Παράλιο Άστρος
logo: Το Άστρος της Θαλάσσης
Αναζήτηση Go

1961 - 2017 εκδρομείς

Κατηγορία Ιστορία | Αναρτήθηκε 12-10-2017 11:59:16 am | από nskarmoutsos

Νο 1. 1961, εκδρομείς και εκδρομικά λεωφορεία σταθμευμένα στη γωνία των οδών Δουζένη και Άργους στο Παράλιο Άστρος, εδώ -http://wikimapia.org/#lang=el&lat=37.416529&lon=22.765571&z=19&m=b

Για 56 χρόνια το Παράλιο Άστρος αποτελεί προορισμό ή ενδιάμεσο σταθμό εκδρομέων με λεωφορεία.

Νο 2. 11-10-2017, εκδρομείς και εκδρομικά λεωφορεία σταθμευμένα στο δημοτικό πάρκιγκ στη γωνία των οδών Δουζένη και Σπετσών στο Παράλιο Άστρος, εδώ -http://wikimapia.org/#lang=el&lat=37.415552&lon=22.763921&z=19&m=b

1200+ φωτογραφίες τριών αιώνων

Κατηγορία Ιστορία | Αναρτήθηκε 17-01-2014 09:34:10 am | από nskarmoutsos

Πάνω από 1200 φωτογραφίες, δημοσιευμένες στο www.astrosparalio.gr, συνθέτουν και εξακολουθούν να συνθέτουν το πάζλ της διαμόρφωσης της ιστορίας και του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, του Παραλίου Άστρους και της ευρύτερης περιοχής, μέσα στο διάβα τριών αιώνων (19ος – 20ος – 21ος). Η ταξινόμηση τους γίνεται με τις εξής κατηγορίες:

  1. 1800-1899
  2. 1900-1909
  3. 1910-1919
  4. 1920-1929
  5. 1930-1939
  6. 1940-1949
  7. 1950-1959
  8. 1960-1969
  9. 1970-1979
  10. 1980-1989
  11. 1990-1999
  12. 2000-2009
  13. 2010 ως σήμερα
  14. Τον παλιό εκείνο τον καιρό
  15. Με το μάτι του σήμερα
  16. Αχιλλέας
  17. Στα πέριξ
  18. θυρεάτις γη

Παρατήρηση: Η χρήση των δορυφορικών φωτογραφιών-χαρτών πρέπει να γίνεται αφού ληφθούν υπόψη οι οδηγίες που θα δείτε  εδώ.

8 Μαρτίου 1970, ο Πρόεδρος της Κύπρου Μακάριος σώζεται από τον πιλότο του ελικοπτέρου του Ζαχαρία Παπαδογιάννη

Κατηγορία Ιστορία | Αναρτήθηκε 08-10-2012 07:40:57 pm | Αναδημοσίευση 08-10-2012 | από nskarmoutsos

«..Στις 8 Μαρτίου, 1970, έγινε στη Λευκωσία μια ανεπιτυχής απόπειρα δολοφονίας κατά του Μακαρίου, τη στιγμή που το ελικόπτερό του απογειωνόταν από το χώρο του προεδρικού μεγάρου. Το προεδρικό ελικόπτερο δέχθηκε τα πυρά των επίδοξων δολοφόνων από την ταράτσα ενός γειτονικού σχολείου. Ο Αρχιεπίσκοπος διασώθηκε χωρίς να τραυματισθεί, ο πιλότος του όμως ο ταγματάρχης της αεροπορίας (στρατού) Ζαχαρίας Παπαδογιάννης υπέστη σοβαρά τραύματα..»

Ο Ταγματάρχης (ΠΒ) ε.α Παπαδογιάννης Ζαχαρίας του Ιωάννη, ΑΜ 31046, γεννήθηκε στον Άγιο Νικόλαο του Δήμου ΤΑΝΙΑΣ και ΔΟΛΙΑΝΩΝ της επαρχίας ΚΥΝΟΥΡΙΑΣ του Νομού ΑΡΚΑΔΙΑΣ στα 1928…συνέχεια

Οι θαλάσσιες συγκοινωνίες-μεταφορές στο τόπο μας, από το 1900 έως το 1960

Κατηγορία Ιστορία | Αναρτήθηκε 03-04-2011 09:27:22 am | Αναδημοσίευση 03-04-2011 | από nskarmoutsos

Στη φωτογραφία (αρχείο Βασιλείου Δουζένη) που είναι τραβηγμένη στις 27-4-1950, παρατηρούμε: α. Στο βάθος επιβάτες να περιμένουν την ΒΕΝΖΙΝΑ των Λούρη-Γκοΐνη που έρχεται από το δρομολόγιο, Ναυπλίου-Παραλίου Άστρους, β. Από το σκάφος αυτό μόλις που διακρίνουμε ένα τμήμα του αριστερά-κάτω και γ. Το δεμένο σκάφος δεξιά-απέναντι που βλέπουμε είναι η ΒΕΝΖΙΝΑ του Δημητρίου Νέστορα.

Η ανυπαρξία οδικού δικτύου προς το Άργος, έφερνε τον αποκλεισμό ολόκληρης της Κυνουρίας από τον υπόλοιπο κόσμο (Αθήνα) και την αναγόρευση του τόπου μας σε κύριο λιμάνι διαμετακομιστικού εμπορίου. Το εμπόριο γινόταν από εδώ και προς τα εδώ, τα χωριά του ορεινού όγκου μετακινούσαν επιβάτες και προϊόντα με μουλάρια και τη σημερινή θέση των αντίστοιχων οδηγών ΤΑΞΙ-Δ.Χ αυτοκινήτων την κατείχαν οι αγωγιάτες, η συμφωνία μεταφοράς λεγόταν αγώγι, που πολλές φορές πληρωνόταν και σε είδος λόγω αδυναμίας εξόφλησης από τον πελάτη σε μετρητά (δίσεκτα χρόνια). Σύμφωνα με τις διηγήσεις των γεροντότερων, μαύριζε η παραλία από τα συμπαθή τετράποδα που υπέμεναν αγόγγυστα τον Γολγοθά τους και με ελλιπή ζωοτροφή (εδώ δεν είχαν να φάνε τα αφεντικά τους). Τα τελευταία χρόνια υπήρξαν και φορτηγά αυτοκίνητα με περιορισμένο όμως μεταφορικό έργο, λόγω έλλειψης αμαξιτών δρόμων.

Υπήρχαν 2 κατηγορίες πλοίων (καΐκια) μεταφοράς: 1. Αυτά που ήταν μεγαλύτερα και έκαναν το δρομολόγιο, κύρια Παράλιο Άστρος-Πειραιάς και τανάπαλι, μεταφέροντας τα περισσότερα εμπορεύματα και λίγους επιβάτες, ως επί το πλείστον συγχωριανούς  μας, γιατί οι κάτοικοι του ορεινού όγκου φοβόνταν το στοιχειό που λέγεται θάλασσα  προτιμώντας να διασχίζουν μικρότερες διαδρομές και 2. Τα μικρότερα σκάφη που τα ονόμαζαν ΒΕΝΖΙΝΕΣ από το καύσιμο που χρησιμοποιούσαν- η ονομασία αυτή χρησιμοποιείται και  στις μέρες μας-, αυτά τα σκάφη έκαναν το δρομολόγιο Παράλιο Άστρος-Ναύπλιο και τανάπαλι, που το προτιμούσαν οι περισσότεροι επιβάτες για το λόγο που αναφέρουμε και πιο πάνω, (μετά το Ναύπλιο συνέχιζαν με λεωφορεία για Αθήνα ή άλλους προορισμούς). Μετά το 1940 υπήρχαν 3 κυρίως σκάφη που έκαναν αυτό το δρομολόγιο: 1. Ιδιοκτησίας Αντώνη Λούρη-Γεωργίου Γκοΐνη, 2. Ιδιοκτησίας Δημητρίου Νέστορα και 3. Ιδιοκτησίας Θρασύβουλου (Θράση) Κωνσταντίνου.

Λόγω του συνωστισμού που υπήρχε από ανθρώπους και ζώα, γνώρισαν άνθηση και τα σχετικά καταστήματα {καφενεία, μαγέρικα-κρασοπουλιά, μπακάλικα, χάνια(καταλύματα), κ.λ.π.} και επαγγέλματα όπως, κατά κύριο λόγο αυτό του αχθοφόρου. Η διάνοιξη του αμαξιτού δρόμου προς το Άργος στα μέσα της δεκαετίας του 50, ο περιορισμός και στη συνέχεια η διακοπή του μεταφορικού έργου διά θαλάσσης,  έφερε τον οικονομικό μαρασμό και τη δυσκολία επιβίωσης στο τόπο μας για λίγο, μέχρι της ανακάλυψης της χρυσοφόρου πηγής του Τουρισμού στις αρχές της δεκαετίας του 60.

Υ.Γ: Στις παραπάνω κατηγορίες πλοίων μεταφοράς δεν περιλαμβάνονται τα επιβατηγά πλοία της γραμμής από και προς Πειραιά (στην ουσία έκανε άγονη γραμμή με πολλούς ενδιάμεσους σταθμούς), που δεν ήταν τοπικής προέλευσης.

Πατήστε ΕΔΩ για να δείτε το φωτογραφικό υλικό.