Ολίγη σκέτη από γιουβέτσι και μισή μερίδα: Νέα μόδα ανάγκης


Στην παλιά συνταγή της δεκαετίας του ’60, τότε που ο κόσμος παράγγελνε μισή μερίδα φαγητό στη μισή τιμή, επιστρέφουν ολοένα και περισσότερα εστιατόρια!
Πρόκειται για την τακτική του
mezzo menu που δίνει στους πελάτες τη δυνατότητα να παραγγείλουν μισές μερίδες, να καταναλώσουν ικανοποιητικές ποσότητες φαγητού και στο τέλος να βρεθούν αντιμέτωποι με έναν πολύ πιο προσιτό λογαριασμό, που δεν θα επιβαρύνει αβάσταχτα τον οικονομικό προϋπολογισμό τους.
Σύμφωνα με όσα δηλώνουν στην «
Espresso της Κυριακής» οι εστιάτορες που έχουν ήδη υιοθετήσει το mezzo menu, η ιδέα για την εφαρμογή της μισής μερίδας γεννήθηκε όταν διαπίστωσαν ότι πολλοί από τους πελάτες είτε είχαν αραιώσει τις επισκέψεις τους στα εστιατόρια είτε δεν είχαν αρκετά χρήματα για να παραγγείλουν τα πιάτα που επιθυμούσαν. Ετσι, προκειμένου να επαναφέρουν τον κόσμο στα μαγαζιά τους και με σκοπό να μη χάσουν την πελατεία τους (και -γιατί όχι;- να προσελκύσουν νέα), προχώρησαν στην εφαρμογή του μέτρου, που μέχρι στιγμής έχει αποδώσει καρπούς και έχει αγκαλιαστεί από τους πελάτες.
ΕΞΟΙΚΕΙΩΘΗΚΑΝ ΟΙ ΠΕΛΑΤΕΣ
Ενα από τα καταστήματα που εφαρμόζει την τακτική «μισό πιάτο στη μισή τιμή» είναι το
fish restaurant «Αϊ Νικόλας» επί της λεωφόρου Συγγρού. Σύμφωνα με όσα δηλώνει ο restaurant manager του καταστήματος Σάκης Κώνστας, οι πελάτες όχι μόνον έχουν εξοικειωθεί με τις μισές μερίδες, αλλά πλέον έχουν τη δυνατότητα να παραγγείλουν ακόμη περισσότερα πιάτα και φυσικά να δοκιμάσουν πολλές γεύσεις σε χαμηλή τιμή.
«Γνωρίζουμε καλά ότι η εποχή που διανύουμε είναι δύσκολη και ότι ο κόσμος είναι πιεσμένος και πολύ προβληματισμένος» αναφέρει ο ίδιος και τονίζει: «Στόχος μας είναι να αφήσουμε τους πελάτες μας ικανοποιημένους και να τους προσφέρουμε φαγητά και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας σε προσιτές τιμές. Με το
mezzo menu ο κόσμος παραγγέλνει και δεν φοβάται τον λογαριασμό».
Ο «Αϊ Νικόλας» είναι ένα εστιατόριο που λειτουργεί με μεγάλη επιτυχία εδώ και δύο χρόνια. Καθιέρωσε τον κατάλογο της μισής τιμής κυρίως λόγω της οικονομικής κρίσης αλλά και λόγω της πάγιας συνήθειας των πελατών να παραγγέλνουν πολλά πιάτα, έστω και αν δεν έχουν σκοπό να τα καταναλώσουν όλα.
ΠΑΡΑΓΓΕΛΝΑΝ ΠΟΛΛΑ
Ο κ. Κώνστας δηλώνει χαρακτηριστικά: «Προχωρήσαμε στην εφαρμογή του
mezzo menu γιατί διαπιστώσαμε ότι αρκετοί από τους τακτικούς πελάτες μας έρχονταν στο μαγαζί, έκαναν μεγάλες παραγγελίες και στο τέλος πλήρωναν υψηλούς λογαριασμούς. Ομως την ίδια στιγμή είχαν παραγγείλει τόσα πολλά πιάτα που δεν μπορούσαν να τα καταναλώσουν και αναγκαστικά τα άφηναν. Ετσι αρχίσαμε να τους προτείνουμε τα πιάτα μισής ποσότητας και μισής τιμής, τα οποία ήταν αρκετά για να τους χορτάσουν και επιπλέον δεν ήταν απαγορευτικά για την τσέπη τους. Ουσιαστικά τους δώσαμε τη δυνατότητα να απολαύσουν οποιοδήποτε πιάτο επιθυμούν στη μισή ποσότητα και φυσικά στη μισή τιμή. Από την πρώτη στιγμή ο κόσμος εκτίμησε τη νέα τακτική μας και είδε ότι θέλουμε να τον περιποιηθούμε αλλά και να τον προστατέψουμε. Επιπλέον, δεν κάναμε καμία αλλαγή στα υλικά που χρησιμοποιούμε για τα πιάτα μας. Οι μισές μερίδες μαγειρεύονται από τον Σικελό σεφ μας Pino Saccheri, όπως ακριβώς και οι κανονικές! Ολα τα ψάρια μας είναι καθαρά, φρέσκα και ελληνικά, αφού τα προμηθευόμαστε από ψαράδες με τους οποίους συνεργαζόμαστε. Επιπλέον, οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιούμε, όπως οι ελιές, το λάδι και τα λαχανικά, είναι όλα πολύ υψηλής ποιότητας και τα παίρνουμε κατευθείαν από παραγωγούς στην επαρχία».
ΑΥΞΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΠΕΛΑΤΕΣ!
Αναφορικά με την απόδοση και την αποδοχή της μισής μερίδας ο
restaurant manager του «Αϊ Νικόλα» μας λέει χαρακτηριστικά: «Οσο περνάει ο καιρός, οι πελάτες μας γίνονται ολοένα και περισσότεροι, ενώ ο μέσος όρος παραμονής σε τραπέζι στο εστιατόριό μας είναι περίπου τέσσερις ώρες! Σύμφωνα με τα στατιστικά, ο φετινός Δεκέμβριος έκλεισε με αύξηση 20% σε σχέση με πέρυσι. Η τιμιότητα, η παροχή υψηλών υπηρεσιών και η σωστή ποιότητα υλικών αποδίδουν και με το παραπάνω. Πλέον, οι πελάτες μας μπορούν να παραγγείλουν μια μεγάλη γκάμα πιάτων, να δοκιμάσουν πολλές διαφορετικές γεύσεις και στο τέλος να πληρώσουν έναν πολύ λογικό λογαριασμό που δεν θα τους αφήσει πικρή γεύση. Ο κόσμος πρέπει να αλλάξει τις παλιές συνήθειες και να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα που επιβάλλουν την προστασία του πορτοφολιού του. Επίσης, πρέπει να μάθει να εκτιμάει την αναλογία ποιότητας – τιμής που του προσφέρεται. Οι δικοί μας πελάτες, ανήκουν σε αυτή την κατηγορία».
«ΟΛΙΓΗ ΣΚΕΤΗ ΑΠΟ ΓΙΟΥΒΕΤΣΙ»
«Οι πελάτες έμπαιναν στο εστιατόριο και ζητούσαν από τους σερβιτόρους μισές μερίδες». Αυτό μας αποκαλύπτει ο κ. Γιώργος Γεωργομάνος, ιδιοκτήτης της ταβέρνας «Δημόκριτος» στο Κολωνάκι, όπου εφαρμόστηκε η πολιτική της μισής μερίδας.
«Παρά την οικονομική κρίση, οι Ελληνες δεν παύουν να συνδυάζουν την έξοδό τους με φαγητό και κρασάκι. Ομως ο κόσμος είναι πια πολύ πιεσμένος και δεν παραγγέλνει με άνεση. Παλαιότερα ένα ζευγάρι έδινε παραγγελία για τέσσερα άτομα, ενώ σήμερα αρκείται στα απολύτως απαραίτητα» αναφέρει ο ίδιος και συνεχίζει: «Ο “Δημόκριτος” είναι μια ταβέρνα που έχει τριάντα χρόνια ιστορία. Το τελευταίο διάστημα παρατηρήσαμε ότι πολλοί πελάτες άρχισαν να ζητούν μικρότερες μερίδες φαγητού για να πληρώσουν λιγότερα χρήματα. Ετσι αποφασίσαμε να καθιερώσουμε το
mezzo menu. Σίγουρα πρόκειται για μια τακτική που θυμίζει τις δύσκολες μέρες της δεκαετίας του ’60, όταν ο κόσμος πήγαινε στα εστιατόρια και ζητούσε… ολίγη σκέτη από γιουβέτσι, δηλαδή λίγο γιουβέτσι χωρίς κρέας! Ωστόσο, όπως και τότε έτσι και σήμερα, ο κόσμος τα βγάζει δύσκολα πέρα και εμείς έπρεπε να τον στηρίξουμε με κάθε τρόπο. Το μόνο βέβαιο είναι ότι εδώ δεν μένει κανείς νηστικός!».
Εδώ και τρεις μήνες οι πελάτες του «Δημόκριτου» παραγγέλνουν μισές μερίδες στη μισή τιμή και έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν περισσότερες γεύσεις. Ο κ. Γεωργομάνος μας λέει χαρακτηριστικά: «Η πελατεία μας έχει αυξηθεί, όχι όμως και το κέρδος. Αυτό είναι λογικό αφού εξακολουθούμε να σερβίρουμε προϊόντα υψηλής ποιότητας, τα οποία έχουν μεγάλο κόστος, ενώ σερβίρουμε μισές μερίδες που πληρώνονται στη μισή τιμή. Δεν θα μπορούσα ποτέ να κάνω περικοπές στην ποιότητα για να πουλάω σε χαμηλές τιμές. Προτιμώ τα μισά πιάτα στη μισή τιμή και την ποιότητα πάντα κορυφαία, όπως αρμόζει σε ένα μαγαζί με τόσα χρόνια ιστορίας και τόσους σταθερούς πελάτες που μας τιμούν με την παρουσία και την προτίμησή τους».


Πηγή: Espressonews.gr