Η βράβευση της καμπάνιας “Give Greece a Chance” στην κατηγορία “Charity and Voluntary Sector” των Webit Awards είναι η ευκαιρία να μιλήσουμε για τον εμπευστή της: τον Πήτερ Οικονομίδη.
Αν ο Αλέξης Ζορμπάς είναι η κυρίαρχη εικόνα του Έλληνα, ο Πήτερ Οικονομίδης είναι το αντίπαλον δέος. Οργανωμένος, μεθοδικός και οραματιστής, έχει βάλει ως στόχο να σβήσει μια για πάντα εικόνα του ζαμανφουτίστα Βαλκάνιου που χορεύει συρτάκι και να δημιουργήσει τη νέα εικόνα της δημιουργικής Ελλάδας. Μια εικόνα που θα ξεφεύγει από το τα στερεότυπα του παρελθόντος και θα επικοινωνεί το χαρακτήρα μιας χώρας που μπορεί να καταφέρει το μεγάλο και το σπουδαίο.
Η επιτυχημένη θητεία του στις κορυφαίες διαφημιστικές εταιρείες του πλανήτη δεν αφήνουν καμία αμφιβολία για τις ικανότητές του. Ο κ. Οικονομίδης γνωρίζει καλά πώς παίζεται το παιχνίδι της επικοινωνίας: γι’ αυτόν τα πάντα κινούνται στη σφαίρα της Κοινωνικής Ψυχολογίας κι εκεί αξίζει να δώσει το βάρος κανείς. Με θητεία σε κολοσσούς της διαφήμισης όπως η McCann Erickson Worldwide και TBWAWorldwide, υπήρξε υπεύθυνος για το παγκόσμιο management του διαφημιστικού μπάτζετ των 1,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων της Coca Cola. Ήταν ο άνθρωπος πίσω από τη δημιουργία του διαφημιστικού της Campari, της πρώτης ελληνικής διαφήμισης που βραβεύτηκε στις Κάννες, ενώ δική του ιδέα ήταν το σλόγκαν για τον καφέ Λουμίδη «Έκαστος στο είδος του». Δικό του «παιδί» και η εκστρατεία «Give Greece a Chance» που χρηματοδοτήθηκε από Έλληνες επιχειρηματίες και έτρεξε πριν λίγους μήνες στο εξωτερικό, με στόχο την αντιστροφή του αρνητικού κλίματος για τη χώρα μας.
Η μεγαλύτερη ευκαιρία όμως που του δόθηκε για να ξεδιπλώσει τις δημιουργικές του ικανότητες ήταν το 1997, όταν συμμετείχε στην ομάδα που ουσιαστικά επανατοποθέτησε την Apple στην αγορά, μέσα από μια παγκόσμια καμπάνια που έμεινε στην ιστορία και είχε τίτλο «Σκέψου Διαφορετικά». Ήταν η εποχή που ο Steve Jobs είχε επιστρέψει στην Apple και η συγκεκριμένη διαφημιστική εκστρατεία σηματοδότησε την επανεκκίνησή μιας εταιρείας που φαινόταν χαμένη από χέρι. Η σχεδόν τελειωμένη Apple, που έβλεπε τη μετοχή της να κατρακυλά στα 5 δολάρια, σήμερα έχει χρηματιστηριακή αξία που ξεπερνάει τα 660 δις. δολάρια.
Πριν 15 χρόνια η ομάδα του πήρε μια εταιρεία στα πρόθυρα της χρεοκοπίας και την έκανε ένα όνομα κύρους. Σήμερα επιθυμεί να κάνει το ίδιο με μια χρεοκοπημένη χώρα, την Ελλάδα, μέσα από την πρωτοβουλία Rebranding Greece. Ταυτόχρονα, μετά από μια πολυετή επαγγελματική διαδρομή σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη, που περιλαμβάνουν το Γιοχάνεσμπουργκ, το Χονγκ Κονγκ, την Αθήνα, το Μεξικό και τη Νέα Υόρκη, ο ομογενής από τη Νότιο Αφρική, διαλέγει την Αθήνα ως βάση για την εταιρεία του την Felix BNI.
Για τον Πήτερ Οικονομίδη τίποτα δεν πρέπει να αφήνεται στην τύχη καθώς, όπως λέει χαρακτηριστικά, «τα πάντα έχουν κάτι να επικοινωνήσουν» ενώ συμπληρώνει ότι «η στρατηγική δεν έχει νόημα χωρίς μία ισχυρή -σε συλλογικό και σε προσωπικό επίπεδο- κεντρική ιδέα που να ενεργοποιεί και συγκροτεί όλα τα μέλη της εταιρίας αλλά και τον κόσμο εκτός αυτής».
Γι’ αυτό και υποστηρίζει ότι ήρθε η ώρα να «παρκάρουμε» τον Ζορμπά και να τον βάλουμε στο πλάι, αφήνοντας για πάντα πίσω αυτή την εικόνα που είναι εδώ και δεκαετίες συνώνυμη της Ελλάδας.
«Όταν οι άνθρωποι αισθάνονται σπουδαία, κάνουν σπουδαία πράγματα», αναφέρει χαρακτηριστικά. Τα αποτελέσματα αυτής της φιλοσοφίας τα είδαμε να εκφράζονται με τον καλύτερο τρόπο στους Ολυμπιακούς της Αθήνας το 2004. Με τα σημερινά δεδομένα το θέμα είναι πώς θα σηκώσεις από τα πατώματα ένα λαό που έχει χάσει την ελπίδα και το ηθικό του. Κι αυτό είναι το μεγαλύτερο στοίχημα για τον Πήτερ Οικονομίδη.