Λίγοι επιβάτες και πολλοί λαθρεπιβάτες ρίχνουν τα έσοδα στις συγκοινωνίες


Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της εταιρείας τα έσοδα από εισιτήρια το πρώτο τετράμηνο του έτους σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2011 παρουσιάζουν μείωση 4,87% (από από 23,48 εκατ. ευρώ σε 22, 34 εκατ. ευρώ) ενώ τα έσοδα από κάρτες μειώθηκαν κατά 13,59% (από 18,06 εκατ. ευρώ σε 15,61 εκατ. ευρώ).


Μεγάλο «πλήγμα» στα έσοδα της ΟΣΥ έχουν επιφέρει και οι ελλιπείς έλεγχοι για λαθρεπιβίβαση. Τα εκδοθέντα πρόστιμα το πρώτο τετράμηνο του 2011 ήταν 24.126 ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2012 μόλις 11.506 (-53,31%)!.. Ειδικότερα η αξία των εκδοθέντων προστίμων από 1.351.699 ευρώ το 2011 περιορίστηκε σε 653.482 ευρώ (-51,65%) εξαιτίας της σημαντικής μείωσης των ελεγκτών (από 130 σε 82, δηλαδή μείωση 36,87%).


Αξιοσημείωτο είναι ότι τα εισπραχθέντα πρόστιμα μειώθηκαν κατά 41,61% (από 684.259 ευρώ σε 399.546 ευρώ). Ο πιο? «κακός» μήνας του 2012 για την ΟΣΥ, όσον αφορά την είσπραξη προστίμων μετά από ελέγχους, ήταν ο Απρίλιος. Τον Απρίλιο του 2011 εκδόθηκαν πάνω από 7.700 πρόστιμα άξιας 449.195 ευρώ από 163 ελεγκτές.


Εισπράξεις
Στο τέλος του μήνα οι εισπράξεις από τα πρόστιμα είχαν διαμορφωθεί σε 267.359 ευρώ. Στον αντίποδα ο Απρίλιος του 2012 που εκδόθηκαν μόλις 890 πρόστιμα (-88,44%) άξιας 49.986 ευρώ (-88,87%) από 52 ελεγκτές (-68,10%). Στο τέλος του μήνα οι εισπράξεις από τα πρόστιμα ήταν μηδενικές!.. «Βουτιά» έκαναν και τα έσοδα από ενοίκια που το πρώτο τετράμηνο του 2011 ήταν 290.837 ευρώ, ενώ το αντίστοιχο διάστημα φέτος περιορίστηκαν σε 2.289 ευρώ (-99,21%). Λόγω κρίσης ξενοικιάστηκαν πολλά ακίνητα, ενώ και από άλλα που παραμένουν νοικιασμένα δεν καταβάλλονται τα μισθώματα.


Ελάχιστη απόκλιση παρουσίασαν οι επιχορηγήσεις για τη λειτουργιά των λεωφορείων και των τρόλεϊ που από 45,5 εκατ. ευρώ το πρώτο τετράμηνο του 2011 μειώθηκαν σε 45,1 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2012.


Οι εργαζόμενοι
Την ίδια στιγμή σημαντική είναι η μείωση του κόστους εργασίας κατά 23,48% (από 89,3 εκατ. ευρώ σε 68,3 εκατ. ευρώ). Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας:


Οι τακτικές αποδοχές μειώθηκαν κατά 26,4% από 47,2 εκατ. σε 34,7 εκατ. ευρώ.


Οι έκτακτες αποδοχές (υπερωρίες, ρεπό, αποζημιώσεις) μειώθηκαν κατά 95,3% και από 2,56 εκατ. διαμορφωθήκαν σε 118,3 χιλ. ευρώ.


Τα επιδόματα από 19,1 εκατ. ευρώ το πρώτο τετράμηνο του 2011 μειώθηκαν σε 17,1 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2012 (μείωση 10,57%).


Ο αριθμός των απασχολούμενων στην ΟΣΥ από 7.503 το πρώτο τετράμηνο του 2011 μειώθηκε σε 6.369 (-15,11%). Τα μεγαλύτερα ποσοστά μείωσης του προσωπικού παρουσιάστηκαν στο προσωπικό κίνησης που από 554 μειώθηκαν στους 328 (-40,91%) και το βοηθητικό προσωπικό που από 207 μειώθηκαν στις 136 (-37,1%).


Το πρώτο τετράμηνο του 2011, οπότε και κατατέθηκε στη Βουλή και κατόπιν ψηφίστηκε ο νόμος για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών είχε χαρακτηριστεί από συνεχόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις και στάσεις εργασίας. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία οι ήμερες απεργίας για την ΟΣΥ το διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου ήταν 11 και οι ημέρες στάσεων εργασίας ήταν συνολικά 22, ενώ για το ίδιο διάστημα του 2012 οι μέρες απεργίας ήταν 2 και στάσεων εργασίας 4.


Παρεχόμενο έργο
Οι περικοπές πολλών λεωφορειακών γραμμών από τις αρχές του 2011 έχει οδηγήσει σε μείωση του έργου των λεωφορείων κατά 30% σε σχέση με το 2010. Ωστόσο, και μέσα στο 2012 έγιναν περαιτέρω μειώσεις των δρομολογίων. Τα οχήματα που κυκλοφόρησαν τις καθημερινές τις ώρες αιχμής το α’ 4μηνο του 2011 ήταν 1.832 ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2012 ήταν 1436 (-1,63%). Τα πραγματοποιηθέντα δρομολόγια ανά μήνα για το 2011 ήταν 1.758.745 ενώ για το 2012 ήταν μειωμένα κατά 13,48%. Τα ακυρωθέντα δρομολόγια ήταν 292.539 για το α’ τετράμηνο του 2011 και 101.980 για το αντίστοιχο διάστημα του 2012 (-65,14%).


Αισιοδοξία


Αισιόδοξος για το μέλλον και πεπεισμένος ότι αν η ΟΣΥ εισπράξει τα χρήματα από την κοινωνική πολιτική που προσφέρει θα είναι κερδοφόρα ακόμα και μέσα στο 2012 παρουσιάστηκε ο πρόεδρος των Τεχνικών της ΕΘΕΛ κ. Α. Ραφτόπουλος. «Να ζητήσουμε συγγνώμη από το επιβατικό κοινό για τη μείωση των δρομολογίων που προέκυψαν από την τεράστια έλλειψη των ανταλλακτικών και την πρόωρη συνταξιοδότηση άλλα και τις μετατάξεις των εργαζομένων (840 άτομα) στις αστικές συγκοινωνίες. Παρά τη μείωση δίνουμε τον καλύτερο εαυτό μας για να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις μας απέναντι στο επιβατικό κοινό», είπε μιλώντας στην «Η».


Πηγή: imerisia.gr