Πτώση 48,5% στις πωλήσεις I.X. τον Σεπτέμβριο!


Πτώση 48,5% κατέγραψαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι καθώς διατέθηκαν μόλις 3.463 νέα ΙΧ έναντι 6.718 οχημάτων ενώ οι εταιρικές πωλήσεις για ακόμη ένα μήνα να βρίσκονται πολύ υψηλά καταλαμβάνοντας το 35% των συνολικών ταξινομήσεων.


Σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών της αγοράς η «κατρακύλα» θα συνεχιστεί και τους επόμενους μήνες του 2012 με αποτέλεσμα το έτος να κλείσει με λιγότερες από 55.000 πωλήσεις παραπέμποντας σε επιδόσεις που είχαν καταγραφεί στην δεκαετία του ’70! Ειδικότερα το 1975 πουλήθηκαν 50.807 νέα ΙΧ, το 1976 οι πωλήσεις ανήλθαν σε 58.455 οχήματα και το 1977 κυμάνθηκαν σε 98.911 αυτοκίνητα…


Το μέλος του δ.σ. Του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης «Η πολιτκή που εφαρμόστηκε στο αυτοκίνητο μας γύρισε 40 χρόνια πίσω! Αν εξακολουθεί η ίδια πολιτική και δεν παρθούν μέτρα η δεκαετία του ’70 θα αποτελεί όαση μπροστά στην πρόκληση της δεκαετίας του ’50 που κυκλοφορύσαμε με άλογα και κάρα…».


Οσον αφορά στα αναλυτικά στοιχεία των πωλήσεων τον Σεπτέμβριο στην πρώτη θέση βρέθηκε η Toyota με 394 πωλήσεις ΙΧ και ακολουθούν η Opelμε 373, η VW με 316, η Ford με 217 και η Citroen με 210 πωλήσεις οχημάτων.


Σε επίπεδο έτους η αγορά στο 9μηνο καταγράφει πτώση 42,5% καθώς έχουν πωληθεί μόλις 45.535 νέα ΙΧ έναντι 79.230 οχημάτων ενώ αν συγκρίνει κανείς το τρέχον έτος με το 2010 η πτώση που σημειώνεται ξεπερνά το 63%!


Εν τω μεταξύ από πλευράς κυβερνητικών πρωτοβουλιών ώστε να τονωθούν οι πωλήσεις και ο κλάδος γενικότερα όχι μόνο δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα αλλά εξετάζεται να αυξηθεί ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στο Υγραέριο κίνησης κατά 165% δημιουργώντας «ταραχή» σε όσους έχουν ήδη τοποθετήσει συσκευές υγραεριοκίνησης στα οχήματά τους αλλά και στους εισαγωγείς και εμπόρους που αποτελούσε τη μοναδική πηγή εσόδων στα συνεργεία τους.


Παράλληλα η απόσυρση παλαιών ΙΧ λήγει στις 20 Δεκεμβρίου και κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα πως το μέτρο θα συνεχιστεί και το 2013 ενώ από την άλλη μεριά οι εισαγωγείς μεταχειρισμένων ΙΧ αναμένουν ακόμη την παράταση εκτελωνισμού των οχημάτων Euro4 με χαληλό συντελεστή.


Οσον αφορά στα Τέλη Κυκλοφορίας επίσης δεν υπάρχει καμία απολύτως ενημέρωση αν θα διατηρηθούν στα ίδια επίπεδα ή θα τροποιηθούν…


Ακυρώσεις


Η είδηση της ενδεχόμενης αύξησης του ΕΦΚ στο υγραέριο κίνησης ήταν αρκετή ώστε να έχουν ξεκινήσει από το πρωί της Παρασκευής οι ακυρώσεις στις τοποθετήσεις συσκευών υγραεριοκίνησης από τους ιδιοκτήτες ΙΧ. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες οι περισσότεροι καταναλωτές «παγώνουν» όλες τις διαδικασίες μέχρι να οριστικοποιηθεί η τελική τιμή διάθεσης του υγραερίου κίνησης ώστε να αποφασίσουν αν τους συμφέρει τελικά η μετατροπή του οχήματός τους.


Ωστόσο το «πάγωμα» της συγκεκριμένης αγοράς φαίνεται πως έχει «κάψει» πολλούς εισαγωγείς και εμπόρους οι οποίοι για να διατηρήσουν τα συνεργεία τους στη «ζωή» είχαν στραφεί στην συγκεκριμένη δραστηριότητα που αποτελούσε και μοναδική πηγή εσόδων. Αν τελικά καταστεί ασύμφορο και το υγραέριο κίνησης τότε θα αναγκαστούν να «γράψουν» επιπλέον ζημιές στις επιχειρήσεις τους που ήδη βρίσκονται στο χείλος του γκρεμού!


Βέβαια υπάρχει και το Φυσικό Αέριο που ακόμη είναι το φθηνότερο καύσιμο στα αυτοκίνητα αλλά οι εξαγγελίες από την ΔΕΠΑ για άνοιγμα 9 πρατηρίων (Αττική, Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Βόλο) ακόμη φαίνεται πως έχει μείνει στα σχέδια ενώ ο εξοπλισμός των πρατηρίων παραμένει στις εγκαταστάσεις της εταιρείας…


Επιχειρηματικές εξελίξεις


Εληξε και επίσημα το τελεσίγραφο που είχε αποστείλει το δίκτυο εισαγωγικής εταιρείας στη διοίκηση καθώς ούτε αυτοκίνητα έχουν για να πουλήσουν αλλά ούτε και αναλώσιμα ανταλλακτικά. Μέσα στις επόμενες ημέρες πάντως όλα αναμένεται να ξεκαθαρίσουν και σύμφωνα με πληροφορίες οι λύσεις είναι δύο και αφορούν η μία στην σύσταση θυγατρικής από το εργοστάσιο και η δεύτερη στην ανάληψη της εισαγωγικής από το ίδιο το δίκτυο. Σύμφωνα με πληροφορίες υπήρξε και κρούση από άλλους εισαγωγείς να αναλάβουν την εταιρεία αλλά ο υψηλός δανεισμός της εταιρείας, που σημειωτέον έχουν ήδη «σκάσει» τα δάνειά της, αποτελεί «αγκάθι» για περαιτέρω σκέψεις…


Συγκριτικές πωλήσεις νέων ΙΧ Σεπτ. 2012-2011


Εταιρεία Σεπτ. 2012 Σεπτ. 2011 Διαφ.


TOYOTA 394 884 -55,4%


OPEL 373 904 -58,7%


VOLKSWAGEN 316 601 -47,4%


FORD 217 416 -47,8%


CITROEN 210 221 -5,0%


SKODA 187 299 -37,5%


HYUNDAI 181 391 -53,7%


NISSAN 178 272 -34,6%


FIAT 161 382 -57,9%


PEUGEOT 137 215 -36,3%


KIA MOTORS 131 187 -29,9%


MERCEDES 126 230 -45,2%


AUDI 122 198 -38,4%


SUZUKI 121 287 -57,8%


BMW 85 114 -25,4%


MITSUBISHI 72 68 5,9%


ALFA ROMEO 61 113 -46,0%


CHEVROLET 55 115 -52,2%


VOLVO 53 83 -36,1%


HONDA 51 116 -56,0%


SEAT 50 214 -76,6%


LANCIA 46


RENAULT 38 69 -44,9%


SMART 29 77 -62,3%


MINI 19 72 -73,6%


DAIHATSU 19 57 -66,7%


DACIA 10 49 -79,6%


LIFAN 8 – –


LEXUS 3 18 -83,3%


SSANGYONG 3 1 200,0%


MAZDA 2 24 -91,7%


JEEP (CJD) 2 5 -60,0%


ABARTH 1 7 -85,7%


PORSCHE 1 6 -83,3%


CHANGAN 1 – –


SUBARU 0 16 -100,0%


LANDROVER 0 2 -100,0%


SAAB 0 3 -100,0%


Σύνολο 3.463 6.718 -48,5%


Πηγή: imerisia.gr