Οι ακριβότερες χώρες στην Ε.Ε. σε γάλα, τυρί και αυγά είναι η Ελλάδα και η Κύπρος, ενώ αρκετά πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο διαμορφώνονται οι τιμές στο ψωμί και στα δημητριακά, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat.
Ειδικά για την Ελλάδα, η ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία αναφέρει πως το 2012 οι τιμές των τροφίμων και των μη αλκοολούχων ποτών διαμορφώθηκαν λίγο πιο πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, στο 104%.
Οι τιμές σε γάλα, τυρί και αυγά έφτασαν το 132% του ευρωπαϊκού μέσου όρου, οι τιμές στο ψωμί και στα δημητριακά το 115% και οι τιμές στα αλκοολούχα ποτά το 131%. Χαμηλότερα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο διαμορφώθηκε η τιμή του κρέατος (91%) και του καπνού (74%).
♦ Οι υψηλότερες τιμές σε τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά στην Ε.Ε. διαμορφώθηκαν στη Δανία (143%), στη Σουηδία (124%), στην Αυστρία (120%), στη Φινλανδία (119%), στην Ιρλανδία (118%) και στο Λουξεμβούργο (116%).
♦ Οι χαμηλότερες τιμές καταγράφηκαν στην Πολωνία (61%), στη Ρουμανία (67%), στη Βουλγαρία (68%) και στη Λιθουανία (77%).
♦ Οι ακριβότερες τιμές της Ε.Ε. στο γάλα, το τυρί και τα αυγά σημειώθηκαν στην Κύπρο (141%), στην Ελλάδα (132%) και στην Ιταλία (126%).
♦ Οι υψηλότερες τιμές στο ψωμί και στα δημητριακά σημειώθηκαν στη Δανία (159%), στη Σουηδία (135%), στην Αυστρία (134%), στη Φινλανδία (130%), στην Κύπρο (121%), στο Λουξεμβούργο (118%) και στην Ελλάδα (115%).
♦ Οι υψηλότερες τιμές στην Ε.Ε. στο κρέας σημειώθηκαν στην Αυστρία και στη Δανία (132%), στο Λουξεμβούργο (129%), στη Γερμανία (128%), στη Σουηδία (126%) και στη Γαλλία (123%).
♦ Οι υψηλότερες τιμές στον καπνό καταγράφηκαν στην Ιρλανδία (199%), στη Μ. Βρετανία (194%), στη Σουηδία (132%) και στη Γαλλία (129%) και οι χαμηλότερες στην Ουγγαρία (52%), στη Λιθουανία (55%), στη Βουλγαρία (56%) και στην Πολωνία (58%).
Τέλος, στα αλκοολούχα ποτά οι τιμές της Ε.Ε. διαμορφώθηκαν από 67% του μέσου κοινοτικού όρου στη Βουλγαρία έως 175% στη Φινλανδία και 162% στην Ιρλανδία.
Ψωνίζουμε 20% λιγότερο
Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με στοιχεία των Καταναλωτών Ενώσεων, οι Έλληνες έχουν λιγοστέψει τα ψώνια τους στο σούπερ μάρκετ κατά 20% σε σχέση με πέρυσι.
Την ίδια ώρα, προκειμένου να βρουν το φθηνότερο καλάθι αγορών, συγκρίνουν, πληροφορούνται και επιλέγουν για τις προσφορές όλο και περισσότερες από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Είναι χαρακτηριστικό ότι περίπου οκτώ στους 10 Έλληνες (82%) αγοράζουν πλέον λιγότερα προϊόντα και αυτά σε προσφορά σε σχέση με το διάστημα πριν από την οικονομική κρίση.
Παράλληλα, το 72% επισημαίνει ότι η συνήθεια αυτή είναι προσωρινή και θα αλλάξει όταν ξεπεραστεί η κρίση.
Ανάλογο ποσοστό (80%) δηλώνει ότι συγκρίνει περισσότερο τις τιμές ανάμεσα στα προϊόντα σε σχέση με το παρελθόν, ενώ έξι στους 10 καταναλωτές (62%) εξομολογούνται ότι αναζητούν πλέον πιο εντατικά προσφορές μέσω προωθητικών φυλλαδίων των αλυσίδων σούπερ μάρκετ καθώς και στο Διαδίκτυο.
Πηγή: topontiki.gr