Tσίτσο, «το λιμάνι φεύγει»….


Σχετικά με τα ανοιχτά θέματα επί του νομοσχεδίου «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» η ΚΕΔΕ ζητεί να υπάρξουν αλλαγές στα παρακάτω σημεία:


– Στο άρθρο 45 του κεφαλαίου Ι, «Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ)» εξακολουθεί να μην υπάρχει συμμετοχή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και παραμένει μόνο η πρόβλεψη ότι «στις συνεδριάσεις της ΕΣΑΛ καλείται υποχρεωτικά, χωρίς δικαίωμα ψήφου, εκπρόσωπος του οικείου Δήμου ή της οικείας Περιφέρειας, εφόσον συζητούνται ζητήματα αρμοδιότητάς τους». Θα πρέπει να υπάρχει συμμετοχή εκπροσώπου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης τόσο στην ΕΣΑΛ όσο και σε άλλα όργανα λήψης απόφασης για τη νησιωτική πολιτική και τα λιμάνια.


– Δεν μπορεί το ΤΑΙΠΕΔ να έχει την αποκλειστική αρμοδιότητα που προβλέπεται από την παράγραφο 2 του άρθρου 40 και αφορά στην εκπόνηση των μελετών βιωσιμότητας για κάθε ένα λιμάνι που πρόκειται να ενταχθεί στα Κεντρικά Λιμενικά Δίκτυα.


– Με τα εκπονούμενα masterplan των λιμένων προβλέπεται να προσδιοριστούν τα τμήματα των λιμενικών ζωνών τα οποία δεν είναι απαραίτητα για την αποτελεσματική λειτουργία των λιμανιών. Αίτημα της ΚΕΔΕ είναι να υπάρξει πρόβλεψη στο παρόν σχέδιο νόμου με βάση την οποία αυτά τα τμήματα των λιμενικών ζωνών που δεν είναι απαραίτητα για τη λειτουργία των λιμανιών, να περιέλθουν απευθείας στους Δήμους.


– Στην παράγραφο 4 του άρθρου 43 προβλέπεται ότι με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Εσωτερικών και Ναυτιλίας και Αιγαίου επιβάλλεται τέλος υπέρ των χρηματοδότησης των γραμμών που εξυπηρετούνται με σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας (άγονες γραμμές) στους φορείς διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένων με την μορφή Ν.Π.Δ.Δ., ποσοστού μέχρι 5% των ετήσιων εσόδων τους, που προέρχονται από την εκμετάλλευση του λιμένα τον οποίο διαχειρίζονται, μειούμενης αντιστοίχως της οιασδήποτε κρατικής επιχορήγησης.


Αίτημα της ΚΕΔΕ είναι να μην ισχύσει η ρύθμιση αυτή για τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία.