Λιγότεροι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους ευρωπαϊκούς δρόμους από πέρσι, μείωση 6% στην Ελλάδα και 8% στην Κύπρο

Σύμφωνα με την Κομισιόν το 2018 σημειώθηκαν περίπου 25.100 θάνατοι σε τροχαία ατυχήματα στην ΕΕ των 28. Πρόκειται για μείωση κατά 21 % σε σύγκριση με το 2010 και κατά 1 % σε σύγκριση με το 2017. Με έναν μέσο αριθμό 49 θανάτων από τροχαία ατυχήματα ανά ένα εκατομμύριο κατοίκους, επιβεβαιώνεται ότι οι ευρωπαϊκοί δρόμοι είναι μακράν οι ασφαλέστεροι στον κόσμο, αλλά “καταδεικνύεται επίσης ότι απέχουμε από την επίτευξη του στόχου μας για μείωση κατά το ήμισυ του αριθμού των θανάτων από τροχαία ατυχήματα έως το 2020”.

Κατά την Κομιισόν αυτό υπογραμμίζει την ανάγκη για ταχεία ανάληψη δράσης από τα κράτη μέλη και από ολόκληρο τον τομέα της οδικής ασφάλειας για την υλοποίηση του στρατηγικού σχεδίου δράσης της ΕΕ για την οδική ασφάλεια.

Στην Κύπρο καταγράφονται 73 θάνατοι ανά εκατομμύριο πληθυσμού το 2010, 62 το 2017, 57 το 2018, ετήσια μείωση -8% και συνολική -18%. Στην Ελλάδα αντίστοιχα τα ποσοστά είναι 113 θάνατοι ανά εκατομμύριο το 2010, 68 το 2017, 64 το 2018, με με μείωση -6% ετησιώς και -45% συνολικά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν για την πλειοψηφία των κρατών μελών, το ποσοστό θνησιμότητας ήταν κάτω από 60 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους το 2018.

Οι χώρες της ΕΕ με τα καλύτερα αποτελέσματα στην οδική ασφάλεια το 2018 ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο (28 θανάτους / εκατομμύριο κάτοικοι), η Δανία (30), η Ιρλανδία (31) και η Σουηδία (32 ).

Οι χώρες με μέση μείωση των τροχαίων θανάτων από το 2017 έως το 2018 ήταν η Σλοβενία ??(-13%), η Λιθουανία (-11%), η Βουλγαρία (-9%) και η Σλοβακία και η Κύπρος (από -8%).

Μόνο δύο κράτη μέλη της ΕΕ κατέγραψαν ποσοστό θνησιμότητας άνω των 80 θανάτων ανά εκατομμύριο κατοίκων, έναντι 7 το 2010. Οι χώρες με το υψηλότερο ποσοστό θανάτων ήταν η Ρουμανία (96 θανάτους / εκατομμύριο κάτοικοι ), η Βουλγαρία (88 ), η Λετονία (78 εκατομμύρια) και η Κροατία (77).

Η Κομισιόν επισημαίνει ότι περιλαμβάνεται και ένας μεγάλος αριθμός ευάλωτων χρηστών των οδών: πεζοί, ποδηλάτες, μοτοσικλετιστές και ηλικιωμένοι, ιδίως στις αστικές περιοχές, ομάδες που αναμένεται να αντιπροσωπεύουν στο μέλλον μεγαλύτερο ποσοστό χρηστών των οδών και θα απαιτήσουν ιδιαίτερη προσοχή.

Εκτός από τους θανατηφόρους τραυματισμούς, η ΕΕ επικεντρώνεται επίσης στους σοβαρά τραυματίες: εκτιμάται ότι, για κάθε θάνατο στο δρόμο, πέντε περισσότεροι άνθρωποι τραυματίστηκαν σοβαρά στους δρόμους της ΕΕ πέρυσι (περίπου 135.000).

Πηγή: real.gr