Τουρίστες του χειμώνα, απρόσμενος παράδεισος

Εισαγωγικό σημείωμα: Το παρακάτω δημοσίευμα αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για τη νεόκοπη Τουριστική Επιτροπή του Δήμου Βόρειας Κυνουρίας.

Για δεύτερη συνεχή χρονιά, ο Οκτώβριος στις Σπέτσες και την ευρύτερη περιοχή χαρακτηρίστηκε από μια ασυνήθιστη κινητικότητα επισκεπτών, οι οποίοι μετέβησαν εκεί για το mini Μαραθώνιο των Σπετσών και τον κολυμβητικό διάπλου του μπογαζιού, του θαλάσσιου περάσματος δηλαδή ανάμεσα στο νησί και την Κόστα. «Ηρθαν περίπου τεσσερισήμισι χιλιάδες άτομα, αθλητές, εθελοντές, θεατές, δημοσιογράφοι…

Να φανταστείτε, χρειάστηκε να ανοίξουν 10 ξενοδοχεία στο νησί που είχαν κλείσει με το τέλος της σεζόν», λέει η Μαρίνα-Λήδα Κουταρέλλη, ιδιοκτήτης της εταιρείας στρατηγικής επικοινωνίας και διαχείρισης κρίσεων Communication Lab, η οποία σε συνεργασία με την Πρωτοβουλία Σπετσών, που διαχειρίζεται το Ποσειδώνιο, το ιστορικό ξενοδοχείο του νησιού, δημιούργησαν μια σειρά εκδηλώσεων εκτός σεζόν προκειμένου να προσπελάσουν τον ύφαλο της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, ανέκαθεν διακαούς φιλοδοξίας του ελληνικού τουρισμού. «Οι άξονες γύρω απο τις εκδηλώσεις στις Σπέτσες είναι τρεις: Η επιμήκυνση της σεζόν, η προώθηση του εσωτερικού τουρισμού και η δημιουργία νέων μορφών του, όπως ο αθλητικός τουρισμός», συμπληρώνει η Μαρίνα-Λήδα Κουταρέλλη, η οποία, πέρα από το αμιγώς επικοινωνιακό κομμάτι, συμμετέχει ψυχή τε και σώματι υπέρ της εκπλήρωσης των προαναφερθέντων.

«Ξεκινάμε τη σεζόν τον Ιούνιο με το Spetses Classic Yacht Race, που διοργανώνεται από τον Ναυτικό Ομιλο Ελλάδος και στα μέσα Οκτωβρίου έχουμε το mini Μαραθώνιο Σπετσών. Σχεδιάζουμε ακόμη ένα ράλι κλασικών αυτοκινήτων, αγαπημένο αντικείμενο του Αντώνη Βορδώνη, διευθύνοντα συμβούλου της Πρωτοβουλίας Σπετσών, φεστιβάλ κινηματογράφου και ποδηλατικούς αγώνες. Πέρυσι είχαμε και μαθήματα μαγειρικής με το σεφ Χριστόφορο Πέσκια, που φέτος ανέλαβε το On the Verandah, το εστιατόριο του Poseidonion Grand Hotel», επισημαίνει η δραστήρια επικοινωνιολόγος, η οποία δε τείνει να πολιτογραφηθεί Σπετσιώτισσα, δεδομένης της έντονης δραστηριότητάς της στο νησί τα τελευταία δύο χρόνια. «Αυτό το οποίο απολαμβάνω είναι η συνεργασία με τόσους διαφορετικούς παράγοντες του νησιού, από το δήμαρχο και τους αντιδημάρχους στο λιμεναρχείο, τους ξενοδόχους, το Σύλλογο Θαλάσσιων Ταξί ή και το Σύλλογο -Αγαμέμνων-, των καραβομαραγκών του νησιού, καθώς έχουν ενεργά υποστηρίξει όλες αυτές τις εκδηλώσεις».

Ηδη και άλλες τουριστικές περιοχές της Ελλάδας εξετάζουν το «φαινόμενο» των Σπετσών, που κατόρθωσαν να μην βάζουν λουκέτο τέλη Αυγούστου, αλλά να παρατείνουν τη σεζόν. «Χάρη στις πρωτοβουλίες του, το Poseidonion Grand Hotel έχει αναδειχθεί εν είδει brand ambassador του νησιού ?σκεφτείτε ότι το περιοδικό Classic Boats αφιέρωσε εφέτος εξασέλιδο αφιέρωμα στο «Spetses Classic Yacht Race», ενώ το Ποσειδώνιο είναι το μοναδικό ελληνικό ξενοδοχείο που επελέγη να συμμετάσχει στη διεθνή έκθεση Pure Life Experiences, η οποία αφορά τις νέες μορφές τουρισμού για τους ιδιαίτερα επιλεκτικούς ταξιδιώτες». Η Μαρίνα-Λήδα Κουταρέλλη, απόφοιτος του πανεπιστημίου της Οξφφόρδης και του Brown ανήκει σε αυτήν τη κατηγορία -άρα, την καταλαβαίνει καλά. «Το πεντάστερο ξενοδοχείο και μόνο δεν αρκεί πια στους ταξιδιώτες εκείνους που τα έχουν δεί όλα ?αυτό το θεωρούν δεδομένο. Αυτό που ψάχνουν είναι εμπειρίες, πολιτιστικές, αθλητικές, γαστρονομικές… Οπως, π.χ. στο Ποσειδώνιο, όπου όλα τα λαχανικά είναι από το δικό τους βιολογικό λαχανόκηπο στις Σπέτσες».

Πηγή: imerisia.gr