Αντιδράσεις προκαλεί η απόφαση της κυβέρνησης να περάσει διάταξη στο πολυνομοσχέδιο που ψηφίζεται την Κυριακή, σύμφωνα με την οποία ιδρύεται Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ).
Με ανακοίνωσή του το τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει ότι ο υπουργός Ναυτιλίας πρόσφατα είχε δεσμευτεί ότι η ρύθμιση για τη ΡΑΛ θα εντάσσονταν στο σχέδιο νόμου «τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» που εισάγεται στην ολομέλεια της Βουλής την Τρίτη, αλλά όπως φαίνεται για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση δεν τήρησε τις δεσμεύσεις της.
«Η κυβέρνηση δεν θέλει να δημιουργήσει μια πραγματική Ανεξάρτητη Αρχή, αλλά ένα φορέα βολέματος ημετέρων και εξυπηρέτησης των σχεδίων της» υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ και αναρωτιέται «γιατί άραγε τόσο βιασύνη για ένα θέμα τόσο κομβικό για την οικονομία της χώρας; Τι είναι αυτό που φοβίζει την κυβέρνηση και την τρόικα, στην προσπάθειά τους να τελειώσουν με την «υπόθεση» δημόσια λιμάνια και γενικότερα να εκποιήσουν τη δημόσια περιουσία, προς όφελος των δανειστών;».
Τη διαφωνία τους για την συγκρότηση της ΡΑΛ εκφράζουν με κοινή τους ανακοίνωση η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) και η Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ, καταγγέλλοντας ότι η κυβέρνηση προχωρά σ΄ αυτή τη ρύθμιση με μόνο στόχο την εξυπηρέτηση των σχεδίων ιδιωτικοποίησης των λιμανιών.
Σημειώνουν ότι η νέα θεσμοθέτηση της ΡΑΛ δεν προσδίδει κανένα νέο στοιχείο, αφού είναι ελεγχόμενη από τον υπουργό Ναυτιλίας και ουσιαστικά προσπαθεί να καλύψει με προσχηματικό τρόπο τα μεγάλα προβλήματα που ανακύπτουν από την επιχειρούμενη ιδιωτικοποίηση- ξεπούλημα των λιμανιών.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την διάταξη του πολυνομοσχεδίου, συγκροτείται η ΡΑΛ, ένα εποπτικό όργανο για όλα τα λιμάνια της χώρας, ως αυτοτελής δημόσια υπηρεσία με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια, εποπτευόμενη από τον υπουργό Ναυτιλίας και σε πρώτη φάση για την στελέχωση των υπηρεσιών της θα προσληφθούν 35 άτομα, με προοπτική αύξησης των προσλήψεων μέχρι και 50.
Χριστίνα Παπασταθοπούλου
Πηγή: efsyn.gr