Ο ιδιωτικός τομέας από την πλευρά του θα πρέπει να σκέφτεται και την επόμενη χρονιά και ανάλογα να πράττει. Οι λογικές του "ό,τι αρπάξουμε σε μια σεζόν" έχουν χρεοκοπήσει. Το να φτάνουν οι ξαπλώστρες μέχρι το κύμα, και να μην υπάρχει κανένας διάδρομος διέλευσης από πουθενά μπορούν να δίνουν την μια μέρα 5-6 καφέδες παραπάνω, αλλά θα αφαιρέσουν την επόμενη πολλούς περισσότερους. Το να κάνεις διάφορες «εξυπνάδες» στην ποιότητα ή στην τιμή θα το βρεις μπροστά σου την επόμενη ημέρα ή τον επόμενο χρόνο. Η δημιουργία ενός – έστω άτυπου – κώδικα λειτουργίας και συμπεριφοράς είναι σημαντικό στοιχείο για όσους θέλουν να υπάρχουν στο συγκεκριμένο κλάδο και τα επόμενα χρόνια. Ο ανταγωνισμός είναι πλέον μεγάλος και ο πελάτης, αργά αλλά σταθερά, ψάχνει να βρει το καλύτερο σε σχέση με αυτό που απαιτεί. Μπαίνουμε; με καθυστέρηση στον χάρτη των τουριστικών προορισμών όμως για να μείνουμε και να έρχεται κάθε χρόνο όλο και περισσότερο εισόδημα στην περιοχή χρειάζεται σχέδιο, σοβαρότητα, όραμα και μεράκι. Η κινητοποίηση σε αυτή την κατεύθυνση είναι ανάγκη επιβίωσης για όλους μας.