Δίχασε το κοινό ο «Κύκλωψ»

Χειροκροτήματα αλλά και αποδοκιμασίες στην Επίδαυρο

Το αρχαίο θεατρικό, η μόνη ολοκληρωμένη κωμωδία του Ευριπίδη, μεταφέρθηκε από τον Βασίλη Παπαβασιλείου με έναν αρκετά σύγχρονο και επιμελώς ρηξικέλευθο τρόπο. 
Μια αισθητική που αφορούσε την σύγχρονη πραγματικότητα της ποπ-κουλτούρας, ο Οδυσσέας, ντυμένος ώστε να παραπέμπει ενδυματολογικά στον Τζόνι Ντεπ ως Τζακ Σπάροου στους Πειρατές της Καραιβικής. 
Η σημειολογία που επέλεξε ο Παπαβασιλείου, περιελάμβανε παραδείγματα κοινωνικών εκφάνσεων της μοντέρνας Ελλάδας όπως οι μαστούρηδες των ρεμπέτικων, και οι προαγωγοί της Τρούμπας στη δεκαετία του '70. Και όλα αυτά τυλιγμένα σε σκηνικά – πίνακες βουκολικών τοπίων και με μια ενδυματολογική πρόταση που θύμιζε ντισκοτέκ από ελληνική βιντεοταινία του '80.
Τολμηρή μεταφορά σίγουρα, η οποία αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση που υποστήριξαν οι ηθοποιοί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αγγίζοντας όμως, κάποιες φορές τα όρια της επανάληψης.
Παρ´όλα αυτά κάποιοι θεατές -κυρίως μεγαλύτερης ηλικίας- δεν ταυτίστηκαν με την θέση που πήρε η παράσταση και είχαμε και αποχωρήσεις αλλά και επιφωνήματα αποδοκιμασίας.
Εξαιρετικός ο Νίκος Καραθάνος ως Οδυσσέας, πολύ καλός ο Χορός- στο σύνολο του- και καλοδουλεμένο το χορογραφικό κομμάτι. Πολύ ενδιαφέρουσα η μουσική απόδοση του.

Πηγή: protothema.gr