Παρά την κρίση, οι καταναλωτές επιμένουν… βιολογικά


Στα τρόφιμα μπορεί να τρώμε λιγότερο, αλλά όπως δείχνουν τα στοιχεία δεν κάνουμε -προς το παρόν- υποχωρήσεις στην ποιότητα, όσον αφορά την υγεία μας.


Οι πωλήσεις των Ελλήνων βιοκαλλιεργητών το 2011 αυξήθηκαν, οι τιμές μειώθηκαν και το κόστος παραγωγής συμπιέστηκε με τη χρήση καλύτερων πρακτικών, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο ο Πέτρ.Δασόπουλος του Δικτύου Βιολογικών Προϊόντων. Ετσι, κατάφεραν να κρατήσουν τον ετήσιο τζίρο του κλάδου στα επίπεδα του 2010, γύρω στα 100 εκατ. ευρώ.


Οι πωλήσεις προέρχονται τόσο από τα ράφια των σούπερ μάρκετ (60%) όσο και από το ειδικευμένο λιανεμπόριο και τις βιολογικές λαϊκές, στις οποίες πηγαίνει σταθερά αυξανόμενος αριθμός καταναλωτών.


Σημαντικό όπλο των βιοκαλλιεργητών είναι και η μείωση τιμών, που οδηγεί σε κλείσιμο της ψαλίδας με τα συμβατικά. Σήμερα, η μέση διαφορά φτάνει το 20% με 30%.


Η διεθνής εμπειρία από χώρες όπως η Γερμανία και η Δανία, δείχνει ότι τελικά πολλά από τα βιολογικά προϊόντα είναι φθηνότερα από τα συμβατικά, γεγονός που αποδίδεται στην καλύτερη ενημέρωση των αγροτών για προϊόντα και πρακτικές.


Στην Ελλάδα υπάρχουν ακόμη σημαντικές στρεβλώσεις στην αγορά, καθώς «ανάλογα με το προάστιο και την πόλη, διαμορφώνεται και η τιμή των βιολογικών προϊόντων», σημειώνει ο κ.Δασόπουλος, σημειώνοντας ότι απαιτείται άμεσα «υιοθέτηση ενιαίας στρατηγικής στην τιμολόγησή και θέσπιση ενός μηχανισμού ελέγχου της αισχροκέρδειας».


Πηγή: ethnos.gr