Στο σκοτάδι η Ιόνια Οδός, προς απένταξη το λιμάνι Ηγουμενίτσας…

 Τρεις μήνες μετά την πανηγυρική ανακοίνωση για την επανεκκίνηση των έργων στους τέσσερις μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας και στην Ιόνια Οδό, από το Αντίρριο μέχρι τα Γιάννινα δεν υπάρχει ούτε μία μπουλντόζα.

Τα έργα, στον μεγαλύτερο οδικό άξονα της Δυτικής Ελλάδας παραμένουν παγωμένα, με άγνωστη την τύχη τους.

Έτσι κι ενώ αρχικά φάνηκε ότι η Ιόνια Οδός, είναι η κερδισμένη καθώς αποφεύχθηκαν απώλειες στο φυσικό αντικείμενο, σήμερα η εικόνα αντιστρέφεται και η τύχη της καθίσταται άγνωστη.

Τα χρονικά περιθώρια στενεύουν καθώς τα έργα πρέπει να ολοκληρωθούν στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο και μέχρι στιγμής είναι άγνωστο αν οι τράπεζες έχουν συμφωνήσει στην χρηματοδότηση ή όχι….

Πέραν αυτών των πολύ σοβαρών εκκρεμοτήτων αλλά και της παντελούς απουσίας ενημέρωσης εκ μέρους του αρμόδιου υπουργείου για το χρονοδιάγραμμα των έργων στην Ιόνια Οδό, παραμένει και το πολύ σοβαρό πρόβλημα της διέλευσης στην Κλόκοβα.

Ήδη εκκρεμούν οι προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας και για το συγκεκριμένο προβληματικό σημείο δεν ελήφθη καμία πρόνοια για την εξεύρεση αξιόπιστης λύσης.

Πέραν αυτού, σε γόρδιο δεσμό εξελίσσεται για την Ήπειρο το μεγάλο έργο της τρίτης φάσης στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Το Υπουργείο είχε ξεκινήσει ήδη τις διαδικασίες να κηρύξει έκπτωτη την κοινοπραξία.

Όπως αναφέρουν όμως έγκυρες πηγές, ο κίνδυνος για οριστική απένταξη του έργου είναι κάτι παραπάνω από ορατός. Οι καθυστερήσεις είναι ήδη τεράστιες και τα χρονικά περιθώρια οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην πιο αρνητική εξέλιξη που θα μπορούσε να υπάρξει.

Το έργο με προϋπολογισμό 110 εκατομμύρια ευρώ είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα θα έπρεπε σήμερα να βρίσκεται προς την ολοκλήρωσή του. Όμως τόσο οι καθυστερήσεις στη δημοπράτηση όσο και τα προβλήματα που έχει ο ανάδοχος έχουν ως αποτέλεσμα την πλήρη αδυναμία ανάπτυξης των εργασιών.

Οι επόμενες ημέρες αναμένεται να είναι κρίσιμες για την τύχη και των δύο μεγάλων έργων που αφορούν άμεσα στην Ήπειρο.