Τα μετρητά εξακολουθούν να προτιμούν οι περισσότεροι συναλλασσόμενοι για να αποπληρώνουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις, παρά τα ισχυρά κίνητρα που προβάλλουν οι τράπεζες για αποπληρωμή μέσω του πλαστικού χρήματος, με βασικότερο κίνητρο τον μεγάλο αριθμό άτοκων δόσεων. Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η «Κ», η πλειονότητα των φορολογουμένων εξοφλεί τις οφειλές του Δημοσίου με μετρητά σε ποσοστό που ξεπερνάει το 50%. Ακολουθεί με ποσοστό που κυμαίνεται από 30% μέχρι 45% η απευθείας χρέωση μέσω του λογαριασμού που διαθέτει ο φορολογούμενος, ενώ η πληρωμή μέσω πιστωτικής κάρτας κυμαίνεται από 5% περίπου μέχρι 20%, ανάλογα με την τράπεζα.
Το μεγαλύτερο μέρος των συναλλαγών με κάρτα –περίπου το 70%– έγινε στο τραπεζικό κατάστημα, ενώ το υπόλοιπο 30% πραγματοποιήθηκε μέσω όλων των υπόλοιπων εναλλακτικών δικτύων. Σημειώνεται, επίσης, ότι οι πληρωμές με μετρητά είναι αρκετά χαμηλότερης αξίας από τις πληρωμές με χρέωση λογαριασμού ή κάρτας. Γενικότερα, η δημοφιλέστερη επιλογή όσων χρησιμοποίησαν πιστωτική κάρτα ήταν αυτή των 12 δόσεων, καθώς περίπου πέντε στους δέκα φορολογουμένους την επέλεξαν, ενώ ακολουθεί η επιλογή της πληρωμής με κάρτα χωρίς δόσεις (περίπου δύο στους δέκα φορολογουμένους).
Πάντως, ο τρόπος πληρωμών εκτιμάται ότι θα αλλάζει σταδιακά, καθώς αυξάνεται ο αριθμός των «δικτυωμένων» πελατών των τραπεζών.
Ειδικότερα, αναφορικά με το Internet Banking, σύμφωνα με συγκλίνουσες εκτιμήσεις που συγκέντρωσε η «Κ», οι εγγεγραμμένοι πελάτες που θα μπορούσαν εάν το επιθυμούσαν να κάνουν συναλλαγές μέσω εφαρμογής Ιnternet, το δεύτερο τρίμηνο του 2014, έφθασαν τα 3,2 εκατ. από 3 εκατ. το δεύτερο τρίμηνο του 2013.
Οι ενεργοί πελάτες, όσοι πραγματοποιούν συναλλαγές κάθε μήνα στο Internet, ξεπέρασαν τις 980.000 το δεύτερο τρίμηνο του 2014, παρουσιάζοντας αύξηση 19% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2013, με τον αριθμό συναλλαγών (εγχρήματων) να φθάνει τα 8.700.000 από 6.700.000. Η αξία των εγχρήματων συναλλαγών, χωρίς να υπολογίζονται χρηματιστηριακές συναλλαγές και πληρωμές ή μεταφορές κεφαλαίων στην ίδια τράπεζα, έφθασε το δεύτερο τρίμηνο του 2014 σε 23 δισ. ευρώ, σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση 1.090% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2013.
Αναφορικά με το mobile banking, οι εγγεγραμμένοι πελάτες το δεύτερο τρίμηνο του 2014 ανήλθαν σε 2,2 εκατομμύρια, σε σχέση με 2,4 εκατομμύρια το δεύτερο τρίμηνο του 2013.
Ο αριθμός όμως των ενεργών πελατών, που δείχνει την πραγματική χρήση του κινητού για συναλλαγές (όσοι πραγματοποιούν συναλλαγές κάθε μήνα) ξεπέρασε τις 160.000 από 95.000 (αύξηση 68%), με τον αριθμό συναλλαγών (εγχρήματων) να ανέρχεται σε 330.000 από 160.000. Η αξία εγχρήματων συναλλαγών (χωρίς χρηματιστηριακές και πληρωμές ή μεταφορές κεφαλαίων στην ίδια τράπεζα) ανήλθε σε 19.000.000 ευρώ, παρουσιάζοντας άνοδο που φτάνει το 55%.
Πηγή: kathimerini.gr