Διαχείριση παραλαβών/αποδοχών παραδοτέων (προϊόντα, υπηρεσίες ή έργα)


Όσο σημαντική είναι η σύνταξη κατάλληλων προδιαγραφών κατά τη διάρκεια προετοιμασίας των εγγράφων διαγωνισμού, άλλο τόσο σημαντικός είναι ο έλεγχος των παραδοτέων του Αναδόχου (προϊόντα, υπηρεσίες ή έργα) κατά τη διάρκεια εκτέλεσης της σύμβασης προκειμένου να διασφαλιστεί ότι θα παραληφθούν ή θα γίνουν αποδεκτά από την Αναθέτουσα Αρχή μόνο εκείνα τα παραδοτέα που είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές και πληρούν τα κριτήρια αποδοχής, όπως αυτά έχουν καθοριστεί στους Όρους Εντολής.


Η αποδοχή παραδοτέων ορίζεται ως η εξασφάλιση της συμφωνίας της Αναθέτουσας Αρχής ότι τα παραδοτέα τα οποία ο Ανάδοχος έχει παράγει κατά τη διάρκεια της φάσης υλοποίησης του Έργου ικανοποιούν τα κριτήρια που έχουν τεθεί από την Αναθέτουσα Αρχή. Για να εξασφαλίζεται η έγκαιρη αποδοχή των παραδοτέων, η Αναθέτουσα Αρχή και τα στελέχη του Αναδόχου που είναι υπεύθυνα  αποφάσεων θα πρέπει να συμφωνήσουν προκαθορισμένα κριτήρια αποδοχής. Ποια θα είναι τα κριτήρια αυτά και ποια θα είναι η διαδικασία ελέγχου της συμμόρφωσης των παραδοτέων με αυτά, είναι δύο ζητήματα που πρέπει να τεκμηριώνονται κατά τη Φάση Προγραμματισμού του Έργου (Σχέδιο Αποδοχής Παραδοτέων).


 


Το Σχέδιο Αποδοχής Παραδοτέων (Acceptance Plan) αποτελεί κύριο έγγραφο του Έργου. Συντάσσεται μετά την ανάπτυξη του Χρονοδιαγράμματος Δραστηριοτήτων, του Σχεδίου Διαχείρισης Πόρων και του Σχεδίου Ποιότητας, καθώς λαμβάνει δεδομένα εισόδου από αυτά. Καθ’ όλη τη διάρκεια της Φάσης Παρακολούθησης και Ελέγχου, το Σχέδιο Αποδοχής Παραδοτέων χρησιμεύει ως οδηγός για τα μέλη της Ομάδας Έργου στα οποία έχει ανατεθεί η διενέργεια δοκιμών αποδοχής, καθώς και για τον Υπεύθυνο Συντονιστή που είναι υπεύθυνος για τη διαχείριση αποδοχών παραδοτέων.