«Μαγική» πρόβα κάτω από τον Ιερό Βράχο

Ήταν ψήφος εμπιστοσύνης για μια καλύτερη ζωή, με ποιότητα, δημιουργία, αλληλεγγύη. Η επιλογή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής και του διευθυντή της, αρχιμουσικού Μύρωνα Μιχαηλίδη να κάνει ανοικτή πρόβα για τη νέα παραγωγή της όπερας του Πουτσίνι «Μαντάμα Μπατερφλάι» στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, κατέληξε σε μία ευφρόσυνη κοσμοσυρροή με συνεκτικό ιστό την ανάγκη για ποιότητα στην πόλη.

Συνέβη το βράδυ της περασμένης Πέμπτης, όταν το κέντρο της Αθήνας είχε παραλύσει από τα μέτρα ασφαλείας λόγω της επίσκεψης Σόιμπλε. Αλλά εκεί, στη σκιά της Ακρόπολης, η μουσική του Πουτσίνι πλημμύριζε το πιο όμορφο κομμάτι της Αθήνας, και παρέσερνε ανυποψίαστους διαβάτες και τουρίστες και τους ένωνε μαζί με εκείνους που είχαν προγραμματίσει να είναι κοινωνοί αυτής της εμπειρίας. Μια εμπειρία που εξελίχθηκε σε βίωμα, μουσικό, συναισθηματικό, κοινωνικό και που φανέρωσε μία τεράστια ανάγκη για μοίρασμα και κοινή συγκίνηση σε μία πόλη με μεγάλη κόπωση, ευτελισμό και παρακμή. Για τον Μύρωνα Μιχαηλίδη, που έχει καλλιεργήσει εδώ και καιρό την πολιτική της εξόδου στην πόλη, η «λαϊκή» αυτή αποδοχή πρέπει να ήταν μία επιβεβαίωση ότι η κίνηση πρέπει να είναι προς τα «έξω», στη δυναμική συνάντηση με το ευρύ κοινό.

Η ορχήστρα της Λυρικής Σκηνής, παραταγμένη στην ποδιά του Ιερού Βράχου, παρουσίαζε ένα θέαμα που προκαλούσε έως και συγκίνηση. Η αγκαλιά του κόσμου συνέβαλε προφανώς στο ενθουσιώδες παίξιμο της ορχήστρας, με την οποία συνέπραξαν προχθές, σε άριες και ντουέτα, ορισμένοι από τους πρωταγωνιστές της «Μαντάμα Μπατερφλάι», η Τσέλια Κοστέα (Μπατερφλάι), ο Λουτσάνο Γκάντσι (Πίνκερτον), ο Διονύσης Σούρμπης (Σάρπλες), η Ινές Ζήκου (Σουτζούκι) και ο Τάσος Αποστόλου (Μπόνζο). Με δέος άκουσε το κοινό. Με χειροκροτήματα επιβράβευσε. Η πρεμιέρα είναι στο Ηρώδειο στις 27/7. Κοσμοσυρροή προχθές στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, όπου η Εθνική Λυρική Σκηνή καλωσόρισε το κοινό στην ανοικτή πρόβα για τη νέα παραγωγή της όπερας του Πουτσίνι «Μαντάμα Μπατερφλάι». Η πρεμιέρα θα δοθεί στο Ηρώδειο στις 27 Ιουλίου στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.

Πηγή: kathimerini.gr