Νο 1. Ατμόπλοιο «Αθηνά» (koutouzis.gr)
Από το -Βιβλίο Εξόδων- του εμπόρου Δημητρίου Νέστορα https://astrosparalio.gr/2013/02/14/9786/ και από μια καταχώρηση τιμολογίου αξίας 149,53 δραχμών στις 30-9-1905 πληροφορούμαστε για το ατμόπλοιο «Αθηνά» (φωτ. Νο 1).
Το «Αθηνά» της Ελληνικής Ατμοπλοΐας του ΤΖΩΝ ΜΑΚ ΔΟΥΑΛ και ΒΑΡΒΟΥΡ όπως αναφέρει άρθρο στο Ημερολόγιο του Σκώκου του 1895, είχε μήκος 49,4 μέτρα, με 7,2 μέτρα πλάτος, ήταν 455 τόνων και ταχύτητας 13 μιλίων την ώρα με τριπλή εκτόνωση.
Ο ΤΖΩΝ ΜΑΚ ΔΟΥΑΛ είχε φέρει πραγματική επανάσταση στον χώρο της ναυτιλίας, αφού το 1893 κατασκεύασε το πρώτο μεταλλικό ατμοκίνητο πλοίο με άξονα προπέλας, το περίφημο «Αθηνά», το οποίο σήμερα βρίσκεται βυθισμένο στην νησίδα Σύρνα έξω από την Αστυπάλαια σε βάθος 39 μέτρων.
Στα 1903-1909 καπετάνιος ήταν ο Ιωάννης Σβορώνος.
Το πλοίο παρέμεινε στην εταιρεία του ΤΖΩΝ ΜΑΚ ΔΟΥΑΛ για πολλά χρόνια.
Σε διαφήμιση (φωτ. Νο 2) βλέπουμε ότι έκανε δρομολόγιο Αίγινα, Πόρο, Ύδρα, Σπέτσες, Πόρτο Χέλι, Λεωνίδιο, Παράλιο Άστρος και Ναύπλιο.
No 2. Δρομολόγιο του ατμόπλοιου «Αθηνά» (pireorama.blogspot.com)
Η προσέγγιση ατμόπλοιων στον Αργολικό άρχισε πριν το 1883. Όταν είχε θαλασσοταραχή, τα ατμόπλοια επέστρεφαν και διανυκτέρευαν στο Ναύπλιο για να ξαναέρθουν την επομένη. Τότε τα πλοία αγκυροβολούσαν μακριά από την ακτή και από εκεί επιβάτες και εμπορεύματα επιβιβάζονταν σε λέμβους, για να βγουν στην ξηρά.
Με πληροφορίες από pireorama.blogspot.com και koutouzis.gr