Οδικά ατυχήματα: Σηµαντική µείωση 44% των θανάτων

Βαρύς εξακολουθεί να είναι ο φόρος αίµατος στην άσφαλτο για τη χώρα µας, καθώς, παρότι εµφανίζει τη µεγαλύτερη µείωση στους θανάτους από οδικά ατυχήµατα, τα θύµατα των τροχαίων συνεχίζουν να ξεπερνούν σε αριθµό τον µέσο όρο των κρατών-µελών της ΕΕ.

Σύµφωνα µε τα στοιχεία που παρουσίασε χθες ο γενικός γραµµατέας του υπουργείου Μεταφορών, Θάνος Βούρδας, οι θάνατοι από τα οδικά ατυχήµατα στην Ελλάδα µειώθηκαν κατά 44% την οκταετία 2010-2018, ενώ στόχος είναι στο τέλος της δεκαετίας η µείωση να φτάνει το 50%. Ωστόσο, παρά την αξιοσηµείωτη πρόοδο των τελευταίων ετών, το επίπεδο οδικής ασφάλειας στη χώρα µας εξακολουθεί να παραµένει χαµηλό. Τα στατιστικά στοιχεία εµφανίζουν ιδιαίτερα αυξηµένες τιµές.

Συγκεκριµένα, το 2018 καταγράφηκαν 68 νεκροί ανά εκατοµµύριο κατοίκων, όταν ο ευρωπαϊκός µέσος όρος ανέρχεται σε 49. Μεγαλύτερος εµφανίζεται ο κίνδυνος για τους ευάλωτους χρήστες των οδών. Ετσι, λόγω της αυξηµένης κυκλοφορίας µοτοσικλετιστών στη χώρα µας, οι συγκεκριµένοι χρήστες έχουν ιδιαιτέρως αυξηµένο µερίδιο µεταξύ των νεκρών από τροχαία ατυχήµατα.

Βάσει των επίσηµων στοιχείων, το 36% των νεκρών είναι δικυκλιστές και το 16% πεζοί

Τα στοιχεία παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της πρώτης συνάντησης υψηλού επιπέδου στο πλαίσιο του τριετούς ευρωπαϊκού προγράµµατος «EU Road Safety Exchange» (2019-2021). Πρόκειται για ένα πρόγραµµα αδελφοποίησης µεταξύ των κρατών-µελών της ΕΕ, µε αντικείµενο την ανταλλαγή γνώσεων και ορθών πρακτικών σε θέµατα οδικής ασφάλειας.

Το έργο υλοποιείται για λογαριασµό της ΕΕ από το Ευρωπαϊκό Συµβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) και επικεντρώνεται σε έξι κράτη στα οποία εκτιµάται ότι υφίσταται µεγάλη δυνατότητα βελτίωσης στον τοµέα της οδικής ασφάλειας. Οι προτεραιότητες στις οποίες αποφασίστηκε να εστιάσει η Ελλάδα τα επόµενα χρόνια είναι τα ατυχήµατα µοτοσικλετών και η ταχύτητα.

Ο κ. Βούρδας ανέφερε ως ιδιαίτερα κρίσιµους τοµείς και την απόσπαση προσοχής, την ανάπτυξη κουλτούρας οδικής ασφάλειας, αλλά και την επιτήρησή της. Στα θετικά βήµατα της Ελλάδας συγκαταλέγονται η ολοκλήρωση των νέων αυτοκινητοδρόµων, οι δράσεις εκπαίδευσης και ενηµέρωσης των χρηστών µε την ανάπτυξη και λειτουργία της πλατφόρµας e-drive academy, η ένταξη της κυκλοφοριακής παιδείας στο ωρολόγιο πρόγραµµα των δηµοτικών σχολείων, η αποτελεσµατικότερη τροχονοµική επιτήρηση και ο εκσυγχρονισµός του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Πηγή: ethnos.gr