Το πρόγραμμα της ενισχυτικής διδασκαλίας στα σχολεία μπορεί να ξεκίνησε στο τέλος της περυσινής σχολικής χρονιάς με πολλή… έμπνευση, αλλά τους πρώτους μήνες του νέου σχολικού έτους θεωρήθηκε μάλλον περιττό. Τώρα παίρνει πάλι σειρά για να ξεκινήσει, με προοπτική όμως να μην έχει οργανωθεί στα σχολεία πριν από τον Φεβρουάριο. Από πέρυσι βέβαια ο αρμόδιος υφυπουργός που προώθησε το πρόγραμμα άλλαξε (ο κ. Θ. Παπαθεοδώρου αντικαταστάθηκε στον ανασχηματισμό που έγινε εν τω μεταξύ), ενώ φαίνεται ότι δεν βρέθηκε κάποιο πρόσωπο να το «τρέξει» σε περίοδο κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών στον χώρο της Παιδείας τόσο τον Ιούνιο όσο και τον Σεπτέμβριο.
Τους πρώτους μήνες του χρόνου, όπως λένε γονείς μαθητών που μίλησαν στο «Βήμα», το πολυαναμενόμενο για αρκετά παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες πρόγραμμα δεν λειτούργησε καθόλου, παρ' ότι κατά την εγγραφή στο γυμνάσιο τους είχε ζητηθεί να καταθέσουν δηλώσεις συμμετοχής στα τμήματα που επρόκειτο να λειτουργήσουν.
Από 4.000 μόλις 1.200 οι εκπαιδευτικοί
Πέρυσι στη μικρή περίοδο κατά την οποία είχε εφαρμοσθεί το πρόγραμμα ενισχυτικής διδασκαλίας είχε αποφασιστεί η απασχόληση σε αυτό περίπου 4.000 εκπαιδευτικών, ενώ εφέτος θα προσληφθούν τελικά, όπως αναφέρουν οι σχετικές πληροφορίες, περίπου 1.200 άτομα και 700 ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί.
Το πρόγραμμα αφορά σε πρώτη φάση τα γυμνάσια, αλλά είχε προβλεφθεί και η επέκτασή του στα λύκεια της χώρας. Η σχετική απόφαση του υπουργού Παιδείας κ. Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου υπογράφηκε πρόσφατα και, όπως αναφέρεται σε αυτήν, μπορούν να συμμετέχουν στα μαθήματα που θα γίνονται στα σχολεία μαθητές ή μαθήτριες όλων των τάξεων του Γυμνασίου που υστερούν σε Γλωσσική Διδασκαλία (Αρχαία, Νέα Ελληνικά), Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Αγγλικά (ξένη γλώσσα) και Βιολογία, με συνέπεια την αδυναμία αποδοτικής συμμετοχής τους στη διαδικασία της μάθησης ή μαθητές και μαθήτριες που επιθυμούν να βελτιώσουν την απόδοσή τους στα παραπάνω μαθήματα.
Οπως αναφέρεται στη σχετική εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας, το πρόγραμμα της ενισχυτικής διδασκαλίας καθορίζεται για την υπόλοιπη σχολική χρονιά ως εξής:
- Για την Α' Γυμνασίου: τέσσερις ώρες Μαθηματικά, τρεις ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τρεις ώρες Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, δύο ώρες Αγγλικά, μία ώρα Φυσική και μία ώρα Βιολογία.
- Για τη Β' Γυμνασίου: τέσσερις ώρες Μαθηματικά, δύο ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, δύο ώρες Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, δύο ώρες Φυσική, μία ώρα Χημεία, μία ώρα Αγγλικά και μία ώρα Βιολογία.
- Για τη Γ' Γυμνασίου: τέσσερις ώρες Μαθηματικά, δύο ώρες Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, δύο ώρες Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, δύο ώρες Φυσική, μία ώρα Χημεία, μία ώρα Αγγλικά και μία ώρα Βιολογία.
Μάθημα πέραν του ωραρίου
Στην ίδια απόφαση που είχε ληφθεί από την περυσινή χρονιά προγραμματίστηκε ότι θα συγκροτηθούν στα σχολεία Κέντρα Ενισχυτικής Διδασκαλίας τα οποία θα ορίζονται ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης της χώρας με απόφαση του διευθυντή της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης.
Τα κριτήρια για την επιλογή των μαθητών ή των μαθητριών που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι ο αντίστοιχος βαθμός του μαθήματος και ο βαθμός προαγωγής. Για τους μαθητές ή μαθήτριες της Α' Γυμνασίου το κριτήριο θα είναι ο βαθμός απολυτηρίου του Δημοτικού. Οταν μένουν κενές θέσεις, θα γίνεται κλήρωση ανά μάθημα με ευθύνη των συντονιστών του προγράμματος.
Το Πρόγραμμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας θα περιλαμβάνει μία ως τέσσερις διδακτικές ώρες την ημέρα μετά τη λήξη του κανονικού προγράμματος. Κάθε μαθητής ή μαθήτρια θα μπορεί να παρακολουθήσει από ένα ως και όλα τα μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας, ενώ τα σχετικά τμήματα θα έχουν 10 μαθητές κατ' ελάχιστον και 15 το μέγιστο όριο.
Οι διδάσκοντες θα προσλαμβάνονται με σύμβαση εργασίας και με αμοιβές που, όπως αναφέρει η σχετική εγκύκλιος, θα αντιστοιχούν σε εκείνες των ωρομισθίων εκπαιδευτικών ή και αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου με χρήση των μορίων τους στον Ενιαίο Πίνακα Αναπληρωτών. Οι πόροι του προγράμματος προέρχονται από το ΕΣΠΑ και μάλιστα από τα κονδύλια που αντιστοιχούν στο 2014.
Πηγή: Helios Plus