Η Ολλανδία σχεδιάζει να γίνει η πρώτη χώρα που θα εφαρμόσει σε εμπορική κλίμακα την ιδέα των αυτόνομων οχημάτων, αφού η κυβέρνηση της χώρας θέλει σε μία πενταετία από σήμερα ένα μεγάλο μέρος από τις μεταφορές εμπορευμάτων να πραγματοποιείται από φορτηγά που δεν θα έχουν κάποιον άνθρωπο στο τιμόνι τους. Σε αντίθεση με άλλα κράτη όπως οι ΗΠΑ, όπου έχουν ήδη ξεκινήσει δοκιμές με οχήματα που κινούνται με «αυτόματο πιλότο», η Ολλανδία θεωρεί πως η τεχνολογία θα πρέπει να αξιοποιηθεί αρχικά στα φορτηγά, και όχι στα Ι.Χ., αφού αυτό θα γίνει πιο εύκολα και θα έχει μεγαλύτερα οφέλη.
Τα επιχειρήματα που επικαλείται είναι πως στην πλειονότητά τους τα δρομολόγια των φορτηγών γίνονται μέσω των εθνικών οδών και των αυτοκινητοδρόμων, όπου υπάρχουν λιγότερα εμπόδια που θα πρέπει να «καταλάβει» ο «αυτόματος πιλότος» και να αποφύγει. Επίσης, οι επαγγελματίες οδηγοί βρίσκονται στο τιμόνι αρκετές ώρες σε καθημερινή βάση, με συνέπεια να κουράζονται και συχνά τα αντανακλαστικά τους να μην είναι τόσο οξυμένα όσο για παράδειγμα ενός ανθρώπου που χρησιμοποιεί το αυτοκίνητό του μόνο για να πάει και να επιστρέψει από τη δουλειά του.
Μιλώντας στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, η εκπρόσωπος του ολλανδικού υπουργείου Υποδομών και Περιβάλλοντος Μάριαν Γουίτ πρόσθεσε στα παραπάνω πλεονεκτήματα το γεγονός ότι τα αυτόνομα φορτηγά θα είναι πιο «φιλικά» στο περιβάλλον, αφού θα κινούνται σχεδόν συνέχεια με σταθερή ταχύτητα, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου που οφείλεται στις απότομες επιταχύνσεις και τα φρεναρίσματα. «Επίσης, θα χρειάζονται λιγότερο χώρο και θα κινούνται με τέτοιο τρόπο ώστε να μην προκαλούν κυκλοφοριακή συμφόρηση», συμπλήρωσε.
Σύμφωνα με το Reuters, η Ολλανδή υπουργός Υποδομών Σουλτς βαν Χέγκεν σχεδιάζει να καταθέσει την επόμενη χρονιά ένα νομοσχέδιο που θα αίρει όλα τα νομικά εμπόδια που υπάρχουν σήμερα για την κυκλοφορία οχημάτων με «αυτόματο πιλότο». Επίσης, σε πρώτη φάση οι δοκιμές της τεχνολογίας θα ξεκινήσουν από εικονικές προσομοιώσεις σε υπολογιστές, περνώντας σε δεύτερη φάση σε αυτόνομα φορτηγά τα οποία θα κινούνται σε δρόμους αποκλεισμένους για τα υπόλοιπα οχήματα.
Μάλιστα, η ολλανδική κυβέρνηση υποστηρίζει πως ήδη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να συμμετάσχουν στις δοκιμές αρκετοί δημόσιοι φορείς της χώρας και, κυρίως, ο οργανισμός που είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία του λιμανιού του Ρότερνταμ. Κι αυτό, γιατί τα αυτόνομα φορτηγά θα μπορούσαν να κάνουν ακόμη πιο ελκυστικό, στις εισαγωγικές εταιρείες που το χρησιμοποιούν, το Ρότερνταμ ως «πύλη εισόδου» στην Ευρώπη, μειώνοντας το λειτουργικό κόστος για τη διανομή των προϊόντων τους.
Η κυβέρνηση δηλώνει επίσης βέβαιη πως η τεχνολογία έχει εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε όχι μόνο να είναι ασφαλής αλλά και να εγγυάται πως οι «αυτόματοι πιλότοι» θα ανοίξουν τον δρόμο για να εξαλειφθούν τα ατυχήματα που οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος.
Επομένως, θεωρεί πως τα φορτηγά θα λειτουργήσουν σαν διαφήμιση της τεχνολογίας για την κοινή γνώμη, ώστε μερικά χρόνια αργότερα να κάνουν την εμφάνισή τους στους ολλανδικούς δρόμους και τα πρώτα Ι.Χ. χωρίς οδηγό στο τιμόνι.
Πηγή: kathimerini.gr