηθεί ήδη από το 2012 (ν. 4042/12). Η διαδικασία εξειδικεύθηκε το 2014 με κοινή απόφαση των Περιβάλλοντος, Εσωτερικών και Οικονομικών (ΦΕΚ 2123Β), αλλά δεν είχε μέχρι σήμερα ενεργοποιηθεί. Ωστόσο, αυτό δείχνει να αλλάζει. Στις αρχές του έτους (συγκεκριμένα τον Φεβρουάριο), το υπουργείο Περιβάλλοντος (Γενική Γραμματεία Περιβάλλοντος) απέστειλε στις αποκεντρωμένες διοικήσεις όλης της χώρας τη λίστα των προστίμων, ζητώντας τον επιμερισμό τους στους υπαίτιους. Η λίστα εστάλη στο υπουργείο Εσωτερικών (στη Γενική Γραμματεία Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων) τον Σεπτέμβριο και πριν από λίγες ημέρες εγκρίθηκε και εστάλη προς υπογραφή στον υπουργό Εσωτερικών Παναγιώτη Σκουρλέτη. Σύμφωνα με τον νόμο, το «μερίδιο» κάθε δήμου ή περιφέρειας από τα πρόστιμα θα παρακρατηθεί από την τακτική τους χρηματοδότηση.

Η εισήγηση των δύο συναρμόδιων για το θέμα των απορριμμάτων υπουργείων αφορά την κατανομή του κατ’ αποκοπήν προστίμου (10 εκατ. ευρώ) και των τριών πρώτων εξαμήνων της χρηματικής ποινής (η οποία υπολογίζεται με βάση τον αριθμό των παράνομων χωματερών που παρέμεναν στην εξεταζόμενη περίοδο ενεργές ή είχαν κλείσει αλλά δεν είχαν ακόμα αποκατασταθεί). Η χρηματική ποινή ήταν 10,36 εκατ. ευρώ για το πρώτο εξάμηνο (2.12.14-2.6.15, αρχικά 14 εκατ. ευρώ τα οποία μειώθηκαν την τελευταία στιγμή χάρη στις προσπάθειες της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων), 9,92 εκατ. ευρώ για το δεύτερο εξάμηνο (έως 2.12.15) και 6,88 εκατ. ευρώ για το τρίτο εξάμηνο (έως 2.6.16): συνολικά, μαζί με το κατ’ αποκοπήν πρόστιμο των 10 εκατ. ευρώ ανέρχεται σε 37,1 εκατ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι μέχρι στιγμής οι ελληνικές αρχές έχουν πληρώσει συνολικά 45,44 εκατ. ευρώ σε ευρωπρόστιμα για τις χωματερές (4,52 εκατ. ευρώ το τέταρτο εξάμηνο και 3,76 εκατ. ευρώ το πέμπτο εξάμηνο), ενώ ο υπολογισμός της επόμενης χρηματικής ποινής θα γίνει τον Δεκέμβριο.

Ποιοι πληρώνουν

Ποιοι δήμοι θα πληρώσουν; Ολοι οι δήμοι οι οποίοι λειτουργούσαν τις 290 παράνομες χωματερές για τις οποίες καταδικαστήκαμε από το Ευρωδικαστήριο στις 2 Δεκεμβρίου 2014. Στον επιμερισμό που πραγματοποίησαν τα υπουργεία, το ανωτέρω ποσό που θα καταβάλει ο κάθε ΟΤΑ είναι 320.000 ευρώ ανά παράνομη χωματερή (80.000 ευρώ ως «συμμετοχή» στο κατ’ αποκοπή πρόστιμο και από 80.000 ευρώ για κάθε εξάμηνο που η χωματερή παρέμενε ενεργή). Κάποιοι δήμοι βέβαια είχαν περισσότερες από μία. Για παράδειγμα, όταν καταδικάστηκε η χώρα μας:

• Ο Δήμος Τρίπολης διέθετε οκτώ παράνομες χωματερές, στα δημοτικά διαμερίσματα Κορυθίου, Μαντίνειας, Σκιρίτιδας, Τεγέας, Φαλάνθου (2), Τρίπολης και Λεβιδίου.

• Ο Δήμος Αργους - Μυκηνών διέθετε επτά παράνομες χωματερές· τρεις στις Μυκήνες και από έναν στα δημοτικά διαμερίσματα Κουτσοποδίου, Λέρνας, Αλέας και Αχλαδόκαμπου.

• Ο Δήμος Μεσσήνης διέθετε επτά παράνομες χωματερές (Αιπείας, Ανδρούσης, Αριστομένους, Ιθώμης, Μεσσήνης, Πεταλιδίου, Τρικόρφου).

• Από έξι χωματερές διέθεταν οι Δήμοι Σιντικής Σερρών, Κορινθίων.

• Από πέντε χωματερές οι Δήμοι Λαγκαδά Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Γορτυνίας Αρκαδίας, Ευρώτα Λακωνίας, Τριφυλλίας Μεσσηνίας.

• Από τέσσερις χωματερές οι Δήμοι Πέλλας, Αριστοτέλη Χαλκιδικής, Ερμιονίδας Αργολίδας, Σπάρτης.

• Από τρεις χωματερές οι Δήμοι Νάουσας Ημαθίας, Αμφίπολης Σερρών, Νέας Ζίχνης Σερρών, Βόλβης Θεσσαλονίκης, Νότιας Κυνουρίας Αρκαδίας, Επιδαύρου Αργολίδας, Πύλου - Νέστορος Μεσσηνίας, Χαλκιδέων, Ικαρίας, Τήνου.

Eξαιρέσεις

Να σημειωθεί ότι στις περιφέρειες Πελοποννήσου και Αττικής, οι δήμοι θα πληρώσουν το 40% του προστίμου και το υπόλοιπο 60% η Περιφέρεια (στην Αττική ΕΣΔΝΑ), καθώς σε αυτές είχε μεταβιβαστεί η ευθύνη για το κλείσιμο και την αποκατάσταση των χωματερών. Επομένως, το «βάρος» ειδικά για τους πολυπαραβάτες δήμους της Πελοποννήσου θα είναι πιο ελαφρύ. Το πρόστιμο είναι επίσης μισό αν η χωματερή είχε κλείσει αλλά δεν είχε αποκατασταθεί και μηδενίζεται όταν κλείσει η υπόθεση.

Το ερώτημα βέβαια είναι αν τελικά θα υπογράψει την απόφαση καταλογισμού ο υπουργός Εσωτερικών, ή θα επιλέξει... να την αφήσει για τον διάδοχό του, όπως οι πέντε προκάτοχοί του από το 2012.

Ξαναχρησιμοποιούν κλειστούς ΧΑΔΑ

Στις 41 ανέρχονται σήμερα οι παράνομες χωματερές. Το αξιοσημείωτο είναι ότι οι 21 από αυτές είναι χωματερές που έκλεισαν και έχουν αποκατασταθεί, αλλά... επαναχρησιμοποιούνται· οι 17 εξ αυτών στην Πελοπόννησο. Πολλές ακόμα «ξεφυτρώνουν» ανά διαστήματα σε διάφορα σημεία της χώρας, όχι πλέον όπως στο παρελθόν, αλλά ως περιστασιακός χώρος απόθεσης: κοινώς, όπου βολεύει.

Σύμφωνα με τον επίσημο κατάλογο του υπουργείου Περιβάλλοντος, σήμερα σε λειτουργία παραμένουν 20 χωματερές: οι οκτώ στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, οι πέντε στην Πελοπόννησο, οι τρεις στη (νησιωτική) Αττική, οι δύο στο Βόρειο Αιγαίο και από μία στη Στερεά Ελλάδα και στην Ανατολική Μακεδονία - Θράκη.

Σε αυτές πρέπει να προστεθούν οι 21 που έκλεισαν και αποκαταστάθηκαν, αλλά, ελλείψει νόμιμων χώρων διάθεσης, οι δήμοι αποφάσισαν να τις ξαναχρησιμοποιήσουν: οι 17 βρίσκονται στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, οι δύο στη Στερεά Ελλάδα και από μία στις Περιφέρειες Νοτίου Αιγαίου και Δυτικής Ελλάδας. Τέλος, ο κατάλογος περιλαμβάνει και 33 χωματερές που έκλεισαν, αλλά δεν έχουν ακόμα αποκατασταθεί: οι εννέα στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου, οι επτά στην Αττική, οι πέντε στην Πελοπόννησο, οι τέσσερις στην Κεντρική Μακεδονία, οι τρεις στη Στερεά Ελλάδα, από δύο στα νησιά του Βορείου Αιγαίου και στη Δυτική Ελλάδα και μία στα νησιά του Ιονίου.

Αυτές είναι οι «επίσημες» χωματερές, δηλαδή όσες βασίζονται στον κατάλογο της ευρω-καταδίκης του 2014. Εκτοτε και δεδομένης της πίεσης που έχει ασκηθεί για το κλείσιμο των παλαιών χωματερών, ορισμένοι δήμοι προχωρούν στη δημιουργία νέων, επιλέγοντας μια διαφορετική οδό: εγκαταλείπουν τα σκουπίδια σε διαφορετικά σημεία κάθε φορά, μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα. Ανάλογες καταγγελίες φθάνουν συνεχώς στα υπουργεία, στους επιθεωρητές Περιβάλλοντος, σε περιφέρειες με μεγάλο πρόβλημα και σε μη κυβερνητικές οργανώσεις. Να σημειωθεί ότι την περίοδο αυτή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μελετά καταγγελία για τη διαχείριση των απορριμμάτων στην Τρίπολη, με την υπόθεση να βρίσκεται ένα βήμα πριν από την έναρξη της διαδικασίας που οδηγεί στο Ευρωδικαστήριο.

Πηγή: kathimerini.gr

Παρέμβαση του εκπροσώπου της Λαϊκής Συσπείρωσης Τάκη Αδάμη στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Β. Κυνουρίας για την διαχείριση των απορριμμάτων

Κατηγορία Περιβάλλον | Αναρτήθηκε 30-10-2017 10:57:31 am | από nskarmoutsos

Δελτίο τύπου

Το έγκλημα της παράδοσης της διαχείρισης των απορριμμάτων της Περιφέρειας Πελοποννήσου στο μεγάλο κεφάλαιο το ετοίμασαν οι κυβερνήσεις της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ σε αγαστή συνεργασία με τον κ. Τατούλη.

Η ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) εξασφαλίζει εγγυημένη μακροχρόνια κερδοφορία για την ΤΕΡΝΑ με βαρύ περιβαλλοντικό και οικονομικό κόστος για τα λαϊκά στρώματα. Για κάθε τόνο απορριμμάτων που θα πηγαίνει στην πόρτα της ΤΕΡΝΑ θα πληρώνουμε 80,5 Ευρώ συν Φ.Π.Α. συν κόστος μεταφοράς συν ρήτρες ποιότητας και ποσότητας, για 28 ολόκληρα χρόνια και βλέπουμε. Στα πανηγύρια που οργάνωσε η Περιφέρεια Πελοποννήσου όταν αναδείχτηκε η ΤΕΡΝΑ ανάδοχος του έργου, συμμετείχε το μισό υπουργικό συμβούλιο της κυβέρνησης Ν.Δ. ΠΑΣΟΚ.

Τώρα που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ μαζί με τον κ. Τατούλη και τον πρόεδρο του ΦΟΔΣΑ ολοκληρώνει τη βρώμικη δουλειά, οι βουλευτές Πελοποννήσου της Ν.Δ. προσπαθούν να κρύψουν τις βαριές ευθύνες τους με επερωτήσεις κατά του εκλεκτού τους κ. Τατούλη, ουσιαστικά κάνουν επερωτήσεις κατά του εαυτού τους.

Βέβαια κανείς δεν γνωρίζει την τύχη αυτών των επερωτήσεων.

Σε σύσκεψη που έγινε στις αρχές Απριλίου στο Μέγαρο Μαξίμου υπό την προεδρία του κ. Φλαμπουράρη, συμμετείχαν 5 υπουργοί της κυβέρνησης, 2 Γενικοί γραμματείς, ο κ. Τατούλης, η κ. Νικολάκου και ο πρόεδρος του ΦΟΔΣΑ και Δήμαρχος Ευρώτα κ. Γρυπιώτης, όπου εκφράστηκε κοινή βούληση να ολοκληρωθεί το έργο.

Στις 12-9-2017 συνεδρίασε το Διοικητικό Συμβούλιο του ΦΟΔΣΑ και με διάφορες μεθοδεύσεις αποφάσισαν με ισχνή πλειοψηφία (22 στους 53) να υπογράψουν Προγραμματική Σύμβαση με την Περιφέρεια για την υλοποίηση της ΣΔΙΤ. Από αυτή τη συνεδρίαση απουσίαζαν φανατικοί διαφωνούντες, άλλοι που ήταν εκεί αποχώρησαν και δεν καταψήφισαν την πρόταση.

Οι δυνάμεις της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ, στο ΦΟΔΣΑ πρωταγωνίστησαν στη διαμόρφωση της εγκληματικής απόφασης που απάλλαξε την κυβέρνηση από την ανάγκη να κάνει νομοθετική ρύθμιση που θα είχε επικοινωνιακό κόστος.

Έφτασαν στο σημείο, ο Νεοδημοκράτης κ. Αργειτάκος από το Δήμο Σπάρτης και ο Πασόκος κ. Τσιριγώτης από το Δήμο Μεγαλόπολης, να ψηφίσουν ΥΠΕΡ της Προγραμματικής Σύμβασης παρότι είχαν ομόφωνες αποφάσεις των Δημοτικών τους Συμβουλίων ΚΑΤΑ της ΣΔΙΤ.

Νωρίτερα το καλοκαίρι ο βουλευτής Αρκαδίας του ΠΑΣΟΚ είχε ταχτεί με δηλώσεις του ΥΠΕΡ της ΣΔΙΤ.

Στις 20-9-2017 συνεδρίασε το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου και με εξίσου απαράδεκτες μεθοδεύσεις με ακόμη πιο ισχνή πλειοψηφία 18 στους 51 αποφάσισε ΥΠΕΡ της Προγραμματικής Σύμβασης.

Όλοι δουλεύουν για την ΤΕΡΝΑ.

Στα 174,3 εκατομμύρια Ευρώ της Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ για τις εγκαταστάσεις της ΤΕΡΝΑ προστέθηκαν άλλα 103,35 εκατομμύρια Ευρώ από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ για την ενδιάμεση διαχείριση ενώ υπάρχουν εξαγγελίες και για πανοπροίκια (π.χ. να δοθεί με απευθείας ανάθεση στην ΤΕΡΝΑ η κατασκευή και άλλων ΣΜΑ που θα πληρώσει το κράτος). Τη στιγμή που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με τον δύο φορές εκλεκτό της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ κ. Τατούλη και τον κ. Γρυπιώτη ολοκληρώνουν τη βρώμικη δουλειά, εσείς εμφανίζεστε ως δήθεν διαφωνούντες.

Ποια είναι η διαφωνία σας; Διαφωνείτε με την παράδοση της διαχείρισης των απορριμμάτων στους ιδιώτες, που για να κερδίζουν αυτοί θα πληρώνουν χοντρά οι δημότες;

Όχι βέβαια, στην επιλογή εργολάβου διαφωνείτε όλα στους εργολάβους τα δώσατε.

Κοροϊδεύετε τον κόσμο, η πλειοψηφία του Δήμου Βόρειας Κυνουρίας, είστε από τους πρώτους που κάνατε πράξη τους σχεδιασμούς της ΤΕΡΝΑ για την ενδιάμεση – Προσωρινή διαχείριση.

Στη συνεδρίαση του Δ.Σ στις 3-10-2014 αποφασίσατε να αγοράσετε οικόπεδο για να βάλετε το δεματοποιητή και άλλες εγκαταστάσεις για την ενδιάμεση διαχείριση.

Προκλητικά προεδρείο και πλειοψηφία αρνηθήκατε παράνομα να μπει σε ψηφοφορία η προτασή μου «να ζητήσουμε από την Κυβέρνηση και την Περιφέρεια, τα στοιχεία που διαμορφώνουν το κόστος διαχείρισης των απορριμμάτων, να ξέρει ο Δήμος την ποσότητα που υποχρεώνεται από τη ΣΔΙΤ να παραδίδει κάθε χρόνο στην ΤΕΡΝΑ και άλλα στοιχεία».

Η απάντησή σας ήταν ότι αυτά δεν ενδιαφέρουν το Δήμο.

Σας ενδιέφερε μόνο η υλοποίηση των σχεδιασμών της ΤΕΡΝΑ. 

Με χρήματα του κράτους της Περιφέρεις και του Δήμου, φτιάξατε τις εγκαταστάσεις προσωρινής διαχείρισης για να συγκεντρώνονται τα σκουπίδια μέχρι που να ολοκληρώσει η ΤΕΡΝΑ τις δικές της εγκαταστάσεις.

Γιατί κρύβετε ότι η Άδεια Εκτέλεσης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) αναφέρει ρητά ότι ισχύει μέχρι να λειτουργήσουν οι εγκαταστάσεις της ΤΕΡΝΑ; Αυτή η διάταξη είναι και στην ΑΕΠΟ του Δήμου Καλαμάτας και του Άργους – Μυκηνών, σε όλους τους Δήμους. Με τον κ. Τατούλη που τάχατες σκοτώνεστε, συνεργάζεστε μια χαρά για τις δουλειές της ΤΕΡΝΑ. Ο κ. Τατούλης δεν σας έδωσε τον δεματοποιητή;

Δεν είναι μόνο ότι  έχετε διαλύσει τις υπηρεσίες καθαριότητας και έχετε δώσει την αποκομιδή των απορριμμάτων του Δήμου σε ιδιώτες με υψηλό κόστος, δώσατε σε ιδιώτες και τις εγκαταστάσεις προσωρινής διαχείρισης και μάλιστα με όρους εξασφαλισμένης κερδοφορίας του.

Στις εγκαταστάσεις του Δήμου, πληρώνετε στον εργολάβο 65 Ευρώ για κάθε τόνο απορριμμάτων, του πληρώνετε το Φ.Π.Α., του πληρώνετε ακόμη και το ρεύμα κι’ από πάνω καρπώνεται τα ανακυκλώσιμα και ότι άλλο ξεδιαλέξει.

Τι κάνει ο εργολάβος; Φτιάχνει βουνά από δεματοποιημένα και χύμα απορρίμματα, ο χώρος της προσωρινής διαχείρισης είναι ουσιαστικά ανοιχτή χωματερή και για να φύγουν τα σκουπίδια από εκεί (όποτε φύγουν και αν φύγουν) θα πληρώσουμε πάλι στην ΤΕΡΝΑ τεράστια ποσά, συν έξοδα μεταφοράς, συν Φ.Π.Α. για όλα αυτά. Το παράδειγμα των Διδύμων είναι αδιάψευστος μάρτυρας.

Λειτουργείτε κοντά δύο χρόνια αυτή την αθλιότητα και δεν έχετε ακόμη ενημερώσει το Δημοτικό Συμβούλιο πόσο μας κοστίζει.

Κυρίες και κύριοι η λύση του προβλήματος δεν βρίσκεται στην επιλογή εργολάβου αλλά σε μια διαχείριση απαλλαγμένη από το κέρδος.

Γι’ αυτό προτείνω η διαχείριση των απορριμμάτων να γίνεται μέσα από Ενιαίο Δημόσιο Φορέα, χωρίς καμιά ανάμειξη ιδιωτών, για να μπορούν οι Δήμοι να κάνουν την διαχείριση προς όφελος των δημοτών. Όταν λέμε δημόσιο σύστημα διαχείρισης απορριμμάτων εννοούμε για 100% δημόσιο, όπου όλες οι υποδομές, τα εφόδια, τα πάντα θα ανήκουν στο κράτος χωρίς καμιά επιβάρυνση των δημοτών, με μόνιμο προσωπικό με πλήρη δικαιώματα. Ο φορέας αυτός θα κάνει τις χωροθετήσεις με άκρως επιστημονικά κριτήρια, και θα χρησιμοποιήσει την αιχμή της σύγχρονης τεχνολογίας στις μεθόδους διαχείρισης των απορριμμάτων ελαχιστοποιώντας τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και μεγιστοποιώντας τα οικονομικά οφέλη για λογαριασμό των λαϊκών στρωμάτων.

WWF: Τραγικές ολιγωρίες στην Πελοπόννησο με τη διαχείριση των απορριμμάτων

Κατηγορία Περιβάλλον | Αναρτήθηκε 24-10-2017 09:41:43 am | από nskarmoutsos

Tη 13η ετήσια έκθεση «Νόμος και περιβάλλον στην Ελλάδα: Έκθεση 2017 για την εφαρμογή της περιβαλλοντικής νομοθεσίας», παρουσίασε το WWF Ελλάς. Στην έκθεση περιγράφονται οι τραγικές ολιγωρίες που έχουν σημειωθεί στην Πελοπόννησο σχετικά με τη διαχείριση των απορριμμάτων.
Συγκεκριμένα στην έκθεση σημειώνεται: «Για άλλη μια χρονιά, τα πρόστιμα που καλείται εν μέσω κρίσης να πληρώσει η Ελλάδα αποτελούν απόδειξη της απουσίας ουσιαστικής περιβαλλοντικής πολιτικής, καθώς και ορθής εφαρμογής της. Δυστυχώς, η διπλή δεύτερη θέση της Ελλάδας για μη συμμόρφωση σε αποφάσεις του Δικαστηρίου της ΕΕ και για τον αριθμό υποθέσεων που εκκρεμούν λόγω παραβιάσεων του περιβαλλοντικού δικαίου της ΕΕ, φαίνεται να παγιώνεται στον χρόνο, δημιουργώντας αρνητικές συνθήκες με σημαντική οικονομική διάσταση. Χαρακτηριστικά, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, η Ελλάδα έχει πληρώσει περισσότερα από 37,3 εκατ. ευρώ σε πρόστιμα για μη συμμόρφωση με την απόφαση του ΔΕΕ για τις χωματερές».
Περιφέρεια Πελοποννήσου
Σύμφωνα με τη WWF στην Περιφέρεια Πελοποννήσου ξεχωρίζει ο μεγαλύτερος όγκος διοικητικών κυρώσεων σε δημοτικές αρχές και δημοτικές επιχειρήσεις για παράνομη διαχείριση αποβλήτων και λειτουργία χώρων ανεξέλεγκτης διάθεσης αποβλήτων (ΧΑΔΑ). Αρκετές αποφάσεις αφορούσαν τη μη σύννομη διάθεση αποβλήτων από εταιρείες παραγωγής χυμών και βεβαίως το διαχρονικό ζήτημα της παράνομης διάθεσης σε φυσικά οικοσυστήματα των αποβλήτων ελαιοτριβείων (κατσίγαρου).
«Ερωτηματικά ωστόσο δημιουργούνται» σημειώνεται σε άλλο σημείο της έκθεσης «σχετικά με την κατάληξη των απορριμμάτων σε περιοχές που κλείνουν οι ΧΑΔΑ αλλά δεν διαθέτουν ακόμα ΧΥΤΑ ή άλλους νόμιμους χώρους διάθεσης και επεξεργασίας αποβλήτων, πράγμα που αφορά κυρίως την Πελοπόννησο».
Στον παρακάτω πίνακα παρατίθενται τα στοιχεία (πρόστιμα) που διέθεσε προς το WWF Ελλάς η αποκεντρωμένη διοίκηση Πελοποννήσου. Σύμφωνα με την Έκθεση στην Πελοπόννησο έχουν επιβληθεί τα υψηλότερα πρόστιμα στην Ελλάδα:

Οι καθυστερήσεις στην Πελοπόννησο
Ενδιαφέρον έχει η έκθεση της WWF και σε σχέση με τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην επίλυση του προβλήματος της διαχείρισης των απορριμμάτων στην Πελοπόννησο:
«Τη μεγαλύτερη καθυστέρηση παρουσίασε η κύρωση του ΠΕΣΔΑ Πελοποννήσου, καθώς η πολυετής και ταραχώδης πορεία της διαχείρισης των απορριμμάτων στην Περιφέρεια Πελοποννήσου συνεχίστηκε και κατά τη διάρκεια αυτής της χρονιάς. Μετά το πράσινο φως για τη νομιμότητα του ΠΕΣΔΑ Πελοποννήσου από το Ελεγκτικό Συνέδριο τον Ιούλιο του 2016, το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου, κατόπιν επεισοδιακής συνεδρίασης, ενέκρινε τη στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) του ΠΕΣΔΑ στις 23 Νοεμβρίου 2016. Η κυβέρνηση έπραξε το ίδιο στις 30 Δεκεμβρίου 2016 με κ.υ.α των υπουργείων Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εσωτερικών και Οικονομίας και Ανάπτυξης. Η απόφαση αυτή έθεσε τους δήμους -μέσω του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ)- ως αρχή σχεδιασμού του ΠΕΣΔΑ. Από την άλλη μεριά, έθεσε και όριο στη δυναμικότητα των αποκεντρωμένων μονάδων επεξεργασίας αποβλήτων (ΜΕΑ) των δήμων, δηλαδή αυτών πέραν των τριών κεντρικών του ΠΕΣΔΑ, ώστε η λειτουργία τους να μη «συνεπάγεται μείωση της συνολικής ποσότητας ΑΣΑ που θα καταλήγουν στις κεντρικές μονάδες ΜΕΑ σε λιγότερους από 100.000 tn /έτος». Υπενθυμίζεται ότι οι 100.000 tn /έτος αποτελούν την ελάχιστη εγγυημένη ποσότητα για τον ανάδοχο της κατασκευής και λειτουργίας των τριών κεντρικών ΜΕΑ με βάση τη συμφωνία της Διυπουργική Επιτροπή με την ανάδοχο εταιρία τον Φεβρουάριο του 2016.
Η επόμενη μάχη για τα απορρίμματα της Πελοποννήσου διεξήχθη στο Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου στις 20 Φεβρουαρίου του 2017 όπου τελικά εγκρίθηκε το ΠΕΣΔΑ, ανοίγοντας τον δρόμο για την ένταξη του έργου στο ΠΕΠ Πελοποννήσου. Ωστόσο νέα καθυστέρηση προκλήθηκε από τον ΦΟΔΣΑ ο οποίος, λόγω των πολλών αντιδράσεων δημάρχων, αρνήθηκε να υπογράψει την προγραμματική σύμβαση που ορίζει τις ευθύνες και τις υποχρεώσεις των δήμων που θα προκύψουν με την ανάθεση της διαχείρισης των απορριμμάτων στον ιδιώτη. Παράλληλα έθεσε ως προϋπόθεση την έγκριση του ΠΕΣΔΑ από την κυβέρνηση, η οποία ήρθε με καθυστέρηση μηνών, τον Ιούνιο του 2017 με κ.υ.α. του Υπουργού Εσωτερικών και του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Τελικά, στις 12 Σεπτεμβρίου 2017 συνεδρίασε το Διοικητικό Συμβούλιο του ΦΟΔΣΑ Πελοποννήσου όπου, με 22 ψήφους υπέρ και 17 κατά, ενέκρινε την προγραμματική σύμβαση με την Περιφέρεια Πελοποννήσου για την υλοποίηση των έργων κεντρικής διαχείρισης που περιλαμβάνονται στον αναθεωρημένο ΠΕΣΔΑ Πελοποννήσου. Στις 20 Σεπτεμβρίου το κείμενο εγκρίθηκε και από το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου, παρά τις έντονες αντιδράσεις και διαφωνίες. Μετά την έγκριση του κειμένου από το Ελεγκτικό Συνέδριο, αναμένεται να ακολουθήσει η υπογραφή της σύμβασης με την ανάδοχο εταιρία (ΤΕΡΝΑ) που επικράτησε στον διαγωνισμό».

Οι προσπάθειες των δήμων της Ελλάδας προκειμένου να αυξηθεί το ποσοστό της ανακύκλωσης

Κατηγορία Περιβάλλον | Αναρτήθηκε 22-10-2017 08:59:05 am | από nskarmoutsos

Στον δρόμο της ανακύκλωσης βαδίζουν τα τελευταία χρόνια οι δήμοι της Ελλάδας, άλλοι με πιο γοργά άλλοι με πιο διστακτικά βήματα, υποχρεωμένοι πάντως πλέον να εντείνουν την προσπάθεια καθώς στη χώρα μας το 81% των απορριμμάτων εξακολουθούν να θάβονται.

Το ΑΠΕ-ΜΠΕ καταγράφει προσπάθειες τοπικών κοινωνιών, το επίπεδο που έχουν φτάσει -άλλοτε ικανοποιητικό άλλοτε όχι- και τις ανάγκες που έχουν για να γίνουν πιο αποτελεσματικές στον συγκεκριμένο τομέα.

Αφορμή στάθηκε το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που προσαρμόζει στην ελληνική νομοθεσία την κοινοτική οδηγία για την εναλλακτική διαχείριση των συσκευασιών και άλλων προϊόντων, καθώς και τη ρύθμιση θεμάτων του Ελληνικού Οργανισμού Ανακύκλωσης

Με τις νομοθετικές ρυθμίσεις τροποποιείται το βασικό θεσμικό πλαίσιο για την εναλλακτική διαχείριση στην Ελλάδα, ενώ εισάγεται η αρχή «πληρώνω όσο πετάω».

Με τις νέες διατάξεις προβλέπεται μεταξύ άλλων, η δυνατότητα στους ΟΤΑ Α' βαθμού να προβαίνουν αυτοτελώς στην οργάνωση της εναλλακτικής διαχείρισης των δημοτικών τους αποβλήτων, ενώ με τις ρυθμίσεις του νέου θεσμικού πλαισίου προβλέπεται η παροχή κινήτρων και η επιβράβευση των ΟΤΑ με βάση τα αποτελέσματά τους.

Ξεκινώντας το ΑΠΕ-ΜΠΕ την ανίχνευση των βημάτων της ανακύκλωσης από τον ακριτικό Έβρο, χαρακτηρίζεται ως «ιδιαίτερα ικανοποιητικό το επίπεδο οργάνωσης της ανακύκλωσης στους δήμους του νομού». «Πρωτοπόρος στον τομέα της ανακύκλωσης» μπορεί να χαρακτηρισθεί η Περιφέρεια Κρήτης με τη Διαδημοτική Επιχείρηση Διαχείρισης Απορριμμάτων και τον Ενιαίο Σύνδεσμο Απορριμμάτων Κρήτης να έχουν αναλάβει δράση.

Στη Στερεά Ελλάδα, «το μεγάλο άνοιγα από τον εθνικό στόχο αποκαλύπτει και την ένταση της προσπάθειας ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την ανακύκλωση που θα πρέπει να καταβληθεί. Λιγότερο από το 10% των απορριμμάτων που παράγονται στην περιοχή οδηγούνται στην ανακύκλωση».

«Η διαχείριση των απορριμμάτων στον δήμο Λάρισας και κυρίως το θέμα της ανακύκλωσης, αποτελεί κεντρικό ζήτημα στην τοπική κοινωνία», ενώ στον Βόλο δηλώνουν «θετικοί και ανοιχτοί σε κάθε πρόταση για την προσαρμογή στη σύγχρονη μορφή ανακύκλωσης, αρκεί να έχουμε τα κατάλληλα μέσα». Σε Πελοπόννησο και Αιτωλοακαρνανία εντείνουν τις ενέργειες προκειμένου να αυξηθεί το ποσοστό ανακύκλωσης.

«Κάδους ανακύκλωσης απορριμμάτων στα σχολεία, ενίσχυση του στόλου απορριμματοφόρων, κάδους για ανακυκλώσιμα υλικά, καφέ κάδους για βιοαπόβλητα, οικιακούς κομποστοποιητές και απορριμματοφόρα αποκομιδής ανακυκλώσιμων υλικών, είναι μερικές από τις δράσεις ανακύκλωσης που έχουν ξεκινήσει ή βρίσκονται σε εξέλιξη στον δήμο της Κέρκυρας». Την ίδια στιγμή στη Ρόδο «προτεραιότητα αποτελεί για τον δήμο η ανακύκλωση υλικών και ήδη εδώ και δύο μήνες, η προσπάθεια έχει ξεκινήσει με ιδιαιτέρως θετικά αποτελέσματα».

Στην κορυφή της περιβαλλοντικής διαχείρισης απορριμμάτων βρίσκεται, τέλος, η Δυτική Μακεδονία ως «η μόνη περιφέρεια της χώρας που δεν έχει επιβαρύνει τον Εθνικό προϋπολογισμό με ούτε ένα ευρώ από τα πρόστιμα που συνήθως επιβάλλει το Ευρωπαϊκό δικαστήριο για παράνομες χωματερές, διάθεσης απορριμμάτων ή αποβλήτων».

Πηγή: eleftheriaonline.gr

Μετ' εμποδίων η συμμετοχή των δήμων σε περιβαλλοντικό πρόγραμμα Πράσινου Ταμείου

Κατηγορία Περιβάλλον | Αναρτήθηκε 19-10-2017 11:57:57 am | από nskarmoutsos

Να μπορούν να συμμετάσχουν όλοι οι δήμοι στην υποβολή προτάσεων για έργα με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο, στο πρόγραμμά του «Δράσεις Περιβαλλοντικού Ισοζυγίου» ζητεί η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (τώρα προβλέπεται ότι μπορούν να συμμετάσχουν μόνο όσοι έχουν τουλάχιστον έναν οικισμό με πληθυσμό άνω των 5.000 κατοίκων, βάσει της τελευταίας απογραφής της ΕΛΣΤΑΤ).
Η ΚΕΔΕ χαρακτηρίζει απαράδεκτη την προϋπόθεση αυτή και καταγγέλλει ότι έτσι αποκλείεται η πλειονότητα των δήμων, συμπεριλαμβανομένων όλων των μικρών, ορεινών και απομακρυσμένων.
«Για το λόγο αυτό η Ενωση», δήλωσε ο πρόεδρός της Γιώργος Πατούλης, «καλεί τη διοίκηση του Πράσινου Ταμείου και το εποπτεύον υπουργείο να ανακαλέσουν την εκδοθείσα Πρόσκληση και να αναπροσαρμόσουν τους όρους της, προκειμένου να αποφευχθεί ο αποκλεισμός από τη διαδικασία υποβολής προτάσεων της πλειοψηφίας των δήμων».

Πηγή: real.gr

Πρόστιμα από 20 έως 500 ευρώ σε όσους δεν ανακυκλώνουν

Κατηγορία Περιβάλλον | Αναρτήθηκε 06-10-2017 09:04:13 am | από nskarmoutsos

«Ντρίμπλα» του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας στους δήμους. Τους πετά το …μπαλάκι της ανακύκλωσης και αν δεν συμμορφωθούν απειλούνται με πρόστιμα.
Τα «μαύρα πρόβατα» στη διαχείριση των απορριμμάτων στην Ελλάδα παίρνουν τελικά πάνω τους όλο το βάρος του έργου. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο για την εναλλακτική διαχείριση των συσκευασιών, το οποίο αναμένεται να εισαχθεί σήμερα Παρασκευή στη Βουλή για συζήτηση και ψήφιση, οι δήμοι αναγορεύονται σε βασικό μοχλό της αλυσίδας «πρόληψη, επαναχρησιμοποίηση, ανακύκλωση».
Μάλιστα, στις τοπικές αρχές που έως και σήμερα δεν ανακυκλώνουν παρά μόνο το 4,69% των δημοτικών απορριμμάτων, δίνεται η δυνατότητα να βάζουν πρόστιμο στους πολίτες οι οποίοι δεν συμμορφώνονται, από 20 ευρώ έως και 500 ευρώ ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε την Πέμπτη κατά την παρουσίαση του σχεδίου νόμου ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος κ. Σωκράτης Φάμελλος, τα πρόστιμα σε πρώτη φάση θα αφορούν εκείνους που «σαμποτάρουν», είτε ηθελημένα είτε τυχαία, την ανακύκλωση (π.χ. τοποθετώντας οργανικά σκουπίδια στον κάδο του χαρτιού) και σε δεύτερη φάση θα συνδεθούν με τη συμμετοχή στα προγράμματα ανακύκλωσης (βάσει της αρχής «πληρώνω όσο πετάω»).

Πηγή: in.gr

«Λαϊκή Συσπείρωση»: Γιατί έφεραν την Προγραμματική Σύμβαση Περιφέρειας – ΦΟΔΣΑ για τα σκουπίδια

Κατηγορία Περιβάλλον | Αναρτήθηκε 22-09-2017 08:55:48 am | από nskarmoutsos

Δελτίο τύπου

Παρέμβαση του επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Νίκου Γόντικα στη συνεδρίαση του ΠεΣυ για την υπογραφή της Προγραμματικής Σύμβασης ΠΣ με το ΦΟΔΣΑ για την παράδοση της διαχείρισης των απορριμμάτων στην ΤΕΡΝΑ

Α. Εύλογα γεννιέται το ερώτημα σε τί συνίσταται η σκοπούμενη «διευκόλυνση» και «διασφάλιση» και υπέρ τίνος λειτουργεί, που αναφέρεται στο Άρθρο 1 σαν σκοπός της Προγραμματικής Σύμβασης (ΠΣ):

  • Στην Π.Σ. ξεκαθαρίζεται από την αρχή ότι δεν πρόκειται για κάποιας μορφής «εξουσιοδότηση» του ΦΟΔΣΑ προς την Περιφέρεια. Πελοποννήσου να υπογράψει τη ΣΔΙΤ. Όπως αναφέρεται στο «Προοίμιο» και αλλού το προς τούτο νομικό δικαίωμα της Περιφέρειας το έχει αναγνωρίσει το ίδιο το Ελεγκτικό Συνέδριο με την υπ’ αρ. 309/2015 Πράξη του.
  • Αρκεί μια γρήγορη ανάγνωση της ΠΣ για να καταλάβει κανείς ότι όλη η ουσία της έγκειται στην ικανοποίηση της εξωσυμβατικής απαίτησης του αναδόχου να διασφαλίζεται απρόσκοπτα η παρακάτω ροή των εσόδων του: Λαϊκά στρώματα – Δήμοι – ΦΟΔΣΑ – Περιφέρεια Πελοποννήσου– ΤΕΡΝΑ. Χωρίς την εξωσυμβατική αυτή ρύθμιση, ήταν προβληματική η υπογραφή της ΣΔΙΤ από τον ανάδοχο, με δεδομένη την νομική αδυναμία της Περιφέρειας να επιβάλει απ’ ευθείας στους δήμους την είσπραξη υπέρ της ΤΕΡΝΑ των τελών επεξεργασίας και διάθεσης που τους αντιστοιχούν.  Κρίθηκε, επομένως, απαραίτητο από το πολιτικό προσωπικό του κεφαλαίου και των τριών βαθμίδων του κράτους (Τοπική Διοίκηση 1ου βαθμού - μέσω του ΦΟΔΣΑ -, Περιφέρεια Πελοποννήσου, Κυβέρνηση), να μπει από τον ΦΟΔΣΑ μια γερή θηλιά στους δήμους και μέσω αυτών στη λαϊκή οικογένεια, ώστε να διασφαλίζεται εσαεί το αναμενόμενο ποσοστό κέρδους για τον ανάδοχο. Από την άλλη μεριά βγαίνει και η κυβέρνηση από τη δύσκολη (επικοινωνιακά τουλάχιστον) θέση να «προχωρήσει τη σύμβαση με νομοθετική διάταξη!», όπως «οι συναρμόδιοι υπουργοί Αλ. Χαρίτσης και Σωκρ. Φάμελλος απειλούσαν»

Β. Ειδικές Παρατηρήσεις στο κείμενο της Π.Σ.

  • Αφού  κατοχυρώνετε τη συμβατική παντοδυναμία της ΣΔΙΤ και μέσω αυτής της ΠΣ, αποτελεί επιχείρηση παραπλάνησης, και μάλιστα χοντροκομμένη, η δήθεν «βελτίωση» του αρχικού σχεδίου της ΠΣ με τις 4 προσθήκες που περιλαμβάνονται στο αποφασιστικό μέρος της Απόφασης του ΦΟΔΣΑ. Και όχι μόνο γι’ αυτό αλλά και για τους παρακάτω λόγους:
  1. Οι υπόψη «προσθήκες/ βελτιώσεις» τίθενται στο αποφασιστικό ως «δεσμεύσεις της κυβέρνησης» και κανενός από τα μέρη που συμβάλλονται στη ΣΔΙΤ (Περιφέρεια, ΤΕΡΝΑ).
  2. Αλλά και στο ίδιο το σώμα της ΠΣ δεν περιλαμβάνονται αυτές σε κανένα από τα άρθρα (για την ακρίβεια δεν αναφέρονται καν) ως ρητή δέσμευση της Περιφέρειας. Αναφέρονται μόνο, και υπό τύπο ευχολογίου, στο ακροτελεύτιο εδάφιο του «Προοιμίου», που προστέθηκε γι’ αυτό το λόγο στο αρχικό σχέδιο της ΠΣ. Σύμφωνα με αυτό, ο ΦΟΔΣΑ και η Περιφέρεια απλώς «δεσμεύονται ρητά ότι θα προβούν άμεσα σε κάθε νόμιμη ενέργεια προς όλους τους φορείς, προκειμένου να υλοποιηθούν πρόσθετες δράσεις …», που «εντάσσονται στο γενικότερο κυβερνητικό σχέδιο, όπως αυτό έχει εκφρασθεί πολλάκις από τους αρμόδιους κρατικούς και πολιτικούς φορείς και με τη σύμφωνη γνώμη της αναδόχου εταιρεία. Ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι.

Ευχολόγια

Φυσικά η ΤΕΡΝΑ δεν έχει κανένα λόγο, το αντίθετο, να αρνηθεί την κατασκευή με απ’ ευθείας ανάθεση «επιπλέον οκτώ (8) σταθμών μεταφόρτωσης αποβλήτων στην ευρύτερη περιοχή, με προοπτική να ανέλθουν στους ένδεκα (11), με την εξασφάλιση χρηματοδότησης από οποιαδήποτε πηγή (κοινοτική ή εθνική)».Ούτε φυσικά να αρνηθεί τη «δημιουργία φωτοβολταϊκού πάρκου ισχύος 3MW, ιδιοκτησίας του ΦΟΔΣΑ» έναντι αδράς και πάλι αμοιβής. Όσο για «την μείωση της ελάχιστης εγγυημένης ποσότητας απορριμμάτων σε 100.000 τόνους ανά έτος», έναντι των 150.000 τον που ορίζει η ΣΔΙΤ, όποιος ισχυρίζεται ότι ο πολυεθνικός όμιλος και το τραπεζικό κεφάλαιο, που συμμετέχει στη ΣΔΙΤ, υπάρχει περίπτωση (ανατρέποντας μάλιστα και τις εσωτερικές τους συμφωνίες μεταξύ τους και με τρίτους), να δώσουν «τη σύμφωνη γνώμη τους» σε μια τέτοια μείωση του τζίρου τους είναι άξιος να υποσκελίσει και το Βαρόνο Μινχάουζεν στην ψευτιά.

  • Στην παρ.2.1 του άρθ.2 περιορίζεται ο ΦΟΔΣΑ στη δημιουργία εκείνων μόνο των μονάδων διαχείρισης απορριμμάτων (μεταξύ αυτών και προδιαχωρισμένων με διαλογή στην πηγή - ΔσΠ), που δεν είναι ανταγωνιστικές με τις «κεντρικές», δηλ. με αυτές που θα εκμεταλλεύεται ο ανάδοχος! Διατύπωση που χωράει τα πάντα, και σε κάθε περίπτωση ότι θα διασφαλίζονται σε όλη τη διάρκεια της σύμβασης, οι εγγυημένες από τη ΣΔΙΤ ποσότητες των σύμμεικτων απορριμμάτων προς τις εγκαταστάσεις του αναδόχου (150.000 τον/έτος). Όρος, που καθηλώνει για τα επόμενα 25 περίπου χρόνια την ανακύκλωση με ΔσΠ στα όρια που τίθενται από το ΠΕΣΔΑ για το 2020, με μικρές μόνο διακυμάνσεις! Για την επόμενη 25ετία καμιά παραπέρα πρόοδος της ανακύκλωσης με ΔσΠ.!
  • Στο προτελευταίο εδάφιο του «Προοιμίου» διαπράττεται αυτόφωρη λαθροχειρία καθώς ο ΦΟΔΣΑ, πέρα από «Κύριος του Έργου» - που πράγματι είναι – αναγορεύεται και «φορέας σχεδιασμού» του ΠΕΣΔΑ, ιδιότητα που του αποδίδεται προκειμένου να «συνεργαστεί» με την Περιφέρεια στο πλαίσιο της ΠΣ. Είναι όμως γνωστό, αναφέρεται άλλωστε σε πολλά σημεία της ΠΣ, ότι φορέας σχεδιασμού του ΠΕΣΔΑ Πελοποννήσου δεν ήταν ο ΦΟΔΣΑ αλλά η Περιφέρεια!
  • Δεν αφήνεται κανένα περιθώριο στον ΦΟΔΣΑ για την ελάφρυνση των εισφορών των δήμων (δηλ. της λαϊκής οικογένειας) με την αξιοποίηση και πόρων από άλλες πηγές, πρώτα και κύρια από κεντρικούς δημόσιους πόρους. Ο σχετικός όρος είναι σαφής, ορίζει ότι η «τιμολογιακή πολιτική [σ.σ.: του ΦΟΔΣΑ απέναντι στους δήμους] για το ετήσιο κόστος διαχείρισης», δηλ. για την αμοιβή του αναδόχου, θα πρέπει να καθορίζεται «με βάση τις αρχές «ο ρυπαίνων πληρώνει», της ανταποδοτικότητας, της διαφάνειας [σ.σ.: το γνωστό κερασάκι] και στο πλαίσιο δημιουργίας κινήτρων [σ.σ.: έτσι λένε το χαράτσι ταφής, το «πληρώνω όσο πετάω», και ό,τι άλλο θα σκεφτούν] για τη μείωση του όγκου και της επικινδυνότητας των αποβλήτων …».
  • Τέλος ήταν τόση η πρεμούρα των συντακτών της ΠΣ για το δέσιμο από παντού του ΦΟΔΣΑ σχετικά με την απρόσκοπτη ροή των χρημάτων προς τον ανάδοχο, που «ξεχνούν» ότι με τα έσοδα από τις εισφορές των δήμων ο ΦΟΔΣΑ έχει να υλοποιήσει και άλλο αντικείμενο πέρα από το να τροφοδοτεί τα κέρδη του επιχειρηματικού ομίλου. Για παράδειγμα στην παρ.1.4 του άρθ.1 αναφέρεται ότι «καθ΄ όλο το χρονικό διάστημα διαρκείας της παρούσας σύμβασης» ο ΦΟΔΣΑ θα μεταβιβάζει στην Περιφέρεια «τις εισφορές των μελών του Δήμων» προκειμένου αυτή να πληρώνει την ΤΕΡΝΑ. Το ίδιο επαναλαμβάνεται και σε άλλα σημεία, όπως στην παρ.2.6 του άρθ.1, την παρ.2.2 του άρθ.2, στο άρθ.3 («Οι πόροι για την κάλυψη των οικονομικών υποχρεώσεων της σύμβασης είναι οι υποχρεωτικές ετήσιες εισφορές των Δήμων προς τον ΦΟΔΣΑ») και αλλού.

Ολοι δουλεύουν για τη ΤΕΡΝΑ

Με βάση και τα παραπάνω έχει αξία συνάδελφοι να δούμε και την εξής πλευρά.

Το 2011 η παράταξη της ΝΔ του κ. Δράκου ήταν ενάντια στη ΣΔΙΤ. Άλλαξε στην πορεία, όταν ανέλαβε κυβέρνηση η ΝΔ, για να διαφωνήσουν στη συνέχεια όλοι οι βουλευτές της στην Πελοπόννησο, σύμφωνα και με την πρόσφατη ερώτηση στη βουλή, που αγνοείται η τύχη της.

Το ΠΑΣΟΚ ήταν υπέρ το 2012, κομμάτι του όμως που διαφώνησε με τον κ. Τατούλη και είτε παραμένει στο ΠΑΣΟΚ, είτε μεταπήδησε στο ΣΥΡΙΖΑ ήταν και είναι υποτίθεται κατά.

Ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν σφοδρός πολέμιος του Τατούλη και της ΣΔΙΤ με την ΤΕΡΝΑ.

Όλοι όμως στις κρίσιμες στιγμές ευθυγραμμίζονται με τις βουλές των επιχειρηματικών ομίλων.

Προετοιμάστηκε το έγκλημα επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ και ολοκληρώνεται η βρώμικη δουλειά που βρομάει πιο πολύ κι από τα σκουπίδια, με την συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΜΕΛ-Οικολόγων.

Όμως εδώ δεν έχουμε μια απλή κολοτούμτα του ΣΥΡΙΖΑ έχουμε μια πολιτική κατρακύλα.

Δυόμιση χρόνια εν κρυπτό συζητά και διαπραγματεύεται με την ΤΕΡΝΑ, άραγε τι;

Μεθοδεύει πότε τάζοντας εκατομμύρια στους Δημάρχους που θα διαχειρίζονταν με τα ΤΣΔΑ και πότε εκβιάζοντας με το συμμορφωθείτε γιατί θα νομοθετήσω, μεθοδεύει το μάντρωμα των Δημάρχων.

Έφτασε στο σημείο να «νεκραναστήσει» την επί τέσσερες μήνες ανενεργή απόφαση του ΠεΣυ 49/20-2-2017 υπέρ του ΠΕΣΔΑ Τατούλη-ΤΕΡΝΑ και να το επικυρώσει στις 12-6-2017.

Τελικά «τα έδωσε όλα» στην ΤΕΡΝΑ.

Όσοι σήμερα ψηφίσετε την ΠΣ δεν μπορείτε μετά από δύο, τρία ή και πέντε χρόνια να λέτε δεν ήξερα, δεν γνώριζα, εξαπατήθηκα από τον Τατούλη, όπως λένε και κάνουν οι βουλευτές της ΝΔ σε όλη την Πελοπόννησο και ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ στην ΑΡΚΑΔΙΑ.

Τα ξέρετε πλέον όλοι και όλα, όσο και να προσπαθεί να σας τα κρύψει ο Τατούλης και η Νικολάκου.

Πάρτε τις ευθύνες σας.

Εμείς καταψηφίζουμε.

Πελοπόννησος: «Πράσινο φως» για τα σκουπίδια από τον ΦοΔΣΑ

Κατηγορία Περιβάλλον | Αναρτήθηκε 14-09-2017 09:02:29 am | από nskarmoutsos

“Πράσινο φως” στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, να προχωρήσει στην υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης της ΣΔΙΤ με την ΤΕΡΝΑ για τη διαχείριση των σκουπιδιών βάσει του αναθεωρημένου ΠΕΣΔΑ, έδωσε χθες Τρίτη, στην Τρίπολη, το Δ.Σ. του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦοΔΣΑ).

Οπως έγινε γνωστό, στην κρίσιμη ψηφοφορία που διεξήχθη, η πρόταση για κεντρική διαχείριση σύμφωνα με τον αναθεωρημένο ΠΕΣΔΑ και την βελτιωμένη ΣΔΙΤ -όπου προβλέπεται μεταξύ άλλων ελάχιστη εγγυημένη ποσότητα 100.000 τόνων- έλαβε 22 ψήφους, έναντι 17 της πρότασης για τοπική διαχείριση.

Πηγή: eleftheriaonline.gr

Κρίσιμη συνεδρίαση του ΦοΔΣΑ Πελοποννήσου

Κατηγορία Περιβάλλον | Αναρτήθηκε 12-09-2017 09:15:02 am | από nskarmoutsos

Την πιο κρίσιμη συνεδρίασή του για τη λειτουργία του και για το καυτό ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων στην Πελοπόννησο, που βρίσκεται σε αδιέξοδο, πραγματοποιεί το Δ.Σ. του ΦοΔΣΑ, σήμερα Τρίτη στις 6 το απόγευμα, στο Πνευματικό Κέντρο Τρίπολης.
Και αυτό γιατί το όλο κλίμα αντιπαράθεσης και διχογνωμίας στους δημάρχους της Περιφέρειας για το κρίσιμο ζήτημα της διαχείρισης των απορριμμάτων οδήγησε και στην παραίτηση και του νέου προέδρου του ΦοΔΣΑ - δημάρχου Ευρώτα Γιάννη Γρυπιώτη (είχε προηγηθεί η πρώτη του δημάρχου Ξυλοκάστρου - Ευρωστίνης Ηλία Ανδρικόπουλου), οπως αναφέρει δημοσίευμα του eleftheriaonline.gr
Το πρώτο και πολύ σημαντικό θέμα είναι η έγκριση ή όχι της προγραμματικής σύμβασης με την Περιφέρεια Πελοποννήσου για την υλοποίηση των έργων κεντρικής διαχείρισης, που περιλαμβάνονται στον αναθεωρημένο ΠΕΣΔΑ Πελοποννήσου. Δηλαδή, το αν οι δήμαρχοι θα συναινέσουν και θα ανοίξουν το δρόμο για την υλοποίηση της ΣΔΙΤ της Περιφέρειας, με ανάδοχο την ΤΕΡΝΑ, με τις βελτιώσεις από τη διαπραγμάτευση της κυβέρνησης με τον ανάδοχο.
Η πλειοψηφία των δήμων, των μικρών και του πιο μεγάλου στην Περιφέρεια, του Δήμου Καλαμάτας είναι υπέρ της έγκρισης της σύμβασης και της υλοποίησης της κεντρικής διαχείρισης, εκτιμώντας ότι είναι η μόνη λύση. Ομως, οι άλλοι 4 μεγάλοι δήμοι της Περιφέρειας, Κορίνθου, Αργους - Μυκηνών, Τρίπολης, Σπάρτης, ο Δήμος Βόρειας Κυνουρίας και κάποιοι άλλοι αντιδρούν και τάσσονται υπέρ της τοπικής διαχείρισης από τους ίδιους τους δήμους, προσωρινή στην αρχή που θα γίνει μόνιμη στη συνέχεια. Θεωρούν ότι είναι υψηλό το κόστος της κεντρικής διαχείρισης με ανάδοχο την ΤΕΡΝΑ και παίρνουν θάρρος από τις επιφυλάξεις και την ταύτιση μαζί τους των βουλευτών της Ν.Δ. στην Περιφέρεια.
Η σημερινή συνεδρίαση είναι κρίσιμη πέρα από τη συνοχή του ΦοΔΣΑ και των δημάρχων και για την ίδια τη λειτουργία και για το μέλλον του Φορέα. Το Δ.Σ. θα αποφασίσει αν θα κάνει αποδεκτή την παραίτηση του προέδρου του Φορέα - δημάρχου Ευρώτα Γ. Γρυπιώτη και αν θα προχωρήσει σε εκλογές για νέο Δ.Σ. Ολα αυτά θα εξαρτηθούν από το κλίμα που θα έχει διαμορφωθεί και από τη βούληση που θα υπάρχει, προκειμένου ο ΦοΔΣΑ να αναλάβει ευθύνες και τον αποφασιστικό ρόλο που πρέπει να διαδραματίσει.

Πηγή: eleftheriaonline.gr

Συνεχίζεται ο υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς για το Δήμο Βόρειας Κυνουρίας και τη Δευτέρα 28-8-2017

Κατηγορία Περιβάλλον | Αναρτήθηκε 27-08-2017 03:43:23 pm | από nskarmoutsos

Σύμφωνα με το Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς που εκδίδει η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης (www.civilprotection.gr), για τη Δευτέρα 28-8-2017, προβλέπεται υψηλός κίνδυνος πυρκαγιάς (κατηγορία κινδύνου 3) για την περιοχή του Δήμου Βόρειας Κυνουρίας.

Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας συνιστά στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να αποφεύγουν ενέργειες στην ύπαιθρο που μπορούν να προκαλέσουν πυρκαγιά από αμέλεια, όπως η ρίψη αναμμένων τσιγάρων, το κάψιμο ξερών χόρτων και κλαδιών ή υπολειμμάτων καθαρισμού, η χρήση μηχανημάτων που προκαλούν σπινθήρες όπως δισκοπρίονα, συσκευές συγκόλλησης, η χρήση υπαίθριων ψησταριών κ.α. Επίσης, υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου απαγορεύεται η καύση των αγρών.
Σε περίπτωση που αντιληφθούν πυρκαγιά, οι πολίτες παρακαλούνται να ειδοποιήσουν αμέσως την Πυροσβεστική Υπηρεσία στον αριθμό κλήσης 199.

Προηγούμενες αναρτήσεις